kanonkongen 34395 Skrevet 21. December, 2016 Hej allesammen. når juletræet tændes her om få dage, gaverne ligger under træet, man kigger ind i børnenes forventningsfulde øjne, de stråler, man vil gøre alt for at de skal, få en god aften og deres ønsker opfyldt.Man bliver glad helt ind i hjertet, Børnes fest, det ønsker man igen af hele sit hjerte. Men så kommer det undrende spørgsmål "hvad ønsker man sig mest til i denne juletid". Se det kan være et ret nemt spørgsmål, at svare på. Man ønsker sig verdensfred, fri for terror, krig, mord, vold, Man ønsker sig et godt helbred, for en selv sine venner og familie, og bekendte. Ja alle dem man kender. Det kan være svært at, få opfyldt disse ting. Da man jo aldrig ved hvad dagen bringer.Så der er meget man kan ønske sig, der desværre aldrig går i opfyldelse Ja man kan ønske sig materialistiske ting som man, egentlig ikke har brug for. Man klager over nu fik man strømper, undertøj eller noget helt fjerde. Er vi bare nogle brokrøve, og utaknemmelige skarn. Man kan også ønske venner og familie et bedre job, løn, bil, hus osv. Men det skal helst ikke være mere end en selv. Men pludselig er det december måned. Og alle bliver lige pludselige jubelglade, ja smilene kommer frem, man hilser løs med ordene "glædelig Jul" Er det en form for falskhed? Eller er det i bund og grund, At julen er et tidspunkt hvor man virkelig mener det man siger til hinanden. Ja jeg kan jo kun håbe det sidste. Det siges, at du skal være for andre som du ønsker de skal være over for dig. Det er lidt som flinkeskolen, for vil vil jo gerne behandles godt af andre. Vi vil gerne, at andre mennesker syntes godt om en, og det er efterhånden ikke nogen hemmelighed, at ens adfærd smitter af på alle vores omgivelser. Se bare på vores børn som et godt eksempel. Der er intet som forældre der går forrest med det de ønsker at give videre til deres børn. Det virker altid meget bedre end løftede pegefingre, mens man selv gør det fuldstændig modsatte. Jeg sidder og tænker og reflektere hvert år over det år der snart er gået. Har jeg været overfor andre som jeg vil have de skal, være overfor mig. Jeg er ikke nogen helgen så nej det har jeg nok ikke. Tror de færreste kan svare ja til det. Men det at, lyve om andre for at se bedre ud selv, det er bare det laveste man kan komme ud for. Og det sker alle steder. Men hvorfor er det så vigtigt, at svine andre til. Får man det bedre af det, nej næppe. Men burde vi ikke i stedet fokusere lidt mere på at være for os selv, som vi ønsker vi skal være overfor os selv ? Tænk bare på hvor sjovt det er at være sammen med en der aldrig lytter til os, aldrig tager hensyn til vores ønsker, eller respekterer de behov vi har. Begynder man måske at tage afstand til personen, bliver irriteret og måske lidt negativ i sin væremåde, når man er sammen med den person ? Så prøv måske lige at tænke lidt over, om det i virkeligheden er sådan du ind imellem behandler dig selv. Tilsidesætter dine egne behov, det du i virkeligheden ønsker dig for at imødekomme andre eller venter med det du gerne vil til du har gjort alle andre tilfredse. Måske er det ikke så mærkeligt, hvis du ikke altid syntes det er så rart at være dig, hvis du konstant går rundt med den der ubehagelige følgesvend. Vi bliver generelt gerne lidt ubehagelige hvis vi konstant føler os pressede. Så man kan sige, at mit ønske er jeg selv, bliver bedre til, at se på andre mennesker og deres behov, og ikke kun se ud over mit egen næsetip. Og kan håbe at, andre følger trop. Måske meget at forlange, men igen håbet det er der ingen der kan tage fra mig. Ja 3 dage, ca. 72 timer, sidder vi og mæsker os i juleand, flæskesteg, risalamande. Børnene kan ikke vente. De spørger om gaver ja i det hele taget juleræset er overstået og hyggen kan sænke sig. Nu er det jul. Jeg vil dog også ønske dem der er ensomme, enlige denne aften, eller ikke har nogen at fejre julen med pga. Familiestridigheder, skilsmisse.De bedste ønsker. Og gad vide hvad deres ønske egentlig er i denne svære tid for dem. De glædeligste juleønsker til jer alle. Og må i få de ønsker opfyldt. Om det er det ene eller andet. KK 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 21. December, 2016 Tak i lige måde KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 21. December, 2016 (edited) Jeg ønsker mig en fantastisk flot og sød kæreste Redigeret 21. December, 2016 af holstebronx 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 22. December, 2016 holstebronx skrev, for 2 timer siden: Jeg ønsker mig en fantastisk flot og sød kæreste Tror du virkelig på eventyr. Nej du kan ønske dig enten en flot kæreste eller en sød kæreste 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 22. December, 2016 TheVoice skrev, for 9 timer siden: Tror du virkelig på eventyr. Nej du kan ønske dig enten en flot kæreste eller en sød kæreste Så jeg er ude i noget polygami? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 22. December, 2016 holstebronx skrev, for 8 minutter siden: Så jeg er ude i noget polygami? Kræver det ikke du er gift først Og husk du kan ikke få i pose og sæk. Det er enten eller, en sød kæreste eller en flot kæreste. God dag bronx. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 22. December, 2016 holstebronx skrev, for 10 minutter siden: Så jeg er ude i noget polygami? Du kan blive harems-ejer . Her kan du frit kombinere. Men jeg ser nu ingen modsætning indbygget i dit ønske 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nihil 435 Skrevet 22. December, 2016 Tak KK, og i lige måde. Jeg skal tilbringe julen i et aldrende selskab, hvor jeg vil være den yngste til stede, og jeg er på ingen måde en ung mand mere. Efter dit fine skriv KK, dukker der en tankerække op mellem ørerne på mig: Jeg har set frem til netop denne jul. En aften, hvor vi lykønsker hinanden uden for megen pragt og glimmer. Ingen nissehuer bliver påført, for børnenes skyld med tanken på, at rød dog ikke lige matcher ens slips den aften. Ingen dans om et malplaceret træ, der jo alligevel bare er et efterladenskab af noget hedensk tradition. Højest en salme - "Dejlig er jorden", altid med Villy Sørensen i erindring, (For er jorden egentlig det), og et gaveræs, der på alle leder og kanter er minimeret. Vi deler brødet og ser hinanden i øjnene over det gode måltid, der denne aften er tid til virkelig at nyde. Intet haster vel. Spejler hver andres øjne og ønsker dem det godt, forhåbentlig oprigtigt og uden en skjult agenda. Flosklerne om højtiden holdes i ave. Klicheerne om julens budskab behandles gennem en reflekterende voksen samtale, hvor vi fastholdende opponerer mod overfladiskhed. Var essensen virkelig, at blive begavet, faktisk i højere grad end at give? Kører denne højtid ikke bare på automatismer? Er de julesmil man sender sin næste, sendt med oprigtighed, eller er det påklistret til lejligheden? Fordi det gør de andre jo, og fordi det skal man næsten. Og hvorfor er det pinedød nødvendigt at proklamere en fastlåst dag, til at være gode ved hinanden? Kan man da ikke på et tidspunkt gøre det modsatte? Lave bare en årlig dag hvor man behandler andre som lort, og så resten af året være det menneske mod andre, som man jo gerne selv vil behandles som. Når denne aften vil gå på held, med rødvinen in mente, og debatten om julens essens er skåret helt ind til benet. Ja, så lister jeg udenfor, af påskud af at jeg skal ryge igen. Tager min mobil og ringer til min søster. Derefter beder jeg om at få min nevø i røret og spørger ham fluks om hvad han har fået af gaver. Så venter jeg på svaret, mens jeg ønsker jeg kunne se hans øjne. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 22. December, 2016 kanonkongen skrev, for 17 minutter siden: Kræver det ikke du er gift først Og husk du kan ikke få i pose og sæk. Det er enten eller, en sød kæreste eller en flot kæreste. God dag bronx. KK Borende X skrev, for 14 minutter siden: Du kan blive harems-ejer . Her kan du frit kombinere. Men jeg ser nu ingen modsætning indbygget i dit ønske Man skal vel bare søge lidt, så finder man 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Runaldo Skrevet 22. December, 2016 (edited) En julepige med store babs! Men reelt, at jeg ikke skal opereres juleaften igen - ligesom sidste år.. Heldigvis kan blindtarmen kun fjernes 1 gang Redigeret 22. December, 2016 af Runaldo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hohoho Skrevet 22. December, 2016 Et lokumsbrædt og 3 liter løbesod Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 22. December, 2016 Runaldo skrev, for 7 timer siden: En julepige med store babs! Men reelt, at jeg ikke skal opereres juleaften igen - ligesom sidste år.. Heldigvis kan blindtarmen kun fjernes 1 gang Hej @Runaldo Håber du får, eller betaler for at ønsket opfyldt. Ja nogen gange er det uønsket de ting der sker. Glædelig jul KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg