Hop til indhold
Finn1101

Er Eroguide.dk Venuslogen?

Recommended Posts

(Ren nysgerrighed):

Jeg kan huske at der for en del år siden var et sted nogenlunde som dette, der hed Venuslogen. Er Eroguide.dk et nyt navn for Venuslogen eller hvordan?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej

i gamle dage var Venuslogen stedet. Så blev der dannet klikker, og folk begynde at "jagte" hinanden på den dumme måde. Så blev der uddelt ikke altid retfærdige karantæner. og... så opstod EG - Stille og roligt flyttede alle folk til EG. For nogen var der nok også et ønske starte på en frisk, med nyt profilnavn og et spoleret image. 

Venuslogen findes stadig, men om siden bare ligger død hen vides ikke. 

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Nej

i gamle dage var Venuslogen stedet. Så blev der dannet klikker, og folk begynde at "jagte" hinanden på den dumme måde. Så blev der uddelt ikke altid retfærdige karantæner. og... så opstod EG - Stille og roligt flyttede alle folk til EG. For nogen var nok også et ønske starte på en frisk, med nyt profilnavn og et spoleret image. 

Venuslogen findes stadig, men om siden bare ligger død hen vides ikke. 

 

Og forskellen er vel at på EG har de bedre forstand på at håndtere klikkerne og den dumme måden at jagte hinanden. For klikkerne og jagten er jo her stadig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 43 minutter siden:

Og forskellen er vel at på EG har de bedre forstand på at håndtere klikkerne og den dumme måden at jagte hinanden. For klikkerne og jagten er jo her stadig.

Jo, bortset fra nogle enkelte svipsere, synes jeg også de har godt styr på gemytterne

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit indtryk var at VL lige så meget døde fordi den oprindelige ejer solgte butikken og den nye "degn" ikke magtede opgaven. Sitet blev hacket og virusramt, og var derfor uanvendeligt i en periode. Kom aldrig rigtig på benene igen, og det er også status i dag. Serveren er online men ligner internettetes Chernobyl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 4 minutter siden:

Mit indtryk var at VL lige så meget døde fordi den oprindelige ejer solgte butikken og den nye "degn" ikke magtede opgaven. Sitet blev hacket og virusramt, og var derfor uanvendeligt i en periode. Kom aldrig rigtig på benene igen, og det er også status i dag. Serveren er online men ligner internettetes Chernobyl.

Det hører nok også med til historien.  :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Historien er ikke korrekt fra Voice

Eroguide hed i starten hedomax.net og opstod fordi Hedomax gik ned og der derved opstod et tomrum

På Hedomax var der allerede megen aktivitet altså før Eroguide og mens klikkerne skændes på VL holdt mange til på hedomax.com i stedet, der blev flere og flere på hedomax.com som kom fra VL, og hedomax.com kunne ikke klare aktiviteten, så ejeren formåede ikke at holde siden kørende

Så oprettede administrator hedomax.net der senere blev til eroguide.dk da han ifølge egne indlæg dengang også var bruger på hedomax.com og derfor kunne se at der var et tomrum da hedomax.com gik ned

Se i øvrigt

https://www.eroguide.dk/forum/topic/72895-ode-til-eroguide/#comment-627893

 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var lige inde og kigge på venuslogen.dk - både for nostalgiens skyld, men også lige for at se, om siden rent faktisk er død. Og DET er den!!

Klikkede tilfældigt på "Venusblog", øverst oppe, som førte til - gæt hvor? ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jørgensen skrev, for 6 minutter siden:

Var lige inde og kigge på venuslogen.dk - både for nostalgiens skyld, men også lige for at se, om siden rent faktisk er død. Og DET er den!!

Klikkede tilfældigt på "Venusblog", øverst oppe, som førte til - gæt hvor? ;-) 

Hertil, da jeg købte domænet da den tidligere ejer valgte ikke at forny det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 11 timer siden:

Historien er ikke korrekt fra Voice

Eroguide hed i starten hedomax.net og opstod fordi Hedomax gik ned og der derved opstod et tomrum

På Hedomax var der allerede megen aktivitet altså før Eroguide og mens klikkerne skændes på VL holdt mange til på hedomax.com i stedet, der blev flere og flere på hedomax.com som kom fra VL, og hedomax.com kunne ikke klare aktiviteten, så ejeren formåede ikke at holde siden kørende

Så oprettede administrator hedomax.net der senere blev til eroguide.dk da han ifølge egne indlæg dengang også var bruger på hedomax.com og derfor kunne se at der var et tomrum da hedomax.com gik ned

Se i øvrigt

https://www.eroguide.dk/forum/topic/72895-ode-til-eroguide/#comment-627893

 

 

Du har ret i, at jeg intet har nævnt omkring hedomax, men blot kort beskrevet at mange var utilfredse på VL. Da EG var en realtitet, kom der nogle store ryk fra VL til EG. Jeg flyttede selv, da aktiviteten omkring debat nærmest nærmest lig nul. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
TheVoice skrev, for 39 minutter siden:

Du har ret i, at jeg intet har nævnt omkring hedomax, men blot kort beskrevet at mange var utilfredse på VL. Da EG var en realtitet, kom der nogle store ryk fra VL til EG. Jeg flyttede selv, da aktiviteten omkring debat nærmest nærmest lig nul. 

Ja men det du skrev først var stadig ikke helt korrekt eller den fulde historie. Folk var allerede i hobetal flyttet til Hedomax længe før der overhovedet var tænkt på Eroguide. VLs altivitetsniveau havde været faldende og Hedomax.coms stigende længe før der var tænkt på Eroguide. Der var sket store ryk og det var netop årsagen til at Hedomax.com gik ned. Blev kvalt i egen succes og en leder af siden de Ikke formåede at få siden til at kunne klare det store aktivitetsniveau rykkene fra VL medførte. Du holdte som en af de sidste selv stædigt fast i VL og forlod siden som en af de sidste som du selv skriver, men der var mange der var smuttet inden du gjorde. At de sidste incl dig selv smuttede da Eroguide blev en realitet er korrekt nok og at det gav et ryk, men en del var sevet  stille og roligt fra VL i årerneforinden over til Hedomax. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, for 12 timer siden:

Hertil, da jeg købte domænet da den tidligere ejer valgte ikke at forny det.

Hej Adm. Købte du kun domænet, eller har du også tilgang til indholdet? Ville da være ærgerligt hvis alt sjovt som er skrevet der, kun er gået i skraldespanden. Det er jo dansk historia der på nogen måde burde bevares.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Aros

Du har ganske ret i, at jeg overhovedet ikke har forholdt med til den historiske udvikling hverken for VL eller Hedomax. Jeg har forsøgt ganske kortfattet at forklare, hvad de væsentligste årsager var til at det meget succesfulde site "død". 

Her mener jeg stadig væk at de jeg skrev i første indlæg rammer meget godt. Jeg er selvfølgelig med på, at den historiske fremstilling vil være mere faktapræget end årsags forklaringen omkring "hvorfor søgte  VL medlemmer til  andre sites". som er mere subjektiv. 

Jeg synes kun det godt, at det korte trådoplæg bliver suppleret med forskelligt indput. Hvad der skete på VL er nok heller ikke uvæsentligt lejlighedsvis at huske - Historien kunne meget vel gentages

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

@TheVoice Nej, ;) dit første indlæg, som jeg har læst igen nu, rammer utrolig dårligt i forhold til det der rent faktisk skete. Du påstår jo bl.a. at folk stille og roligt flyttede til Eroguide, fakta var at folk forinden stille og roligt var flyttet til Hedomax.com og den sidste rest flyttede til Eroguide da siden blev en realitet. Jeg forholder mig slet ikke til årsagen til at folk flyttede fra VL. Det har der været skrevet så utroligt meget om allerede også på Eroguide, side op og side ned, år efter år, og jeg ser ingen grund til at blive ved med at være efter det sted eller folkene bag, så jeg kommer ikke ind på hvad du skriver om årsagen til VLs nedgang. At historien ikke skal gentage sig fra VL ser jeg ikke de store tegn på sker, men derfor skal man da altid huske på historien og lære af den.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 2 minutter siden:

@TheVoice Nej, ;) dit første indlæg, som jeg har læst igen nu, rammer utrolig dårligt i forhold til det der rent faktisk skete. Du påstår jo bl.a. at folk stille og roligt flyttede til Eroguide, fakta var at folk forinden stille og roligt var flyttet til Hedomax.com og den sidste rest flyttede til Eroguide da siden blev en realitet. Jeg forholder mig slet ikke til årsagen til at folk flyttede fra VL. Det har der været skrevet så utroligt meget om allerede også på Eroguide, side op og side ned, år efter år, og jeg ser ingen grund til at blive ved med at være efter det sted eller folkene bag, så jeg kommer ikke ind på hvad du skriver om årsagen til VLs nedgang. At historien ikke skal gentage sig fra VL ser jeg ikke de store tegn på, men derfor skal man da altid huske på historien og lære af den.

Jeg anerkender din historiske gengivelse, og jeg vil ligeledes gerne justere min forklaring,  således at qua de årsager jeg har nævnt flyttede folk først til Hedomax, og senere til Eroguide som blev dannet da Hedomax´s platform voksede ud af rammerne. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 42 minutter siden:

Hej Adm. Købte du kun domænet, eller har du også tilgang til indholdet? Ville da være ærgerligt hvis alt sjovt som er skrevet der, kun er gået i skraldespanden. Det er jo dansk historia der på nogen måde burde bevares.

som jeg forstår det er det ikke venuslogen.dk som @Administrator har erhvervet sig

det er det domæne der hedder venusblog.dk

 

tror jeg.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes at Bananas har en vigtig pointe i at det vil være et tab, hvis alt indholdet på Venuslogen.dk fra alle årene, hvor sitet var det første, og det største af sin art går tabt.

Ligeledes Hedomax.com

Vi har det Kongelige Bibliotek, mon ikke også Rigsarkivet, som alle publicister har pligt til at aflevere print eksemplarer til, men findes der nogen tilsvarende ordning til at redde sites og indhold på nettet, af blivende historisk værdi?

Jeg formoder at der så er undtagelser fra reglen om pligt aflevering, små forenings blade etc, men ud fra de givne kriterier for bevarelse af trykte medier, burde en tilsvarende ordning findes for websites der går tabt, men som har haft afgørende betydning indenfor sit emne felt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig med Rejse, kan blive helt vred på hvem det end er der overtog VL hvis indholdet er gået tabt. Det er kulturhistorie!!

I øvrigt var der før VL massagepiger.dk - samme folk bag, VL var en opgradering af konceptet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Jeg synes at Bananas har en vigtig pointe i at det vil være et tab, hvis alt indholdet på Venuslogen.dk fra alle årene, hvor sitet var det første, og det største af sin art går tabt.

Ligeledes Hedomax.com

Vi har det Kongelige Bibliotek, mon ikke også Rigsarkivet, som alle publicister har pligt til at aflevere print eksemplarer til, men findes der nogen tilsvarende ordning til at redde sites og indhold på nettet, af blivende historisk værdi?

Jeg formoder at der så er undtagelser fra reglen om pligt aflevering, små forenings blade etc, men ud fra de givne kriterier for bevarelse af trykte medier, burde en tilsvarende ordning findes for websites der går tabt, men som har haft afgørende betydning indenfor sit emne felt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Andre har tænkt samme tanke:

http://www.kb.dk/da/kb/nyheder/nyheder/Netarkivet10.html

Men hvor godt, det fungerer i praksis, ved jeg ikke.

Jeg citerer: På grund af persondataloven er Netarkivet et digitalt arkiv med begrænset adgang, alene til videnskabelige formål.

Så jeg formoder, at Venuslogens indhold er officielt bevaret - vi må bare ikke få lov at se det...

Der findes dog også andre muligheder: https://web.archive.org/web/20060706234529/http://www.venuslogen.dk:80/ er kun et eksempel.

Jeg har ikke lige haft tid til at undersøge, hvor langt ud i krogene web.archive.org kommer, men så er der jo lidt at hygge sig med i det fremherskende sommervejr :)

 

 

 

Redigeret af 2300AM
Tekst om waybackmachine tilføjet

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 26 minutter siden:

 

Der findes dog også andre muligheder: https://web.archive.org/web/20060706234529/http://www.venuslogen.dk:80/ er kun et eksempel.

Jeg har ikke lige haft tid til at undersøge, hvor langt ud i krogene https://web.archive.org/ kommer, men så er der jo lidt at hygge sig med i det fremherskende sommervejr :)

 

Jooo... og https://web.archive.org/web/20151224161432/http://www.venuslogen.dk:80/

er et lidt nyere skud fra 2015. Men man kan vist ikke søge i indholdet, så det er lidt svært at finde sine gamle indlæg :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som én af dem, der har været med helt siden massagepiger.dk tillader jeg, der dengang hed Ironman, lige at komme med et lille pip.

VL videreførte den linje, der blev arvet fra ovennævnte, nemlig at ledelsen næsten udelukkende bestod af Growler og Fiskeren, begge i forhold med udøvende piger, hvilket hen ad vejen desværre udartede til, at negative anmeldelser af disse 2 piger i vid udstrækning blev redigeret/slettet og forfatterne blev ugleset.

Den situation udviklede sig, efter at Fiskeren og MTB havde forladt logen, så til, at de piger, der ikke ønskede at underkaste sig den tilbage blevne dronning, ligeledes blev ugleset og chikaneret, enten til at bøje sig i ydmyghed eller finde andre græsgange. Anja var et skoleeksempel herpå, uden dog på nogen måde at være uskyldig, men heftig deltager i den bitch-fight, der bølgede. @Nikita Darling kunne synge en sang herom, hvis hun altså havde været lige så stridbar som furierne.

Der dannede sig så på VL og Anjas site grupper, der var for og imod de 2 kvinder. Disse gruppedeltagere brillerede så med positive/negative anmeldelser samt generelle tilsvininger af disse 2, så hele substansen på sitene efterhånden ikke bestod af andet.

Det udartede sig i bedste "wer nicht für uns ist, ist gegen uns", så da VL's konge så hen ad vejen mistede overblikket, føg det med trusler om offentliggørelse af personlige data og direkte vold parterne imellem, og det var nok specielt på det tidspunkt, at mange af de seriøse handles forlod den synkende skude.

Læren blev efter lidt startvanskeligheder, at der på EG ikke skulle være moderatorer, der var i forhold til udøvende piger, og det koncept, som jeg håber, er blevet fastholdt, har vist sin bæredygtighed. :)

Alt godt til EG og brugerne fremover.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 51 minutter siden:

Som én af dem, der har været med helt siden massagepiger.dk tillader jeg, der dengang hed Ironman, lige at komme med et lille pip.

VL videreførte den linje, der blev arvet fra ovennævnte, nemlig at ledelsen næsten udelukkende bestod af Growler og Fiskeren, begge i forhold med udøvende piger, hvilket hen ad vejen desværre udartede til, at negative anmeldelser af disse 2 piger i vid udstrækning blev redigeret/slettet og forfatterne blev ugleset.

Den situation udviklede sig, efter at Fiskeren og MTB havde forladt logen, så til, at de piger, der ikke ønskede at underkaste sig den tilbage blevne dronning, ligeledes blev ugleset og chikaneret, enten til at bøje sig i ydmyghed eller finde andre græsgange. Anja var et skoleeksempel herpå, uden dog på nogen måde at være uskyldig, men heftig deltager i den bitch-fight, der bølgede. @Nikita Darling kunne synge en sang herom, hvis hun altså havde været lige så stridbar som furierne.

Der dannede sig så på VL og Anjas site grupper, der var for og imod de 2 kvinder. Disse gruppedeltagere brillerede så med positive/negative anmeldelser samt generelle tilsvininger af disse 2, så hele substansen på sitene efterhånden ikke bestod af andet.

Det udartede sig i bedste "wer nicht für uns ist, ist gegen uns", så da VL's konge så hen ad vejen mistede overblikket, føg det med trusler om offentliggørelse af personlige data og direkte vold parterne imellem, og det var nok specielt på det tidspunkt, at mange af de seriøse handles forlod den synkende skude.

Læren blev efter lidt startvanskeligheder, at der på EG ikke skulle være moderatorer, der var i forhold til udøvende piger, og det koncept, som jeg håber, er blevet fastholdt, har vist sin bæredygtighed. :)

Alt godt til EG og brugerne fremover.

Det er jo ikke usandt, men også lidt af en insider-story.  Vi mange der ikke var del af dette, morede os i lang tid på et alligevel temmelig hyggeligt sted. Men der fandtes altså i slutningen krafter der ikke kunne klare at nogen var glad på VL, krafter der ikke havde med den ovennævnte bitch-fight at gøre. Tror jeg. Det var som at nogle havde bestemt at VL skulle dø. Jeg var jo aldrig nogen insider, kun en glad skribent, så denne min følelse var kun en følelse ikke en viden. 

Den slags krafter findes sikkert også her, men her styrer man skibet lidt bedre og med færre personlige følelser involveret.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tjaa jeg var ikke med da massagepiger startede, men blev tidligt medlem af logen, da den blev mere og mere inaktiv, var jeg "logeløs" i en periode, jeg fandt ved et tilfælde eroguide, ja der var fnidder på logen og andre sites, jeg er glad for at kunne konstatere at det ikke er tilfældet her på guiden, de øvrige sider der var samtidige med logen, og er lukket ned viser guidens berretigelse, jeg tror at vi er mange x loge brødre, der er i guiden idag, under nye navne, måske for mange eller de få, en ny start, det ville være en kulturberigelse, hvis de historier, der blev skrevet i nightstories på logen kunne vækkes til live på guiden, selve anmeldelserne og personfnidderet, kan sagtens for mig ligge på den digitale kirkegård, anmeldelserne fordi de der blev anmeldt, nok i mange tilfælde er blevet private og ikke længere aktive i branchen, hvilket naturligvis skal respekteres. 

Men restaurant anmeldelser og Night stories.....kunvære skægge at have i dette her forum...men hvis adm udelukkende har købt domæner og ikke indholdet, så r de nok tabt og begravet på den digitale kirkegård...

tak til admin, for at oplyse os om overtagelsen af domænet....

vh

Alko - Ølmanden 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...