Hop til indhold
Guest Kinky Jill

Luder eller Lommepenge - på Dr tv

Recommended Posts

Guest Kinky Jill

Jeg så i går dette program, ikke så meget nyt i det, men spænde at vide hvad i tænker, er sugardating det samme som i går på bodel og til glædes piger i private hjem ? 


Programinfo:
Er man bare billig, hvis man tager imod drinks og dyre middage og ender med at dyrke sex med giveren, eller kan det sammenlignes med prostitution? 
Dette program undersøger Sugardating, fænomenet hvor mænd (sugardaddies) betaler, ofte unge, kvinder (sugarbabes) med gaver og penge, for at tilbringe tid med dem, spendere en middag på dem og ofte gå i seng med dem. De senere år er hjemmesider der formidler kontakt mellem sugarbabes og sugardaddies nemlig vokset eksplosivt, og det er blevet mere socialt acceptabelt at tilbyde sex for en ny Louis Vuitton taske. Vært Rene Fredensborg undrer sig over, hvor grænsen mellem prostitution og lommepenge til et stort forbrug, går, og tager ud for at møde de mennesker der er sugardaters.

Programmet ses her 
https://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema-2016-09-14-45/-/dr2-tema-luder-eller-lommepenge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kinky Jill skrev, for 33 minutter siden:

Jeg så i går dette program, ikke så meget nyt i det, men spænde at vide hvad i tænker, er sugardating det samme som i går på bodel og til glædes piger i private hjem ? 


Programinfo:
Er man bare billig, hvis man tager imod drinks og dyre middage og ender med at dyrke sex med giveren, eller kan det sammenlignes med prostitution? 
Dette program undersøger Sugardating, fænomenet hvor mænd (sugardaddies) betaler, ofte unge, kvinder (sugarbabes) med gaver og penge, for at tilbringe tid med dem, spendere en middag på dem og ofte gå i seng med dem. De senere år er hjemmesider der formidler kontakt mellem sugarbabes og sugardaddies nemlig vokset eksplosivt, og det er blevet mere socialt acceptabelt at tilbyde sex for en ny Louis Vuitton taske. Vært Rene Fredensborg undrer sig over, hvor grænsen mellem prostitution og lommepenge til et stort forbrug, går, og tager ud for at møde de mennesker der er sugardaters.

Programmet ses her 
https://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema-2016-09-14-45/-/dr2-tema-luder-eller-lommepenge

Det der hedder sugarbabe har altid eksisteret under andre navn. F.eks. kurtisane, "holdt dame" og andet.

Forskellen  er  bare at nutidens sugarbabe er til rådighed for alle der kan betale eller give en dyr gave. Ellers var der ikke brug for at udstille sig på en hjemmeside.

Konklusion må være at  sugarbabe er  en eufemisme for begreberne luderprostitueret og lignende.

Som Nicklas så smukt og simpelt  udtrykker det Sex for penge (eller gaver) = prostitution.

De piger kan ligeså godt acceptere at de er prostituerede!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke for at være ekstremt tør og saglig, men definitionen af prostitution ifølge Gyldendals Store Danske, er ligetil:

"prostitution, handel med seksuelle ydelser. Handelen foregår på markedsvilkår og omfatter mindst to parter: en køber (kunden) og en sælger (den prostituerede).

Kunden køber fysisk adgang til den prostitueredes krop eller til dele af den mhp. egen seksuel tilfredsstillelse. Almindeligvis betaler kunden med penge, men betaling i form af fx narkotika, medicin, tøj og rejser kan også forekomme.

Hvad der gør en seksuel handling til prostitution, har imidlertid vekslet. I middelalderen var flere definitioner gældende; fx kunne en kvinde siges at være prostitueret, hvis hun havde været sin mand utro mere end tre gange, eller hvis hun havde været sammen med to mænd på én dag."

:) - det er for øvrigt interessant at læse videre derinde, hvilket jeg opfordrer til lol

Eksempelvis havde romerne et meget afslappet forhold til prostitution - både kvindelig og mandlig - i og med at de først giftede sig i 30-års alderen og ofte i politisk arrangerede ægteskaber :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sugardating er også prostitution, hvis der er en form for betaling indblandet. 

Men fænomenet giver måske kunden en illusion om at han/hun har scoret en sugarbabe eller - boy, mere en blot "købt". 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke helt behovet for at putte det i kasser og insistere på at sugarbabes er ludere. Jeg forstår heller ikke sugarbabes'nes behov for at sige de ikke er.

I det hele taget er der (som @Onslow siger) rigtig meget jeg ikke forstår. 

Hvad jeg derimod HAR forstået er, at der et utroligt behov for at dømme andre, og retfærdiggøre sig selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med den diskussion er i mine øjne ønsket om at kategorisere noget, som i virkeligheden er et bredt spektrum af forskellige typer relationer.

Der findes den rendyrkede prostitution, hvor en mand besøger en måske for ham fremmed kvinde, lægger et aftalt beløb, hun smider tøjet og de har sex. Mon ikke alle er enige om, hvad det handler om her. Så har vi den længerevarende GP-relation, hvor hun oprigtigt nyder at være sammen med manden, uanset at hun får penge for hendes tid. Der er også den studerende pige, som har mødt en lidt ældre mand, som kan forsøde hendes tilværelse med restaurantbesøg, en rejse, sjove berigende samtaler, og som i øvrigt er hyggelig og rar at sexe med. Og han nyder at kunne hjælpe hende med nogle af de ting, hun ikke har råd til på SU. Der er også den unge pige, som gifter sig med den aldrende direktør. Vi kunne kalde dem Janni og Simon, Anni og Erik, Carsten og Janni. Og der er også Peter, som mødte den 18 år yngre Ming på en rejse til Bangkok. Og så er der udvekslingen af ydelser i faste forhold.

Jeg er sikker på, at de fleste, som på et tidspunkt har indgået i et fast parforhold, har oplevet, at hvis man kommer hjem med blomster, lidt nyt tøj eller en anden anerkendelse til partneren, så er chancen for lidt sjov på lagnerne optimeret. Er det prostitution? Nej, vil de fleste sige. Det handler om at bliver set og anerkendt af sin partner. I sin oprindelige, rendyrkede form er sugar dating vel ikke så langt herfra.

I alle forhold mellem mennesker er der også en form af udveksling af ydelser - materielle, emotionelle, seksuelle. Hvorfor er det vigtigt at skelne mellem prostitution og ikke-prostitution?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 37 minutter siden:

Hvad med sex for kærlighed/opmærksomhed/tryghed/ect.?

Uanset hvilket parforhold/relation man indgår i, er forholdet vel bygget på, at begge parter får noget ud af det? Er man så hinandens prostituerede?

Enig med Filosoffen, jeg har set en del ægteskaber hvor mandens indtægt og lyst til at bruge penge på fruen, var den egentlige driver i forholdet. Prøv selv at se rundt i bekendtskabskredsen ud fra den vinkel, det er ikke usandsynligt at mange vil kunne nikke genkendende til, skal vi kalde det ”bekvemmeligheds ægteskaber”

Selv har jeg levet i et sådant forhold i alt for lang tid. Der gik nogle år førend det gik op for mig at min kone nærmest prostituerede sig til mig, men det var jo ikke særlig forskelligt fra andre par i kredsen, så jeg troede det skulle være sådan – så naiv var jeg dengang. Konen fandt en anden med flere penge end jeg, men ville gerne tilbage igen da jeg steg i indtægt – Mit svar var nejtak. Freedom :D

Mvh
B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at det er svært at gøre det op på nogen simpel måde. Sugardating befinder sig i en gråzone mellem almindelig dating og rendyrket prostitution. Det er meget forskelligt hvad pigerne på SD tilbyder. Nogen er næsten ligeså professionelle som regulære GPer. Mens andre blot er derinde for at få nogen oplevelser og opfører sig mere som amatører. En anden forskel er at SDere er langt mere kritiske i forhold til hvem de er sammen med. Det kan både være fordi at det blot er en sidebeskæftigelse eller en fantasi de udlever, eller fordi at de er på udkig efter en mere fast SD partner, hvor kravene derfor typisk vil være højere.
Når man søger rundt og chatter på SD, minder det meget mere om regulær dating sider end den typiske kontakt til en pro GP.  

Hvis man definerer alle forhold, hvor manden udveksler økonomiske ressourcer i bytte for sex og intimitet, som prostitution, så er der mange almindelige forhold der kan betegnes som prostitution. GPere(og mange SDere) er blot sammen med deres "kunde" i en times tid, mens parterne i mange almindelige forhold er mere permanent sammen. Ofte trækker kvinden på mandens økonomiske ressourcer i faste forhold. Det er tidsperspektivet der her gør den store forskel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...