Hop til indhold
Taurus

Nervøsiteten breder sig

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr
Rejsenetvaerk skrev, for 6 timer siden:

Jeg forstår at vores særdeles tysk kyndige bruger Borende X, rent faktisk har dykket ned i den tyske lovtekst, og det får mig til at fiske efter om han kan opklare, om der ensidigt kan pålægges klub/bordel, piger sanktion ved overtrædelse af kondom pligten, eller om også kunden kan ifalde eksempelvis en bøde ved overtrædelse af loven.

Jævnfør pkt 4 i google oversættelsen, synes kunden at gå fri?

Alt andet lige bliver der som Gaffer skriver, tale om påstand mod påstand i det enkelte tilfælde.

Men ved gangbang stiller sagen sig måske anderledes, hvis flere deltagere identisk påstår det samme.

Men klart, det vil være dumt fremadrettet at skrive det i anmeldelser, hvis man modtager fransk uden i Tyskland, når det bliver til en lovovertrædelse af piger og sted.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg frygter mere hvad registreringen af pigerne og licenserne af klubberne får at sige.

fransk uden ligesom i bayern er til at leve med, men bliver det for svært at udføre erhvervet, så vil kvaliteten falde og prisen stige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nu en gang sådan at, hvis en ellers grundlæggende rigtig liberalisering over tid har vist sig at have nogle utilsigtede følgevirkninger, så kalder det på et tidspunkt på politiske initiativer, der kan korrigere for de utilsigtede følgevirkninger.

Branchen har haft 15 år til selv at søge et samarbejde med lovgivende og udøvende magt herom, men har ikke samlet søgt at bidrage tilstrækkeligt hertil, på sådan vis at den kunne have fået fornøden indflydelse på den skærpelse af lovgivningen, der nu træder i kraft.

Registrering og licens er ganske normale rammevilkår for øvrige erhverv, og det er kun godt at det bliver sværere at udføre erhvervet, for så er det også dem med kompetancerne og ressourcerne til at leve op til gældende lov, der vil komme til at udgøre det udbud i branchen der vil bestå, mens andre vil forgå.

Det tror jeg ikke generelt  vil få kvaliteten til at falde, ej heller vil priserne nødvendigvis stige, men udbuddet vil formentlig, og som jeg ser det forhåbentlig falde.

I bedste fald bortfalder det pris-billigste discountsegment, sådan at de laveste priser bliver højere end hidtil.

Men der er med et udbud af sexarbejdere på relativt betragtet 4 x så mange i Tyskland, som i Danmark langt til generelle prisstigninger, også selvom om udbuddet skulle, og efter min mening forhåbentlig vil falde til det halve.

Det vil forhåbentlig blot blive tilfældet at et lavere udbud af piger, bedre kan leve af en efterspørgsel som fortsættende vil være den samme.

Men vi mænd får blot færre piger at vælge imellem, mens den skærpede lovgivning forhåbentlig kan værne hjemmemarkedet mod følgerne af arbejdskraftens forbandede frie bevægelighed, der i bunden af arbejdsmarkedet i nord og vest-Europa, overalt fører til et overudbud af arbejdskraft fra de fattigste lande i Østeuropa, som enten presser egne arbejdstagere ned i løn, eller ud af deres jobs i deres egne lande.

Ja jeg ved godt at alle pigerne i alle klubber er selvstændige, og det er også fint nok, men når årsag og virkning de facto er den samme som var de lønmodtagere, så må lovgivningen også følge med den reelle udvikling i markedet.

Som jeg mener at have forstået pigernes anke, så går den på frygt for øget stigmatisering, som en følge af registrering, også selvom de kan registrere sig under et kunstnernavn.

Men mon ikke den reelle anke går på at det bliver sværere at undgå at betale skat, men skat skal vi nu en gang alle betale.

Det bliver nok ikke værre end at man stadig kan drive en mere hobby betonet sidegjæft i det små, det være sig som GP, eller hvis man har et værelse til overs man gerne vil leje ud, uden de store problemer med den skærpede lovgivning.

Det har altid fundet sted som et supplement til mere formaliseret og organiseret erhversmæssig virksomhed, også i så mange andre brancher end prostitution.

Det bliver kun et problem hvis det vokser sig stort nok, og i praksis fungerer som unfair konkurrence til større virksomheder, men på ulige konkurrencevilkår.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Rejsenetvaerk skrev, for 7 timer siden:

Som jeg mener at have forstået pigernes anke, så går den på frygt for øget stigmatisering, som en følge af registrering, også selvom de kan registrere sig under et kunstnernavn.

Men mon ikke den reelle anke går på at det bliver sværere at undgå at betale skat, men skat skal vi nu en gang alle betale.

Måske, men man kunne jo også bare vælge at tage deres ord for pålydende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Slow mover

Jeg skrev:

"Registrering og licens er ganske normale rammevilkår for øvrige erhverv, og det er kun godt at det bliver sværere at udføre erhvervet, for så er det også dem med kompetancerne og ressourcerne til at leve op til gældende lov, der vil komme til at udgøre det udbud i branchen der vil bestå, mens andre vil forgå. "

Og:

"Det bliver nok ikke værre end at man stadig kan drive en mere hobby betonet sidegjæft i det små, det være sig som GP, eller hvis man har et værelse til overs man gerne vil leje ud, uden de store problemer med den skærpede lovgivning.

Det har altid fundet sted som et supplement til mere formaliseret og organiseret erhversmæssig virksomhed, også i så mange andre brancher end prostitution.

Det bliver kun et problem hvis det vokser sig stort nok, og i praksis fungerer som unfair konkurrence til større virksomheder, men på ulige konkurrencevilkår".

Det handler ikke kun om hvordan pigerne opfatter loven, det handler også om at hvis erhvervet skal kunne virke på lige fod under samme vilkår som andre service erhverv, så må branchen også underlægge sig de samme rettigheder og pligter, som der ellers gælder når man driver selvstændig virksomhed, med eller uden ansatte.

Samfundet har en naturlig interesse i at sætte rammevilkårene, og det må vi kunder som piger indordne os under, som vi må i alle andre sammenhænge hvor loven sætter dagsordnen.

Jeg bryder mig bare ikke om når staten gør sig til moralsk overdommer over, om gangbang, sexparty etc skal være tilladt eller ej.

Må man dyrke det privat i en swingerklub, hvor man betaler kassen for at besøge klubben, så burde pigerne også kunne sælge gangbang på et bordel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover

@Rejsenetvaerk

Min anke var udelukkende omkring det med at du mente at det var skatten der trykkede, fremfor det nogle siger, nemlig at det er diskretionen og stigmatiseringen. Det ved vel kun den enkelte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen

FKK er nu en dejlig ting

 

 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

slettet. Kan ikke lige se hvad den nye registrering får af konsekvens udover piger med falske pas bliver udelukket

 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Mystisk lov: Hvis begge parter kan idømmes en stor bøde, vil det være i begges interesse at holde mund - så enkelt er det vel ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Liderlig-fyr skrev, for 18 minutter siden:

Sidstnævnte er Danske piger vel også på et eller andet niveau. Der må stå en faggruppe på cvr nummeret

Pigerne i Tyskland er jo allerede kendt af myndighederne på samme måde som danske piger er i Danmark. Men den nye registrering tager den altså lige et skridt videre, Hvem synes f.eks. det ville være fedt at skulle løbe rundt med et papir der viser at man er prostitueret? For det er det den nye lov i Tyskland kræver. Og ja, de kan ansøge om et anonymt bevis, men de skal stadig have det på sig.

Gaffer skrev, for 4 minutter siden:

 

 

Mystisk lov: Hvis begge parter kan idømmes en stor bøde, vil det være i begges interesse at holde mund - så enkelt er det vel ?

 

Ja, det er i hvert fald svært at se hvordan den skal håndhæves. Men nogle vil da helt sikkert afholde sig fra købesex uden kondom for at undgå risikoen for straf.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske tanken bag at kondompligten også gælder fransk til manden, kan bero på en antagelse af, at ellers vil piger se sig nødsaget til at yde denne ydelse, fordi at det gør konkurrenterne.

Måske man på den måde vil fremme lige konkurrencevilkår, på et grundlag af lige regler for alle.

Det er vel også danske pigers anke mod østpiger, i den daglige konkurrence, udover pris konkurrencen.

Det er også en både ok og fair præmis, hvis så bare lige der måtte foreligge en risiko niveau, der gør det til et velfunderet forbud.

Men gør der det efter 15 år med fransk uden i en gigantisk tysk købesexbranche?

Hvor mange onenight stands forekommer der ikke hver weekend i et land med 80 millioner indbyggere, i swingerklubber, i nattelivet?

Og har det nogensinde været fremme at lavrisiko adfærd i den forbindelse, har haft nogen indflydelse på statistikkerne over noget alvorligere end gonorre og herpes?

Det er da også påfaldende så ivrige piger i klubberne er for at sælge fransk uden, og kom i munden, mod ekstra betaling selvfølgelig, hvor det ikke er standard.

Det på trods af at de får deres betaling for halve og hele timer alt andet lige - så ja pigerne er motiverede til at yde fransk uden, også når det ikke er standard.

Men jeg personligt tør ikke mere at tage imod tilbuddet i Tyskland, ej heller selvom risikoen for at blive taget er nok så lille - bøden er modsat stor, så jeg skal ikke nyde noget.

Og det er vel også dybest set meningen med et bødeleje på op til surrealistiske 50000 euro.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 43 minutter siden:

Måske tanken bag at kondompligten også gælder fransk til manden .....

Der er en skævhed eller et hul her, vil jeg lige indsparke.

Nu kiggede jeg på lovteksten, og jeg fandt ikke noget om slikkelapper. Logisk set burde det jo påbydes kvinder at bruge slikkelapper, når manden påbydes kondom ved fransk, men jeg faldt ikke over dette forhold.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow mover skrev, for 40 minutter siden:

Pigerne i Tyskland er jo allerede kendt af myndighederne på samme måde som danske piger er i Danmark. Men den nye registrering tager den altså lige et skridt videre, Hvem synes f.eks. det ville være fedt at skulle løbe rundt med et papir der viser at man er prostitueret? For det er det den nye lov i Tyskland kræver. Og ja, de kan ansøge om et anonymt bevis, men de skal stadig have det på sig.

Slettede indlægget igen, da jeg kom i tanke om Pigerne er jo registreret idag. At de skal fremvise et dokument med et kunstnernavn i klubben, klinikken hvor de arbejder kan ikke være  så slem igen. 

Slow mover skrev, for 40 minutter siden:

Ja, det er i hvert fald svært at se hvordan den skal håndhæves. Men nogle vil da helt sikkert afholde sig fra købesex uden kondom for at undgå risikoen for straf.

Jeg spørger efter fransk uden... så kan pigen melde mig... eller omvendt. Jeg tror det vil sætte en stor dæmper på lysten til det hvis man ikke kender hinanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Liderlig-fyr skrev, for 1 minut siden:

At de skal fremvise et dokument med et kunstnernavn i klubben, klinikken hvor de arbejder kan ikke være  så slem igen.

Nu er det jo heller ikke dig der skal løbe rundt med sådan et dokument. Det er i hvert fald nævnt som et ankepunkt fra nogle i miljøet i den artikel jeg tidligere linkede til:

https://www.welt.de/regionales/hamburg/article152842830/Warum-sich-Huren-gegen-das-Schutzgesetz-wehren.html

Om det at de kan få et med et kunster navn ændre på det skal jeg lade være usagt. Det ved kun den enkelte pige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gaffer skrev, for 1 time siden:

Mystisk lov: Hvis begge parter kan idømmes en stor bøde, vil det være i begges interesse at holde mund - så enkelt er det vel ?

Hvis min læsning er rigtig er begge parter pligt til at sørge for der anvendes kondom, men det er kun kunden som kan straffes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow mover skrev, for 2 timer siden:

Nu er det jo heller ikke dig der skal løbe rundt med sådan et dokument. Det er i hvert fald nævnt som et ankepunkt fra nogle i miljøet i den artikel jeg tidligere linkede til:

https://www.welt.de/regionales/hamburg/article152842830/Warum-sich-Huren-gegen-das-Schutzgesetz-wehren.html

Om det at de kan få et med et kunster navn ændre på det skal jeg lade være usagt. Det ved kun den enkelte pige.

Jeg ville nok hellere tage tjansen med at rende rundt med et stykke papir end få en bøde på 50.000 Euro ;-) 

Sjovt det altid er manden som skal straffes når det er prostitution.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Liderlig-fyr skrev, for 34 minutter siden:

Sjovt det altid er manden som skal straffes når det er prostitution.

Nok fordi samfundet ser sælgerne mere som ofre end kunderne. Men altså, for lighedens skyld skal det da nævnes, at den omtalte straf ikke kun tilfalder kunder af hankøn, men også kunder af hunkøn. Lige der er loven ret klar. Tysk grundighed ;)

 

Redigeret af Slow mover

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der en af jer der vil skrive til Erlebniswohnung, og spørge dem om hvordan de vil forholde sig til loven efter den 1 juli 2017?

Samt  spørge, om I må oversætte svaret til dansk, og oprette det i forum her på Eroguide.dk?

Forstår godt hvis I ikke vil, for de må da enten melde noget ud selv, eller måske simpelthen bare lukke når dagen oprinder :( 

Men hvis de vil svare, vil det nu være interessant at læse svaret.

Erlebniswohnung.com

http://www.erlebniswohnung.com/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow mover skrev, for 9 timer siden:

Nok fordi samfundet ser sælgerne mere som ofre end kunderne. Men altså, for lighedens skyld skal det da nævnes, at den omtalte straf ikke kun tilfalder kunder af hankøn, men også kunder af hunkøn. Lige der er loven ret klar. Tysk grundighed ;)

 

Altså hvis en kvinde skal have slikket fisse skal der det der mellemlægs halløjsa imellem ellers koster det op til 50.000 Euro? Jeg kan kun få øje på kondom og det er jo mindst ligeså farligt at slikke en kvinde som mand, så skulle ligestillingen være ført ind i så skulle det også have været omfattet

Hvad hvis man slikker fisse på glædespigen risikerer hun så 50.000 i bøde :D ( joke)

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Altså hvis en kvinde skal have slikket fisse skal der det der mellemlægs halløjsa imellem ellers koster det op til 50.000 Euro?

Nej, du misforstod mit svar. Jeg skrev at også kunder af hunkøn kan straffes, og der tænkte jeg på en kvinde, der køber sex af en mandlig prostitureret. 

 

Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Jeg kan kun få øje på kondom og det er jo mindst ligeså farligt at slikke en kvinde som mand, så skulle ligestillingen være ført ind i så skulle det også have været omfattet

Loven taler kun om kondom, så ja det er da dybt uretfærdigt :). Men nu skal man jo lige huske at loven hedder "Gesetz zum Schutz von in der Prostitution tätigen Personen". Målet med loven, i hvert fald når man læser titlen, er altså at beskytte sexarbejderne, ikke kunderne.

Og selv om det kan være svært i kampens hede, så kan kunden jo bare sige nej tak. Men der vil være sexarbejdere der lader sig friste af nogle ekstra € og derfor gør det uden kondom, hvilket jo så er der lovgivingen vil forsøge at afskrække kunden fra at ønske den slags ydelser ved at true ham/hende med bødestraf.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow mover skrev, for 24 minutter siden:

Nej, du misforstod mit svar. Jeg skrev at også kunder af hunkøn kan straffes, og der tænkte jeg på en kvinde, der køber sex af en mandlig prostitueret.

Uh du fanger ikke helt min pointe

hvis kvinden er kunde vil hun have slikket fisse ( tilsvarer blowjob) her findes en mellemlægsting som kan beskytte den mandlige prostituerede ( og kunden)  imod sexsygdomme.

Hvis den kvindelige kunde skal straffes på lige fod med den mandlige kunde skal den kvindelige kunde som det naturligste i verdenen straffes med en bøde på op til 50.000 euro såfremt der ikke er mellemlægstingen ligesom den mandlige kunde bliver såfremt der ikke er kondom ved blowjob.

ligestillingen udebliver på det punkt. Så nej hensigten er ikke udelukkende at beskytte sexarbejderen men at beskytte kvinden

Ikke fordi det kommer bag på en. Manden vil altid opfattes som " the bad guy" i det her game :-) 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover

 

Liderlig-fyr skrev, for 1 minut siden:

Så ligestillingen udebliver på det punkt.

Ja, lige på det punkt er vi helt enige. Men tænker du en kvindelig kunde der vil give en mandlig prostitueret oral sex vil hun altså også kunne straffes, Så det er ikke fordi kvinder pr. automatik går fri. Det er ydelsen der er afgørende, ikke kønnet. Men æhhh, er vi ikke lige en smule über tekniske her?? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det kun er kunden der kan ifalde bødestraf op til 50000 euro, så kan man måske forestille sig at der kan være piger, hvor købesex forholdet afvikles under mindre velorganiserede rammer, der kan fristes til at ville afpresse manden, eventuelt med skjult kamera, efter at have ydet fransk uden til manden.

Bare lige for at lege djævlens advokat.

Fremadrettet er der nok flere gode grunde til at lægge sine besøg hos de mest velrenommerede etablisementer, og ikke i mere lyssky miljøer.

PS

Er der nogle der ved om der er kondompligt i Holland, Østrig, Polen og Spanien, efter samme model som den kommende lovgivning i Tyskland?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow mover skrev, for 24 minutter siden:

 

Ja, lige på det punkt er vi helt enige. Men tænker du en kvindelig kunde der vil give en mandlig prostitueret oral sex vil hun altså også kunne straffes, Så det er ikke fordi kvinder pr. automatik går fri. Det er ydelsen der er afgørende, ikke kønnet. Men æhhh, er vi ikke lige en smule über tekniske her?? :D

oralsex til manden er strafbart men ikke til kvinden trods smitterisikoen er mindst lige så stor. 

Ligestilling?  Safe sex? Beskyttelse af sexarbejderen?

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover
Liderlig-fyr skrev, for 43 minutter siden:

oralsex til manden er strafbart men ikke til kvinden trods smitterisikoen er mindst lige så stor. 

Ligestilling?  Safe sex? Beskyttelse af sexarbejderen?

Som jeg skrev er lovens mål IKKE ligestilling. Om den giver mere safe sex er bestemt noget der bliver og vil blive diskuteret i lang tid fremover. Nogle af de prostituerede der er blevet interviewet i tidligere linkede artikler mener nej. Det samme gælder om loven virkelig vil give beskyttelse af sexarbejderen. Tiden vil vise det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...