Hop til indhold
Guest Maya Kathrine

Ny chat med nye rettelser

Recommended Posts

KF skrev, for 2 timer siden:

PS. Vi blev enige om at Frk. Hjælpsom skal holde pil-fingrene fra tjatten ;-)

Det er egentlig meget simpelt, vi kan vælge at bygge vores egen som vi har gjort eller helt undvære chatten fra og med på mandag. Den nuværende udbyder at chatten lukker nemlig ned for deres service på mandag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Madame Helene skrev, for 3 timer siden:

undskyld mit meget rene sprog men det er noget skod 

- man kan ikke se hele chatten på et skærmbillede 

- den scrolled ikke ned af sig selv

-/me funktionen er væk 

 

så fingerne-i-pille-hvile stilling 

 

MH 

Hej Helene!

Vi køber den gamle chat-service af en udbyder som fra på Mandag af har valgt at lukke for servicen. Derfor har vi udviklet vores egen, og det eneste vi beder om er hjælp til at få den op på det samme niveau som den gamle. Altså hvis jeg holder op med at pille bliver chatten som den er nu. Det er fysisk umuligt at få den gamle tilbage.

1. Det er et spørgsmål om tilvending. Den scroller automatisk ved sideload ned til selve chatdelen af siden, hvor alt vedr. chatten er synlig. Man kan så ikke se hovedmenu og bund, men de er jo også irellevante, når man chatter.

2. Det med manglende scroll er tråd i kraft ifb. med at jeg skruede ned for det i går aftes med en opdatering. Før opdateringen klagede man over at den scrollede for meget, og i den gamle chat scrollede den for lidt i mobiludgaven. Vi skal nok ramme så den scroller perfekt overalt. Hav tålmodighed :)

3. Det er noteret. Er der andre IRC-funktioner som du bruger, end /me

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, 1 time siden:

Det er egentlig meget simpelt, vi kan vælge at bygge vores egen som vi har gjort eller helt undvære chatten fra og med på mandag. Den nuværende udbyder at chatten lukker nemlig ned for deres service på mandag.

Følger prisen på en licens med ned, på mandag?.

KF.

PS. Det var jo en joke at Frk. Hjælpsom skulle holde nallerne i ro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
KF skrev, for 3 timer siden:

Man skal hele tiden scrolle ned, for at se nye beskeder. Nok lidt det modsatte problem af hvad Display rapporterer er tilfældet på mobil-versionen.

 

 

KF.

PS. Vi blev enige om at Frk. Hjælpsom skal holde pil-fingrene fra tjatten ;-)

Det Display rapporterede var fra en tidligere version, hvor der var skruet op for scroll. Nu har jeg så fået skruet for langt ned. Håber jeg rammer det rette niveau på et tidspunkt, som i den gamle mobiludgave tilmed havde nogle problemer, som jeg forsøger at fikse i samme omgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, Lige nu:

Det Display rapporterede var fra en tidligere version, hvor der var skruet op for scroll. Nu har jeg så fået skruet for langt ned. Håber jeg rammer det rette niveau på et tidspunkt, som i den gamle mobiludgave tilmed havde nogle problemer, som jeg forsøger at fikse i samme omgang.

Med ihærdighed kommer man langt!. Jeg hepper på dig ;)

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
DETH skrev, for 45 minutter siden:

Weeeeee chatten hopper ikke mere! Taaaaaak!

Du bekræfter hvor meget det her handler om ens egne behov. De fleste andre brokker sig pt. over at den hopper for lidt, og jeg har altså ikke rørt noget :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 49 minutter siden:

Du bekræfter hvor meget det her handler om ens egne behov. De fleste andre brokker sig pt. over at den hopper for lidt, og jeg har altså ikke rørt noget :)

Mente nu at man ikke bliver smidt af og på hele tiden, det andet er jeg stadig ikke tilfreds med, og mine behov er trodsalt vigtigst! :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er inaktivitets time-outen sat til, mobil og desktopversion?

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eftersom langt fra alle har billeder på deres profiler, eller skifter dem regelmæssigt, kunne jeg godt ønske mig at folks profil navne stod klart og tydeligt i venstreside af skærmen (mobil bruger). 

Det ville virke mere naturligt (pga læseretningen fra venstre mod højre) når man skulle danne sig et overblik over hvem der skriver hvad og sortere "støj" fra :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Det er næsten umuligt at chatte fra iPad når man hver gang man har skrevet et ord ryger helt helt op i toppen igen, så skal man scrolle sig med gennem flere hundrede linjer hver eneste gang man har skrevet et ord

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig at se er de 3 mest presserende problemer følgende:

1. Manglende notifikation i fanebladet om at der er aktivitet i chatten, når man arbejder i en anden fane - det bevirker at man glemmer chatten, eller skal hoppe frem og tilbage flere gange i minuttet for at se om der bliver skrevet noget.

2. Manglende oversigt over hvilke brugere der er logget ind i chatten 

3. Man bliver ikke længere smidt af, hvis man har været inaktiv længe - mener det var 20 min i den gamle chat.

Disse 3 problemer hæmmer i dén grad aktiviteten i chatten - som har været lidt af en spøgelsesby siden den nye chat kom på i Beta-version.

Jeg håber det kan fixes, men forstår også at der nok er meget at se til - så jeg venter tålmodigt :) ... eller noget :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Montezi skrev, for 12 timer siden:

For mig at se er de 3 mest presserende problemer følgende:

1. Manglende notifikation i fanebladet om at der er aktivitet i chatten, når man arbejder i en anden fane - det bevirker at man glemmer chatten, eller skal hoppe frem og tilbage flere gange i minuttet for at se om der bliver skrevet noget.

2. Manglende oversigt over hvilke brugere der er logget ind i chatten 

3. Man bliver ikke længere smidt af, hvis man har været inaktiv længe - mener det var 20 min i den gamle chat.

Disse 3 problemer hæmmer i dén grad aktiviteten i chatten - som har været lidt af en spøgelsesby siden den nye chat kom på i Beta-version.

Jeg håber det kan fixes, men forstår også at der nok er meget at se til - så jeg venter tålmodigt :) ... eller noget :D 

Tak Montezi!

Specielt den sidste, tror jeg rodder lidt for meget i chatten, og det er nok den jeg vil kigge på først. Det hele hænger lidt sammen, så måske tager jeg dem alle tre i sammen omgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Aros skrev, den 29/4/2017 at 21:08:

Det er næsten umuligt at chatte fra iPad når man hver gang man har skrevet et ord ryger helt helt op i toppen igen, så skal man scrolle sig med gennem flere hundrede linjer hver eneste gang man har skrevet et ord

Det er en af de første ting jeg arbejde på at rette. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Display skrev, den 29/4/2017 at 19:48:

Eftersom langt fra alle har billeder på deres profiler, eller skifter dem regelmæssigt, kunne jeg godt ønske mig at folks profil navne stod klart og tydeligt i venstreside af skærmen (mobil bruger). 

Det ville virke mere naturligt (pga læseretningen fra venstre mod højre) når man skulle danne sig et overblik over hvem der skriver hvad og sortere "støj" fra :)

Jeg tror bare vi fjerner ikonerne. Brugernavnet fylder så meget forskelligt i bredden ift. ikonet som har en fast bredde. Det betyder at teksten man skriver ved siden af, hurtigere kommere til at gå i flere linjer, hvilket gør at man ser færre beskeder. Derudover tror jeg vi skriver Datoen i starten af teksten, så den ikke optager sin egen kolonne, eller række, som det er nu. Skriver de fleste korte beskeder, er det dog en fin løsning. Vi prøver :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
KF skrev, den 28/4/2017 at 17:54:

Hvad er inaktivitets time-outen sat til, mobil og desktopversion?

KF.

Standarden er vist 60s. Den skal nok være større.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 2 timer siden:

Standarden er vist 60s. Den skal nok være større.

Mit bud er 20-30min. 10min er for lidt, så sidder man og læser hvad de andre skriver, og kommenterer af og til, og så bum, smidt af fordi der lige gik 10min.

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 7 minutter siden:

Det er EG' navle! Naturligvis er den vigtig.  

OK - helt i orden.

Skal vi så ikke bare nedlægge hele lille EG. Det er jo så kun vedhæng.

:-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 7 minutter siden:

OK - helt i orden.

Skal vi så ikke bare nedlægge hele lille EG. Det er jo så kun vedhæng.

:-P

Vil du ha opereret dine kugler af, de er jo alligevel kun vedhæng? :D

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Krølle Bølle Jr. skrev, for 2 timer siden:

Af ren og skær nysgerrighed: 

Hvad foregår der egentligt på chatten (pjatten), siden den er så vigtig?

Bare høflig forespørgsel.

Jeg svarer med udgangspunkt i hvad tråden her handler om. 

Den gamle chat blev nedlagt i dag af firmaet som vi har købt servicen af. Derfor har vi op til i dag forsøgt at udvikle en erstatning, og det er den der er på i dag. Det er det der sker på chatten. Resten syntes jeg man skulle diskutere i en tråd for sig ;-) eller i chatten. Blot for ikke at afsporer tråden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...