Hop til indhold
powerpoint

#metoo. hmmmm

Recommended Posts

Hvis dette har været diskuteret tidligere beklager jeg (  beder i så fald  Admin. om at slette tråden ) . Hvis ikke vil jeg gerne fortsætte. Gennem hele evolutionen har det været et fundamentalt grundlag  at al videreudvikling baserede sig på  sammensmeltningen af et XX og  XY kromosom - hvis nogle ikke er enige  heri - så stå af .

Jeg mener at have hørt ,læst eller set om en enkelt art hvor hunnerne var domminerende ellers har det altid været hannerne, det handlede om beskyttelse og forsørgelse.

Vi har heldigvis bevæget os langt over dette niveau, og det har  indtil for kort tid siden ikke været noget problem.

Der har tidligere været  rygter ( om at den og den nok havde kneppet sig til en forfremmelse og/eller karriere ) og som tabloid pressen  har slubret i sig som en kat slikker fløde, og med al respekt ( og risiko for prygl ) så tænker jeg at det nok ikke er helt løgn..

 Nu er  "et klask i røven " pludseligt blevet interessant , men meget udefinerbart, er det før ryggen bliver uartig ? eller er det på nogle runde velformede baller  eller under deres kurve og lidt pres fremad ?

Jeg ved det ikke - men i min ( og min hustrus ungdoms spirituøse fester i gode venners lag)  har jeg danset  tæt med hænderne placeret godt under ballerne og modpartens underliv trykkende intenst  mod mit.   Hvad kan jeg forvente  i  #metoo ?

I min virksomhed ville jeg for 15 år siden heller have givet en kvindelig medarbejder et lille klap i po po'en for en god indsats, frem for et kram som man gør i dag, det ville have været grænseoverskridende dengang - og sikkert et nyt  #metoo 

 

 

Redigeret af powerpoint

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 9 timer siden:

 

I min virksomhed ville jeg for 15 år siden heller have givet en kvindelig medarbejder et lille klap i po po'en for en god indsats, frem for et kram som man gør i dag, det ville have været grænseoverskridende dengang - og sikkert et nyt  #metoo 

 

 

Seksuel chikane foregår altid hirakisk nedad.  Har du nogensinde hørt om en mandlig ansat, der har klasket sin kvindelige arbejdsgiver i rævene for at vise hende sin respekt? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

I hvert fald 100 franske kvinder med skuespiller og fortaler Caterine Deneuve, syntes det er gået over gevind..

"Voldtægt er en forbrydelse, men at prøve og forføre nogen - selv om det er vedholdent og klodset - er ikke et machoangreb.  Mænd er blevet summarisk straffet, tvunget til at forlade deres job, hvis de blot har rørt en eller andens knæ eller prøvet at stjæle et kys. Det, der begyndte som en frigørelse af kvinder, er i dag blevet det modsatte. Vi intimiderer mennesker til at tale "korrekt". Råber dem, der ikke makker ret, på plads og de kvinder, der nægter at bøje sig (for den ny virkelighed, red.) bliver betragtet som medskyldige og forrædere skriver de.

"MeeToo er overdrevet" siger Deveuve.

54bc804e96e67_-_hbz-catherine-deneuve-19

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 33 minutter siden:

 

I hvert fald 100 franske kvinder med skuespiller og fortaler Caterine Deneuve, syntes det er gået over gevind..

"Voldtægt er en forbrydelse, men at prøve og forføre nogen - selv om det er vedholdent og klodset - er ikke et machoangreb.  Mænd er blevet summarisk straffet, tvunget til at forlade deres job, hvis de blot har rørt en eller andens knæ eller prøvet at stjæle et kys. Det, der begyndte som en frigørelse af kvinder, er i dag blevet det modsatte. Vi intimiderer mennesker til at tale "korrekt". Råber dem, der ikke makker ret, på plads og de kvinder, der nægter at bøje sig (for den ny virkelighed, red.) bliver betragtet som medskyldige og forrædere skriver de.

"MeeToo er overdrevet" siger Deveuve.

 

 

Det kan der være noget om, men du må rette din vrede mod dine medbrødre som ikke fatter et vink med en vognstang eller som bare er ligeglade med om deres udkårne "offer" er modtagelig overfor deres charme eller ej. Det er deres skyld at #metoo kampagnen har berettigelse. Så næste gang du ser en mand som fortsætter sin kurtisering selv om det kvindelige offer tydeligvis ikke er interesseret - så gør os alle en tjeneste, træk ham til siden og forklar ham at han er på vildspor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der skal 2 til tango..

Bare lidt ærgeligt at hvis man gerne vil lægge lidt op til pigerne og få lidt amoriner i luften og sende et frækt blik, så tror de straks at man har svinske tanker..

Så kan man jo ligeså godt lade være med at spilde sin tid og forføre dem og lade dem visne til de bliver grå og rynkede for når de når en hvis alder vil de ikke være så attraktive mere..

Vi har kun et liv, så de kunne godt lege lidt med uden at der går "mine medsøstre" i det.

Vorherre bevares.

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mød Tarana Burke, grundlæggeren af den organiske #meetoo bevægelse.
Besynderligt at vores, eller andre medier ikke er så begejstrede for at sætte ansigt på bevægelsen. for hot damn, kan da godt forstå at de dumme møgmænd ikke kan styre deres lyster omkring denne bombe af rendyrket rå kvindelighed

tumblr_oy0q4kfCLK1s7xc0qo1_1280.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
SalteFanden skrev, for 4 minutter siden:

Mød Tarana Burke, grundlæggeren af den organiske #meetoo bevægelse.
Besynderligt at vores, eller andre medier ikke er så begejstrede for at sætte ansigt på bevægelsen. for hot damn, kan da godt forstå at de dumme møgmænd ikke kan styre deres lyster omkring denne bombe af rendyrket rå kvindelighed

Såså... Altså selvom man måske ikke ligner en topmodel, kan man jo godt være blevet udsat for et seksuelt overgreb. Det skal man bare lige huske, inden man sådan bliver rigtig personlig :) 

Denne bølge har i hvert fald fået mig til at indse, at kvinders grænser er MEGET forskellige afhængig af personen. Og her taler jeg ikke om seksuelle overgreb og jobrelateret sexchikane, men om nogle mænds uhensigtsmæssige fremgangsmåder udi score-forsøg. Nogle kvinder må være meget sensitive, og det kan i nogle tilfælde virke som om, at de bare tror at mænd generelt kun vil volde ondt - når de i virkeligheden måske bare ikke ved bedre. :D;) 

Jeg anerkender, at nogle kvinder kan opleve noget som et overgreb, hvor jeg selv ville tænke “herregud, det dør jeg altså ikke af”, men det kan altså også blive blæst helt ud af proportioner. 

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 19 minutter siden:

Jeg anerkender, at nogle kvinder kan opleve noget som et overgreb, hvor jeg selv ville tænke “herregud, det dør jeg altså ikke af”, men det kan altså også blive blæst helt ud af proportioner. 

Ja, der er jo nok nogen der tager det lidt mere nært end andre. Og eftersom overgreb som sådan aldrig er acceptabelt, er der til gengæld heller ingen tvivl om at det er noget man må tænke over. 

 

Nikita Darling skrev, for 20 minutter siden:

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B) 

Consider it done......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man
Nikita Darling skrev, for 3 timer siden:

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B) 

Stakkels dig :P;):lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kaspersen
Nikita Darling skrev, for 3 timer siden:

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B)

Det er da fordi du er for godt vant. Du opdager slet ikke at de ligger an på dig.:P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener at denne krænkelseskultur er stukket fuldstændigt af. Det er jo de mindste ting folk føler sig krænkede over. Jeg tror ikke det er sundt at man hele tiden skal veje sine ord for ikke at krænke folk som er følsomme, sarte og tyndhudede. Det hæmmer os i sidste ende, og ender med floskler af politisk korrekthed, blot i frygt for ikke at fornærme eller krænke en person eller flere  grupper af mennesker. Det bliver passivt og kedeligt i længden hvis alt skal strømlines til ensartethed hvor man udelukkende betræder sikker jord. Eksempel: Kvinder er krænket over fodboldspilleres sejrssang? Give me a fucking break...

Jeg synes dog ikke kvinderne skal bitche så meget. Vi startede med at give dem overordentligt gok i hovedet med en kølle hvorefter de blev slæbt hen i en kold grotte, og er helt nede på et klap i røven eller sende et billede af en grim diller på mobilen.

Gad vide hvornår ulvefløjtet forbydes i det offentlige rum?!

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kaspersen skrev, for 3 timer siden:

 Du opdager slet ikke at de ligger an på dig.:P

:huh::huh::huh:

Telepatisk “læggen an på” tæller altså ikke. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kaspersen
Nikita Darling skrev, for 20 minutter siden:

:huh::huh::huh:

Telepatisk “læggen an på” tæller altså ikke. :D 

:?: Du skrev ude i den virkelige verden. Jeg ved ikke hvor meget telepati der foregå der.  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kaspersen skrev, Lige nu:

:?: Du skrev ude i den virkelige verden. Jeg ved ikke hvor meget telepati der foregå der.  ;)

Bwahaha :D Og jeg mente bare, at hvis det virkelig foregik i den virkelige verden, men at jeg bare ikke opdagede det, så måtte det være fordi det blev gjort via telepati... Ja okay indrømmet... skodjoke! :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Nikita Darling skrev, for 8 timer siden:

Denne bølge har i hvert fald fået mig til at indse, at kvinders grænser er MEGET forskellige afhængig af personen. Og her taler jeg ikke om seksuelle overgreb og jobrelateret sexchikane, men om nogle mænds uhensigtsmæssige fremgangsmåder udi score-forsøg. Nogle kvinder må være meget sensitive, og det kan i nogle tilfælde virke som om, at de bare tror at mænd generelt kun vil volde ondt - når de i virkeligheden måske bare ikke ved bedre. :D;) 

Jeg anerkender, at nogle kvinder kan opleve noget som et overgreb, hvor jeg selv ville tænke “herregud, det dør jeg altså ikke af”, men det kan altså også blive blæst helt ud af proportioner. 

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B) 

Når en hanhund stikker sin snude helt op i røven på en hunhund( og sandsynligvis også en anden hanhund), ja så er det naturlig adfærd - blandt hunde, forstås.

Hvis en mand ikke kender de helt almindelige grænser for, hvad man kan tillade sig overfor en kvinde, så har jeg tidligere sagt at i kvinder burde lære ham det på den hårde måde - f.eks. ved ultimativt at give ham et dickslap :D

Når han prøver på noget og hun siger NEJ, så skal han stoppe, og det uanset om hun så måtte være en af de særligt stramtandede og åh så følsomme eller villig som hundjævelen.

Jeg er oprigtig ked af hvis debatten fører til at mænd ikke længere kan være mænd og kvinder være kvinder, og synes at de franske tilkendegivelser heldigvis er med til at nuancere den debat, der selvfølgelig skal være plads til.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 49 minutter siden:

 

Jeg er oprigtig ked af hvis debatten fører til at mænd ikke længere kan være mænd og kvinder være kvinder, og synes at de franske tilkendegivelser heldigvis er med til at nuancere den debat, der selvfølgelig skal være plads til.

 

Det er ganske udemærket at nogen også trækker det lidt i den anden retning.  Det der faktisk bekymre mig mest, og den måde medierne dækker det på er 

Der er larmende tavshed fra mændenes side 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 timer siden:

Der er larmende tavshed fra mændenes side 

Jamen så vil jeg da lægge ud.

 

De der gråzoner bliver mere og mere brede og efterhånden indeholder de mere og mere hysteri.

Et overgreb er én ting - og skal helt klart stoppes og straffes behørigt alt efter om det er en direkte voldtægt eller et klap i røven efter et klart nej. Begge skal straffes - voldtægten via rettens vej, klap i røven via en lussing fra kvindens side. 

Lige efter krigens afslutning myldrede det frem med såkaldte 4.maj krigere der påstod at de var med i modstandsbevægelsen, selv om de aldrig havde rørt så meget som en finger i modstanden. De ville bare ride med på hvad andre havde gjort under krigen men var selv for feje til at gøre noget da det stod på.

Nu er der så nogle kvinder der har sagt fra fra overgreb, klask i røven eller en hånd på ryggen, og det er prisværdigt at de har modet til at gøre det. Men alle dem der nu myldrer frem af træværket for at beklage deres nød om noget der er hændt for dem 5-10 år tilbage er bare en samling 4.maj krigere.

Som jeg indleder med at skrive, så er gråzonerne efterhånden så brede at en simpel flirt, en kompliment eller måske endda det at holde døren for en kvinde kan risikere at blive offer for hysteriet.

Selvfølgelig skal en kvindes grænser respekteres, det står overhovedet ikke til diskussion! - men hun skal klart tilkendegive at nu er grænsen nået, og hvis du ikke flytter den hånd så får du en finger i øjet kammerat. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig skal kvinders grænse respekteres; men der må også være en grænse for det. 

For en del år siden blev der oprettet en kvinde højskole i Visby ved Tønder (der er der også en grænse :D

Man ville ikke have at mænd skulle have adgang, man forsøgte sågar at forhindre posten i at komme ind.

Det var noget af et problem, da mange af feministerne lå i skilsmisser og fik anbefalede breve der skulle underskrives.

Det er selvfølgelig ikke sjovt at blive afbrudt midt i et orgasmekursus.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er åbenbart så mange unge kvindelige studerende på de danske læreanstalter som føler sig så krænket, at de er nødsaget til at skrive breve til Dansk Magisterforening.. 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-kollega-laver-sjov-med-vaere-min-sugar-daddy

 

Ak ja.. Hvem husker ikke tilbage på ens studietid med gode minder med Gangbang, Sex på toilettet, nye villige og uprøvede piger hver måned, piger som have smag for gagballs og det mere kinky.. Det var satme tider at være studerende..!

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, den 10/1/2018 at 13:56:

Såså... Altså selvom man måske ikke ligner en topmodel, kan man jo godt være blevet udsat for et seksuelt overgreb. Det skal man bare lige huske, inden man sådan bliver rigtig personlig :) 

ja, muligheden foreligger, men chancen for det er den samme som at vinde i lotto 10 gange i streg, så det er rent hypotetisk. Intet personligt i det, men tror nu nærmere bevægelsen hedder "meetoo" pga. et spinkelt håb om selv at blive forulempet.

 

 

Nikita Darling skrev, den 10/1/2018 at 13:56:

Personligt føler jeg mig alt for sjældent “lagt op til” ude i det virkelige liv... Selv et klodset forsøg ville være velkomment :D;)B)

Ja det er stille og roligt på vej ud. Især når tendens lægger sig mere op af "skyldig indtil det modsatte er bevist" snarere end det der burde være almen retspraksis.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 19 minutter siden:

Ak ja.. Hvem husker ikke tilbage på ens studietid med gode minder med Gangbang, Sex på toilettet, nye villige og uprøvede piger hver måned, piger som have smag for gagballs og det mere kinky.. Det var satme tider at være studerende..!

Vel og mærke i de gode gamle tider hvor pigerne kunne forstå en hentydning og tog det med en smil og en vis feminin klasse og ynde og spillede med på legen og sagde: "Det bliver mellem vores gruppe"..

Nu skal man blot smile eller sende et lille blik til en voksen pige man går forbi, så bliver hun straks stram og kigger den anden vej..

#It takes two, baby#

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg var til et møde i en bygning med vagter....der er ingen grund til at nævne hvor eller hvem jeg var til møde med. 

Jeg kom ind i bygning og skulle henvende mig til en vagt for at få henvisning til hvor jeg skulle hen, og hvordan jeg kom derhen....vagten var virkeligt rar og viste mig det meste af vejen, uden på nogen måde at være flirtende eller lign. Han var høflig og ganske flink. 

Da jeg kom frem, bliver jeg vist ind i en mødelokale af en sekretær. Manden jeg skal til møde med kommer 2 min efter. Vi hilser på hinanden, og jeg nævner at vagterne i bygningen var hjælpsomme og flinke. Han kigger så op og ned af mig, sender mig et mærkeligt smil, og siger ‘ det er da kun fordi at du er en lille lækker sag’....... det er satme #metoo så det vil noget. Jeg var så paf og det ødelagde alt hvad jeg kom for. Netop fordi at en mand som skulle forestille at have en proffessionel adfærd i den grad seksualiserede mig.

At der er nogle håndværkere der pifter efter mig...( jooo det er skam sket ;-) )... tager jeg ikke slemt. De mener det pænt/sjovt og vil egentlig bare tilkendegive at de syntes at jeg er pæn.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
ppd skrev, for 26 minutter siden:

Der er åbenbart så mange unge kvindelige studerende på de danske læreanstalter som føler sig så krænket, at de er nødsaget til at skrive breve til Dansk Magisterforening.. 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-kollega-laver-sjov-med-vaere-min-sugar-daddy

 

Ak ja.. Hvem husker ikke tilbage på ens studietid med gode minder med Gangbang, Sex på toilettet, nye villige og uprøvede piger hver måned, piger som have smag for gagballs og det mere kinky.. Det var satme tider at være studerende..!

Tiderne har ændret sig.... at studerende kvinder ikke har lyst til at stå på et toilet med en gag bal i munden, hænger nok sammen med at samfundet har ændret sig. Plus at det snit af karaktere der kræves for at komme ind på et studie i dag, gør kvinderne liiiidt mere fokuserede. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 time siden:

Jeg var til et møde i en bygning med vagter....der er ingen grund til at nævne hvor eller hvem jeg var til møde med. 

Jeg kom ind i bygning og skulle henvende mig til en vagt for at få henvisning til hvor jeg skulle hen, og hvordan jeg kom derhen....vagten var virkeligt rar og viste mig det meste af vejen, uden på nogen måde at være flirtende eller lign. Han var høflig og ganske flink. 

Da jeg kom frem, bliver jeg vist ind i en mødelokale af en sekretær. Manden jeg skal til møde med kommer 2 min efter. Vi hilser på hinanden, og jeg nævner at vagterne i bygningen var hjælpsomme og flinke. Han kigger så op og ned af mig, sender mig et mærkeligt smil, og siger ‘ det er da kun fordi at du er en lille lækker sag’....... det er satme #metoo så det vil noget. Jeg var så paf og det ødelagde alt hvad jeg kom for. Netop fordi at en mand som skulle forestille at have en proffessionel adfærd i den grad seksualiserede mig.

At der er nogle håndværkere der pifter efter mig...( jooo det er skam sket ;-) )... tager jeg ikke slemt. De mener det pænt/sjovt og vil egentlig bare tilkendegive at de syntes at jeg er pæn.

 

Jeg var ikke tilstede, så det er jo svært at sige om det var et lidt klundtet forsøg på flirt eller et udtryk for sexchikane.  Nu vil folk jo nok bare smile, men reelt har jeg oplevet tilsvarende kommentarer fra kvinder i forbindelse med workshops o.lign.  Det har såmænd aldrig bragt mig ud af fatning, og et eller andet sted har jeg altid følt, at det var op til mig selv om jeg ville tage imod invitationen til lidt flirt, eller om jeg ville lukke den.  Det er vel ikke så pokkers svær at foresætte en samtale, hvor den de der invitererede klart kan opfatte, at man ikke tog imod invitationen.

Personligt ville jeg synes det var en falliterklæring, hvis man forbød flirt eller komplimenter omkring hinandens udseende på arbejdspladser og lignende steder hvor de to køn mødes.  Det skal ikke opfattes som, at jeg ikke anerkender sexchikane, min pointe er måske bare, at inden vil alle går i selvsving over #Meetoo så er vi faktisk lovgivningsmæssigt dækket fint ind,  omkring voldtægt, magtanvendelse, sexchikane m.v. og #metoo skal jo ikke være et tag-selv-bord, hvor man uden bevisførelses kan hænge mænd ud anononymt og uden konsekvenser. 

Et eller andet sted er man nok også nødt til acceptere, at man reelt selv har en stor indflydelse på, om starten udvikler sig til noget ubehageligt. Vi er nok også nødt til at forholde os til dilemmaet "Lækre fyre kan sådant set slippe afsted med det mest utrolige og grænseoverskridende, hvorimod de knap så lækre, nogen gange oplever at et velment kompliment skaber en reakton der næppe er/var helt fair.

Vi er seksuelle mennesker og #metoo vejen er ikke løsningen. Løsningen omkring en bedre adfærd kønnede imellem fordre at begge køn involveres, samt at nogen også indimellem tør sige" Ahh så var det nok heller ikke være, vi kan ikke tilpasse hele verden efter hvem der er mest sart"    

Mit indlæg skal ikke opfattes som personligt henvendt til dig, men mere som et vagt i gevær omkring #meetoo ikke skal være et tag-selv-bord. Jeg er ikke i tvilv om, at emnet har relevans, men det skulle næppe forhindre kønnede i også at tænke en smule selvstændigt og agere klogt i de situationer, hvor nogen føler sig tiltrukket af os, uden at det er gengældt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...