Hop til indhold
s.f.s

ARTEMIS - Berlin - får lige en pause af mig

Recommended Posts

Vi var to der besøgte ARTEMIS sidste onsdag aften.

Der var en lidt mærkelig stemning. Jeg er kommet der et par gange om året de sidste 6-7 år. De første år, var det modne tyske, men også mænd fra resten af Vesteuropa der absolut var i flertal, man kunne let komme i snak i baren over den godt nok lyse øl eller i buffet under spisning. - i onsdags var mindst 4 ud af 5 fyre i 20-30 års alderen der talte, eller nærmere råbte på noget der lød som polsk-rumænsk eller sådan noget jeg ikke forstod. De virkede meget provokerende og ikke rare at være i selskab med. - som om de havde indtaget stedet 

Jeg havde en rimelig oplevelse mht. piger, men ikke som oplevet før med hyggesnak i kroge og sofaer. Både i bar i stueetagen, og i kælderen med pool var det mest mænd der serverede - det mener jeg aldrig at have oplevet. - som om de holdt øje . Min ven som var der for første gang, kom tilbage fra Zimmer, med klage over at pigen forlangte ekstra-ekstra igen efter at de havde aftalt i baren - jeg snakkede med hans sidste pige om hvad og hvor meget han forventede inden de gik på Zimmer -  én af mine piger var meget spørgende til om jeg havde haft en god oplevelse.

- Nåede ikke Erlebniswohnung. det må blive næste gang. Den nye ligger langt fra hvor jeg bor

Redigeret af s.f.s
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg kan genkende biledet - jeg har også besluttet at holde pause fra Artemis... af samme årsager - både fordi de "fylder" utrolig meget som gæster - men også fordi jeg ser dem entrere stederne uden bad før og efter - piger der vælger at acceptere manglnde soignering det er ikke interessante for mig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Noget kan tyde på at Artemis er kommet under indflydelse af andre kredse, end det oprindelige ejerskab, og den tanke trænger sig på at der heri kan bestå en sammenhæng mellem en sådan udvikling, og myndighedernes massive indgriben fornylig?

Er det tilfældet synes jeg egentlig at det mere end det modsatte, viser at den tyske model er den rigtige.

Man kan kun håbe at det endelig kan skabe rum for en konkurrent til Artemis i Berlin.

For en del år siden annoncerede en ny klub sin åbning i Berlin, med hjemmeside og det hele.

Jeg tog derud på åbningsdagen, kom til et kæmpe hus, med lys i vinduerne, men en lukket dør.

Den åbnede aldrig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er inegn"venlige og rare" ejere af FKK-clubs i Tyskland... Der er kun slyngler af forskellig grad :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Heine skrev, for 1 time siden:

Der er inegn"venlige og rare" ejere af FKK-clubs i Tyskland... Der er kun slyngler af forskellig grad :(

Tyv tror hver mand stjæler ....  Især kussetyve !  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Heine skrev, den 20/5/2016 at 12:08:

Der er inegn"venlige og rare" ejere af FKK-clubs i Tyskland... Der er kun slyngler af forskellig grad :(

Isåfald er det mærkeligt pigerne står i kø for at arbejde der - til f.eks Artemis er der 3 mdr. ventetid :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nogenlunde som det plejer - blot lidt færre gæster (for ~3 uger siden).

Det er min oplevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
s.f.s skrev, den 19/5/2016 at 16:29:

 eller nærmere råbte på noget der lød som polsk-rumænsk eller sådan noget jeg ikke forstod. De virkede meget provokerende og ikke rare at være i selskab med. - som om de havde indtaget stedet 

æh polsk tilhører den slaviske sprogstamme

og Rumænsk tilhører den Latinske sprogstamme  (som eneste Østeuropæiske land). 

Så det burde være muligt at kende forskel, hvis de ligefrem råber.

Med Rumænsk vil der engang imellem være et ord eller 2, som du måske genkender, fordi det er latin - så hvis det var helt volapyk vil jeg gætte på at det var polsk.

 

Nuvel - nok om sprog nørderiet.

Tak for advarslen. :)

 

Det er over 1 år siden, at jeg selv har været på Artemis, og nu går der måske endnu længere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, den 21/5/2016 at 14:15:

Der er andre FKK'er som er bedre end Art. jeg har lige været på Sharks 5 dage i træk, det var godt :) 

:shock:....hahahahahahahahahah...:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg har nævnt det før, men tag dog hellere og brug 150  Kr på en flybillet til CGN, og du er omgivet af alle mulige forskellige fkk setups i hele NRW, hvor priserne er noget lavere end Artemis. Dem som ikke bryder sig Ryanair, kan komme billigt til DUS.

Fra CGN kan Samya, Modial, Bernds og Park Sauna Residens nås med det offentlige.

Fra DUS kan Dolce Vita, Living Room, Oceans, Magnum og Acapulco Gold nås med det offentlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cagetheelephant skrev, for 20 timer siden:

De tyske klubber er vist et gansk skummelt miljø, der drives af invadrebander. Ikke min kop te

Ikke nødvendigvis indvandrerbander, du kunne nøjes med at skrive bander. Kriminalitet er ikke racistisk (udøverne kan sagtens være det)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Grausame falle must man sagen :-o

 
Redigeret af Gaffer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var på Artemis i går og havde en rigtig god oplevelse. Intet havde ændret sig i forhold til mine tidligere besøg. Det er simpelthen fremragende, at man kan hyggesnakke med en masse nøgne damer før man går på zimmer. Der er dejlige nøgne bryster overalt! Jeg endte med en petit rumænsk pige, Julia, som udover at være pivfræk også var enormt sjov. Dette resulterede i den bedste oplevelse, jeg har haft på Artemis, so far. :-)

 

Redigeret af greeneyes

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Er der stadig lige så mange piger der og er dit indtryk at der er ryddet op i uhyrlighederne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jeg er stadig af den mening, at jeg pt ikke vil besøge Artemis, sådan som omstændighederne omkring storrazziaen fremstilles i medierne.
 
Men jeg forundres som tiden går, stadig mere over at stedet kan og må holde åben med så alvorlige anklager mod sig, som tilfældet er, og det uanset at der ikke er faldet dom.
 
I den forbindelse er det interessant at Artemis både kan holde åben, og rette en modanklage gennem en advokat mod myndighederne:
 
Weiterhin Ärger um das «Artemis»: Staatsanwaltschaft im Nachgang der Razzia abgemahnt
Letzte Änderung: Sonntag, 15. Mai 2016 11:24 Uhr
https://www.berlinonline.de/charlottenburg/nachrichten/4414219-4015903-weiterhin-aerger-um-das-artemis-staatsan.html 
 
Fandt også dette blogindlæg, der giver stof til eftertanke - har brugt Google translate?
 
Die „Artemis“- Razzia in Berlin und ihre Folgen
Publiziert am  Mai 6, 2016 
Zur Inszenierung organisierter Kriminalität
in (prostitutions-)politischer Absicht
Ein Kommentar von Doña Carmen e.V.
Frankfurt, im Mai 2016
http://www.donacarmen.de/die-artemis-razzia-in-berlin-und-ihre-folgen/
 
"Der Zeitpunkt der Razzia im ‚Artemis‘ war zweifellos mit Bedacht gewählt. Nicht nur weil im September 2016 in Berlin Wahlen zum Abgeordnetenhaus sind. Es geht um mehr und Grundsätzlicheres, es geht um Stimmungsmache für schärfere Gesetze gegen Prostitution, um Stimmungsmache für eine repressive Erlaubnispflicht bei Prostitutionsgewerben. So die unmissverständlichen Einlassungen des Berliner Justizsenators Heilmann, der natürlich verschweigt, dass die von der Großen Koalition geplante Erlaubnispflicht bereits bei Prostitutionsstätten mit lediglich zwei Sexarbeiter/innen gelten soll."
 
Der må da bestå en eller anden, for udenforstående logisk sammenhæng mellem årsag og koncekvens, når myndighederne skrider til massiv handling under anvendelse af ressoucer, i et omfang man som borger har en helt anden forestilling, om hvilke situationer der kan ligge til grund, end en forretning, der på trods heraf stadig kan holde åben måneder, efter - det hænger set udefra, med mine øjne ikke sammen.
 
Gid der snart må falde en afgørelse, til den ene eller den anden side, så vi kan få klarhed over, hvad der er op og ned på denne sag.
 
Jeg er fortsat at den opfattelse at vi som gæster i huset, ikke skal have dårlig samvittighed over at vi i god tro har besøgt Artemis i alle årene forinden, hvor indtrykket, efter min opfattelse aldrig har været andet end at det var en mønsterklub.
 
Men jeg kan og vil ikke besøge klubben pt, og viser det sig senere at være ubegrundet, håber jeg at klubben får en erstatning for den skade den har lidt, hvis den har lidt tab.
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Joe, men det ville vel være rigtigt dumt, hvis establishment fortsatte ulovlighederne, nu når der er en igangværende sag. Hvis der da er sket ulovligheder. Der er jo ikke faldet dom i noget endnu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gaffer skrev, for 7 timer siden:

Er der stadig lige så mange piger der og er dit indtryk at der er ryddet op i uhyrlighederne

Ja, det var rigeligt med piger og stemningen var god. Jeg har aldrig lagt mærke til nogle uhyrligheder under mine besøg, men jeg kan jo ikke vide hvad der kan være foregået bag kulissen. 

Rejsenetvaerk skrev, 1 time siden:
Jeg er stadig af den mening, at jeg pt ikke vil besøge Artemis, sådan som omstændighederne omkring storrazziaen fremstilles i medierne.
Men jeg kan og vil ikke besøge klubben pt, og viser det sig senere at være ubegrundet, håber jeg at klubben får en erstatning for den skade den har lidt, hvis den har lidt tab.

Jeg er stor tilhænger af, at man skal tænke sig om og handle moralsk. Særligt i dette miljø har vi kunder et ansvar for, hvad der foregår ift pigernes velbefindende. Jeg kan som sagt ikke vide, hvad der sker bag facaden og om Artemis har været indblandet i noget skidt. Jeg stoler dog ikke på heller ikke medierne - særligt i forbindelse med dette stofområde, som er præget af fordomme og sensationalisme. Så længe Artemis ikke er dømt for noget, synes jeg, det er problematisk at boycotte. Under alle omstændigheder forestiller jeg mig, at pigerne hos Artemis har det væsentlig bedre end de piger du møder mange andre steder (fx gadepigerne).

I receptionen gjorde de også opmærksom på, at jeg selv skulle aftale prisen individuelt med pigen, hvilket vel bunder i sigtelsen - om pigerne reelt er selvstændige erhvervsdrivende eller om de er "ansatte" hos Artemis? Priserne hos pigerne var dog helt som normalt, når man spurgte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal til Berlin næste uge og overvejer at besøge stedet for første gang... Har dog kun hørt godt om stedet og håber at jeg får en livs oplevelse derinde.

er der nogle gode råd med på vejen? Hvad ligger pris lejet på? Og er der andre gode kvalitets steder man bør besge i Berlin?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...