Hop til indhold
Guest Maya Kathrine

Ny chat med nye rettelser

Recommended Posts

Guest Maya Kathrine

Hejsa!

Så er den nye chat online igen til sidste test inden den endeligt skal tage over d. 1. Maj. Til den tid er den gamle ikke mulig at gå tilbage til længere. Så test test test :)

Fiksede fejl:

  • Chatten fungerer nærmest ikke på Ipad
  • Manglende mulighed for vedhæftning af billeder.
  • Mulighed for at lyden er slået fra som standard.
  • Problemer med mobiludgaven af chatten, når man lukker en privatchat.
  • En enkelt har rapporteret at der står 'ingen adgang' når vedkommende tilgår chatten. Send en privatbesked til mig hvis du også oplever problemet. Pt. har jeg endnu ingen idé til hvorfor problemet opstår.
  • Problemer med usynlige brugere som optræder uden brugernavn og billede. Skriv til mig hvis du føler dig som en af dem :) 
  • Intet tal på lobby tab'en når man er i en privatchat.
  • Manglnde tekststrenge smileys f.eks. til :lol: og :blink: 
  • Manglende tal for antal brugere der chatter på tab'en i hovedmenuen udenfor chatten.
  • I nogen tilfælde bliver statusbeskeder ikke oversat som forventet.
  • Iphone udfordringer. Den kan bruges men man skal zoome ud engang imellem for at det virker reelt.
  • Problemer auto fokus på senest besked f.eks. på Ipad.
  • FORSØGT: Løs udfordringen med fokus på nye beskeder, som forvirrer imens man skriver.
  • Smid ud skal kun virke for admin
  • Midlertidigt fungerer det ikke at vælge emojis fra panelet som kun er på ikke-mobiludgaven. Skriv dem i stedet som tekst.
  • Problemer med at lukke privatchat på iphone.

Tilbageværende udfordringer:

  • Manglende ringeklokke-lyd når man kommer ind i rummet.
  • Manglende mulighed for at ignorere en bruger.
  • Forlad og lyd-indstilling mgl. på mobil.

<3 Maya & Eroguide

Redigeret af Maya Kathrine

Del dette indlæg


Link til indlæg

A) IRC type / kommandoer mangler. Var i den gamle chat.

B ) mulighed for at sende tomme beskeder blot ved at trykke enter eller klikke på send ikonet er ikke en god ting. Gør det for nemt at floode chatten/ spamme/ ødelægge en igangværede chat

/Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 2 minutter siden:

A) IRC type / kommandoer mangler. Var i den gamle chat.

B ) mulighed for at sende tomme beskeder blot ved at trykke enter eller klikke på send ikonet er ikke en god ting. Gør det for nemt at floode chatten/ spamme/ ødelægge en igangværede chat

/Francois

Takker!

Hvad er det for nogle IRC kommandoer du specielt savner?

Del dette indlæg


Link til indlæg

/ me

etc, etc.. men det værste lige nu er muligheden for at superfloode chatten blot ved at holde enter nede. Dernæst på ipad, stort irritationsmoment når man sender en besked. Så hopper chatten op i toppen, og man skal enten selv scrolle ned, eller vente til der er en anden som skriver noget, før man kan se hvad man skrev.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 1 minut siden:

/ me

etc, etc.. men det værste lige nu er muligheden for at superfloode chatten blot ved at holde enter nede. Dernæst på ipad, stort irritationsmoment når man sender en besked. Så hopper chatten op i toppen, og man skal enten selv scrolle ned, eller vente til der er en anden som skriver noget, før man kan se hvad man skrev.

Jeg spørger efter hvilke IRC kommandoer du rent faktisk bruger. Vi er pressede på tid. Derfor vil vi gerne lave det mest relevante før ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 2 minutter siden:

C ) Sdavefjel i fejlmeddelse : "Forbindelsen til serveren er mistet. VI logger din ind igen..."

 

Rettet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 6 minutter siden:

Og jeg svarede...

/me

Du svarede /me etc. etc. ;) Jeg fikser "/me"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 11 minutter siden:

/ me

etc, etc.. men det værste lige nu er muligheden for at superfloode chatten blot ved at holde enter nede. Dernæst på ipad, stort irritationsmoment når man sender en besked. Så hopper chatten op i toppen, og man skal enten selv scrolle ned, eller vente til der er en anden som skriver noget, før man kan se hvad man skrev.

Fikset så man ikke kan sende en tom besked. Jeg kigger på det med ipad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lav dem alle som var i den gamle chat ;) så mange var der heller ikke.

må jeg prøve at vælte chatten som jeg gjorde i de gamle dage på scor.dk ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 9 minutter siden:

Bare lav dem alle som var i den gamle chat ;) så mange var der heller ikke.

må jeg prøve at vælte chatten som jeg gjorde i de gamle dage på scor.dk ?

 

Skriv heller en PB til mig vedr. hvad du planlægger at angribe med, så jeg har en chance for at lave et forsvar først :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Francois skrev, for 13 minutter siden:

Bare lav dem alle som var i den gamle chat ;) så mange var der heller ikke.

må jeg prøve at vælte chatten som jeg gjorde i de gamle dage på scor.dk ?

 

Jeg har aldrig brugt IRC. Er det dem her der menes:

http://www.ircbeginner.com/ircinfo/ircc-commands.html

Det er ikke antallet af kommandoer der er problemet. Det er mere kompleksiteten af hver enkelt af dem, der er udfordringen. Derfor ønsker jeg kun at implementere dem som rent faktisk bliver brugt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 4 minutter siden:

Skriv heller en PB til mig vedr. hvad du planlægger at angribe med, så jeg har en chance for at lave et forsvar først :)

Så er der jo ikke noget sjov ved det :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Chatten hopper til toppen ved hver ny handling på mobile browsere ... Ikke kun iPad ... Og så kunne det være rart at få bruger listen ned under chatten, så man ikke fra en mobil browser skal tjekke online listen ... En masse unødig "frem og tilbage" af den kedelige slags ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Display skrev, for 37 minutter siden:

Chatten hopper til toppen ved hver ny handling på mobile browsere ... Ikke kun iPad ... Og så kunne det være rart at få bruger listen ned under chatten, så man ikke fra en mobil browser skal tjekke online listen ... En masse unødig "frem og tilbage" af den kedelige slags ...

Den burde ikke hoppe til top, men hopper op så man lige netop kan se det man lige har skrevet. Imens man skriver, burde den ikke hoppe når andre skriver, for at give en ro til at skrive. Den er sat til at gøre det på alle enheder.

Brugerlisten er lavet sådan for at give en præcis funktion. 2 klik på et fast område på skærmen, og man har tjekket brugerne. Rullebevægelsen der skal til for at tjekke en liste nedenunder, kræver at man navigerer lidt upræcist frem og tilbage. Mobiludgaven er lavet så man i princippet ikke skal scrolle overhovedet, andet i området hvor beskerne listes. Præcis ligesom hvis det havde været en alm. app på mobilen. Jeg forsøger at camoulferer at der ligger et website udenom, imens man er i chatten.

Det er tankerne. Om de fungerer i praksis, kommer nok lidt an på om jeg har formået at få det hele til at fungerer i alle enheder :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Maya Kathrine skrev, 1 time siden:

Den burde ikke hoppe til top, men hopper op så man lige netop kan se det man lige har skrevet. Imens man skriver, burde den ikke hoppe når andre skriver, for at give en ro til at skrive. Den er sat til at gøre det på alle enheder.

Brugerlisten er lavet sådan for at give en præcis funktion. 2 klik på et fast område på skærmen, og man har tjekket brugerne. Rullebevægelsen der skal til for at tjekke en liste nedenunder, kræver at man navigerer lidt upræcist frem og tilbage. Mobiludgaven er lavet så man i princippet ikke skal scrolle overhovedet, andet i området hvor beskerne listes. Præcis ligesom hvis det havde været en alm. app på mobilen. Jeg forsøger at camoulferer at der ligger et website udenom, imens man er i chatten.

Det er tankerne. Om de fungerer i praksis, kommer nok lidt an på om jeg har formået at få det hele til at fungerer i alle enheder :)

På iPad skal man tit scrolle ned en gang og så ryger man op igen og skal gøre det igen ogbdetbkan gentage sig. Den hopper uhensigtsmæssig på iPad til tider :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg har lige skrevet en sætning og røg helt i top bagefter (hoppet, iPad)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Aros skrev, Lige nu:

Jeg har lige skrevet en sætning og røg helt i top bagefter (hoppet, iPad)

Ok. Jeg kigger på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Pludselig kunne jeg ikke skrive bogstaver i privat chat men kun i lobbyen :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Aros skrev, Lige nu:

Pludselig kunne jeg ikke skrive bogstaver i privat chat men kun i lobbyen :)

 

Det er jeg ved at fikse. Det er umiddelbart fordi forbindelsen er røget et øjeblik, og privatechats ikke bliver reetableret ordentligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Miss Nj

- Nogle smilyer virker ikke

- Når man vil læse tidligere chat, så hopper den ned, hver gang en person skriver noget. Er ret træls, når mange skriver på samme tid og man gerne lige vil se hvad folk har skrevet længere oppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal hele tiden scrolle ned, for at se nye beskeder. Nok lidt det modsatte problem af hvad Display rapporterer er tilfældet på mobil-versionen.

 

 

KF.

PS. Vi blev enige om at Frk. Hjælpsom skal holde pil-fingrene fra tjatten ;-)

Redigeret af Stabilizer
slettet skærmdump fra chatten, vi ønsker ikke at der smides skærmdumps fra chatten ind i forsk. tråde rent principielt hvor folks chatteri fremgår af

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...