Hop til indhold
Onslow

Spam/hacking fra selveste Microsoft

Recommended Posts

På et tidspunkt dukkede der en masse reklame for W10 op på min puter.

Jeg ignorerede det og troede, jeg fik fred.

Så startede man med at reservere tid til mig for opgradering, og jeg begyndte at blive lidt småirriteret.

Men det toppede foreløbigt, da W10 var med i en opdatering via Windows Update.

Nu var jeg virkeligt pissed, da jeg har en (sindssyg) ide om, at det er mig, der bestemmer over såvel mit liv som indholdet på min puter.

Man lagde så lige et ekstra lag på ved at ændre min "luk computeren" knap til også at indbefatte opgraderingen til, ja W10.

Jeg nåede heldigvis at slukke på den hårde måde, inden installationen var fuldført.

Jeg måtte så i  et stykke tid tage omvejen via "Alt+F4" og i elevatoren der klikke på "luk"!

En handlemåde fra Microsoft, der i min optik mere end tangerer kriminalitet, men det kan være, at jeg tager fejl.

Forleden faldt jeg så over denne artikel i Travbladet.

http://ekstrabladet.dk/nationen/microsoft-direktoer-svarede-aldrig-saa-fandt-erik-selv-en-loesning/6153511

Hvis du er lige så træt af at blive degraderet til et viljeløst offer for multikoncernen, så læs artiklen og bid mærke i følgende.:

Citat

En meget anbefalet mulighed er at installere et af de programmer, der gør det muligt at forhindre opgraderingen. Fx Ultimate Outsider eller Never 10. En beskrivelse på dansk kan læses her.

 

Jeg startede med at læse den danske beskrivelse og downede så fra "Ultimate Outsider" "GWX Control Panel ".

10 minutters arbejde, genstart af puteren, og Windows 10 opdateringen er fjernet, og jeg kan igen lukke puteren i søvne. :)

Og hvorfor det?

Jo, alle de computere, jeg har haft, har været født med et styresystem og sat op til dette.
De gange, jeg har opgraderet, har det altid givet en masse bøvl med programmer, der ikke fungerede, som de plejede eller slet ikke, og man hører akkurat det samme om W10.

Så når jeg skal have det styresystem, så skal det være, når puteren skal udskiftes til én, der er født med det. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Krølle Bølle Jr. skrev, for 9 minutter siden:

Jeg er rigtig glad for Win 10. Det virker bare perfekt. Det var installeret på min nye PC.

Ja men for mig med en ældre pc kører det elendigt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Marqui skrev, for 2 timer siden:

hvad er en ældre pc?

3 år, men det er også en evighed i IT branchen. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Tristan skrev, for 36 minutter siden:

3 år, men det er også en evighed i IT branchen. ;)

 

 

øh, en af mine maskiner er  5 år gammel, med en A6 3600 apu, win10, kører som smurt i smør / vaseline.

Måske den trænger til lidt første-hjælp?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Beelzeb8b skrev, for 30 minutter siden:

 

øh, en af mine maskiner er  5 år gammel, med en A6 3600 apu, win10, kører som smurt i smør / vaseline.

Måske den trænger til lidt første-hjælp?

Måske har du bare været heldig med at der var win10 drivere til dit hardware. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 7 timer siden:

3 år, men det er også en evighed i IT branchen. ;)

 

Min er 5-7 år gammel, er blevet opgraderet med SSD. Her virker W10 perfekt - bedre end den W8 jeg installerede for at få fuldt udbytte af SSD.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Tristan skrev, for 7 timer siden:

Måske har du bare været heldig med at der var win10 drivere til dit hardware. 

Generiske drivere kan også fungerer fint.

Du skal nok pille lidt ved opsætningen, skru lidt ned for nogle af de grafik relaterede indstillinger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
warmgun skrev, 1 time siden:

Min er 5-7 år gammel, er blevet opgraderet med SSD. Her virker W10 perfekt - bedre end den W8 jeg installerede for at få fuldt udbytte af SSD.

Præcis, jeg booter fra en skod 840 samsung, kører de tungere programmer fra en 830 samsung, og selv en 1Tb 2½" med 5400 rpm, til video kører imponerende godt.

W8, suttede i den grad røv, hvorfor jeg gik fra win7 til win 10.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som skrevet af flere gode medlemmer her i strengen: gør det  -  det  er ikke svært  -  det bidder ikke.

Win10 melder selv om  din maskine kan opgraderes. Drivere  er som regel ikke noget problem.

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b

 

Krølle Bølle Jr. skrev, for 11 minutter siden:

Som skrevet af flere gode medlemmer her i strengen: gør det  -  det  er ikke svært  -  det bidder ikke.

Win10 melder selv om  din maskine kan opgraderes. Drivere  er som regel ikke noget problem.

Held og lykke.

Seler og livrem, seler og livrem ...........

Det er altid en god ide, at klone, eller lave et image, af det drev der skal opgraderes.

Computere kan lugte frygt, og hvis du viser at du har styr på det, løber de sjældent om hjørner med dig.

Går opgraderingen galt, kan man være oppe og køre igen, på kort tid.

Jeg har oplevet 1 ud af 8 opgraderinger drille, det tog så lidt ekstra tid, men endte med at køre perfekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor kører I min tråd op på et filosofisk plan? :( 

Jeg lavede indlægget for at yde hjælp til dem, der ligesom mig selv ønsker at bestemme over, hvad og hvornår jeg vil gøre ditten og datten!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 6 minutter siden:

Hvorfor kører I min tråd op på et filosofisk plan? :( 

Jeg lavede indlægget for at yde hjælp til dem, der ligesom mig selv ønsker at bestemme over, hvad og hvornår jeg vil gøre ditten og datten!

MS vil bare så gerne forære dig W10..., og hvis du nærlæser betingelserne for anvendelse af deres produkter, vil du sikkert finde en pause om, at du giver dem tilladelse til det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 27 minutter siden:

MS vil bare så gerne forære dig W10..., og hvis du nærlæser betingelserne for anvendelse af deres produkter, vil du sikkert finde en pause om, at du giver dem tilladelse til det...

Jeg tvivler ikke på, at du har ret, men en sådan ageren strider bare mod alt i mig. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 14 timer siden:

Jo, alle de computere, jeg har haft, har været født med et styresystem og sat op til dette.
De gange, jeg har opgraderet, har det altid givet en masse bøvl med programmer, der ikke fungerede, som de plejede eller slet ikke, og man hører akkurat det samme om W10.

mon ikke det hører med til historien, at du ikke helt er på toppen af hvad du måtte foretage dig med din PC? at du nok typisk ikke gider læser hvad du bliver meddelt, og at du derfor indimellem får valgt noget, der er knap så smart?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 3 minutter siden:

mon ikke det hører med til historien, at du ikke helt er på toppen af hvad du måtte foretage dig med din PC? at du nok typisk ikke gider læser hvad du bliver meddelt, og at du derfor indimellem får valgt noget, der er knap så smart?

Hvad har du at have det i?

Bare generel modvilje mod mit handle, eller kender du mig personligt?

Nuvel, jeg skal til at vaske arbejdsskjorter, inden der er 2 kammerater, der skal hjælpes med PC-problemer, før jeg kan køre på ferie i morgen aften.

Hvis du som formodet er helt på toppen, kan jeg så ikke få dit telefonnummer, så jeg kan konsultere dig, hvis jeg skulle køre fast?

Til gengæld skal jeg så tilbyde dig en opdatering i retskrivning!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Onslow skrev, 1 time siden:

Hvorfor kører I min tråd op på et filosofisk plan? :( 

Filosofisk, det er da så lavpraktisk som det kan være:

Jeg gentager derfor, installer GWX, eller tilsvarende, og deaktiver muligheden for win10 opgradering.

http://ultimateoutsider.com/downloads/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 5 minutter siden:

Hvad har du at have det i?

Bare generel modvilje mod mit handle, eller kender du mig personligt?

Har ingen modvilje mod dit handle. Beklager om du opfatter det sådan.

Min udtalelse er baseret på det som du skriver.

Hvad betyder det, når du skriver:

Citat

alle de computere, jeg har haft, har været født med et styresystem og sat op til dette.

at computeren skal "sættes anderledes op" såfremt man vil benytte et andet styresystem? eller?

 

Citat

De gange, jeg har opgraderet, har det altid givet en masse bøvl med programmer, der ikke fungerede, som de plejede eller slet ikke, og man hører akkurat det samme om W10.

kan ikke mindes at have oplevet programmer, der ikke virker som de skal efter en opgradering af styresystemet. Det er klart at nye features i et styresystem som UAC eller tilføjelse af en firewall el.lign. kan give lidt bøvl, men har jo intet at gøre med, at programmerne ikke virker mere.

Du kan måske være lidt mere specifik ift. hvilke programmer du har oplevet ikke virker efter en opgradering?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 20 minutter siden:

Har ingen modvilje mod dit handle. Beklager om du opfatter det sådan.

Min udtalelse er baseret på det som du skriver.

Hvad betyder det, når du skriver:

Godt ord igen, beklager, at jeg læste det, som om du kaldte mig åndsamøbe, hvis det ikke var din hensigt. :)

Marqui skrev, for 22 minutter siden:

at computeren skal "sættes anderledes op" såfremt man vil benytte et andet styresystem? eller?

Næ, bare at en velfungerende computer virkede meget dårligt, da jeg lod mig lokke til at opgradere fra 98.2 til ME.
Og lignende, fra EXP til W7.

 

Marqui skrev, for 25 minutter siden:

Du kan måske være lidt mere specifik ift. hvilke programmer du har oplevet ikke virker efter en opgradering?

PSP 3, Stones Webwriter, Smart FTP og et videoprogram, som jeg måtte skrotte helt og holdent.

Ligeledes MS egne programmer som golf og flysimulator.

God dag, skjorterne skal hænges til tørre. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min pc, kører perfekt win 10, den blev installeret med de første tilbud om at prøve. Men jeg er fuldstændig enig med Onslow, det er noget svineri, at det bliver lusket ind. Ja det er gratis, men vi vil da have lov til at vælge?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...