Hop til indhold
Finn1101

Sugardating er ikke sex for penge … jo det er … nej … jo!

Er sugardating prostitution?  

89 medlemmer har stemt

  1. 1. Er sugardating prostitution? (Svar kun hvis du har personlig erfaring fra sugardaters.dk)

    • Ja
      72
    • Nej
      7
    • Ved ikke/ både og/ er i tvivl
      10


Recommended Posts

Finn1101 skrev, den 14.8.2017 at 17:08:

Os, der har forsøgt os på sugerdaters.dk må med rette tillade os at være lidt forvirret. For før vi logger ind, og før vi betaler, står det meget tydeligt at ”sugardating er ikke at sælge sex for penge,” og at det ikke er tilladt at bruge sitet til at sælge seksuelle ydelser.

 

Sugardaters.dk formidler ikke sex for penge, for det er strafbart.  Sitet formidler kontakt mellem personer, og hvad de så finder ud af at gøre sammen, er deres egen sag.

Strengt taget kunne man vel godt forestille sig en gavmild gentleman der gerne ville have selskab med en ung kvinde, uden at det nødvendigvis skulle føre til noget seksuelt. 

Det kunne jeg godt finde på.  Når jeg ikke har gjort det med sugardaters.dk, er det fordi det virker for alt for besværligt at finde en kontakt der passer mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Gråzone er nøgleordet. Nogle sugarbabes bevæger sig mere i de mørkere gråzoner, nogle i de lysere, nogle er egentlig helt sorte men nægter at stå ved det, og nogle står ved det uden at blinke et øje. Jeg tror, at så snart man kommer ind på en side som sugardaters, så er vi nok langt overvejende ovre i prostitution for de fleste, men sugardating i sig selv, rent konceptuelt, er ikke nødvendigvis så sort-hvid. 

Jeg har en dejlig uskyldig veninde der i en overgang overvejede at sugardate. Hun var ikke på penge for ydelser konceptet, men kunne simpelthen godt tænke sig at finde en mand som hun nød at tilbringe tid med, som havde økonomien til at tage hende ud på fancy middage, som ville forkæle hende, og kunne lide at give gaver, blomster osv. Altså var hun ude efter en kæreste med luksus på. Det tror jeg er de færreste, men jeg ville heller ikke kalde hende en prostitueret hvis hun fandt sig sådan en. Lidt en golddigger, bevares, men ikke en prostitueret. 

Ligeledes har jeg en ven med god økonomi, som netop bare nyder at forkæle en kvinde. Han blinker ikke et øje ved at købe lingerie til 6000 kr. Til en pige han kan lide, hvis det gør hende glad, og han kan godt lide at være den gentleman som står for det økonomiske, så vel som at holde døren og andre forkælelsesting, som ikke bunder i økonomi, men han gider ikke give 1500 kr for en aften med en pige som kun gør det for penge. Han prøvede sugardaters og blev slemt skuffet over den kontante afregning. 

Jeg burde præsentere de to. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min oplevelse derinde, er at mænd "bare" gerne vil ha det samme som de kan få hos en gp- til en langt billigere pris...:) Og så brokker de sig herinde bagefter over at pigerne rent faktisk forventer penge for det....tsk tsk.......:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Frodige Misser skrev, for 16 minutter siden:

Min oplevelse derinde, er at mænd "bare" gerne vil ha det samme som de kan få hos en gp- til en langt billigere pris...:) Og så brokker de sig herinde bagefter over at pigerne rent faktisk forventer penge for det....tsk tsk.......:D

Det  var  også  min  erfaring  da  jeg  var  derinde.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

:)

Finn1101 skrev, den 14.8.2017 at 23:01:

Jeg gætter også på at succesraten er lav. Jeg har fulgt et par stykker, og som regel forsvinder de hurtigt igen eller dukker op på ny, ofte med den lidt underlige, men ofte anvendte, forklaring, at de tænder på at få penge for sex. 

Det at tænde på at få penge for sex er faktisk et ikke ualmindeligt kink som mange har. Både mænd og kvinder. For kvinders vedkommende er det meget nemmere at få det kink udlevet. Der er noget forbudt og tabu belagt og noget med magt forskydninger og tingslig gørelse over at få penge for sex og det forbudte er der rigtig mange der tænder på. Så kinket er helt reelt. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 5 timer siden:

:)

Det at tænde på at få penge for sex er faktisk et ikke ualmindeligt kink som mange har. Både mænd og kvinder. For kvinders vedkommende er det meget nemmere at få det kink udlevet. Der er noget forbudt og tabu belagt og noget med magt forskydninger og tingslig gørelse over at få penge for sex og det forbudte er der rigtig mange der tænder på. Så kinket er helt reelt. :)

Det er jeg meget enig i. For mig er det nemlig todelt. Et er at jeg elsker selve betalingselementet for at bevare en form for distance. Derudover tænder det mig åndsvagt meget at pigen tager sig betalt for sex. Om det så er en gp eller en sb, er sagen underordnet. Og jeg har rodet rundt med min del fra begge verdner. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 27.4.2020 at 10:07:

:)

Det at tænde på at få penge for sex er faktisk et ikke ualmindeligt kink som mange har. Både mænd og kvinder. For kvinders vedkommende er det meget nemmere at få det kink udlevet. Der er noget forbudt og tabu belagt og noget med magt forskydninger og tingslig gørelse over at få penge for sex og det forbudte er der rigtig mange der tænder på. Så kinket er helt reelt. :)

Hvis man er mand og tænder på at få penge for sex, vil man nok ende med at være kronisk frustreret. Det er ekstremt sjældent at kvinder betaler mænd for sex. Men måske er der muligheder inden for det homoseksuelle miljø. :)

Jeg har aldrig forstået argumentet om at en mand er særligt magtfuld, hvis han har mulighed for at købe sig til sex. Det er et synspunkt som jeg ved flere lejligheder har hørt diverse feminister fremføre. Bevares, manden har en ekstra forbrugs mulighed til rådighed. Men det bliver man næppe specielt magtfuld af.

Snarere er det vel kvinden der er den magtfulde i den relation. Eftersom det er hende der økonomisk skal kompenseres for at have seksuelt samkvem med manden. Manden skal omvendt erkende sin egen magtesløshed, når han betaler for sex. En helt almindelig intim aktivitet som par dyrker i deres privatsfære. Betaling for sex er næppe nogen magtdemonstration fra mandens side af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lake skrev, den 26.4.2020 at 10:20:

Sugardaters.dk formidler ikke sex for penge, for det er strafbart.  Sitet formidler kontakt mellem personer, og hvad de så finder ud af at gøre sammen, er deres egen sag.

Strengt taget kunne man vel godt forestille sig en gavmild gentleman der gerne ville have selskab med en ung kvinde, uden at det nødvendigvis skulle føre til noget seksuelt. 

Det kunne jeg godt finde på.  Når jeg ikke har gjort det med sugardaters.dk, er det fordi det virker for alt for besværligt at finde en kontakt der passer mig.

Ja det er hvad de rent officielt beskæftiger sig med på SD. Men hele pointen med tråden, er jo at den overvældende del af den kontakt der formidles på SD er ren prostitution. Og det ved de udmærket godt dem der ejer sitet. Og jeg vil tro at ordensmagten også har en ret god ide om hvad der foregår. De vælger bare at vende det blinde øje til. Måske fordi at det er for besværligt at opklare, eller at bruge ressourcer på. SD vælger også at vende det blinde øje til. Og de har naturligvis et incitament til ikke at blande sig for meget, med indgreb der kunne forstyrre deres lukrative forretning. 

Ja man kan forestille sig mange ting. Kvinder der leder efter en stik i rend dreng, en at gå på dyre restauranter med, eller fx. et par der leder efter en mand til at bolle konen mens manden ser på. Alt sammen er noget jeg har læst mig til på diverse profiler. Det ændrer bare ikke på at den store majoritet på SD er prostitutionsprofiler. Og det er måske ikke så overraskende. Kvinderne vil have penge eller dyre oplevelser. Og mændene på sitet leder typisk efter sex. Markedet for sexløse forhold mod betaling er altså bare minimalt. 

Det er derfor ikke korrekt når du skriver at SD ikke formidler prostitution. De vælger bare at lade som om at det ikke foregår i stor stil.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kindhesten80 skrev, for 11 timer siden:

 

Det er derfor ikke korrekt når du skriver at SD ikke formidler prostitution. De vælger bare at lade som om at det ikke foregår i stor stil.  

Det er en juridisk vurdering, hvornår der er tale om rufferi.   At de ved, hvad der foregår er ikke tilstrækkeligt.  Hvis det var sådan, var der mange andre sider der ville få problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lake skrev, for 30 minutter siden:

Det er en juridisk vurdering, hvornår der er tale om rufferi.   At de ved, hvad der foregår er ikke tilstrækkeligt.  Hvis det var sådan, var der mange andre sider der ville få problemer.

Det kan godt være at SD ikke decideret formidler prostitution, i den forstand at de ikke aktivt faciliterer prostitution. Men de er helt velvidende om at de stiller en platform til rådighed for prostituerede. Jeg ved ikke om det er nok til at blive anklaget for rufferi, det ved jeg ikke nok om rent juridisk. Det er dog hævet over enhver tvivl at det er rendyrket prostitution der defacto foregår derinde.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kindhesten80 skrev, 1 time siden:

Det kan godt være at SD ikke decideret formidler prostitution, i den forstand at de ikke aktivt faciliterer prostitution. Men de er helt velvidende om at de stiller en platform til rådighed for prostituerede. Jeg ved ikke om det er nok til at blive anklaget for rufferi, det ved jeg ikke nok om rent juridisk. Det er dog hævet over enhver tvivl at det er rendyrket prostitution der defacto foregår derinde.  

Jeg ved heller ikke nok om praksis i forhold til rufferi-domme. Dog ved jeg at grænsen virker noget flydende. Jeg mindes en sag, hvor en telefondame på en klinik først blev dømt, men senere frifundet. Jeg ved også at Sugerdaters har været i søgelyset, men at der ikke blev gjort mere.  


"Straffeloven

§ 233. Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.

Stk. 2. Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand.

Stk. 3. Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kindhesten80 skrev, den 28.4.2020 at 22:18:

Hvis man er mand og tænder på at få penge for sex, vil man nok ende med at være kronisk frustreret. Det er ekstremt sjældent at kvinder betaler mænd for sex.

Men ret hyppigt at mænd betaler mænd, så hvis det primære er at få penge for sex, så er det langt fra umuligt. Man skal dog helst ikke være over 20 ... ;)

Lake skrev, den 29.4.2020 at 13:19:

Det er en juridisk vurdering, hvornår der er tale om rufferi.   At de ved, hvad der foregår er ikke tilstrækkeligt.  Hvis det var sådan, var der mange andre sider der ville få problemer.

Det var efter pressedebat om at siden var rufferi, at de skrev eksplicit på forsiden at man ikke må bruge siden til at sælge sex. Nu står det bare skjult i brugerbetingelserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 21 timer siden:

Men ret hyppigt at mænd betaler mænd, så hvis det primære er at få penge for sex, så er det langt fra umuligt. Man skal dog helst ikke være over 20 ... ;)

Vi afsporer da totalt tråden nu, men jeg må alligevel kommentere her: En aktiv, veludrustet bifyr kan sagtens få penge for sex med mænd selvom han er langt over 20. Især hvis han samarbejder med en domina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...