Hop til indhold
Onslow

Spam/hacking fra selveste Microsoft

Recommended Posts

Gæst
Beelzeb8b skrev, for 1 time siden:

 

Seler og livrem, seler og livrem ...........

Det er altid en god ide, at klone, eller lave et image, af det drev der skal opgraderes.

Computere kan lugte frygt, og hvis du viser at du har styr på det, løber de sjældent om hjørner med dig.

Går opgraderingen galt, kan man være oppe og køre igen, på kort tid.

Jeg har oplevet 1 ud af 8 opgraderinger drille, det tog så lidt ekstra tid, men endte med at køre perfekt.

Nu har jeg vist aldrig sagt noget om, at det var et problem med opgraderingen. 

Mit problem består i at grafikkort driveren nogle gange crasher og det sker efter at jeg vækker den fra slumre tilstand. Der er sort skærm og ikke andet at gøre end at slukke for lortet og tænde igen. Jeg har opgraderet til den seneste grafikkort driver, men oplever stadig problemer. 

Ellers kører Win10 ganske udmærket, men jeg vil gerne være fri for den fejl for den irriterende fejl.

Og nej jeg bruger ikke livrem og seler. Hvis det fejler, så er det bare ØV. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, Lige nu:

Nu har jeg vist aldrig sagt noget om, at det var et problem med opgraderingen. 

Mit problem består i at grafikkort driveren nogle gange crasher og det sker efter at jeg vækker den fra slumre tilstand. Der er sort skærm og ikke andet at gøre end at slukke for lortet og tænde igen. Jeg har opgraderet til den seneste grafikkort driver, men oplever stadig problemer. 

Ellers kører Win10 ganske udmærket, men jeg vil gerne være fri for den fejl for den irriterende fejl.

Og nej jeg bruger ikke livrem og seler. Hvis det fejler, så er det bare ØV. ;) 

En bios opdatering kan nogle gange hjælpe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 28 minutter siden:

Nu har jeg vist aldrig sagt noget om, at det var et problem med opgraderingen. 

Mit problem består i at grafikkort driveren nogle gange crasher og det sker efter at jeg vækker den fra slumre tilstand. Der er sort skærm og ikke andet at gøre end at slukke for lortet og tænde igen. Jeg har opgraderet til den seneste grafikkort driver, men oplever stadig problemer. 

Ellers kører Win10 ganske udmærket, men jeg vil gerne være fri for den fejl for den irriterende fejl.

Og nej jeg bruger ikke livrem og seler. Hvis det fejler, så er det bare ØV. ;) 

Den slags problemer løser du ikke nødvendigvis ved bare at opdatere en driver. Tror ikke en BIOS opgr. hjælper her, snarere en firmware opdatering af grafikkortet.

Kig i Event Log'en, og kig efter hvilken stop vektor der er at finde i det dump (el. mini dmp) der bliver smidt når computeren crash'er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Og hvilket kvalificeret udsagn har du gemt bag dette?

At der er andre end dig der ikke helt er tilfredse med MS, fremgangsmåde / forretnings model til at udbrede deres OS. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Beelzeb8b skrev, for 3 timer siden:

At der er andre end dig der ikke helt er tilfredse med MS, fremgangsmåde / forretnings model til at udbrede deres OS. 

Jeg kender en dansker som påstod at hans computer brød sammen efter at have opgraderet til Windows 10. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beelzeb8b skrev, for 12 timer siden:

At der er andre end dig der ikke helt er tilfredse med MS, fremgangsmåde / forretnings model til at udbrede deres OS. 

OK, godt ord igen, jeg opfattede det som nedladende, men det var så ikke tilfældet, så hermed :):):) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Onslow skrev, den 26/6/2016 at 11:10:

Hvorfor kører I min tråd op på et filosofisk plan? :( 

Jeg lavede indlægget for at yde hjælp til dem, der ligesom mig selv ønsker at bestemme over, hvad og hvornår jeg vil gøre ditten og datten!

Måske var det dig selv, der startede med at køre det op på et filosofisk plan ved at spekulere i at Microsoft laver spam og hacking. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 5 timer siden:

Måske var det dig selv, der startede med at køre det op på et filosofisk plan ved at spekulere i at Microsoft laver spam og hacking. 

Hvad vil du ellers kalde det, når andre tager kontrollen over din computer?

Mon ikke du skulle spekulere i en anden beskæftigelse end panisk og manisk at finde noget, du kan angribe mig for?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skrev, at jeg var godt tilfreds med W10 - det var jeg også, men den seneste opdatering fjernede menulinjen, hvor jeg kunne starte mine ønskede programmer. Hvad der er endnu værre er, at funktionsknappen (på de gamle windowsudgaver startknappen) er blevet inaktiv, så jeg må "kvæle" computeren, når jeg vil slukke.

suk!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Onslow skrev, for 15 timer siden:

Hvad vil du ellers kalde det, når andre tager kontrollen over din computer?

Mon ikke du skulle spekulere i en anden beskæftigelse end panisk og manisk at finde noget, du kan angribe mig for?

Hvor ser du et angreb i mit skriv? 

Det er jo ikke spam, når microsoft tilbyder deres kunder at skifte til windows 10 gratis.

Du er godt nok paranoid, hvis du ser et angreb i mit skriv, men det er kun dit problem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, den ‎01‎-‎07‎-‎2016 at 22:51:

Hvor ser du et angreb i mit skriv? 

Det er jo ikke spam, når microsoft tilbyder deres kunder at skifte til windows 10 gratis.

Du er godt nok paranoid, hvis du ser et angreb i mit skriv, men det er kun dit problem. 

Stop dog dine syge bortforklaringer!

At blive bombarderet med uønsket reklame betegnes i reglen som spam.

Når nogen tager kontrol over din computer betegnes det som hacking.

Længere er den ikke! :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, den 26. jun. 2016 at 13:42:

Den slags problemer løser du ikke nødvendigvis ved bare at opdatere en driver. Tror ikke en BIOS opgr. hjælper her, snarere en firmware opdatering af grafikkortet.

Kig i Event Log'en, og kig efter hvilken stop vektor der er at finde i det dump (el. mini dmp) der bliver smidt når computeren crash'er.

Hp elite 8200 er det kendt, at en bios opdatering løser bl.a manglende evne til at "vågne" fra dvale

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flaber skrev, for 3 timer siden:

Hp elite 8200 er det kendt, at en bios opdatering løser bl.a manglende evne til at "vågne" fra dvale

...OP skrev: " Mit problem består i at grafikkort driveren nogle gange crasher og det sker efter at jeg vækker den fra slumre tilstand " ... computeren starter altså igen, men crash'er.

Det du henviser til er, at computeren ikke kan startes efter "dvale" ...

Blind opgradering af diverse, vil sommetider løse et problem, og sommetider tilføje nye, og derfor ikke nødvendigvis den bedste måde at løse et givent problem på.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 31 minutter siden:

...OP skrev: " Mit problem består i at grafikkort driveren nogle gange crasher og det sker efter at jeg vækker den fra slumre tilstand " ... computeren starter altså igen, men crash'er.

Det du henviser til er, at computeren ikke kan startes efter "dvale" ...

Blind opgradering af diverse, vil sommetider løse et problem, og sommetider tilføje nye, og derfor ikke nødvendigvis den bedste måde at løse et givent problem på.

 

Og du mener ikke, at det kan have indflydelse, at reparere den fejl der gør, at den crascher??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flaber skrev, for 49 minutter siden:

Og du mener ikke, at det kan have indflydelse, at reparere den fejl der gør, at den crascher??

Hvad skal det betyde? det er oplagt at det vil "have indflydelse, at reparere den fejl der gør at den crascher" ... vist point'en med anstrengelserne, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, den ‎30‎-‎06‎-‎2016 at 01:46:

Jeg kender en dansker som påstod at hans computer brød sammen efter at have opgraderet til Windows 10. 

Kære Tristan:)

Nu kender du så 2 - nemlig undertegnede. Min døde også efter opgradering til Windows 10 og det var i begyndelsen af juni hvor den gratis opgradering udløb 29/6

Et års besynderlig forløb:

Da den afgik ved døden var den ca. 4 år. Herinde fra, fornemmede jeg også at Windows 8 fik en negativ omtale,  så jeg udskød så set bare køb af ny og så kom Windows 10 heldigvis. Tiden gik jo også, og samtidig fik jeg på fornemmelsen ( intuitionen) at en opdatering ville gå galt. Den kørte med Windows 7 og jeg troede, jeg bare kunne nægte opdatering til Windows 10 til efter 29/6 og så køre videre med 7éren indtil jeg fik taget mig sammen til at købe en ny, og helst ikke hos de danske kreaturhandlere i form Computerworld - Expert - Elgiganten. Det skulle være Amazon.de eller Elgiganten i Sverige. I forvejen havde jeg i vinter købt en billet til Rihannas koncert i Malmø 2/8, Elgiganten har en filial i Malmø og med kursen på Skr. er der ca en tusse at spare i forhold til samme maskine i DK eller for en tusse mere, så planen var at købe i Malmø, 2. august.

Lige pludselig en dag i begyndelsen af juni starter Bill Gates helt uden min tilladelse opgradering til Windows 10. Jeg kunne ikke stoppe den; men det lykkedes tilsyneladende og jeg begyndte at navigere rundt i Windows 10 - ikke så tosset endda, - jeg tror ikke der gik mere end 1 time så døde den - den stoppede bare og skærmen gik i sort og en eller anden meddelelse om "noget sygdom" poppede op, og så gik den i permanent sort

Men skete der noget ved det`?!?! - næ - næste dag var jeg på fisketur hos Elgiganten  og Expert, og Expert havde et godt "ugens tilbud" og tilmed Windows 8, så kunne jeg slippe for 10én. Efter nogle dages bøvl med Windows 8 kastede jeg alligevel med bange anelser håndklædet i ringen og opgraderede med den gratis Windows 10 - og det går udmærket, den nye er da ikke dø endnu.

Jeg mistede sådan set ikke noget af værdi på den gamle - de senere års trussel om låsning af pc har også lillagt mig den disciplin aldrig at have noget særligt på maskine

Jeg mener vitterlig at Windows 10 slog den gamle ihjel, hvad årsagen var har jeg intet begreb om

Mange hilsner

Nyder livet

- og lige, - dem der er mopset over den nye 10ér i forhold til 7éren - de skulle have prøvet 8éren ind imellem.

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...