Hop til indhold
powerpoint

#metoo. hmmmm

Recommended Posts

Guest Trinetease

Det er muligt at du syntes at det er lidt sjovt at blive flirtet med i en workshop.

Men en mand i en magt position, skal altså ikke opføre sig som en flirt. Det var mega upassende, alene det mødet handlede om, gjorde det dobbelt så upassende. 

Jeg syntes såmænd også at #metoo er stukket lidt af.....men hvis kvinder i bla film branchen, føler sig presset til sex eller til at skulle acceptere at blive gramset på osv, for at få en filmrolle....så er det altså et reelt problem.

Gensidig flirt har jo intet med #metoo at gøre..... men at skulle acceptere overgreb ala det weinstein har lavet i Hollywood, er bare slet ikke okay. 

Og hvis de kvindelige danske studerende føler sig forulempet, så er det måske på tide at man som mand, med sin daglige gang på universiteterne liiiige kigger sig selv efter i sømmene. 

De allerfleste mænd er jo ikke sådan. Men nogle mænd kender ikke den der hårfine balance mellem flirt og upassende adfærd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
TheVoice skrev, for 38 minutter siden:

Vi er nok også nødt til at forholde os til dilemmaet "Lækre fyre kan sådant set slippe afsted med det mest utrolige og grænseoverskridende, hvorimod de knap så lækre, nogen gange oplever at et velment kompliment skaber en reakton der næppe er/var helt fair.

 

Lækre kvinder kan slippe afsted med endnu mere...:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

At der er nogle håndværkere der pifter efter mig...( jooo det er skam sket ;-) )... tager jeg ikke slemt. De mener det pænt/sjovt og vil egentlig bare tilkendegive at de syntes at jeg er pæn.

Med al respekt for at det du oplevede dengang ikke føltes OK, mener jeg jo netop pointen er, at kampagner som #meetoo er med til at gøre skellene mellem kønnene endnu større...

Tænker tit på, at det der nu har sat sig som dårlige oplevelser hos kvinderne, måske burde have været løst op ved konfrontation umiddelbart efter den ubehagelige episode - burde du ikke, hvis du kunne, måske have sagt til ham at du ikke synes det han sagde var OK - og altså sat ham grænsen ?

Overgreb er indiskutabelt ikke OK, men omvendt skal kvinderne passe på med ikke at ende op med at have "sejret af helvede til" ( citatet er fra tidl. LO-formand, Thomas Nielsen).

For det ville vel være en kedelig verden, hvis du end ikke længere fik et pift fra et par håndværkere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Anilingus skrev, for 19 minutter siden:

Med al respekt for at det du oplevede dengang ikke føltes OK, mener jeg jo netop pointen er, at kampagner som #meetoo er med til at gøre skellene mellem kønnene endnu større...

Tænker tit på, at det der nu har sat sig som dårlige oplevelser hos kvinderne, måske burde have været løst op ved konfrontation umiddelbart efter den ubehagelige episode - burde du ikke, hvis du kunne, måske have sagt til ham at du ikke synes det han sagde var OK - og altså sat ham grænsen ?

Overgreb er indiskutabelt ikke OK, men omvendt skal kvinderne passe på med ikke at ende op med at have "sejret af helvede til" ( citatet er fra tidl. LO-formand, Thomas Nielsen).

For det ville vel være en kedelig verden, hvis du end ikke længere fik et pift fra et par håndværkere...

Jeg skriver jo netop at håndværkere og generelle komplimenter er okay - man skal absolut ikke hæmme mænd i den retning. I virkeligheden handler det jo om et fåtal af mænd som ikke kan styre det - og som bruger det som et middel til at opnå noget. At prøve at påtvinge kvinder Til seksuelle handlinger eller lign vis pres er så lang fra okay.

Men igen....en helt almindelig mand, har jo slet ikke noget formål med at udvise den slags handlinger...jeg tvivler faktisk på at det overhovedet ville give en alm mand et kick overhovedet.

Men mænd med magt er desværre en lidt anden ‘kind of breed’.... og ofte er de mænd som har lært at med magt kommer man længst.

Jeg var selv så paf og blev i den grad ked af det. Så jeg var ikke i stand til at reagere ordentligt. Jeg er hamrende forsigtig af natur - og alt alt for blød som menneske. Så jeg reagerede alt andet end rigtigt. Men hans indgangs replik gjorde at jeg tænkte laaaang tid over om jeg overhovedet er/var berettiget til at kæmpe nogens sag, når jeg er så dårlig til at være konfrontende når det handler om mig selv. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 timer siden:

Det er muligt at du syntes at det er lidt sjovt at blive flirtet med i en workshop.

Men en mand i en magt position, skal altså ikke opføre sig som en flirt. Det var mega upassende, alene det mødet handlede om, gjorde det dobbelt så upassende. 

Jeg syntes såmænd også at #metoo er stukket lidt af.....men hvis kvinder i bla film branchen, føler sig presset til sex eller til at skulle acceptere at blive gramset på osv, for at få en filmrolle....så er det altså et reelt problem.

Gensidig flirt har jo intet med #metoo at gøre..... men at skulle acceptere overgreb ala det weinstein har lavet i Hollywood, er bare slet ikke okay. 

Og hvis de kvindelige danske studerende føler sig forulempet, så er det måske på tide at man som mand, med sin daglige gang på universiteterne liiiige kigger sig selv efter i sømmene. 

De allerfleste mænd er jo ikke sådan. Men nogle mænd kender ikke den der hårfine balance mellem flirt og upassende adfærd.

Jeg tror såmænd ikke at jeg skrev, at vi bare skulle synes at det er pisse sjovt når nogle forsøger at flirte med os, uagtet situationen.  Jeg er helt enig, at hvis den ene part sidder i en magt position, skal man træde meget varsomt i sin opførsel over for både kvinder og mænd.  Jeg har selv været leder i 10 år, og de fleste ledere lærer ret hurtigt enten selv, eller ved lidt hjælp at holde distance og fremstå professionelt.  Det er jo ikke dette samme som at mene, at alle ledere der har en form for magt forstår at administrere den på korrekt og anstændigvis. 

Vi er altså også nødt til at have et arbejdsklima, hvor det er ok at sige chefen imod eller sige fra overfor chefens måde at formulere sig på. Den del har faktisk undergået store forandringer imod det bedre over de sidste årtier.  Jeg mener ikke at det skulle være nødvendigt at hvert firma nu laver særlige #meetoo tiltag, da det i min verden naturligt hidrører kassen " at skabe et et godt arbejdsklima ". hvilket i professionelle firma er en løbende proces.  Så hvis et lille firma anklages på sexkrænkelser m.v. kan de ligeså godt gå hele vejen og også forholde sig til mobning, angst for at sige chefen imod, sige nej til overtid osv - kort sagt skabe et godt arbejdsklima hele vejen rundt.  Personigt synes jeg det er en bedre tilgang, netop fordi så bliver det ikke slags kønskamp, men en proces hvor begge køn sikkert har gode input til hvad de gerne så forbedret.  

Jeg er enig i, at filmbranchen har sin egen underlige kultur, og det er bestemt også ok, at der bliver rusket op den branche,  Med hensyn til vores uddannelses institutioner, synes jeg at man skal henvende sig til ledelsen hvis man har en lærer der er for nærgående eller opfører sig upassende, snarere end at hænge anoymen opslag op.  Jeg nægter at tro på, at disse henvendelser ikke vil blive taget alvorligt.  Vi er altså også nødt til at opdrage pigerne til at det er ok, at sige fra, og har man ikke styrken så ret henvendelse højere oppe i systemet.

Når vi taler #meeToo  er vi nok også nødt til at skelne lidt imellem de enkelte lande.  Sexchikane er ikke et nyt fænomen i Danmark, vi har en fin lovgivning og et professionelt apparat der behandler dens slags sager.  Jeg mener ikke vi har brug for #meetoo i Danmark, men vi har sikkert brug for at fortælle folk, at det er helt ok, at benytte det etablere system, hvis man oplever det.   

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 3 timer siden:

Med al respekt for at det du oplevede dengang ikke føltes OK, mener jeg jo netop pointen er, at kampagner som #meetoo er med til at gøre skellene mellem kønnene endnu større...

Tænker tit på, at det der nu har sat sig som dårlige oplevelser hos kvinderne, måske burde have været løst op ved konfrontation umiddelbart efter den ubehagelige episode - burde du ikke, hvis du kunne, måske have sagt til ham at du ikke synes det han sagde var OK - og altså sat ham grænsen ?

Overgreb er indiskutabelt ikke OK, men omvendt skal kvinderne passe på med ikke at ende op med at have "sejret af helvede til" ( citatet er fra tidl. LO-formand, Thomas Nielsen).

For det ville vel være en kedelig verden, hvis du end ikke længere fik et pift fra et par håndværkere...

Dit indlæg har bestemt sin berettigelse, som et passende modspil, således at #meetoo ikke ender som en feministisk klub for kvinder og kun for kvinder med et særligt syn på mænd. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må fremhæve denne serie, der er mange virkelig fine artikler mellem, om mænd og sex. - Blandt andet mændenes vinkel, på #Metoo bevægelsen, fritaget fra til tider skingre feminister og mænd der bræger “not all men!”. :) 

Særligt podcasten kan noget, hvis man kan lide den format.. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil sige at når folk stikker hånden ned under min kjole eller decideret gramser på mig og jeg ikke ved hvem det er fordi de skjuler sig/ løber væk føler jeg mig lidt forulempet

 

Jeg kan heller ikke lide de gange man bliver kaldt for en luder fordi man ikke vil have ‘en gratis køretur hjem’ af fremmede fyre 

 

Eller den gang en mand gav min veninde finger (i fissen) ufrivilligt midt på gaden og politiet ikke mente det var alvorligt

 

De gange hvor jeg møder veninder der har fået bank af kæresterne og de veninder der ikke må gå ud af deres lejlighed fordi deres kærester er bange for andre fyre ser dem

 

eller de gange hvor mænd har forventet sexuelle ydelser som betaling af at have hjulpet mig med småting (såsom at fortælle mig hvad klokken er etc.) 

Hvis i seriøst mener at de her ting er gråzoner ønsker jeg at i ser det fra vores side.

En person der ikke har fået ens tilladelse er virkelig grænseoverskridende og ubehagelig

Det er sådanne ting me too er imod 

Redigeret af AnnaPigenKBH

Del dette indlæg


Link til indlæg
SalteFanden skrev, den 2/13/2018 at 18:17:

ja, muligheden foreligger, men chancen for det er den samme som at vinde i lotto 10 gange i streg, så det er rent hypotetisk. Intet personligt i det, men tror nu nærmere bevægelsen hedder "meetoo" pga. et spinkelt håb om selv at blive forulempet.

 

 

Ja det er stille og roligt på vej ud. Især når tendens lægger sig mere op af "skyldig indtil det modsatte er bevist" snarere end det der burde være almen retspraksis.

 

Jeg kender grimme piger der er blevet voldtaget og har været i byen hvor fyre har degraderet dem og forulempet dem i højeste grad. De er lette ofre, derfor er der faktisk mange der går efter dem ifølge min erfaring. Faktisk vil jern vove at påstå at de i højere grad bliver ofre da de ikke intimiderer og man ser dem som mindre værd da de er af de ‘svage’ køn og ikke har æstetisk værdi, set med diskriminerende øjne. 

 

Gid det var så vel at man kunne gøre noget for at undgå de her ting. Verden er langt fra perfekt og #metoo er i hvert fald en nødvendighed, selv i Danmark 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@AnnaPigenKBH Jeg kan godt lide dine skriv, der er en kæmpe forskel på at flirte med et blik, et blink, et tilfældigt strejf mellem to hænder - og så at gramse, rage, intimidere, "bullying" (kender ikke et bedre dansk ord).

Næh, vi med det amputerede kønskromosom skulle skamme os.

Der er selvfølgelig masser af nuancer og gråzoner, men mænd skal bare acceptere at "et nej er et nej"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 22 minutter siden:

@AnnaPigenKBH Jeg kan godt lide dine skriv, der er en kæmpe forskel på at flirte med et blik, et blink, et tilfældigt strejf mellem to hænder - og så at gramse, rage, intimidere, "bullying" (kender ikke et bedre dansk ord).

Næh, vi med det amputerede kønskromosom skulle skamme os.

Der er selvfølgelig masser af nuancer og gråzoner, men mænd skal bare acceptere at "et nej er et nej"

Vi er helt enige! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 23 minutter siden:

@AnnaPigenKBH Jeg kan godt lide dine skriv, der er en kæmpe forskel på at flirte med et blik, et blink, et tilfældigt strejf mellem to hænder - og så at gramse, rage, intimidere, "bullying" (kender ikke et bedre dansk ord).

Næh, vi med det amputerede kønskromosom skulle skamme os.

Der er selvfølgelig masser af nuancer og gråzoner, men mænd skal bare acceptere at "et nej er et nej"

Langt fra alle mænd er sådan, men der er nok til at det er et problem. Der er helt sikkert også kvinder der nogle gange kan gå over grænser. Men ja, der er gråzoner, men nej er et nej :) 

Redigeret af AnnaPigenKBH

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 40 minutter siden:

Næh, vi med det amputerede kønskromosom skulle skamme os.

Øh, snak for dig selv, mester. :)

Vi laver alle fejl, men at vi kollektivt skal skamme os på andres vegne, er helt i hegnet.

Mig bekendt har jeg aldrig gramset, raget eller lignende på nogen pige/kvinde overhovedet.

Hvor der er enighed om berøringer, foregår det i min verden i form af kærtegn, og en flirt er nu engang livets krydderi for mig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg går ud fra, at I har forstået metoo handler om hirakisk betingede overgreb. Det er altså ulækkert når folk misbruger sine sociale positioner til seksuelle friheder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, den 2/25/2018 at 18:37:

Jeg går ud fra, at I har forstået metoo handler om hirakisk betingede overgreb. Det er altså ulækkert når folk misbruger sine sociale positioner til seksuelle friheder. 

Det vidste jeg ikke, jeg troede bare det var generelle overgreb :) men det er godt at blive klogere, tak Midtj :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg var elektrikkerlærling skulle jeg montere ekstre stikkontakter under arbejdsbordene på en elektronikfabrik. Arbejderne var stort set kvinder, set i bakspejlet var kællinger nok et bedre udtryk.

Der kunne man tale on seksuelle provokationer, de spredte mere benene og kom med frække kommentarer mere end det modsatter, toppen var en dildo under bordet, " kan du klare sådan en?"

Barsk kost for en syttenårig knægt.

Der var dog en malerlærling der kunne tage kosten, han stod på en stige da dildoen blev skubbet op i hans bukseben, " hvad siger du så spurgte hun" Svaret kom som skit fra en spædekalv, 

"Ska vi dans hamborre stikvals på et ben" :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels Placido Domingo..:(

Operastjernen Plácido Domingo trækker sig fra alle fremtidige optrædener i Metropolitan Opera. Det sker efter anklager om sexchikane og upassende opførsel mod en række kvinder. 

De forskellige hændelser skal være foregået over tre årtier - den første i slutningen af 1980'erne..(:wacko:)

"En kvinde fortæller, at Domingo stak sin hånd ind under hendes nederdel, og tre andre siger, at han tvang dem til våde kys i et omklædningsrum, et hotelværelse og ved et frokost" som vel var i begyndelsen af 1980'erne...?

Nu er de sikkert dengang yndige unge piger blevet gamle og grå. Øjner de muligheden for lidt flere penge på bankkontoen?..

https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-operastjerne-traekker-sig-efter-anklager-om-sexchikane

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 7 timer siden:

Nu er de sikkert dengang yndige unge piger blevet gamle og grå. Øjner de muligheden for lidt flere penge på bankkontoen?.

Eller er det nu gået op for dem, at de ting de oplevede dengang (og måske troede sig alene om) ikke er ok? Tvang bliver ikke mindre alvorlig af, at det er længe siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, den 25.9.2019 at 00:11:

Stakkels Placido Domingo..:(

Operastjernen Plácido Domingo trækker sig fra alle fremtidige optrædener i Metropolitan Opera. Det sker efter anklager om sexchikane og upassende opførsel mod en række kvinder. 

De forskellige hændelser skal være foregået over tre årtier - den første i slutningen af 1980'erne..(:wacko:)

"En kvinde fortæller, at Domingo stak sin hånd ind under hendes nederdel, og tre andre siger, at han tvang dem til våde kys i et omklædningsrum, et hotelværelse og ved et frokost" som vel var i begyndelsen af 1980'erne...?

Nu er de sikkert dengang yndige unge piger blevet gamle og grå. Øjner de muligheden for lidt flere penge på bankkontoen?..

https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-operastjerne-traekker-sig-efter-anklager-om-sexchikane

 

 

Havde det været en eller to kunne jeg have tænkt som dig, men der er flere på banen. Jeg har inside kendskab til lige præcis den verden og rigtig mange "store" dirigenter, instruktører, solister etc. inviterer gerne en ung nyudklækket solist backstage for at hjælpe med karrieren. "Et blowjob som tak er vel ikke formeget?" (citat)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ethvert overgreb er forfærdeligt for offeret. Det kan vi hurtigt blive enige om, men hvorfor skal der gå XX antal år (25-30 år) , før det kommer frem?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
ppd skrev, for 2 minutter siden:

Ethvert overgreb er forfærdeligt for offeret. Det kan vi hurtigt blive enige om, men hvorfor skal der gå XX antal år (25-30 år) , før det kommer frem?

 

Ja det kan jeg da også undre mig over, da sex overgreb aldrig har været tilladt siden der indførtes kvindefred i 1200 tallet, hvis jeg ellers husker ret. Overgreb er aldrig og må aldrig være accepteret. Bum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 1 time siden:

Ethvert overgreb er forfærdeligt for offeret. Det kan vi hurtigt blive enige om, men hvorfor skal der gå XX antal år (25-30 år) , før det kommer frem?

 

Det kan der være rigtig mange grunde til; angst, skyld, skam, tabu fx. Prøv at læse lidt om emnet, du vil blive overrasket over, hvordan overgrebssager påvirker kvinder (og mænd for den sags skyld) i årtier og hvor mange, der i årevis tror sig alene, og tror at det er deres egen skyld.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så lige en udsendelse om Harvey Weinstein, her fik man faktisk nogle gode forklaringer på, at slamberten kunne holde den kørende så længe: Magt, intimidering, "forlig", deciderede trusler. Man skal altid passe på med victim-blaming. I dette konkrete tilfælde var det næsten blevet en offentlig hemmelighed, at han bollede alt med en puls, men det lykkedes at få det skjult som om det var frivilligt.

Mht Domingo er jeg bange for, at lidt af det samme kan gøre sig gældende. Det vil dog ikke påvirke min mening om, at han var en af vor tids største tenorer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...