Hop til indhold
Vildmand

Stærke kvinder

Recommended Posts

Gæst
3Forever skrev, for 1 minut siden:

Hun er feminist og måske er hun også prostitutions modstander.  

Jeg kan blive så irriteret på feminister!!!

Så er det godt du ikke bor i Sverige, der påstår alle mænd i politik at de er feminister, hvordan det så kan lade sig gøre 

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 37 minutter siden:

Hun er feminist og måske er hun også prostitutions modstander.  

Jeg kan blive så irriteret på feminister!!!

Jeg er selv en fordomsfuld mand. Men jeg tror du snyder dig selv for en del nuancer, hvis du udelukkende vurderer mennesker ud fra de kriterier du måler dig selv med.

Selv er jeg venstreorienteret, men min ynglings forfatter er Aksel Sandemose , som var absolut højreorienteret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings

I er da langt ude.

her definition på feminist:

Feminismen er en samling af bevægelser og ideologier, der kæmper for kvinders økonomiske, sociale og politiske rettigheder.

Det omfatter f.eks. kampen for lige muligheder for alle mennesker i uddannelse og på arbejdsmarkedet.

En feminist advokerer for eller støtter alles rettigheder og ligestilling som menneske ved at nedbryde det patriarkalske samfund....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mannings skrev, 1 time siden:

I er da langt ude.

her definition på feminist:

Feminismen er en samling af bevægelser og ideologier, der kæmper for kvinders økonomiske, sociale og politiske rettigheder.

Det omfatter f.eks. kampen for lige muligheder for alle mennesker i uddannelse og på arbejdsmarkedet.

En feminist advokerer for eller støtter alles rettigheder og ligestilling som menneske ved at nedbryde det patriarkalske samfund....

 

Ja, og der ved er det jo også definationen på en venstreorienteret. Det er jo fuldstændig til grin, at kampen efterhånden går på hvor mange procenter af hver køn der skal være i bestyrelser og hvor meget en kvindelig direktør skal have i løn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 38 minutter siden:

Navlebeskuende trunte, desværre.

Da du jo har læst hendes bøger, vælger jeg at tro på dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg kommer heller ikke til at anmelde hende, med mindre hun bliver GP...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 2 timer siden:

Jeg er selv en fordomsfuld mand. Men jeg tror du snyder dig selv for en del nuancer, hvis du udelukkende vurderer mennesker ud fra de kriterier du måler dig selv med.

Selv er jeg venstreorienteret, men min ynglings forfatter er Aksel Sandemose , som var absolut højreorienteret.

Problemet med feministerne er, at de er meget fanatiske i deres kamp for kvinders rettigheder. Det lyder meget sympatisk med ligestilling og kampen for kvinders rettigheder, men i virkeligheden hader de os mænd og kæmper for at holde os nede!!

Hvorfor skulle jeg læse noget af en, som dybest set er fjendtlig overfor mit køn?

Hvad kan hun berige mit liv med? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er det mon muligt blot at hylde 'stærke kvinder', som fænomen uden mudderkastning.

Her er et af mine forbilleder - hvis man kan ha' sådan et, uden det skal trampes på og fluekneppes...!

image.jpg

Dame Helen Mirren. Hun er født i 1945, de herrer, holder sig fantastisk, er dygtig til skuespilhåndværket og er top cool. Respekt. 

bukker mig i støvet...!

 

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, for 7 timer siden:

Er det mon muligt blot at hylde 'stærke kvinder', som fænomen uden mudderkastning.

Her er et af mine forbilleder - hvis man kan ha' sådan et, uden det skal trampes på og fluekneppes...!

image.jpg

Dame Helen Mirren. Hun er født i 1945, de herrer, holder sig fantastisk, er dygtig til skuespilhåndværket og er top cool. Respekt. 

bukker mig i støvet...!

 

Og så har hun heller aldrig været bleg for at smide klunset... Og det er et smukt smukt syn 

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 16 timer siden:

Hun er feminist og måske er hun også prostitutions modstander.  

Jeg kan blive så irriteret på feminister!!!

Stakkels lille dig :-(

Sådan kan vi jo ikke have det. De skulle altså holde sin kæft, blive GP og nyde lidt pik, disse forvirrede kvinder.

 

Mizz Skov skrev, for 11 timer siden:

Er det mon muligt blot at hylde 'stærke kvinder', som fænomen uden mudderkastning.

Driller du os? Hylde stærke kvinder uden mudderkastning?? Vil du underminere grundlaget for samfundet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 43 minutter siden:

Stakkels lille dig :-(

Sådan kan vi jo ikke have det. De skulle altså holde sin kæft, blive GP og nyde lidt pik, disse forvirrede kvinder.

Så jeg er en lille stakkel.

Jamen tak skal du have. 

Nu er det blevet fremført tidligere i tråden at alle svenske mænd er feminister. Da du er svensker og mand kan jeg så antage at du er en af dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 5 minutter siden:

Så jeg er en lille stakkel.

Jamen tak skal du have. 

Nu er det blevet fremført tidligere i tråden at alle svenske mænd er feminister. Da du er svensker og mand kan jeg så antage at du er en af dem. 

Ja, sådan er det. Og verden bliver ved med at være sort-hvid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, den 19. juli 2016 at 23:53:

 

Hvorfor skulle jeg læse noget af en, som dybest set er fjendtlig overfor mit køn?

Hvad kan hun berige mit liv med? 

Jeg vidste ikke, hun var dig fjendtlig indstillet. Jeg kender hende ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings
Mizz Skov skrev, den 20. juli 2016 at 00:12:

Er det mon muligt blot at hylde 'stærke kvinder', som fænomen uden mudderkastning.

Her er et af mine forbilleder - hvis man kan ha' sådan et, uden det skal trampes på og fluekneppes...!

image.jpg

Dame Helen Mirren. Hun er født i 1945, de herrer, holder sig fantastisk, er dygtig til skuespilhåndværket og er top cool. Respekt. 

bukker mig i støvet...!

 

Helt enig. Klog, dygtig og så oven i købet smuk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings
3Forever skrev, den 19. juli 2016 at 23:53:

Problemet med feministerne er, at de er meget fanatiske i deres kamp for kvinders rettigheder. Det lyder meget sympatisk med ligestilling og kampen for kvinders rettigheder, men i virkeligheden hader de os mænd og kæmper for at holde os nede!!

Hvorfor skulle jeg læse noget af en, som dybest set er fjendtlig overfor mit køn?

Hvad kan hun berige mit liv med? 

LOL, klaphat...:)

du burde læse denne bog her i sommerferien. Den vil berige dig. 

Håndbog for feminister (og deres modstandere)

- 30 spørgsmål og svar om køn og ligestilling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings
Midtj skrev, den 19. juli 2016 at 21:57:

Ja, og der ved er det jo også definationen på en venstreorienteret. Det er jo fuldstændig til grin, at kampen efterhånden går på hvor mange procenter af hver køn der skal være i bestyrelser og hvor meget en kvindelig direktør skal have i løn.

Ignorant...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
mannings skrev, den 22. jul. 2016 at 00:46:

LOL, klaphat...:)

du burde læse denne bog her i sommerferien. Den vil berige dig. 

Håndbog for feminister (og deres modstandere)

- 30 spørgsmål og svar om køn og ligestilling

Tænk, den vil jeg gerne læse. Er klart feminin, men sidst jeg så efter i et 'holdningsspejl' ikke særligt feministisk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings
Mizz Skov skrev, for 3 timer siden:

Tænk, den vil jeg gerne læse. Er klart feminin, men sidst jeg så efter i et 'holdningsspejl' ikke særligt feministisk. 

Feminisme handler jo bare om at støtte alles rettigheder og ligestilling som menneske. Tænker at det er svært at argumentere mod...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
mannings skrev, for 12 minutter siden:

Feminisme handler jo bare om at støtte alles rettigheder og ligestilling som menneske. Tænker at det er svært at argumentere mod...

Stillet op på den måde har du ret.

Mæææææn feminismen er som alle ismer dogmatiske verdens-, moral og kamppladsanskuelser. Alt fra sørgelige kønskvote systemer og dekønscificering i Sverige - og til særlige hoteletager kun for kvinder; kan puttes i feminismen gryde af skrubtudser og malurt.

Alle ismer af politiske, religiøse eller ideologiske karakter indeholder et syn på 'dem og os'; 'får og bukke'; 'troende og de vantro'.... Og det er det forhold, der er kimen til splittelse og ikke samling. Feminismen er sin egen største fjende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings

Hahaha, der fik du da også puttet det hele ned i -ismegryden. Fanatisme er aldrig godt for noget, det blir så ensidigt, ligesom dele af meningsudvekslinger på nettet...:)

god dag...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...