Hop til indhold
Vildmand

Stærke kvinder

Recommended Posts

mannings skrev, for 19 timer siden:

LOL, klaphat...:)

du burde læse denne bog her i sommerferien. Den vil berige dig. 

Håndbog for feminister (og deres modstandere)

- 30 spørgsmål og svar om køn og ligestilling

 

mannings skrev, for 18 timer siden:

Ignorant...:)

Tågehorn :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
mannings skrev, den 22. jul. 2016 at 10:15:

Feminisme handler jo bare om at støtte alles rettigheder og ligestilling som menneske. Tænker at det er svært at argumentere mod...

Hvorfor er det så liiiiiiige, at det ofte bruges, som et FY-ord?... negativt ladet. Lad os være realistiske. ligestilling mellem kønnene bliver jo aldrig en realitet. Mændene sidder på magten alt for mange centrale steder, og har ikke tænkt at gi den fra sig. Det ville jeg sku heller ikke, hvis det var mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, for 21 timer siden:

Hvorfor er det så liiiiiiige, at det ofte bruges, som et FY-ord?... negativt ladet. Lad os være realistiske. ligestilling mellem kønnene bliver jo aldrig en realitet. Mændene sidder på magten alt for mange centrale steder, og har ikke tænkt at gi den fra sig. Det ville jeg sku heller ikke, hvis det var mig.

Det er fordi Feminisme er negativt. Præcis som mandschauvinisme er det.

Det er måske sådan, at mænd sidder på magten på centrale områder - eller også sidder de mest kvalificerede, eller dem som har prioriteret karrieren, eller dem som har haft viljen til magt.

Du får også lige en gentagelse her:

Feminismen er som alle ismer dogmatiske verdens-, moral og kamppladsanskuelser. Alt fra sørgelige kønskvote systemer og dekønscificering i Sverige - og til særlige hoteletager kun for kvinder; kan puttes i feminismen gryde af skrubtudser og malurt.

Alle ismer af politiske, religiøse eller ideologiske karakter indeholder et syn på 'dem og os'; 'får og bukke'; 'troende og de vantro'.... Og det er det forhold, der er kimen til splittelse og ikke samling. Feminismen er sin egen største fjende.

Jeg forstår godt, at det kan være frustrerende, at føle sig undertrykt af mænd. Men i vores moderne samfund er der altså intet, der hindrer kvinder i at "skaffe" sig magt. Og feministers tuderi er et udtryk for ansvarsfralæggelse. Kvotesystemer, regeltyranni, dekønscificering, omvendt favorisering og offerretorik er ikke vejen frem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, for 30 minutter siden:

Det er fordi Feminisme er negativt. Præcis som mandschauvinisme er det.

Det er måske sådan, at mænd sidder på magten på centrale områder - eller også sidder de mest kvalificerede, eller dem som har prioriteret karrieren, eller dem som har haft viljen til magt.

Du får også lige en gentagelse her:

Feminismen er som alle ismer dogmatiske verdens-, moral og kamppladsanskuelser. Alt fra sørgelige kønskvote systemer og dekønscificering i Sverige - og til særlige hoteletager kun for kvinder; kan puttes i feminismen gryde af skrubtudser og malurt.

Alle ismer af politiske, religiøse eller ideologiske karakter indeholder et syn på 'dem og os'; 'får og bukke'; 'troende og de vantro'.... Og det er det forhold, der er kimen til splittelse og ikke samling. Feminismen er sin egen største fjende.

Jeg forstår godt, at det kan være frustrerende, at føle sig undertrykt af mænd. Men i vores moderne samfund er der altså intet, der hindrer kvinder i at "skaffe" sig magt. Og feministers tuderi er et udtryk for ansvarsfralæggelse. Kvotesystemer, regeltyranni, dekønscificering, omvendt favorisering og offerretorik er ikke vejen frem. 

At blive valgt til et job, fordi man ingen tissemand har, må være tæt på at være ligeså frustrerende som ikke at få et job pga af man er kvinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
DETH skrev, for 1 minut siden:

At blive valgt til et job, fordi man ingen tissemand har, må være tæt på at være ligeså frustrerende som ikke at få et job pga af man er kvinde?

Helt sikkert. Men næppe almindeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 34 minutter siden:

At blive valgt til et job, fordi man ingen tissemand har, må være tæt på at være ligeså frustrerende som ikke at få et job pga af man er kvinde?

Jeg arbejder i et land hvor man har kønskvotering, der har jeg oplevet at man søgte kvinder til stillinger, mænd kom ikke i betragtning selv om det var typiske mandejobs.

En kvinde blev ansat, hun var ukompetent til jobbet og flere kvalifiserede mænd blev forbigået.

Det skabte mere arbejde til vi andre da vi måtte hjælpe hende hele tiden.

Det mest ekstreme jeg har oplevet er en kvindelig røgdykker, hun vejede maks 45 kg. Kan hun redde en 100kg bevidstløs person ud samtidig med at hun skal trække brandslangen med?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mannings skrev, den 19. jul. 2016 at 20:52:

I er da langt ude.

her definition på feminist:

Feminismen er en samling af bevægelser og ideologier, der kæmper for kvinders økonomiske, sociale og politiske rettigheder.

Det omfatter f.eks. kampen for lige muligheder for alle mennesker i uddannelse og på arbejdsmarkedet.

En feminist advokerer for eller støtter alles rettigheder og ligestilling som menneske ved at nedbryde det patriarkalske samfund....

 

Feminisme i sin grundform er helt i orden. Desværre bliver det ofte til fundamentalisme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings
Gungner skrev, for 4 timer siden:

Feminisme i sin grundform er helt i orden. Desværre bliver det ofte til fundamentalisme.

...mener du ikke fanatisme...? Feminister er jo ikke en religiøs sekt, blot mennesker fer ønsker lige vilkår for begge køn...

Del dette indlæg


Link til indlæg
mannings skrev, for 11 timer siden:

...mener du ikke fanatisme...? Feminister er jo ikke en religiøs sekt, blot mennesker fer ønsker lige vilkår for begge køn...

Det bliver lidt et spil om ord. For nogle feminister er det fundamentalt at hade mænd fanatisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...