Hop til indhold
Rejsenetværk

Bør jeg købe en dyr Espresso brygger

Recommended Posts

Jeg er den glade ejer af:

Nespresso U kaffemaskine

Denne lille sag kan blive din. Læs hvordan længere nede i artiklen.

Se nu er det med sådan en vidunder maskine, som med blækprintere.
Indkøbet er den mindste udskrivning.

Blækpatroner og kaffekapsler koster kassen i længden, og mit forbrug af originale Nespresso kapsler stak simpelthen af fra mig.

Indtil det gik op for mig at jeg brugte 6 - 700 kr om måneden på de originale kapsler.

Nu er jeg stort set gået over til at købe uoriginale kompatible kapsler, der koster mindre end det halve af prisen på Nespresso kapsler.

De er gode nok til prisen, men jeg savner altså den ægte vare, men det er bare ikke holdbart økonomisk, selvom jeg sådan set har råd, hvis jeg absolut vil købe dem.

300 kr om måneden er vel også i overkanten til en husstand med en person, bare til kaffe, men var det prisen på de originale så blev jeg ved med at købe dem.

Nu overvejer jeg at investere  ca 6000 kr +/- i en professionel espresso maskine med kværn til hele bønner:

Premiere på den nye EQ.3 - Netop nu 700 kr. i rabat!

http://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/master_eq3_regular_r1117

Sponsorerede resultater
Resultater for EQ.3 på Google Shopping

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=EQ.3&tbm=shop&spf=1495383144565

Tror I at jeg kan halvere udgiften til bønner til mellem 100 og 200 kr om måneden, samtidig med at jeg vil kunne brygge mig en kop kaffe der er mindst ligeså god som de originale Nespresso maskiner.

Jeg er jo godt klar over at det vil tage 3 - 4 år at tjene indkøbsprisen hjem igen, men i længden vil det måske være en god investering.

Instant, eller kaffe på kanden bliver aldrig godt nok til mig, uanset hvor billig i drift en almindelig kaffemaskine er.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Catja

.... måtte du aldrig få større problemer :D

Ehm.... kan ikke rådgive. Er glad for min Moccamaster og Lavazza kaffe :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 26 minutter siden:

Nespresso U kaffemaskine

Blækpatroner og kaffekapsler koster kassen i længden, og mit forbrug af originale Nespresso kapsler stak simpelthen af fra mig.

Indtil det gik op for mig at jeg brugte 6 - 700 kr om måneden på de originale kapsler.

Nu er jeg stort set gået over til at købe uoriginale kompatible kapsler, der koster mindre end det halve af prisen på Nespresso kapsler.

De er gode nok til prisen, men jeg savner altså den ægte vare, men det er bare ikke holdbart økonomisk, selvom jeg sådan set har råd, hvis jeg absolut vil købe dem.

300 kr om måneden er vel også i overkanten til en husstand med en person, bare til kaffe, men var det prisen på de originale så blev jeg ved med at købe dem.

Nu overvejer at investere  ca 6000 kr +/- i en professionel espresso maskine med kværn til hele bønner:

Sponsorerede resultater

Tror I at jeg kan halvere udgiften til bønner til mellem 100 og 200 kr om måneden, samtidig med at jeg vil kunne brygge mig en kop kaffe der er mindst ligeså god som de originale Nespresso maskiner.

Jeg er jo godt klar over at det vil tage 3 - 4 år at tjene indkøbsprisen hjem igen, men i længden vil det måske være en god investering.

Instant, eller kaffe på kanden bliver aldrig godt nok til mig, uanset hvor billig i drift en almindelig kaffemaskine er.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

JEG PERSONLIGT SYNTES DET ER FOR DYRT! JEG BRUGER NESTLE EXPRESSO CREME TIL EN ENKELT KOP !!

NÅR DET ER MERE END EN KOP BRUGER JEG STEMPELKANDE OG MALER MINE HELE BØNNER FRA ALDI I KVÆRN.

HAR SEPARAT MÆLKE SKUMER. 

MEN KAN GODT SMAGE NÅR JEG FÅR DET BEDSTE I VERDEN !

MIN MAVE TÅLER SÅ HELLER IKKE MERE END 3 KOPPER OM DAGEN, SÅ DEN VILLE IKKE VÆRE MIT VALG HVIS JEG IKKE 

VAR RIG.. MEN HVIS JEG HAVDE DEN VILLE JEG VÆRE GLAD, OG DET ER JO EN GO START PÅ GAGEN.

JEG VILLE VÆLGE 7 GP BESØG MEN DET ER BARE MIG

HILSEN JP

Del dette indlæg

Link til indlæg

OG SÅ BORD JEG GODT, KØBER GODE RÅVARE OG VIN VI MÅ VÆLGE.

DU MÅ HAVE DEN MASKINE, KØB DEN.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Rejsenetvaerk Køb den maskine. 

Jeg kender den Ikke, men er sikker på den lavet fantastisk espresso. 

Du skal lige være sikker på, at hvis den larmer om det er ok.

Men et ikke i tvivl om, at med espresso maskiner der hænger kvalitet og pris sammen, de fleste gange:-)

God kaffe før og efter er en menneskeret:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Køb den. Klart en god investering på sigt med den mængde du drikker. Vi har en ældre udgave af EQ.3'eren på mit arbejde og den er ikke til at slide op. Jeg har selv en Philips HD8821 espressomaskine som jeg er rigtig glad for. Hvis der er 3 ting jeg ikke går på kompromis med i mit liv så er det: sko, ure og kaffe. 6000,- er jo ikke alverden fordelt ud på maskinens levetid. Så er den også blæret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
jp skrev, for 13 minutter siden:

OG SÅ BORD JEG GODT, KØBER GODE RÅVARE OG VIN VI MÅ VÆLGE.

DU MÅ HAVE DEN MASKINE, KØB DEN.

Du virker som en excentrisk fætter :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det et en afstemning, så et det af sted og handle.

Måske et besøg hos en god GP  på hjemvejen og så en anmeldelse af kaffen eftet;)

Redigeret af KnudSan

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit tip: løb ikke afsted og prøv at blive din egen barrista! Alle dem jeg kender, og nogle af dem har altså langt dyrere maskiner end den Siemes du kigger på, leverer forskrækkelige drikke, og jeg smiler og drikker kun fordi jeg ikke vil tabe dem som venner. :rolleyes:

Nespresso giver i hvert fald en anstændig kaffe, og bliver det for dyrt... well drik lidt mindre. Eller køb en Moccamaster og lidt ordentligt brygkaffe fra Sverige (det har i i hvert fald ikke i Danmark desværre) og variere med. Lavazza er jo noget værre påfund til alt for dyre penge.

Sådan!

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 minutter siden:

Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men du kunne jo købe en RIGTIG kaffemaskine ;) det tror jeg at du ville få meget sjov og glæde ud af.

Kaffe er nu ikke bare kaffe. Der er også her smag og behag + stor forskel i kvalitet.

Synes at de ord også passer på andet end kaffe :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
KnudSan skrev, for 4 minutter siden:

Kaffe er nu ikke bare kaffe. Der er også her smag og behag + stor forskel i kvalitet.

Synes at de ord også passer på andet end kaffe :lol:

Kvalitets chokolade :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja sgu'! Har haft en Siemens i adskillige år og det er en daglig glæde. Som bonus får du duften af friskmalede bønner - det kan kapselkaffe ikke præstere!

Dernæst er det sjovt at shoppe rundt efter spændende kaffer fra sjove steder. Som ædru alkoholiker, kan det næsten erstatte interessen for vin. Kaffe er ikke bare kaffe og der er folk derude, som gør sig umage.

Det er ikke gratis hvis man begynder at købe single-estate kaffe, men mindre kan også gøre det, og jeg vil næsten garantere dig at du kommer til at drikke bedre kaffe, betydeligt billigere!:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

@holstebronx

De dyreste af de maskiner i den artikel i Euroman er for dyre til mig, så 6000 kr er nok max.

Desuden må maskinen gerne være så simpel at betjene og vedligeholde som mulig.

Det er også en af grundene til at jeg sværger til kapsel kaffe, at det er nemt og uden sønderlig opvask.

Blev træt af Bodum stempelkaffe, på grund af alt opvasken.

Jeg orker heller ikke at presse appelsiner selv, og gøre maskinen rent, men køber den friskpresset.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 4 minutter siden:

@holstebronx

De dyreste af de maskiner i den artikel i Euroman er for dyre til mig, så 6000 kr er nok max.

Desuden må maskinen gerne være så simpel at betjene og vedligeholde som mulig.

Det er også en af grundene til at jeg sværger til kapsel kaffe, at det er nemt og uden sønderlig opvask.

Blev træt af Bodum stempelkaffe, på grund af alt opvasken.

Jeg orker heller ikke at presse appelsiner selv, og gøre maskinen rent, men køber den friskpresset.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Nu hvor du er lidt doven :D burde du så ikke bare have en almindelig kaffemaskine til kværnet kaffe som løber gennem et filter ? og så købe en dyr kaffe bønne ?

...Alternativt en Au pair til at lave kaffen for dig !! ;) 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, de 'rigtige' espressomaskiner er besværlige og de automatiske gør det ligeså godt (med mindre man er barrista).

Men et godt råd: når maskinen beder om afkalkning eller rens, så GØR DET!. Ellers bliver den ked af det og det er dyrt! Jeg taler af erfaring

holstebronx skrev, for 2 minutter siden:

Nu hvor du er lidt doven :D burde du så ikke bare have en almindelig kaffemaskine til kværnet kaffe som løber gennem et filter ? og så købe en dyr kaffe bønne ?

...Alternativt en Au pair til at lave kaffen for dig !! ;) 

HB, 'maskinkaffe' bliver aldrig det samme, uanset maskine og bønne. Jeg siger ikke at det er dårligt - smag og behag....., men det er noget andet, end kaffe brygget under tryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@holstebronx 

Jeg er afgjort huslig doven, og jeg elsker simpelthen den her gamle danske film :)
Harry og Kammertjeneren - Harry y el Mayordomo - (1961) 

Måske i en lidt revideret udgave hos Rejsenetværk  i hans 2 v på tredje?

Billedresultat for fræk stuepige

http://www.jv.dk/esbjerg/En-sexet-stuepige-er-ikke-afgoerende-for-studievalget/artikel/826850

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kunne jo også vælge at købe en brugt til en start. Har set min egen +7000 kroners maskine, 'let brugt' til 1500,- på guloggratis, samt mange andre. Nogle vil jo hele tiden have nyeste model og andre får den måske ikke rigtig brugt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 15 timer siden:

Nespresso U kaffemaskine

Nu overvejer jeg at investere  ca 6000 kr +/- i en professionel espresso maskine med kværn til hele bønner:

Sponsorerede resultater

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Jeg vil IKKE anbefale en dyr fuldautomatisk maskine, der er rigtig meget der kan gå i stykker på sådan en, og den kræver en del vedligholdelse.

Jeg har selv stor glæde af semiautomatiske maskiner, hvor man selv skal komme kaffen i filteret, og selv skumme mælken i en kande på dampdysen. De kan fås for 1300-1500 kr og holder længe, hvis man husker at afkalke dem en gang imellem. 

f.eks. sådan en her:

Delonghi Scultura Espressomaskine ECZ351.BG

Redigeret af Bear

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er den lykkelig ejer af en Siemens maskine og synes den laver fantastisk kaffe.

Du kan få kaffe i god kvalitet og lave indkøb på nettet hvor du kan købe et kilo til 100-120 kr. pr. kilo. alt efter smag. Det bringer prisen på en kop kaffe ned på ca. en krone. Fordelen ved Nespressomaskinen er at du kan variere din kaffe fra kop til kop med forskellige kapsler, hvis du har behov for det, men så er prisen ca. tre kroner pr. kop. så økonomien er at jo logisk nok, at jo mere du drikker, jo hurtigere har du tjent din investering ind.

Du får også råd om semiautomatiske maskiner og det kan også være en god løsning men det afhænger af om du kan lide at lave kaffe eller at drikke den..... Hvis du er til kaffe med et tryk på en knap (og det er du nok da du kommer fra en Nespressomaskine) vil jeg klart gå efter Siemens maskinen og så huske at vedligeholde den, så er det et rigtig godt køb.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...