Hop til indhold
Dinosdk69

§ 13 - gælder den, eller?

Recommended Posts

Hej Eroguide admins

 

Jeg har i et stykke tid undret mig over §13 i retningslinjerne. Er det kun en regel for at holde admins fri fra sagsanlæg, eller er det en seriøs regel? Grunden til at jeg spørger er, at jeg flere gange har anmeldt indlæg, der strider imod denne regel. De anmeldelser bliver tilsyneladende ikke taget seriøst, siden indlæggene for lov til at bestå.

 

Så mit spørgsmål er vel: Skal jeg lade være med at anmelde, siden I åbenbart er ligeglade, eller?

 

/Dino

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Hej Dino!

Kom gerne med nogle eksempler på de ting du har rapporteret, som ikke blev taget seriøst. Ellers er det her meget svært at tage stilling til på en reel måde.

<3 Maya

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er masser af billeder med månedens røv, god fiskuss, hvor billederne bare er snuppet hist og pist fra på nettet. Ok måske hedder trådene ikke lige "god fiskuss", men der er billedtråde med store bryster, bagdele (fordele), buttede piger, modne kvinder og jeg skal komme efter dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 5 minutter siden:

Måske det var på tide at få læst dem...
Det var ellers godt skjulte - NOT ;-)

Linket til retningslinjerne kommer nu frem, såsnart du peger på forum i headeren :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Lite av djävulens advokatyr, men: Det är skillnad på att länka till bilder och att ladda upp bilder.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest chris 60
Dinosdk69 skrev, den 23/12/2016 at 01:08:

Fx i denne tråd:

 

Måske er jeg dum, men hvad er der galt med det indlæg, du linker til??? Pigen får jo stort set kun ros. At enkelte er kritiske (negativt) er jo hvad man kan forvente. Ingen kan tilfredsstille alle.

Redigeret af chris 60

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
chris 60 skrev, for 1 time siden:

Måske er jeg dum, men hvad er der galt med det indlæg, du linker til??? Pigen får jo stort set kun ros. At enkelte er kritiske (negativt) er jo hvad man kan forvente. Ingen kan tilfredsstille alle.

Det bryder en regel som står i regelsættet @chris 60

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest chris 60
Trinetease skrev, for 5 minutter siden:

Det bryder en regel som står i regelsættet @chris 60

Nåh, trinetease. - det ved jeg da ikke rigtigt. Jeg har da selv nogle enkelte gange givet negativt feed-back på oplevelser med GP'er. Uden sanktioner af nogen art eller brok fra følgere! Det skal vel bare være velfunderet og i en sober tone, som jeg altid bruger!?!

Dig trine har jeg i øvrigt længe haft et "godt øje" til - skal vi aldrig mødes?? ;-) Du kan jo sende mig en pb om, hvor du er hvornår! Seriøst ment fra mig! :-) 

Redigeret af chris 60

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @chris 60 det ikke at der er forskellige meninger om pigen som der er et problem med.  Eller der linkes til pigens hjemmeside Det er pigens billeder som der bliver uploadet i tråden som bryder regelsættet måske. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
chris 60 skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har da selv nogle enkelte gange givet negativt feed-back på oplevelser med GP'er. Uden sanktioner af nogen art eller brok fra følgere! Det skal vel bare være velfunderet og i en sober tone, som jeg altid bruger!?!

Har du læst §13 ? Der er linket til den længere oppe. Det omhandler ikke positiv-negativ omtale men at man ikke må uploade billeder som man ikke selv ejer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest chris 60
aaisha skrev, for 18 minutter siden:

Har du læst §13 ? Der er linket til den længere oppe. Det omhandler ikke positiv-negativ omtale men at man ikke må uploade billeder som man ikke selv ejer

Ok, aaisha, det kan jeg godt se. Men i trådstarters eksempel ser jeg ingen uploadede fotos! Men ellers så er svaret nej. Jeg har ikke læst omtalte paragraf - jeg troede blot tråden handlede om negativ7positiv omtale. Sorry! :-( Men bortset fra alt det, så er det selvfølgelig ikke i orden at uploade billeder, som man ikke ejer selv - eller har fået tilladelse til at uploade! Det burde give sig selv! Dog kan det jo ikke helt undgåes, når man vedhæfter et link til en anmeldelse af en pige, som jo sker i 98% af dem. Det er jo for at klargøre hvem der bliver talt om.

Redigeret af chris 60

Del dette indlæg


Link til indlæg
chris 60 skrev, for 1 time siden:

Ok, aaisha, det kan jeg godt se. Men i trådstarters eksempel ser jeg ingen uploadede fotos! Men ellers så er svaret nej. Jeg har ikke læst omtalte paragraf - jeg troede blot tråden handlede om negativ7positiv omtale. Sorry! :-( Men bortset fra alt det, så er det selvfølgelig ikke i orden at uploade billeder, som man ikke ejer selv - eller har fået tilladelse til at uploade! Det burde give sig selv! Dog kan det jo ikke helt undgåes, når man vedhæfter et link til en anmeldelse af en pige, som jo sker i 98% af dem. Det er jo for at klargøre hvem der bliver talt om.

På side 2 er der en der uploadeder et billede fra pigens annonce og ikke bare linker  til den.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest chris 60
Slaven_Randers skrev, for 2 minutter siden:

På side 2 er der en der uploadeder et billede fra pigens annonce og ikke bare linker  til den.

 

Ok, det har jeg så ikke set. Men så forstår jeg det godt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, jeg skriver det måske ikke så klart, men jeg har kun linket til tråde, hvor jeg selv har anmeldt indlæg med henvisning til omtalte §, men hvor billeder har fået lov til at blive liggende... Og det var derfor, at jeg oprettede denne tråd. Anmeldelse på ting, der overtræder regler, men ikke bliver sanktioneret på trods af overtrædelse + anmeldelse

Redigeret af Dinosdk69

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dinosdk68 vi læser altså ikke samtlige indlæg i alle trådene - men vi reagerer når vi ser ophavsrettighedsproblemer i anmeldelsestrådene, så er der eksempler på at vi overser noget - så anmeld det

Redigeret af Extinguisher

Del dette indlæg


Link til indlæg
Extinguisher skrev, den ‎25‎-‎12‎-‎2016 at 18:07:

Dinosdk68 vi læser altså ikke samtlige indlæg i alle trådene - men vi reagerer når vi ser ophavsrettighedsproblemer i anmeldelsestrådene, så er der eksempler på at vi overser noget - så anmeld det

Hejsa

Der er altså masser af eksempler i hyggesnak, rigtig mange er ikke brugerens egne

Redigeret af Vildmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke meget normalt at rettighedshavere forholder sig ret afslappet til overtrædelser af deres copyright, så længe der ikke er tale om at det er med vinding for  øje at det sker, eller der på anden måde er tale om misbrug med forsæt?

I sådanne tilfælde er der vistnok en udbredt præcedens for at, hvis blot mediet retter ind ved en henvendelse herom, så får det sædvanligvis ikke yderligere konsekvenser.

Hvis nu Eroguide ikke modtager henvendelser i anledning af paragraf 13, og hvis de gør så fjerner materialet øjeblikkeligt, tror jeg egentlig ikke problemstillingen i praksis er særlig aktuel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

§ 13. Det er kun tilladt at uploade billeder på Eroguide.dk som man selv ejer rettighederne til.

Hvem har ophavsretten til billeder?

Som udgangspunkt er det altid den person, der trykker på kameraets udløserknap, der har ophavsretten til fotografiet.Hvis der er tale om en professionel fotograf, som er hyret af en kunde, overdrager fotografen normalt brugsretten til billederne til kunden, når fotografens faktura er betalt.Med mindre andet specifikt er aftalt, så er det dog fortsat fotografen, som ejer ophavsretten til billederne.

Hvis du selv betaler en fotograf for at løse en fotoopgave, bør du – på skrift og inden I aftaler prisen – præcisere, at du ønsker både brugsret og ophavsret til de billeder, fotografen tager for dig. Altså forudsat, at du ønsker 100% ejerskab over billederne.

Hvis du kun har brugsretten, så risikerer du potentielt at havne i problemer, hvis du ønsker at lade forhandlere eller andre samarbejdspartnere bruge dit billedmateriale. Samtidig har du heller ikke mulighed for at videresælge billederne til anden side. Det har fotografen til gengæld.

Billeder fundet via søgning på Google

Selvom et billede ligger frit tilgængeligt på en hjemmeside og eksempelvis kan findes via Googles søgemaskine, gælder loven om ophavsret stadig.

Hvis du googler dig frem til det billede, som du ønsker at bruge, så skal du fortsat sikre dig, at du har lov til at bruge det. Og det har du kun, hvis du som beskrevet ovenfor har fået tilladelse fra indehaveren af ophavsretten.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En af mange paragraffer der trænger til en revurdering, har tidligere gjort opmærksom på situationen.

At der bliver brugt fake billeder i massage annoncerne er direkte respektløst, når andre bruger billeder at pigerne her på EG i deres annonce så bryder helvede løs, og alle de stakels piger der tjener lidt som undertøjs model, og lign bliver udstillet i et vindue som de slet ikke har noget forhold til...ja stakkels piger moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.

Man må jo gå ud fra at alle de billeder der bliver udgivet via EG, foreligger der en skriftlig tilladelse fra enten fotografen, eller vedkommende har brugsret over billederne.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...