Hop til indhold
kanonkongen

Når folk lyver.

Recommended Posts

Hej allesammen.

Som overskriften siger,, så er det noget mennesket oplever hver dag. Jeg kom til at tænke over det. Da jeg stod i dag, med to unge drenge der havde været oppe at slås. De begge sagde de ikke havde gjort noget. Og jeg må så finde hoved og hale i hvad der sker. Selve situationen, at de slås er ikke så vigtigt. Mere hvorfor den ene ikke turde fortælle sandheden. Ja konsekvensen var han måske bange for. Ja hvordan ville jeg reagere. Men sagen blev løst på en mindelig måde, og håber da drengen lærte noget. 

En der ikke fortæller sandheden kan afsløres på sit kropssprog, men også på sit sprog,  Især, hvordan der formuleres anderledes, når der lyves. Det har der været indlæg herinde de sidste par dage. ret tydeligt endda, at dem som skriver ikke er dem som de giver sig ud for, at være. Og for mig er det ret spændende at se. Vi har alle vores egne kendetegn som kan være svære at løbe fra. Men hvad, er det der gør de bliver ved kunne, være ret spændende at få at vide. Dit ansigt og din kropsholdning afslører, om du lyver. (ret svært at se herinde på EG) Men ord og vendinger spiller også en betydelig rolle, både når man kommunikerer mundtligt og skriftligt. Men det det skriftlige kan man se det på.

Jeg tænker også, at når man ser herinde er der også mange løgne om det ene og det andet. Der er måske brug for at, fortælle historier om, andre for at miskreditere dem, eller sætte en selv i et bedre lys ved andre eller hos pigerne. Den falske historie savner naturlig autenticitet og dermed troværdighed. Detaljeringsgraden i en historie er ikke bare kendetegnet ved flere faktuelle detaljer, men også ved kompleksiteten i fortællingen. Og ja der er jo altid to sider af en sag. Fx. i den historie med de to drenge jeg beskrev i starten. de havde hver deres historie om den samme hændelse. Men detaljegraden i den enes historie passede bare bedre end den andens dreng og ja nemt at se hvem der måtte opdigte og finde på ting.

Kan man stoppe det, nej næppe.  Det vil altid foregå både på dette forum, overfor venner, familie, koner, kærester og bekendte. Og ja vi må affinde os med det. Men som sagt er der altid to sider af en sag. Og nogen gange er det, en god ide at hører modparten der bliver tilsvinet eller dømmes for noget han måske ikke har gjort eller sagt. Så har man det in mente er man jo kommet langt. Den her bog har jeg læst et par gange, den er anbefalingsværdig for dem som synes det er spændende Link "https://www.amazon.com/Emotions-Revealed-Second-Recognizing-Communication/dp/0805083391/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1290888268&sr=1-1"

Konklusionen: Må jo være at når man lyver, så prøver man at få mere accept for sin handling.  En anden måde at betragte løgn på er gennem en social accept eller fællesskab. For i princippet virker en løgn ikke hvis den ikke bliver socialt accepteret og danner en form for fællesskab. Det vil sige, hvis vi ikke accepterer en given persons løgn, så virker den jo i princippet ikke efter hensigten. En argumentation som finder sin støtte i at ikke mange, hvis overhovedet nogen, kan frasige sig at lyve. Ja nok svært at frasige man aldrig lyver om noget. Sagt på en helt 3 måde, er løgn blevet en hurtig genvej til at få dækket vores ønsker og behov. 

Ja så blev jeg også, ret så filosofisk her en sen fredag over midnat. :) Men fik det da ud af hovedet. Og god læsning til dem der gider.

Hygge

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tass

Gode refleksioner, og interessant emne.

Det sørgelige er vel at løgnen hurtigt bliver til sandhed, både for personen der lyver men os dem der modtager den. Er normen ikke efter hånden at, har man hørt det tilstrækkeligt mange gange, så må det være sandt? Det er i det mindste det jeg opleveler dagligt, desværre. De færreste stiller spørgsmålstegn ved det de hører, de færreste analysere det der siges, gøres, måden der ageres på. Kommer sandheden så pludseligt på bordet, så må det jo være løgnen, for nu er den oprindelige løgn accepteret som sandhed.

Kender en person der lyver meget ofte, og meget åbenlys. Påtaler man sandheden, ja så bliver der bare lagt ekstra vægt på hvor lidt man ved og at det da i hvert fald ikke er sandt. Værst af alt ændre løgnen sig nemt fra gang til gang man ses, hvis personen da overhovedet "husker" at ha sagt det :huh: Man står så bare undrende over at personen ikke selv kan se det åbenlyse.....
Men hvorfor?? Når det ligefrem er nødvendigt at blive nedværdigende for at holde den åbenlyse løgn kørende, så er toget ikke på sporet længere og problemet ligger langt dybere end bare en kedelig tendens.

Blandt de værste mennesker der findes, er dem der træder på andre i et forsøg på at hæve dem selv. På sørgelig vis er det deres egen måde at lyve for dem selv, da det oftest er der det svage led findes.

Redigeret af Tass

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg køber sex for at kunne være en bedre familie far, og forøvrigt så er det min skyld, hun er blevet lidt kedelig i sengen og lidt for fed

Jeg elsker sex og kan simpelt hen ikke vente til jeg skal på vagt igen og få de vildeste orgasmer gerne med mænd der er 25 år ind mig, ja den god nok de er bare så sexede. Og...mine billeder er slet ikke manipulere og det passer altså at jeg kun er 22 år, og alligevel er jeg sådan en lille fræksak.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan ikke formå at lyve konsekvensløst. Det er en umulighed. Alligevel formår ingen, ingen at frasige sig løgnens lune. Bevidsthed er essentiel for mig: Ups, der løg jeg vist kan man fange sig selv i og lige netop der bør man reflektere sandt. Vedstå sig løgnens ophav inden den bliver vane.

Der er en distancering i at lyve. Man vil ikke fuldt erkende den man er eller de karaktertræk der gør en. Løgnen holder ens næste på afstand, men værre end det, man flakker i blikket når man står foran spejlet.  
Selv ved erkendelse af dette, kan jeg ikke holde op med at lyve. Nuvel, graduerede løgne, de er også løgne, nuvel at sno sig udenom, det er også usandt, nuvel fiktive historier, som i deres udgangspunkt er gyldige løgne, men hvor sandhederne er så utvetydigt gemte, at de mister deres berettigelse.

I dag vil man måske fremstå som infantil, ja ligefrem dum om man ikke lyver.Tænk et menneske, der aldrig løg(Ingen henvisninger til en dårlig hollywoodfilm tak!), Vil et sådan individ overhovedet kunne begå sig i det samfund vi har valgt?

For mig er den bevidste åbenlyse løgn, det mest ægte vi har. Kunsten.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Løgnen er en central del af den her branche jeg har valgt at befærde.. Om det så er vores alder, vægt, højde eller hvad ved jeg så er der små ændringer/pyntninger enten for at beskytte vores identitet eller for at "buste" vores forretning.. 

Nogle har et reelt talent for det.. F.eks mig.. Jeg benytter mig mindst muligt af løgnen fordi det skræmmer mig hvor dygtig man med tiden bliver til det.. Jeg synes det er så grim en evne at have.. Jeg kommer fra en "lettere alternativ" familie hvor løgnen tit har reddet røven på især min mor.. Allerede i en tidlig alder lærte jeg at lyve overbevisende overfor skole osv når spørgsmålet om hvorfor man ikke havde været i skole kom.. Det lyder noget pænere at sige man havde ondt i maven end at ens mor endnu engang ikke havde sørget for rent tøj eller ikke havde stillet vækkeuret og i hendes hashtåge ikke var istand til at står op eller hvad der nu end kunne være grunden.. Når man på den måde er blevet uddannet så falder løgnen mere naturlig end sandheden.. Man kan vel sige at jeg som Jennifer har haft mulighed for at være ærlig omkring hvem jeg ER underligt nok.. Løgnene omkring ens person er for mig grimmere end de matrielle løgne som den her branche sætter en overfor.. Spørgsmålene omkring hvad man arbejder med osv er mindre grimme.. Når jeg mener løgne omkring ens person mener jeg ikke alder osv.. Jeg mener omkring ens sjæl, personlighed osv..

Det en lidt sjov tanke.. At man kan være mere ærlig omkring alt hvad man indeholder som en helt "anden" end man kan som værende sig selv.. Men det har noget at gøre med at leve op til alt hvad man gerne vil være og alt hvad omverdenen forventer af en.. Jeg er f.eks skide dårlig til hvis folk har medlidenhed med mig.. Eller har ondt af mig.. Derfor er det nemmere bare at "lades som om" at ens barndom har været anderledes end hvad den har været fordi ellers kommer den altid.. "ej det jeg godt nok ked af at du skulle igennem".. Jeg har på ingen måder ondt af mig selv.. Og jeg ved der er børn der har haft det værre end mig.. Jeg har brudt den sociale arv og anser mig selv som værende forbandet stærk netop pga min barndom.. Jeg har fået alt muligt med i rygsækken.. Min forstand og sjæl er ældre og mere moden end hvad den burde være men hvem siger det er en negativ ting.? Hmm.. 

Når men tilbage til løgnen.. Hahaha.. Som jeg har skrevet i andre tråde har jeg ikke nogen som helst grund til at sælge mig selv med remsen omkring hvor meget jeg elsker pik og er liderlig konstant og bla bla bla.. For sådan er realiteten jo ikke.. Jeg nyder sex for ellers var det et dårligt valg af branche.. Men det da ikke med alle mine gæster jeg har det sådan.. Og hvis jeg virkelig elskede sex så meget som nogle piger påstår så havde jeg nok gjort det gratis.. Jeg gætter på det ville være forholdsvis nemt at finde frivillige.. Hahaha.. Jeg få da langt fra en orgasme med alle mine gæster heller.. Det sker men ikke hver gang.. For mig er det her et service arbejde.. Jeg gør hvad jeg kan for at stille de lyster min gæst har betalt for at få indfriet.. Om det så er noget der tænder mig eller ej.. Så længe jeg ikke finder det frastødende eller smertefuldt så vil jeg da gøre det.. Det en underlig blanding af at ønske at hjælpe andre og samtidig tjene penge og lave noget man er god til og godt kan lide.. Det har jeg fundet en perfekt harmoni med i mit arbejde.. Realiteten er at jeg er god til sex.. Så da jeg skulle finde ud af hvor jeg ville tjene mine penge henne samtidig med studierne så faldt valget meget naturligt på denne branche.. Hahaha.. 

Rigtig nok hersker løgnen i mere end en forstand verdenen og folk stikker hvide løgne i øst og vest.. Jeg havde f.eks en gæst en dag der var mere end lettere beruset der på sengekanten efter akten imens vi begge tog tøj på fortalte han var lykkelig gift og at han elskede sin kone over alt på jorden.. Han spurgte om jeg egentlig troede på at mennesket var skabt til at være monogame.. Mit svar til ham ovenpå hans ærlighed var en løgn af proposioner og det lød som følgende "hvis jeg var din kone ville jeg da hellere have du besøgte en som mig end at du mødte en eller anden i byen".. Sandheden er at hvis jeg var hans kone havde jeg været helt ligeglad med situationen eller hvorfor'et.. Men nej jeg tror ikke mennesket er skabt til at være monogame men jeg dømmer ikke nogen.. Det ville kræve at jeg var en langt mindre synder selv end hvad jeg er.. Hahaha..

Puha en lang tekst.. Hahaha.. Kære KK du må lade være med at bringe emner op der giver tankemylder.!! Hahaha.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej og god lørdag morgen @JenniferRomantica

Takker for dit svar, i denne tråd. Ja som sagt er løgnen jo en måde til, at få det bedre med sig selv på, hævde sig selv overfor andre i gruppen. Eller dække over noget man ikke vil ud med. Det sker i alle brancher, familier, i venskaber osv. Og der jo ikke noget nyt i det. Men som @Nihil så rigtig skriver, jeg citere "man kan ikke lyve konsekvensløs". På et eller andet tidspunkt vil man komme til at stå til ansvar det man har skrevet, gjort, eller sagt.  Og så længe løgnen fortsætter skal, man bruge mange kræfter på at overbevise alle om. At løgnen er sand. Igen @nihil siger det rigtigt. jeg citere igen. "Løgnen holder ens næste på afstand"  og i jeres branche Jennifer, kunne man måske sige. At i skubber folk væk ikke kun gæster fordi de skal ikke tæt på jer (forståeligt nok) Men at skubbe venner, familie, bekendte, studiekammerater, osv. Væk. Kan være og gøre en meget ensom. Jeg tænker på noget jeg hørte fra en pige på et tidspunkt. Det er så svært at lyve overfor ens familie, venner og bekendte. Om hvordan man fx. Har råd til dyrt tøj, tasker, sko, rejser, møbler, på en SU. Så ja er det nemmere at ty til løgnen eller i yderste konsekvens fravælge ens venner, sætte familien på standbye. Så skal man ikke forholde sig til deres spørgsmål. Ja skammen over det man laver. Hvorfor man ikke er til at træffe osv. Det var for hende ting der var ret så uudholdelige. Men på trods af det var pengene gode. Og ja måske overskyggede det, at hun mere og mere distancerede sig fra dem der holder af hende. Siger ikke det er sådan for alle vil jeg pointere inden nogen rykker hovedet af mig. Men jeg vil postulere det nok sker mere end man vil ud med. 

Nu i mit arbejde ser jeg jo også nogle af de skyggesider du beskriver, som du har oplevet @JenniferRomantica Og ja vi har også hørt alle historierne, og undskyldningerne. Og ja der kommer jo nogle konsekvenser ud af det. Når man oplever at tingene ikke er som det er blevet fortalt. Og i de sager ja så er det jo vigtigt, at hjælpe forældrene videre men alfa og omega at vartage et barns tarv. Ingen børn skal jo på noget tidspunkt blive for tidligt voksne eller være forældre for deres forældre. Men ja børn vil lyve over hals og hovede for, at redde deres forældre. og ikke mindst dække overfor de ting de har gjort. Ja det ser og hører jeg ret ofte. og min pligt er at, hjælpe de børn. og være med til at skaffe hjælp til deres forældre.

Ingen tvivl om, at det er nemmere at være en anden person. Der er jo ingen smerte. Der er livet nemt. Se en skuespiller der står på scenen og bliver feteret hver aften. publikum jubler over den måde personen agere på scenen. Men ingen tvivl om, at hvis man mødte den person udenfor rampelyset uden journalister, fans, alt ros, alt feteren. Vil du se en person der har problemer som alle andre. Men i den rolle han/hun agere i. Ja der skal han/hun bare performe så er alt godt. Man har alle de venner,man kunne ønske sig, ja man har penge, til dels magt. Man hører også ofte fx. en professionel fodboldspiller der fortæller, at der blev så tomt, da karrieren gik på hæld ingen kom forbi og sagde, man var den bedste mere, ingen kom og sagde man var lækker, ingen ros eller feteren. Nu er boblen sprunget. Og man er sig selv igen. Det kan være en ret hård opvågning for dem der oplever det. Men de har måske levet på en løgn og ja blevet taget i den. Når man læser deres biografier. Er det fx. Ofte det de omtaler som noget de gerne vil ændre. 

Kan ikke svare på om, folk vil være monogame. Men tror nu nok nogen vil det. Jeg skal ikke udelukke man kan blive fristet over evne. Ja det ses bestemt ude i den virkelige verden. Men når man står i en situation hvor man er opdaget i fx. Utroskab eller opdager ens partner i det. ja så tror jeg man finder ud af hvor monogam man er. Uanset om man lever på en løgn eller ej.

Ja sorry @JenniferRomantica nu fik du mine hjerneceller i omdrejninger hahaha. 

God lørdag formiddag til dig

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Spot on med din sammenligning med skuespillerfaget @kanonkongen

En skuespiller konstruerer en karakter. Med fortolkningens præmis bliver de i en skabende rolle til formidlere. Der ender sammenligningen jo så, men en GP, som jeg før har nævnt og fået hug for, konstruerer ikke bare en, men den karakter hun føler sælger bedst og som er tilnærmelsesvis lettets at sluge, og her mener jeg ikke bare for hendes klientel!.

Den du møder i døren er den jeg er!. Jo tak, og for mig starter løgnen så der, i døren. Det er en maskerade. Ikke at der overhovedet er noget galt i det om vi står ved det faktum..Et spil, et teater. Der hvor lagner og spejle i loftet er kulisser. Så længe det ikke er et dukketeater, med snore hængende mere eller mindre synligt oppefra og ned, eller et skyggespil, hvor udøverne ikke vil stå ved, at de faktisk kun kan spille deres rolle i kraft af det lys, der jo synes at være opponerende.

Da jeg skrev at man distancerer sin næste, skrev jeg også at konsekvensen for ens selv, er omend endnu værre. En dag vågner man op og begynder at foragte, og ikke bare andre. På mig virker det som om vi ikke vil antage virkeligheden som spiselig. Den skal forskønnes og påvirkes med intrigante løgne, med et ekstra kirsebær på toppen, med selvhævdende postulater, med den der forfængelige trang, der altid er underneden. Virkeligheden kan være uskøn, brutal og forstemmende, men den er vedkommende. I vores iver efter centrering, af den forfængelige af slagsen, gør vi den flad og uvedkommende.

Lad os enes i tanken om, at det uægte dog er ligeså sandt og vigtigt, sådan i dualistisk øjenhøjde.
Og når løgnen i døren så er overstået. Så lad sanserene tage over. De forstår sig ikke på usandheder;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 35 minutter siden:

Hej og god lørdag morgen @JenniferRomantica

Takker for dit svar, i denne tråd. Ja som sagt er løgnen jo en måde til, at få det bedre med sig selv på, hævde sig selv overfor andre i gruppen. Eller dække over noget man ikke vil ud med. Det sker i alle brancher, familier, i venskaber osv. Og der jo ikke noget nyt i det. Men som @Nihil så rigtig skriver, jeg citere "man kan ikke lyve konsekvensløs". På et eller andet tidspunkt vil man komme til at stå til ansvar det man har skrevet, gjort, eller sagt.  Og så længe løgnen fortsætter skal, man bruge mange kræfter på at overbevise alle om. At løgnen er sand. Igen @nihil siger det rigtigt. jeg citere igen. "Løgnen holder ens næste på afstand"  og i jeres branche Jennifer, kunne man måske sige. At i skubber folk væk ikke kun gæster fordi de skal ikke tæt på jer (forståeligt nok) Men at skubbe venner, familie, bekendte, studiekammerater, osv. Væk. Kan være og gøre en meget ensom. Jeg tænker på noget jeg hørte fra en pige på et tidspunkt. Det er så svært at lyve overfor ens familie, venner og bekendte. Om hvordan man fx. Har råd til dyrt tøj, tasker, sko, rejser, møbler, på en SU. Så ja er det nemmere at ty til løgnen eller i yderste konsekvens fravælge ens venner, sætte familien på standbye. Så skal man ikke forholde sig til deres spørgsmål. Ja skammen over det man laver. Hvorfor man ikke er til at træffe osv. Det var for hende ting der var ret så uudholdelige. Men på trods af det var pengene gode. Og ja måske overskyggede det, at hun mere og mere distancerede sig fra dem der holder af hende. Siger ikke det er sådan for alle vil jeg pointere inden nogen rykker hovedet af mig. Men jeg vil postulere det nok sker mere end man vil ud med. 

Nu i mit arbejde ser jeg jo også nogle af de skyggesider du beskriver, som du har oplevet @JenniferRomantica Og ja vi har også hørt alle historierne, og undskyldningerne. Og ja der kommer jo nogle konsekvenser ud af det. Når man oplever at tingene ikke er som det er blevet fortalt. Og i de sager ja så er det jo vigtigt, at hjælpe forældrene videre men alfa og omega at vartage et barns tarv. Ingen børn skal jo på noget tidspunkt blive for tidligt voksne eller være forældre for deres forældre. Men ja børn vil lyve over hals og hovede for, at redde deres forældre. og ikke mindst dække overfor de ting de har gjort. Ja det ser og hører jeg ret ofte. og min pligt er at, hjælpe de børn. og være med til at skaffe hjælp til deres forældre.

Ingen tvivl om, at det er nemmere at være en anden person. Der er jo ingen smerte. Der er livet nemt. Se en skuespiller der står på scenen og bliver feteret hver aften. publikum jubler over den måde personen agere på scenen. Men ingen tvivl om, at hvis man mødte den person udenfor rampelyset uden journalister, fans, alt ros, alt feteren. Vil du se en person der har problemer som alle andre. Men i den rolle han/hun agere i. Ja der skal han/hun bare performe så er alt godt. Man har alle de venner,man kunne ønske sig, ja man har penge, til dels magt. Man hører også ofte fx. en professionel fodboldspiller der fortæller, at der blev så tomt, da karrieren gik på hæld ingen kom forbi og sagde, man var den bedste mere, ingen kom og sagde man var lækker, ingen ros eller feteren. Nu er boblen sprunget. Og man er sig selv igen. Det kan være en ret hård opvågning for dem der oplever det. Men de har måske levet på en løgn og ja blevet taget i den. Når man læser deres biografier. Er det fx. Ofte det de omtaler som noget de gerne vil ændre. 

Kan ikke svare på om, folk vil være monogame. Men tror nu nok nogen vil det. Jeg skal ikke udelukke man kan blive fristet over evne. Ja det ses bestemt ude i den virkelige verden. Men når man står i en situation hvor man er opdaget i fx. Utroskab eller opdager ens partner i det. ja så tror jeg man finder ud af hvor monogam man er. Uanset om man lever på en løgn eller ej.

Ja sorry @JenniferRomantica nu fik du mine hjerneceller i omdrejninger hahaha. 

God lørdag formiddag til dig

KK

Du snakker om smerte og et skuespil men der vil jeg vove og påstår du har misforstået mit skriv.. Jeg har ikke nogen smerte over min barndom.. Smerte kommer mest af alt af at bære nag.. I hvertfald når det kommer til den barndom jeg har haft.. Det kan jeg tydeligt se på mine søskende f.eks.. Jeg har truffet et valg om ikke at bære nag.. Jeg ved mine forældre gjorde det bedste de kunne med hvad de havde at "kunne" med.. Ingen tvivl om at vores forældre kørte den forsømmende Laissez Faire opdragelse og at vi med mange flytninger og et enkelt kort ophold på børnehjem kunne have haft en nemmere barndom men det ikke noget jeg er blevet mærket af og jeg synes på ingen måder det har skadet mig at blive mere moden end mine levede år.. Jeg kan godt tænke på mig selv som en underlig skabning.. Fordi mine søskende har taget en mere skade end jeg har.. Jeg trives i kaos åbenbart.. Hahaha..

Med hensyn til det at lyve overfor ens nærmeste så ved mange i min omgangskreds hvad jeg laver.. Og dem der ikke ved det "ved" det godt men spiller bare med på løgnen.. Hahaha.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @JenniferRomantica

Tror du misforstår mit, skriv. Jeg beskriver bare hvad jeg har set og oplever i mit arbejde med de børn der har gennemgået ting i deres barndom, Ikke om smerten eller om du havde smerte over det. Da jeg jo ikke kender dig. Kan jeg ikke udtale mig om, hvordan du oplevede ting. Kun det jeg har set og oplevet gennem mit arb. Det var ikke møntet på dig. Og ja forældre vil nemlig prøve med det de kan. Nogen gange er det ikke nok. Og ja det er der vi som pædagoger træder til. Men erkendelsen i de har fejlet kan være svært at acceptere. Og skriver intet om, at bære nag nogen steder. Igen mit skriv er ikke møntet på dig igen på de oplevelser, erfaringer fakta, og kendsgerninger jeg har haft igennem de sidste 20 år.

Igen som du ser jeg skriver, Det er bestemt ikke alle der fortæller de nærmeste hvad de laver nogen gør og det er helt fint. igen mit skriv skal ses som mine filosofiske tanker om, hvordan jeg ser det, at lyve for sine omgivelser. Nogen kan nikke genkendende til det, andre ikke. Jeg mener bare man skal passe på ikke at leve på en løgn. Fordi den passer bedst ind i ens livsopfattelse. Og igen det at løgne hurtigt kan blive sandheden for den enkelte. Og det kan blive en glidebane for den enkelte og meget svært at komme ud af. 

Jeg siger ikke hvordan folk skal, leve deres liv. Det er op til dem selv. En god ting er dog at standse op og reflektere om det er det rigtige sådan som man lever. Man skal så bare være opmærksom på, at der er en konsekvens for alle de handlinger man laver. Og ja sådan er det for alle og ikke kun nogen. Vil jeg postulere. :)

God middag Jennifer

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nihil skrev, for 24 minutter siden:

Lad os enes i tanken om, at det uægte dog er ligeså sandt og vigtigt, sådan i dualistisk øjenhøjde.
Og når løgnen i døren så er overstået. Så lad sanserene tage over. De forstår sig ikke på usandheder;)

Hej @Nihil

Jamen det vi da enige om. Og ja er det den tilgang man går ind ad døren med, ja så kan det jo kun være en god ting.

God middag Nihil.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...