Hop til indhold
holstebronx

Trænings program

Recommended Posts

Liv skrev, for 8 minutter siden:

Du skriver ikke, om det er løb, styrke eller hvad du gerne vil træne, men kig på motion-online.dk, der er mange gode programmer til lidt af hvert. Jeg har selv haft gavn af både løbe- og cirkeltræningsprogrammerne på siden.

Løb og styrke... Det skal kunne gøres i et motions center. 

Den vil jeg prøve at kigge på senere :)   

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 minutter siden:

Løb og styrke... Det skal kunne gøres i et motions center. 

Den vil jeg prøve at kigge på senere :)   

Frie vægte eller maskiner? Hvis du er til maskiner kan jeg anbefale loopfitness.dk, megasmart koncept, som jeg i hvert fald er rigtig glad for. De har dog ikke løbebåndet, men du kan jo løbe derhen ;) Jeg ved ikke om der er centre oppe hos dig, men det kan jo undersøges.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 19 minutter siden:

Du skriver ikke, om det er løb, styrke eller hvad du gerne vil træne, men kig på motion-online.dk, der er mange gode programmer til lidt af hvert. Jeg har selv haft gavn af både løbe- og cirkeltræningsprogrammerne på siden.

Bare ærgerligt siden lige er overtaget af en der hurtigt skal få ødelagt alt det gode ved siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 15 minutter siden:

Frie vægte eller maskiner? Hvis du er til maskiner kan jeg anbefale loopfitness.dk, megasmart koncept, som jeg i hvert fald er rigtig glad for. De har dog ikke løbebåndet, men du kan jo løbe derhen ;) Jeg ved ikke om der er centre oppe hos dig, men det kan jo undersøges.

Jeg er medlem et andet sted, men maskinerne har de vel også :) helst maskiner her i starten. 

Løbe derhen?!  :-o 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, Lige nu:

Jeg er medlem et andet sted, men maskinerne har de vel også :) helst maskiner her i starten. 

Løbe derhen?!  :-o 

Det smarte ved loop er, at det er smart ;) Tjek hjemmesiden, så forstår du hvad jeg mener. Krammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ret glad for de forskellige træningsapps der findes, især "2minuteworkout" appen som jeg bruger hver morgen, den er så nem at man ikke har nogen undskyldninger og jeg kan se og mærke at det virker.

https://7minuteworkout.jnj.com

mht vægttab så er det jo ret individuelt hvad der virker for en, i fitnessdk kan du får personlig vejledning og deres trænere kan lave et program til dig, det ville jeg nok anbefale. 

Jeg fortrækker at dyrke sport, F.eks Tennis, for at holde mig i form.

Redigeret af Ida sunshine

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 19 minutter siden:

Løb og styrke... Det skal kunne gøres i et motions center. 

Den vil jeg prøve at kigge på senere :)   

Hvis du har passeret de 50 bør du gå meget forsigtigt til værks ved løb, jeg har fået en overbelastningsskade gr løb og det har gennem det sidste 3/4 år kostet mig en god del af min pensionsopsparing, tabt arbejdsfortjeneste samt utallige læge/specialægebesøg - foruden at jeg har vanskeligt ved at generere det arbejde der er nødvendigt for at beholde samtlige medarbejdere.
Jeg vil nok helt fraråde løb da det er en meget voldsom belastning, tal med en ortopædisk læge eller i det mindste en fysioterapeut inden du løber så meget som 1 kilometer. Jeg burde selv have vidst det - et par af mine venner der begge er omkr. de 60 som jeg selv har løbet i mange år og har også begge hofte/knæskader gr. løb.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 15 minutter siden:

Det smarte ved loop er, at det er smart ;) Tjek hjemmesiden, så forstår du hvad jeg mener. Krammer

Jo, jeg ved godt hvad Loop går ud på, og synes også at det er smart :)  men nu er jeg medlem et andet sted som jeg er godt tilfreds med. 

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er et loop center i Holstebro, hvis det er.

men god ide med start i maskiner og skift til frievægte senere hen.

lige hurtigt et par fif eller hvertfald ting jeg har haft glæde af ;) 

Start med noget opvarmning af led, jeg starter altid nede fra og op. ankel, knæ, hofte, ryg, skulder, nakke, arme og håndled.

efterfuldt af 10-15 min på kondicykel, løbebånd eller skiløberen (ved ikke hva den hedder men man ligner en skiløber på den :) )

så til den sjove del, 45-60 min styke træning. her starter jeg altid med de største muskler (ryg, bryst eller ben) først eller de øvelser der er sværest tekniske/bruger flest muskler f.eks dødløft har næsten hele kroppen i spil. jeg træner 3-4 gange i ugen jeg vil anbefalde du starter med 2 og ser hvordan formen er, så kan du altid smide en ekstra dag på senere :) 

håber det er noget du kan bruge, God træning! :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 9 minutter siden:

Hvis du har passeret de 50 bør du gå meget forsigtigt til værks ved løb, jeg har fået en overbelastningsskade gr løb og det har gennem det sidste 3/4 år kostet mig en god del af min pensionsopsparing, tabt arbejdsfortjeneste samt utallige læge/specialægebesøg - foruden at jeg har vanskeligt ved at generere det arbejde der er nødvendigt for at beholde samtlige medarbejdere.
Jeg vil nok helt fraråde løb da det er en meget voldsom belastning, tal med en ortopædisk læge eller i det mindste en fysioterapeut inden du løber så meget som 1 kilometer. Jeg burde selv have vidst det - et par af mine venner der begge er omkr. de 60 som jeg selv har løbet i mange år og har også begge hofte/knæskader gr. løb.

Jeg har løbet i et par år. 

Men kondi cyklen er ikke lige mig... 

Jeg er i midt 30'erne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
S.Archer skrev, for 4 minutter siden:

Der er et loop center i Holstebro, hvis det er.

men god ide med start i maskiner og skift til frievægte senere hen.

lige hurtigt et par fif eller hvertfald ting jeg har haft glæde af ;) 

Start med noget opvarmning af led, jeg starter altid nede fra og op. ankel, knæ, hofte, ryg, skulder, nakke, arme og håndled.

efterfuldt af 10-15 min på kondicykel, løbebånd eller skiløberen (ved ikke hva den hedder men man ligner en skiløber på den :) )

så til den sjove del, 45-60 min styke træning. her starter jeg altid med de største muskler (ryg, bryst eller ben) først eller de øvelser der er sværest tekniske/bruger flest muskler f.eks dødløft har næsten hele kroppen i spil. jeg træner 3-4 gange i ugen jeg vil anbefalde du starter med 2 og ser hvordan formen er, så kan du altid smide en ekstra dag på senere :) 

håber det er noget du kan bruge, God træning! :) 

Jeg er let øvet i motions centeret, det er mere bare inspiration, så det ikke bliver for ensformigt og så ville jeg gerne lige trappe lidt op :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 17 minutter siden:

Jeg er ret glad for de forskellige træningsapps der findes, især "2minuteworkout" appen som jeg bruger hver morgen, den er så nem at man ikke har nogen undskyldninger og jeg kan se og mærke at det virker.

https://7minuteworkout.jnj.com

mht vægttab så er det jo ret individuelt hvad der virker for en, i fitnessdk kan du får personlig vejledning og deres trænere kan lave et program til dig, det ville jeg nok anbefale. 

Jeg fortrækker at dyrke sport, F.eks Tennis, for at holde mig i form.

Tak, det link kigger jeg på senere :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 12 minutter siden:

Jeg er let øvet i motions centeret, det er mere bare inspiration, så det ikke bliver for ensformigt og så ville jeg gerne lige trappe lidt op :) 

Endnu bedre :) tjek Jim Wendler og hans 5/3/1 program ud

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 14 minutter siden:

Tak, det link kigger jeg på senere :) 

Romaskinen!

10-15 min. pr. gang de første par uger...siden 20-25 min....men vigtigst...lav intervaller, hvor du yder max over 30 sek...eller 15 sek...eller 200 m. f.eks.

Og så videre til 20-30 min. med  øvelser med vægte eller egenvægt...

3-4 gange om ugen

Og så ellers kigge på kalorieindtag derhjemme.

Så smider du 5-6 kilo på 4-5 uger.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 44 minutter siden:

Jeg er let øvet i motions centeret, det er mere bare inspiration, så det ikke bliver for ensformigt og så ville jeg gerne lige trappe lidt op :) 

Jeg vil anbefale dig at kigge på krops vægt øvelser, de er super hårde, bruger rigtig mange muskler og så er det god afveksling fra maskinerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 17 minutter siden:

Jeg våger det ene øje:

Et råd der er  gratis og nem :

Flyt nummeren fra tastaturet og kom ud og nyde den danske natur.

Let   nemt   gratis.

8-)

Godt forsøgt :)  

Men man kan også godt være tyk, selvom man er spejder :D 

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden:

Jeg våger det ene øje:

Et råd der er  gratis og nem :

Flyt nummeren fra tastaturet og kom ud og nyde den danske natur.

Let   nemt   gratis.

8-)

Jeg sad engang hos min nu pensionerede læge og "småpev" over min lettere overvægt og at jeg ikke kunne tillade mig at spise det jeg havde lyst til - hans tørre kommentar var : " det er let nok, spis mindre end du afleverer, så skal du bare se kiloene rasle af " :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 30 minutter siden:

Jeg sad engang hos min nu pensionerede læge og "småpev" over min lettere overvægt og at jeg ikke kunne tillade mig at spise det jeg havde lyst til - hans tørre kommentar var : " det er let nok, spis mindre end du afleverer, så skal du bare se kiloene rasle af " :shock:

 

Så Alt skal vejes?! :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...