Hop til indhold
kanonkongen

Hvornår blev det, okay ikke at svare ?

Recommended Posts

Hej allesammen på EG.

Sidder her, og venter på et telefon opkald,  Ja der skulle ha været ringet tilbage imellem 8-9 Ja nu er kl. så 11.24 og jeg er små irretreret over det. men er det i orden?,  Ja undre over om det bare er mig. Der synes det er træls når man ikke overholder en aftale?  I dag er det blevet lettere og hurtigere end nogensinde før at komme i kontakt med hinanden. Men samtidig er vi blevet dårligere til at svare tilbage.hvorfor ?? Ja det er jo blevet lettere en nogensinde, at komme i kontakt med hinanden. Tlf, sms, mails, facebook,  messenger, Skype, PM på EG osv osv. Det kan godt blive frustrerende, hvis man skriver til nogen, ude i verden, her på EG ringer til El giganten, viceværten skriver til moderator erne herinde, man kan se de har læst ens besked. Eller mail Og de svare ikke tilbage. Ja der kan sikkert være mange grunde hvorfor. De har glemt det, de gider ikke, Ja og et hav af andre ting. Men bare lige tilkendegive at de har fået den ville da gøre meget. Og ja hvad synes i ? er det ikke bare god pli, at svare. ?

Det kan selvfølgelig ske, at man glemmer at svare (det sker også for mig selv) jeg får da heller ikke altid selv svaret tilbage. Men det kan ikke være hele svaret, for der er vel også grænser for, hvor glemsom, man kan være. Nej, jeg tror, det skyldes, at det er blevet for nemt ikke at skulle forholde sig til andre, når vi kun har kontakt via skrift på en skærm og ikke direkte med hinanden. Men derfor kan det være mega træls folk ikke svare. Kan godt forstå der kan være situationer hvor man ikke svare. Og det har vi jo også læst om herinde. Hvis man får en svine mail, sms, PM eller andet. Ja så svare jeg heller ikke.Men er det spørgsmål om et givent ting har jeg virkelig svært ved, at se det er så svært ikke at svare. 

Hygge og nyd varmen derude. Og god tirsdag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej KK.

Kan sagtens følge dig. Det er ganske enkelt for dårligt at man ikke overholder aftaler. Selvfølgelig kan der ske forglemmelser - det kan ske for alle - men synes det er mangel på respekt. Tror dog tit at folk har for mange bolde i luften i forhold til hvad de magter.

Jeg har en anden ting som også konstant pisser mig af. At folk ikke gider at blinke, når de kører trafikken. Igen en lille bitte og nem ting som så mange mennesker ganske enkelt ikke gider at gøre. Men det er en anden debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her må jeg undskylde - jeg er virkelig dårlig til at huske aftaler.

Og mht. de mange muligheder. Er de ikke lidt bedøvende - offline livet er godt, det prøver jeg at dyrke så meget som muligt. Haven er et godt sted, at slippe for Tlf, sms, mails, facebook,  messenger, Skype, PM på EG osv osv. :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det sådan at hvis jeg aftaler med en kammerat at vi skal mødes kl. 13.30, så er det ikke +-5 min. Bliver fornærmet hvis de ikke overholder eller i det mindste giver besked om at de er forsinket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, Lige nu:

Jeg har det sådan at hvis jeg aftaler med en kammerat at vi skal mødes kl. 13.30, så er det ikke +-5 min. Bliver fornærmet hvis de ikke overholder eller i det mindste giver besked om at de er forsinket.

Jeg har flextid, men møder alligevel, men møder alligevel næsten fast hver morgen. Jeg hader, når folk kommer for sent, det er disrespekt for andre! Det er naturligvis ok, at blive forsinket, men der er nogle der altid gør det.

Hmmm - har jeg noget OCD?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 36 minutter siden:

Jeg har flextid, men møder alligevel, men møder alligevel næsten fast hver morgen. Jeg hader, når folk kommer for sent, det er disrespekt for andre! Det er naturligvis ok, at blive forsinket, men der er nogle der altid gør det.

Hmmm - har jeg noget OCD?

Vi har et vennepar som vi ofte spise sammen med. Inviter vi dem til kl. 18.30 kommer de ofte først kl. 19, og det er helt normalt for dem.
Når de inviter os, og vi kommer til tiden, er maden ikke klar og de er nærmest forbavset over at vi kommer til tiden.

Behøver jeg at fortælle at jeg har det meget svært med dem...

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 9 minutter siden:

Vi har et vennepar som vi ofte spise sammen med. Inviter vi dem til kl. 18.30 kommer de ofte først kl. 19, og det er helt normalt for dem.
Når de inviter os, og vi kommer til tiden, er maden ikke klar og de er nærmest forbavset over at vi kommer til tiden.

Behøver jeg at fortælle at jeg har det meget svært med dem...

Hvis mine gæster kommer 30min efter aftalt spisetid, må de spise halv-kold mad, eller selv varme det. 

Meen, inviterer nu også sjældent lige til præcis spisetid.. 

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Takker for alle svar.

Lange skrev, for 2 timer siden:

Jeg har en anden ting som også konstant pisser mig af. At folk ikke gider at blinke, når de kører trafikken. Igen en lille bitte og nem ting som så mange mennesker ganske enkelt ikke gider at gøre. Men det er en anden debat.

Ja Lange det pisser også mig af. Det er skide træls når det sker. Men ja en anden debat. Men træls er det.

Spider skrev, 1 time siden:

Jeg mener ikke, at det nogen sinde er blevet okay.

Hej Spider. Det er vi da helt enige i. Jeg mener det er sjusk. 

antichrist skrev, 1 time siden:

Og mht. de mange muligheder. Er de ikke lidt bedøvende - offline livet er godt, det prøver jeg at dyrke så meget som muligt. Haven er et godt sted, at slippe for Tlf, sms, mails, facebook,  messenger, Skype, PM på EG osv osv. :-D

Hej Antichrist. Nej i mine øjne er det bare ikke i orden. Kl. 12 ringede den medarbejder jeg skulle ha fat i, med den handleplan jeg skriver. Dvs, jeg kunne ikke få lavet de ting færdige før nu. Og ja det var vigtigt det blev færdig til det forældre møde jeg havde. Ja det nåede jeg ikke. Var temmelig frustreret over det. Og kunne have brugt tiden med ungerne i stedet for. 

AalborgLook skrev, for 54 minutter siden:

Jeg har det sådan at hvis jeg aftaler med en kammerat at vi skal mødes kl. 13.30, så er det ikke +-5 min. Bliver fornærmet hvis de ikke overholder eller i det mindste giver besked om at de er forsinket.

 Hej AalborgLook Enig i det, og har bestemt selv kommet forsent, men prøver ihærdigt at skrive eller ringe hvis det skulle ske.

Vildmand skrev, for 53 minutter siden:

Jeg har flextid, men møder alligevel, men møder alligevel næsten fast hver morgen. Jeg hader, når folk kommer for sent, det er disrespekt for andre! Det er naturligvis ok, at blive forsinket, men der er nogle der altid gør det.

Hmmm - har jeg noget OCD?

Hej Vildmand. Det er da også ringe man ikke kan møde til tiden. Det er i mine øjne ren sjusk. Så må man køre hjemmefra i god tid. Og skal da ikke pudse glorien, har da selv kommet dryssende 5-6 min efter jeg skulle ha mødt. Og det blev påtalt, Og det jeg glad for det blev. For så strammer man op. Og nej ser bestemt ingen OCD der hehehe. Men pligtopfyldelse overfor kollegaer og arbejdet.

AalborgLook skrev, for 17 minutter siden:

Vi har et vennepar som vi ofte spise sammen med. Inviter vi dem til kl. 18.30 kommer de ofte først kl. 19, og det er helt normalt for dem.
Når de inviter os, og vi kommer til tiden, er maden ikke klar og de er nærmest forbavset over at vi kommer til tiden.

Har nogen i familien der ofte laver det nummer der, ja også i vennegruppen, så de bliver konsekvent inv. 30 min før de andre. Ja skægt så passer det med de kommer til tiden. Det er dejligt. hehehe.

KF skrev, for 10 minutter siden:

Meen, inviterer nu også sjældent lige til præcis spisetid..

Hej KF. Se det er også en god ide, at gøre det. Og nej der skal jo være tid til velkomst, drinks før spisetid. 

God dag allesammen.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

At komme forsent 5 min kan ske for alle - Trafik osv er uberegnelige faktorer som er helt umulige. Men at sidde og vente på et opkald for selv at kunne komme vidre er ærgelig tidsspilde... Hvis aftale så ikke bliver overholdt.

Men omvendt så lever vi i en tid hvor alle har mobil, mail osv og det har givet os alle en følese af at alle er tilrådighed 24/7 og det er jeg vild modstander af. Jeg er helt på tværs når folk ringer igen og igen ooooog igen fordi at jeg nu engang har en mobil og derfor jo så absolut må have mulighed/tid/lyst til at tage telefonen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

At komme forsent 5 min kan ske for alle - Trafik osv er uberegnelige faktorer som er helt umulige. Men at sidde og vente på et opkald for selv at kunne komme vidre er ærgelig tidsspilde... Hvis aftale så ikke bliver overholdt.

Men omvendt så lever vi i en tid hvor alle har mobil, mail osv og det har givet os alle en følese af at alle er tilrådighed 24/7 og det er jeg vild modstander af. Jeg er helt på tværs når folk ringer igen og igen ooooog igen fordi at jeg nu engang har en mobil og derfor jo så absolut må have mulighed/tid/lyst til at tage telefonen.

Hej Trine

Det første du skriver, er jeg enig i 5 min. 10 min. Betyder intet. Men kan love dig for, at sidde og vente i over 3 timer på en der skulle komme med en konfirmation på nogle ting. Det gjorde mig tosset.

Jo jo igen enig. Men det tager lige 5 sek. at lige skrive kan ikke snakke nu. Det vil de fleste da acceptere. Hvis det er arb tlf kan jeg godt se de ting du mener. Og nej er heller ikke til stede 24/7 nogen gange slukker jeg bare tlf. :-) arb mail. tjekker jeg ikke hjemme, får jeg ikke løn for. 

God aften Trine

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg ville også blive Møj irriteret over at sidde i en Arb situation og vente så længe på en tilbagemeldning, som kunne gøre at jeg selv kunne komme vidre...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha KK :D heldigt at der er nogen som gider at svare i din tråd :P 

På mit arbejde gør jeg mig meget umage med at svare på mails og telefon opkald...det er ikke alle mine kolleger som gør det.

Det er lidt pinligt når man har givet en besked videre til en kollega, at han skal ringe til Hans Hansen og så 1 uge senere så ringer han igen og siger at han stadig ikke har fået et opkald tilbage !

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Professionelt er jeg tvunget til at overholde alle aftaler jeg indgår, uden det princip og en fleksibel moral ville jeg være relativt fattig ret hurtigt. Så indgår man en aftale, så overholder man den, islandske vulkaner og lign. er selvfølgeligt valide årsager til at måtte udskyde en aftale ;).
 

kanonkongen skrev, for 2 minutter siden:

vente i over 3 timer på en der skulle komme med en konfirmation på nogle ting. Det gjorde mig tosset.

Jeg havde været hvidglødende af raseri. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 36 minutter siden:

...Det er lidt pinligt når man har givet en besked videre til en kollega, at han skal ringe til Hans Hansen og så 1 uge senere så ringer han igen og siger at han stadig ikke har fået et opkald tilbage !

Det hører desværre til dagens uorden.. Hvis det skal gøres ordentligt, skal man gøre det selv. (i mange tilfælde).

KF

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 2 minutter siden:

Det hører desværre til dagens uorden.. Hvis det skal gøres ordentligt, skal man gøre det selv. (i mange tilfælde).

KF

Jo men hvis det ikke er mig de skal snakke med, så bliver jeg jo nødt til at give beskeden videre til rette vedkommende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 3 minutter siden:

Jo men hvis det ikke er mig de skal snakke med, så bliver jeg jo nødt til at give beskeden videre til rette vedkommende.

Ja, gå over til rette vedkommende, og bliv stående til rette vedkommende har ringet op!. Eller lav en opfølgning 15min senere ;-)

KF.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, Lige nu:

Ja, gå over til rette vedkommende, og bliv stående til rette vedkommende har ringet op!. Eller lav en opfølgning 15min senere ;-)

KF.

 

Haha :D ja måske...men hvem skal så lave MIT arbejde ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 8 minutter siden:

Haha :D ja måske...men hvem skal så lave MIT arbejde ?

Hvis du bliver rigtig bister på din kollega som ikke kan finde ud af at overholde aftaler, er jeg sikker på du kan overkomme de 3 minutters ekstra arbejde, indtil han har fanget pointen ;-)

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 5 minutter siden:

Hvis du bliver rigtig bister på din kollega som ikke kan finde ud af at overholde aftaler, er jeg sikker på du kan overkomme de 3 minutters ekstra arbejde, indtil han har fanget pointen ;-)

KF.

Narh, det er næsten firmaets dna at være forsinket :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey KK 

Den burde jo næsten ha lagt unden tråden, hvad pisser jer af :-D

Jeg mener som mange andre har skrevet, at det er uforskammet ikke at svare tilbage inden for den lovede tid, jeg har i et af de jobs jeg har bestredet haft det privilegie at da vedkommende der havde lovet at ringe senest kl 10. Ringede kl 12.30 så ku jeg fortælle ham at den ordre vi havde diskuteret vat gået til et andet firma og han fik at vide hvad det skyldtes..

Jeg har førhen, haft det kendte 15 minutters forsinkelses problem. Indtil min mester, sagde til mig alt mellem 1 og 20 min. Det sjusk, skal du komme for sent, så kom  1 eller 2 timer for sent, så ved man du  reelt har sovet over dig.  

Som en anden skriver, længere oppe. Så havde jeg også, en kammerat der altid kom 30 min for sent, i forhold til invitations tidspunktet, det blev løst på en meget "hmm" det blev løst ved, at han fik lov at se alle os andre spise,  jeg er opdraget med, at når maden står på bordet så er man der og er man ikke så man ikke sulten.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Claesen

Jo rigtig, men der eksisterede den anden tråd jo ikke :-) 

Nej det er ret uforskammet. Jeg siger ikke man skal, have svar med det samme. Men ikke at svare uanset hvem man er. Er bare så uforskammet. Og det gør mig vred. For ja er bestemt også opdraget med at man svare. Okay den gang havde vi ikke alle de muligheder vi har i dag. der havde vi de fantastiske telefoner med drejeskive :-) 

Ja det er ren sjusk når, folk kommer dryssende 5-10-15 min for sent. Hører jeg dig også sige. Ja så hellere 1-2 timers for sent. Jeg mener faktisk at, det er gøre grin med sin arb plads at, komme dryssende. skal man møde kl. 07 eller 08 ja så er det bare 07 eller 08 basta bum :-)

Ja som jeg, skrev inv, jeg bare dem jeg ved som notorisk kommer for sent. 30 min før de andre. Ja siden har det været løst hehe. 

God onsdag til dig Claesen.

KK

 

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg

KK 

Du har fat i den lange ende, det et blevet mere uacceptabelt ikke at få svaret, idag end det var for tja bare 15 år siden, netop fordi man som du nævner har så mange muligheder, der ikke nogen idag der ikke har en telefon på sig, vel og mærke en telefon der både kan, ringe, skrive og sende mails så undskyldningerne fra den gang med at telefonen var nede eller der var kø ved den etc ( måske vi skal mere end 15 år tilbage)  disse undskyldninger har man ikke mere. Så ja som du siger det uforskammet og i arbejds øjemed direkte uprofessionelt,,, 

Det nemlig det jeg mener at 1-2 timers forsinkelses kan bedre forsvares, ikke at der skal opfordres til at sove 2 timer længere hver morgen,  det virker bare mere hændeligt end 2minutters forsinkelses hver dag :-)

Haha ja den løsning med at invitere 30 min tidligere, end alle andre er jo også en mulighed, dog mener jeg at der er tale om voksne mennesker der har et ur ( eller igen en mobil med ur)   så det sjusk ikke at snøvle sig færdig :-)

 

Go dag retur venligst Claesen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Claesen

Ja vi da helt enige jo. :-) Men kan altså undre mig, at når man kan se en har læst en mail, PM eller andre ting Det har man tid til, men ikke at svare, ja synes det er ret uforskammet, og det er skide træls at kontakte nogen. Bruge tid på det. Og så svare personen ikke. Gad vide hvordan den person der ikke svare har det med hvis det var omvendt. ??

Ja for, at man kommer dryssende 5-10 min. Forsent hver dag. Er da sjusket af h til. Og forstår godt det er frustrerende både for kollegaer og dem der ejer virksomheden eller ja bare chefen. 

Ja gu er det da i den grad sjusk. Men vi ved jo pigerne/kvinderne har svært med valg af tøj make up osv. :-):-):-) (Nu får jeg nok tæsk) 

Nyd varmen det, gør jeg i fulde drag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...