Hop til indhold
Niki Geisha

Hvornår er man en professionel luder?

Recommended Posts

Hver uge beskriver jeg en oplevelse på min blog, som jeg kalder Ugens Bedste Gæst.
I denne uge der omhandler det en gæst der, omtaler mig som værende professionel.
En difinition jeg faktisk ikke har brugt om mig selv før.

For hvornår er man egentlig en professionel luder?
Der skal siges at jeg ikke lægger noget dårligt i den sætning.
Men jeg har jo på den anden side ikke taget nogle kurser, forelæsninger, eksamener eller lign,.
som endegyldigt kan sige eller fortælle, at nu er jeg overgået til en professionel luder.

Hvornår synes du at man er en professionel luder? I alle andre brancher kræver det noget,
hvis man vil opfattes som værende professionel. Skal vi blot troppe op på arbejde for at være det?
Eller er udtrykket professionel måske negativt i nogles øjne, fordi man så opfattes som værende
kølig og lidt ligeglad med det man laver? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

professionel luder, ja det bruges ofte. specielt ved gifte mænd.. lidt som en undskyldning til at have sex udenfor ægteskabet.. så nedladende kan man godt sige, men det er vel mest af alt hvad du ligger i ordet.. men er det ikke hvis man definerer at der er nogen andre som tjener penge på dig.. ud over dig selv, har godt nok læst at man kan "registrere" det som erhverv så skat kan tjene lidt på det også, men sgu ved ikke lige hvor virkelig det er, mange laver et massage firma for den vej igennem. 

håber det var svar nok.., 

Redigeret af TheMann69

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter min opfattelse er du professionel,  hvis det ikke blot er en "hobby-ting", men noget der bidrager væsentligt til "husholdningen".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er vel et deinitions spørgsmål så det findes vel ikke noget konkret svar  for nogen vil det være når man tager betalt for ydelsene og for andre når det er en vesentlig del af indkomst.

og så er det den gruppe mennesker som mener alle kvinder er ludder

for min del så er det nok når en GP har sex somen god bi indkomst eller hovedindkomst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kontant

Det er man vel dybest set, når man tager penge for det. Modsat en amatør, der ikke modtager penge for sine præstationer. 

Sådan er det i hvert fald i sportens verden. 

I folkemunde er en amatør dårlig, og en professionel dygtig. Ved ikke om det kan overføres direkte til prostitution :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man er professionel når man opfører sig professionelt. 

Det vil efter min mening sige at man ikke er følelsesmæssigt involveret, men har en distance til kunden. Man kontakter Ikke kunden uopfordret. Man går ikke på kompromis med de priser og ydelser, man tilbyder. Endelig har man en stram tidsstyring. En time er en time. Nogle sætter æggeuret til. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 8 minutter siden:

Man er professionel når man opfører sig professionelt. 

Det vil efter min mening sige at man ikke er følelsesmæssigt involveret, men har en distance til kunden. Man kontakter Ikke kunden uopfordret. Man går ikke på kompromis med de priser og ydelser, man tilbyder. Endelig har man en stram tidsstyring. En time er en time. Nogle sætter æggeuret til. :-)

Og nogen har desværre et ægge ur der ikke kan indstilles til at 1 time er 60 min.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump
Niki Geisha skrev, for 45 minutter siden:

Hver uge beskriver jeg en oplevelse på min blog, som jeg kalder Ugens Bedste Gæst.
I denne uge der omhandler det en gæst der, omtaler mig som værende professionel.

Men jeg har jo på den anden side ikke taget nogle kurser, forelæsninger, eksamener eller lign,.
som endegyldigt kan sige eller fortælle, at nu er jeg overgået til en professionel luder.

Hvornår synes du at man er en professionel luder? I alle andre brancher kræver det noget,
hvis man vil opfattes som værende professionel. Skal vi blot troppe op på arbejde for at være det?
Eller er udtrykket professionel måske negativt i nogles øjne, fordi man så opfattes som værende

Du er professionel hvis du lever af DET.

Som en fodboldspiller, eller en musiker.

Og når du så er professionel, kan du opføre dig mere eller mindre som en professionelt, dvs du leverer hvad du har lovet, da du indgik forretningsaftalen/ kunden fik det du mod forudbetaling lovede ham.

Når din ugens bedste kunde kalder dig professonel, så vikler han ordet anderledes, han bruger ordet værdiladet. Det ser man også i sportsjournalistik.

Jeg vil sige at du er en dygtig professionel, når du markedsfører dig selv med din blog. :-D

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er klart forskel på sort arbejde og professionel arbejde. , indkomsten er relativ.. for der er ingen tvivl om at når nogen kalder en pige professionel luder ikke har noget som helst med indkomsten at gøre..

Hvis andre tjener på en person som arbejder ulovligt er det rufferi. Arbejder personen selv og får betaling som ikke opgives til skat er det sort arbejde.. alt dette er pr. definition ulovligt. og intet med professionel at gøre.

Men holdningen til at kalde en pige, professionel luder er som beskrevet før, nok mest et ord der er brugt af mænd der ikke har rent mel i posen.. og bruger det som nedladende beskrivelse til at sige jeg ikke er utro, og vil have sex med en anden pige end konen.... 

Det kan realt kun kaldes "professionel" hvis personen angiver indkomsten til skat, og betaler skat af den indkomst i dette tilfælde han/hun tjener udøve et erhverv.

alt andet med personlig holdninger om hvornår man tillader sig at kalde en person professionel luder, er virkelig noget ævl -

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump
TheMann69 skrev, for 16 minutter siden:

Hvis andre tjener på en person som arbejder ulovligt er det rufferi. Arbejder personen selv og får betaling som ikke opgives til skat er det sort arbejde.. alt dette er pr. definition ulovligt. og intet med professionel at gøre.

Hallo.

Hvis en person lever af rufferi er han/ hun en professionel/ fuldtidsbeskæftiget bordelmutter, mama san, alfons, etc.

Ordbogen forklarer det sådan her

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ja det har du ret i, men det Niki skriver er hvornår mener man at hun er professionel.  det prøver jeg at svare på sådan mere end bare end en personlig holdning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 2 timer siden:

Hej Niki

I mine øjne er man det hvis man laver mange aftaler men tænker at mange også synes det er lige så snart man tager penge for det. Jeg ser derfor ikke mig selv som proffesionel da jeg kun laver 2-3 aftaler pr. måned.

Kh

Amilf :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
  1. kontant skrev, for 1 time siden:

Det er man vel dybest set, når man tager penge for det. Modsat en amatør, der ikke modtager penge for sine præstationer. 

Sådan er det i hvert fald i sportens verden. 

I folkemunde er en amatør dårlig, og en professionel dygtig. Ved ikke om det kan overføres direkte til prostitution :-)

Jeg er amatør og tager da penge for det men så og være amatør er for mig noget helt andet. Det  en som ikke laver så mange aftaler efter min mening. En som ikke er så rutineret i at knalde med alle mulige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Vanderbilt

Efter min mening er det ret ligetil; får man betaling for et stykke arbejde, uanset karakteren af dette, er man professionel.. om man så er en GOD professionel, er en helt anden snak.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

En luder kan defineres som en person, der tager penge (eller naturalier) for sex.  Skillelinien mellem professionel og amatør går ved at den professionelle som regel lever af det, mens amatøren har det som en bi-indtægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kontant
Vanderbilt skrev, for 1 time siden:

Efter min mening er det ret ligetil; får man betaling for et stykke arbejde, uanset karakteren af dette, er man professionel.. om man så er en GOD professionel, er en helt anden snak.. ;)

Nemlig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kontant
AmatørMILF skrev, for 1 time siden:
  1. Jeg er amatør og tager da penge for det men så og være amatør er for mig noget helt andet. Det  en som ikke laver så mange aftaler efter min mening. En som ikke er så rutineret i at knalde med alle mulige.

Man kan være amatør, semi/halv-professionel eller proffesionel. 

En amatør modtager ikke penge for det job han/hun udfører. En semi/halv-proff. og en proff. modtager penge. 

Man kan pr. definition ikke være amatør, og modtage penge samtidig. Sådan er ordets egentlige betydning. 

Med tiden ændrer ordenes betydning sig, i det danske sprog. Det er der mange eksempler på. 

Men at kalde sig amatør, og samtidig modtage penge for sine ydelser, er modsigende. 

Hvad du så vil kaldes er jo selvfølgelig op til dig, og dem der skal tiltale dig :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men...Men....
Hvis man får udført et stykke arbejde på sit hus, og man til sidst ser resultatet, så kan man sige, det er professionel lavet, eller også er det lavet af en amatør.
Og her har personen eller firmaet fået penge for udført arbejde.

Men hvis man binder alle jeres svar sammen kommer følgende udsagn:

Amatør:
Har det som bierhverv.
Betaler ikke skat.
Har ikke stopur.
Er dårligt til sit arbejde.
Arbejder gratis.

Professionel:
Er fuldtid.
Betaler skat.
Smider gæsten ud på minuttet.
Er dygtig til sit arbejde.
En rutineret knalder

:) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
kontant skrev, for 8 timer siden:

Man kan pr. definition ikke være amatør, og modtage penge samtidig. Sådan er ordets egentlige betydning. 

Hej Kontant.

Sikke da noget vrøvl, du der skriver. Da en amatør i ordets betydning har lidenskaben og ikke levevejen som sit primære fokus, Så du da  helt galt på een. 

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 12 timer siden:

Hej Niki.

Lige netop her, synes jeg det er et ord jeg ikke bryder mig om. Jeg er af den mening at. en gpér skal, ikke være kølig eller bruge ordet professionel. i mine øjne er det bedst at møde en pige der virker glad, sød og ja forstår de ønsker man kommer med. hvis det virker rutine præget og bare skal overståes. Er det sidste gang jeg besøger den pige. Så ja ordet professionelt er ikke godt for mig. 

Ha en skøn dag.

KK   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kontant
kanonkongen skrev, for 13 minutter siden:

Hej Kontant.

Sikke da noget vrøvl, du der skriver. Da en amatør i ordets betydning har lidenskaben og ikke levevejen som sit primære fokus, Så du da  helt galt på een. 

God dag.

KK

Øhhhh det er vel også det jeg skriver.............

i øvrigt: Tal ordentligt til dine medmennesker!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
kontant skrev, for 1 minut siden:

Øhhhh det er vel også det jeg skriver.............

i øvrigt: Tal ordentligt til dine medmennesker!!!

Øhhh nej det er da ikke det du skriver.

Og hvor er det jeg ikke snakker ordenligt til dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kontant
Niki Geisha skrev, for 9 timer siden:

Men...Men....
Hvis man får udført et stykke arbejde på sit hus, og man til sidst ser resultatet, så kan man sige, det er professionel lavet, eller også er det lavet af en amatør.
Og her har personen eller firmaet fået penge for udført arbejde.

Men hvis man binder alle jeres svar sammen kommer følgende udsagn:

Amatør:
Har det som bierhverv.
Betaler ikke skat.
Har ikke stopur.
Er dårligt til sit arbejde.
Arbejder gratis.

Professionel:
Er fuldtid.
Betaler skat.
Smider gæsten ud på minuttet.
Er dygtig til sit arbejde.
En rutineret knalder

:)

Hvis man ikke betaler skat er man ikke amatør, men en svindler ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...