Hop til indhold
gently

Hedomax.COM er oppe igen!

Recommended Posts

Spørgsmålet er om vi fluks skal springe over på det gamle Hedomax.com, eller om vi skal forblive her en stund, i afvente af situationens udvikling?

Jeg synes at admin her, har givet et foreløbigt indtryk af at have kapaciteten, og evnen til at vedligeholde et stabilt site, og da han har lovet at overdrage alt indhold til det gamle Hedomax, hvis det kom på banen igen, er det måske bedst at blive her indtil dette sites admin melder ud for den videre færd?

Bedst vil det være, hvis admin for det nye Hedomax.net går sammen med admin for det gamle Hedomax om at videreføre et fremtidssikret Hedomax.com

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til administrator.

Hvis Hedomax.com ikke kommer til at køre bedre end den gør nu, synes jeg du skal lade være med at opgive denne side og overlade det hele til hedomax.com.... Den er utrolig langsom, og grafikken er ikke i orden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest pedeped

Helt ærligt, admin og jer andre, hvad har hedomax.com-admin udvist af pålidelighed og seriøsitet? Jeg ved godt at vores admin oprindeligt lovede at overlade materialet herfra til hedomax.com-admin, men jeg synes med hedomax.com-admin's seriøsitet i baghovedet at vi burde holde fast i og støtte vores site, med vores admin, som har taget tingene seriøst og er godt på vej til at skabe et fint alternativ til de andre sites, Gimel, VL og hvad de nu måtte hedde.

I øvrigt synes jeg ikke at hedomax.com ser ud til at køre særlig godt, manglende grafik, langsom, og som jeg mener at huske den er noget af indholdet væk??

Kan det tænkes at den måske er gået i luften og lever sit eget liv uden styring, måske i forbindelse med en endelig lukning? I så fald burde arkivet jo rippes selv om jeg intet aner om lovlighed og teknisk mulighed herfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad endelig .net fortsætte. .com admin har ikke på nogen måde informeret sine brugere om hvad der skete, hvad der sker og hvad der skal ske i fremtiden. Det virker som om der foregår nogle slagsmål om nogen rettigheder eller lign. siden der overhovedet ingen info kommer frem. Desuden kører .com så langsomt at jeg ikke har haft tålmodighed til at vente på at den loader - og jeg kører over 30Mb ned.

Desuden er .net up to date. Kør videre og lad .com dø - men overtag nogle flere af ideerne. Især den alfabetiske og postnummer sorterede liste over steder var fin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er en stor tilhænger af dette site i forhold til det gamle. Det her kører betydeligt bedre og er langt enklere udført og tydeligvis konstrueret af en der har tjek på forum-software.

Det vil for mig være et tilbageskridt at gå tilbage til .com sitet.

Heja .net...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Admin på hedomax.net har klart vist at han ønsker og formår at køre et site seriøst på alle måder.

Jeg ønsker hedomax.com alt det bedste, men performance og kommunikation fra admin af hedomax.com viser at han længe ikke har formået at drive det tilpas seriøst.

Det vil være stort et tilbageskridt at overdrage hedomax.net. Og risikoen for at det hele lukket ned om 2 eller 12 måneder vil være overhængende som jeg ser det.

Min stemme på hedomax.net og på dennes admin. Go for it!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset forløbet omkring Hedomax.com, fraværet af information og manglende mulighed for kontakt til dennes admin, så er det trods alt tilfældet at dette site udviklede sig fra 2006 - 2011, til et for mange foretrukkent community, det trods sitets manglende evne til driftmæssigt at holde trit med egen stigende popularitet, særligt de seneste ca 2 år.

Isoleret betragtet er det selvfølgelig utilfredsstillende at sitets admin ikke har informeret, svaret etc, men så længe vi ikke kender årsagen hertil, bør vi ikke dømme for tidligt.

Den pludselige opstart, trods et indtryk af ikke at være klar til det, kan måske skyldes iagtagelsen af så godt det nye Hedomax er kommet fra start? Forestil jer, det at iagtage en ny aktør tage over i ens eget navn, efter at det for os uvist af hvilke årsager, skete at det gamle Hedomax forsvandt, rent emotionelt kan det måske have ført til at Hedomax.com nu igen er synligt på nettet.

Men admin for Hedomax.net har jo rakt hånden ud til det gamle Hedomax, og på alle måder tilkendegivet at hensigten ikke er at udnytte fraværet af det gamle Hedomax for egen vindings skyld.

Mit indtryk var og er, at det gamle Hedomax ikke formåede at følge op på egen succes på egen hånd, og at han hele tiden har behøvet en samarbejdspartner der evner det - mit indtryk er at admin for Hedomax.net kunne være en sådan fremtidig samarbejdspartner for det gamle Hedomax.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må være muligt at kombinere det gamle Hedomax med det nye. Det var i det gamle flere ting, som jeg savner i det nye, og det nye udmærker sig med en driftsikkerhed, som ikke fandtes i det gamle.

Nets adm. har jo udvist største samarbejdsvilje. Lad os håbe, coms gør det samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg går ud fra gunden til Hedomax.com ikke køre så godt lige nu, er fordi serveren som Hedomax.com ligger på lige skal fin tunes før det hele køre godt. Lige i øjeblikket er der en del fejl, men mon ikke webmasteren får fixet dem over de næste par dage. Det lykkes mig desværre at udelukke mig selv fra Hedomax.com, da jeg lige ville ændre min e-mail adresse, dette skulle jeg ikke have gjort, da den program som håndtere mail udsendelser åbenbart ikke er indstillet korrekt endnu, og derfor melder fejl. Dette har resulteret i at jeg ikke modtager en ny bekræftigelses mail.

Desværre vil webmasteren for Hedomax.com og mig få svært ved at samarbejde omkring det gamle Hedomax.com, som Rejsenetværk forslår. Ikke fordi jeg ikke gerne ville, men vores to hjemmesider er opbygget omkring to forskellige teknologier. Det eneste vi har til fælles, er at vi bygger på samme database system. Hedomax.com er lavet i det scriptsprog der hedder Active Server Pages (ASP), hvilket er en Microsoft teknologi, og derfor skal køres på en Microsoft Windows server. Hedomax.net bygger på scriptsproget PHP, som oftest drives på en Linux/UNIX server. PHP kan dog godt køre på en Microsoft server, men min erfaring er at man får meget mere ud af at køre det på en Linux/UNIX server.

De hosting faciliteter jeg benytter mig af, køre alle sammen på Linux/UNIX. Derfor ville jeg ikke engang kunne tilbyde at overtage hostingen af Hedomax.com. Derudover har jeg desværre ingen erfaring med at programmere i ASP.

En mulighed var naturligvis at konvertere det nuværende systems database, over til at benytte dette system. Men der vil vi nok løbe ind i problemet at webmasteren for Hedomax.com, ingen erfaringer har med scriptsproget PHP.

Hvad der kommer til at ske, ved jeg endnu ikke, da jeg ikke har hørt fra webmasteren fra Hedomax.com endnu. Men jeg ville nødigt lade alle de gode indlæg her er blevet skrevet her inde, de seneste par uger, gå tabt. Så hvis webmasteren ikke ønsker at overtage disse indlæg, må vi finde en alternativ løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det lidt ligesom Admin herinde.

Ændrede på et tidspunkt min E-mail adresse inde på Hedomax.Com og den begyndte at melde fejl hver gang jeg loggede ind og modtog aldrig en bekræftigelses mail.

Kontaktede webmaster derinde for evt at få det ændret. Men dog uden at få noget som helst svar.

Så jeg måtte oprette en anden bruger derinde som så kom til at Hedde : AarhusNordFyren. Den eksisterer endnu men på den gamle Liderbassen6 havde jeg en del kontakter som desværre nu er forsvundet ( Bla en forbindelse af køb af kamagra Gel ).

Jeg synes denne side virker noget mere seriøs end den gamle og vil i fremtiden støtte op om den.

:ugeek: Liderbassen

Jeg går ud fra gunden til Hedomax.com ikke køre så godt lige nu, er fordi serveren som Hedomax.com ligger på lige skal fin tunes før det hele køre godt. Lige i øjeblikket er der en del fejl, men mon ikke webmasteren får fixet dem over de næste par dage. Det lykkes mig desværre at udelukke mig selv fra Hedomax.com, da jeg lige ville ændre min e-mail adresse, dette skulle jeg ikke have gjort, da den program som håndtere mail udsendelser åbenbart ikke er indstillet korrekt endnu, og derfor melder fejl. Dette har resulteret i at jeg ikke modtager en ny bekræftigelses mail.

Desværre vil webmasteren for Hedomax.com og mig få svært ved at samarbejde omkring det gamle Hedomax.com, som Rejsenetværk forslår. Ikke fordi jeg ikke gerne ville, men vores to hjemmesider er opbygget omkring to forskellige teknologier. Det eneste vi har til fælles, er at vi bygger på samme database system. Hedomax.com er lavet i det scriptsprog der hedder Active Server Pages (ASP), hvilket er en Microsoft teknologi, og derfor skal køres på en Microsoft Windows server. Hedomax.net bygger på scriptsproget PHP, som oftest drives på en Linux/UNIX server. PHP kan dog godt køre på en Microsoft server, men min erfaring er at man får meget mere ud af at køre det på en Linux/UNIX server.

De hosting faciliteter jeg benytter mig af, køre alle sammen på Linux/UNIX. Derfor ville jeg ikke engang kunne tilbyde at overtage hostingen af Hedomax.com. Derudover har jeg desværre ingen erfaring med at programmere i ASP.

En mulighed var naturligvis at konvertere det nuværende systems database, over til at benytte dette system. Men der vil vi nok løbe ind i problemet at webmasteren for Hedomax.com, ingen erfaringer har med scriptsproget PHP.

Hvad der kommer til at ske, ved jeg endnu ikke, da jeg ikke har hørt fra webmasteren fra Hedomax.com endnu. Men jeg ville nødigt lade alle de gode indlæg her er blevet skrevet her inde, de seneste par uger, gå tabt. Så hvis webmasteren ikke ønsker at overtage disse indlæg, må vi finde en alternativ løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der kan i min optik kun være en vej frem og det er at lade Hedomax.net fortsætte. Det kører fantastisk godt og uden fejl og PHP er vel blandt det allermest anerkendte forum-software.

Hvis det er et økonomisk issue at holde dette site kørende kan vi jo i fællesskab støtte Admin med Paypal-donationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Der er ingen tvivl om, at .net kører pt bedre end .com. Og ejeren af .net har allerede bevist af han har evnerne til at drive boardet på en tilfredstillende måde.

Men der er ingen af os, der rigtig ved hvad der skete med .com, hvorfor der ikke blev kommunikeret noget ud, og hvad ejerens holdning er til fremtiden for .com.

Så inden jeg helt katagorisk udtaler mig om det ene eller andet, afventer jeg hvad administrator på .net får talt om med ejeren af .com og evt. en udmelding fra samme ejer af .com. Men jeg forstår godt at utålmodigheden med og tilliden til .com ikke er så stor, det er den heller ikke hos mig, men inden jeg dømmer noget endegyldigt, vil jeg helst høre sagen fra alle parter.

Mit indtryk af ejerne af .net og .com, er, at de begge er nogle meget fornuftige mennesker, så jeg er i øvrigt ret fortrøstningsfuld.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes umiddelbart heller ikke at der er nogen grund til at lukke dette site ned til fordel for det gamle Hedomax.

Eftersom jeg kun brugte forummet, savner jeg ikke vejviseren, eller den (i min optik) totalt værdiløse anmeldelses-sektion.

Endvidere synes jeg at Admin her på sitet, virker mere professionel. Her tænker jeg mht. at holde brugerne i snor, så det ikke løber af sporet i ævl og kævl. Der syntes jeg at der var "for højt til loftet" på det gamle Hedomax, hvor der var for let spil for trolls og tosser, og admin var alt for svag i sin håndhævning af sitets regelsæt.

Men det er klart at hvis flertallet af brugerne flytter tilbage til Hedomax.com, mister Hedomax.net sin berettigelse...... så jeg vil afvente yderligere afklaring fra Admin på Hedomax.com.

Alt godt - Montezi

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Vi skal jo heller ikke glemme, at ejeren af Hedomax.com faktisk har brugt 5-6 år på at banke stedet Hedomax op, men at det jo så åbenbart blev kvalt i sin egen succes til sidst - siden kunne ikke klare de mange besøgende.

Men jo, lad os afvente hvad Administrator fra Hedomax.net har at berette.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har her til aften modtaget en mail fra webmasteren fra Hedomax.com. Her fortalte han blandt andet at han ville skrive et længere indlæg med en ordentlig forklaring på Hedomax.com nedetid i 3 måneder. Dog havde han lige nogle tekniske detaljer på den nye server som Hedomax.com er flyttet ind, som han gerne lige ville have styr på først.

Han viste sig positiv overfor at overtage de indlæg her er skrevet på Hedomax.net, men den videre process vil vi aftale over mail den nærmeste dage.

Min hovedkrav for at overdrage Hedomax.net til webmasteren af Hedomax.com, vil naturligvis være at han skal overtage den indlæg der er skrevet her inde, da det er jer brugere der er skyld i denne sides succes. Skulle han mod min forventning ikke ønske dette, vil alternativet muligvis være at flytte alt indhold fra Hedomax.net til et nyt navn, og herefter viderudvikle siden efter brugernes ønsker.

Men lad os nu i første omgang se hvad webmasteren fra Hedomax.com og jeg selv finder ud af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt at der er kontakt og at I har en god dialog. Men puha hvor ville det være træls hvis vi igen skal bruge det håbløse gamle .com site. Som sagt - hvis der er noget der kræves for at vi kan fortsætte med det site setup du har lavet så vil jeg ihvertfald personligt værdsætte det.

Jeg hepper stadig på Admin og .net (eller et godt nyt navn). :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er på linje med Luke

Dilemmaet er som jeg ser det, at det er admin for .com der har haft sliddet med at bygge .com op der til, hvor det endte, men at han også har vist en manglende formåenhed undervejs, mens admin for.net, har evnet både at sikre en stabil drift, og en kontinuerlig opfølgning, som .com ikke tilsvarende har formået.

Ydermere tiltror jeg admin for .net en langt større evne til at udnytte mulighederne i en stigende succes, og en evne til at tilpasse sitet samme, end admin for .com

Jeg er IT mongol, men har forstået at .net og .com ikke er kompatible, men det ændrer ikke ved at admin for .net udgør en kapacitet i kraft af bevist succes for egne domæner, tolket ud fra hans egne udsagn, hvorfor jeg ser det som et potentielt aktiv, hvis .net overgår til .com, at admin for for .net fortsætter i en sparring med admin for .com

Uanset manglende kompatibiliet, er det vel heller ikke en umulighed på den lange bane, i kulissen at konvertere alt indhold fra.com til de formater og platforme som .net gør brug af, hvis det bare får tage den tid det tager, mens .com fortsætter på eget system undervejs?

Endelig skal det ikke glemmes at en væsentlig forudsætning for den succes som som .net har opnået på meget kort tid beror på at admin startede op i Hedomax navnet, som har 5 års succes bag sig, som var og er stærkt savnet.

Det tjener derfor admin for .net til ære at han vil ændre navnet, hvis ikke det lykkes at opnå en fornuftig overdragelse til .com, men sker det og fortsætter admin for.net i andet navn, regner jeg det ikke for givet at admin for .com beholder alle sine gamle brugere, og jeg regner det ikke for givet at han vil kunne lykkes på ny i en parallel drift med det nuværende Hedomax.net, der blot har ændret navn.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare gå sammen på lige vilkår og evt. videreudvikle derfra?

Com har navnet og brandet, mens net har teknikken og måske lidt mere drev.

Det ville være kedeligt, hvis der opstod to indholdsmæssigt nogenlunde ens fora, som man skulle surfe frem og tilbage imellem, hvis man ville "følge med".

Det er i øjeblikket min situation med Gimel/net.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig Borende X

Den helt afgørende værdi for admin bag .com må bestå i at sikre ejerskabet til Hedomax navnet, mens det ikke skulle være i hans interesse at admin bag .net fortsætter i et andet navn, der på rekord tid har opnået en goodwill i kraft af brugernes tillid til at han evner at drive og videreudvikle eget brand.

Hvad admin bag .com derimod bør kunne bruge, det er et kompetance løft bag .com i kraft af et loyalt samarbejde med admin bag .net, der til gengæld ikke så længe et sådant samarbejde fungerer optimalt for brugerne og de to admins, fortsætter med eget site sideløbende med Hedomax.com

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et hurtigt kik på Hedomax.com gav ikke noget særlig godt indtryk, rimelig elendig opbygning og generelt ikke særlig indbydende, og så vidt jeg kan se en hel masse outdatet oplysninger.

Jeg vil klart fortrække at Hedomax.net fortsætter 8-) men det er selvfølgelig op til Admin hvad han vil med siden her.

ps: skulle man vælge at overføre indlæg til en anden side er det helt fint med mig, men brugeroplysninger (mailadresser) må selvfølgelig ikke overføres uden ejerens samtykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint, at der er dialog imellem de 2 webmastere og hvis I kan finde den bedste løsning sammen vil det selvfølgelig være super. Men for mig virker det en anelse underligt, at .com ikke prioriterer at komme med en foreløbig "statement", hvis man altså har "kundepleje" i tankerne. Alle ville kunne forstå, at der forestår et større stykke arbejde, men tavsheden er underlig oven på den mangeårige succes og så er der jo åben for alle mulige spekulationer i forsøget på at finde en fornuftig forklaring.

For der er vel ikke sket et skifte i webmaster på .com, som kan være årsagen til "nedbrud" osv.?

Jeg håber meget, at .net-softwaren kan fortsætte - det kører bare derudad og jeg glæder mig over .net sålænge det eksisterer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vil være bedst hvis de to webmasterere kan blive ening om noget i fællesskab. Hvis ikke de kan blive enige bør Hedomax.net skifte navn så forvekslinger undgås og fordi det vil være uanstændigt at bruge et navn som en anden har brrugt og gjort kendt igennem mange år.

Sammenligningerne mellem det nye og det gamle Hedomax er ikke saglige. Det gamle Hedomax skal sikkert "justeres" lidt inden det hele kører optimalt. Desuden kan man ikke uden videre sammenligne et gammelt forum med mange brugere og mange indlæg med et helt nyt med få brugere og få indlæg. .net køre godt og hurtigt nu fordi alt er nyt og småt, men den sande kvalitet viser sig først over nogle år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...