Hop til indhold
Bebop

Hvis din datter ...?

Recommended Posts

Hvis din myndige datter (eller søn) solgte sex, ville du så gerne have det at vide? Hvis nu ikke dit eget barn fortalte det - ville du så have det at vide af nogen, der opdagede det?

Kom til at tænke på det og ved ikke helt, hvad jeg skal svare. Jeg ville nok gerne vide det, for at kunne tage en snak om udfordringerne. - Uanset, hvem der fortalte mig det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bebop

Mener du at du er den rigtige til at "rådgive" omkring udfordringerne? eller er du for måske for tæt på, og ville rådgive, som Mor/far?

Din Myndige datter/søn har måske lige præsis fået nok af sine forældres "gode råd"og skal høre rådene fra andre, og der findes massere af andre steder der kan henvises til.

Måske dine gode råd som mor/far vil have den modsatte virkning! Måske de ikke kan "hører" dig længre, det er fortabt i råd om opvask , læs lektier, ryd op på værlset, få ikke børn, før tid, brug kondom, bla bla bla

Trods du kun vil henvise til et sted der vil give gode råd....ikke fordømmelse eller andet.

Sig: spøg tante Cherie....jeg gir sku gerne en opsang...der er belærende om man vil det her liv eller om man vil studere lidt mere og få nogle(eller flest) 12 taller...( som der er meget in i min "nye" familie...fordi man vil, fordi man kan, og man er bare "rigtig god"...må være noget med arvemassen(nix jeg er ikke med i den arvemasse) )...fandme!

Efter den opsang....så tager de sku opvasken helt uden opfordringer.....ihhihihi :D:D:D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en del elementer at tage op i den debat Bebob.

Familiens dynamik: Hvis forældre og barn ikke har kontakt, af forskellige årsager, ville sådan en besked nok ikke hjælpe.

Piges/barnets alder? Der er ret stor forskel på at bekymre sig for en 19 årig Og blande sig i livet hos Jytte på 42. Man må jo som udgangs punkt overveje at jo ældre barn/gp er, jo mere afklaret er personen med sit eget liv, sigselv, og derved også jobbet. 

Venskabets bånd, er man så gode venner at man kan snakke om det? Eller vil forældren føle at der bliver gjort grin med familien og at man som forældre har "svigtet" overfor sit ansvar. 

 

Ville blive rasende hvis nogen kontakte mine forældre på den ene eller anden manér i sådanne en forbindelse. Personen der sladrede skulle da i hvert fald nok regne med at jeg fik afsløret deres skyggesider over for deres familie. Diskretion er da mig bekendt en ret basal grundsten i dette miljø? Uanset om man er forældre eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 9 minutter siden:

Kære Bebop

Mener du at du er den rigtige til at "rådgive" omkring udfordringerne? 

Ja, det falder under forældrerollen i min optik. Også over for et myndigt barn. Men nu sagde jeg jo ikke "rådgive," men "tage en snak." For mig er det noget helt andet (mere ligeværdigt).

EDIT: En del af snakken kunne fx netop være forslag om at søge råd hos en der var mere garvet ;-)

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bebop

Undskyld min fortolkning..af rådgive og tage en snak...du finder sikkert flere, fejlfortolkninger fra min side....da det ikke er mig i min famile der inkassere alle de der 12 taller....

Så jeg beklager min indblanding i din tråd!

Der er sikkert andre, der ved meget mere om emnet " Sælge sex" end jeg kan rådgive om!....(i tilfælde af du møder dem...vil du så ikke sige hvem de er?...jeg har nemlig kun været i branchen siden de første guldhorn....så vil ælske at høre om andre med mere erfaring?) men jeg skal spare dig for min...på grundlag af min feglfortolkning, som jeg endnu engang undskylder!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spørge-jørginde skrev, for 8 minutter siden:

Der er en del elementer at tage op i den debat Bebob.

Familiens dynamik: Hvis forældre og barn ikke har kontakt, af forskellige årsager, ville sådan en besked nok ikke hjælpe.

Piges/barnets alder? Der er ret stor forskel på at bekymre sig for en 19 årig Og blande sig i livet hos Jytte på 42. Man må jo som udgangs punkt overveje at jo ældre barn/gp er, jo mere afklaret er personen med sit eget liv, sigselv, og derved også jobbet. 

Venskabets bånd, er man så gode venner at man kan snakke om det? Eller vil forældren føle at der bliver gjort grin med familien og at man som forældre har "svigtet" overfor sit ansvar. 

 

Ville blive rasende hvis nogen kontakte mine forældre på den ene eller anden manér i sådanne en forbindelse. Personen der sladrede skulle da i hvert fald nok regne med at jeg fik afsløret deres skyggesider over for deres familie. Diskretion er da mig bekendt en ret basal grundsten i dette miljø? Uanset om man er forældre eller ej.

Klart nok. Jeg ville næppe heller selv kontakte en forælder til en GP - medmindre måske jeg virkelig troede den pågældende GP var ude at svømme på alt for dybt vand. Og selv da, ville jeg nok prøve andre alarmcentraler først (afhængigt af, hvad det handlede om - fx sociale myndigheder).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 4 minutter siden:

Så jeg beklager min indblanding i din tråd!

? Jeg er da glad for dit svar! Og det er altså ikke min tråd, men Eroguides (så mindst lige så meget din). Jeg ville bare gøre klart at jeg nok ikke ville prøve at lege "rådgiver," men hellere samtaqlepartner for mit voksne barn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bebop

Jeg tror Jeg misfortolker "voksne barn"....jeg tænker på et "barn" på 19----21-25 år jeg tænker ikke på et afklaret mennekse på 40 år

Der er mor og far ude af billedet.

Måske du skulle uddybe alderen lidt?

 

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænkte sådan 18-25 år-agtigt? Men læg gerne egne præmisser ind.

Det kom sig egentlig af at jeg tilfældigt faldt over en fb-profil på en mor til en GP (som er i det aldersinterval). Så tænkte jeg: Gad vide om hun ved det om sin datter - og så associerede jeg videre til, hvordan jeg selv ville have det? Ville jeg have det at vide? Netop fordi jeg egentlig går ind for ikke at blande mig for meget i voksne børns forhold, men nogle ting vil jeg nok alligevel gerne have lov til og mulighed for at tage op ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Hvis din myndige datter (eller søn) solgte sex, ville du så gerne have det at vide? Hvis nu ikke dit eget barn fortalte det - ville du så have det at vide af nogen, der opdagede det?

Kom til at tænke på det og ved ikke helt, hvad jeg skal svare. Jeg ville nok gerne vide det, for at kunne tage en snak om udfordringerne. - Uanset, hvem der fortalte mig det.

 

Næ, jeg blander mig ikke i mine børns liv. Hvis de vil have et råd, spørger de mig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Hvis din myndige datter (eller søn) solgte sex, ville du så gerne have det at vide? Hvis nu ikke dit eget barn fortalte det - ville du så have det at vide af nogen, der opdagede det?

Kom til at tænke på det og ved ikke helt, hvad jeg skal svare. Jeg ville nok gerne vide det, for at kunne tage en snak om udfordringerne. - Uanset, hvem der fortalte mig det.

ville gerne vide det, men ikke få det at vide ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

nææ... for hvis min myndige datter ikke mener det er noget hun skal snakke med mig om - så har jeg ikke nogen glæde af at få det at vide... ud over at blive bekymret. 

mine børn bliver opdraget til at tage ansvar for alt hvad de gør - inkl et sådant valg... og vælger hun så det - så stoler jeg på det er det rette valg for hende indtil hun kommer og fortæller mig noget andet

kors hvor ville jeg blive edderspændt rasende på ham der syntes han skulle sladre om det... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville da i den grad blive vred på den "ven" der overtrådte min datters (eller søns) fortrolighedsgrænser, hvis han fortalte mig om noget som åbenlyst ikke rager mig.

Hvad hun laver i hendes soveværelse vil ALDRIG have min interesse medmindre de har et problem de ønsker at diskutere - og så kun på hendes opfordring, aldrig på andres.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den ‎15‎-‎02‎-‎2016 at 19:07:

Jeg tænkte sådan 18-25 år-agtigt? Men læg gerne egne præmisser ind.

Det kom sig egentlig af at jeg tilfældigt faldt over en fb-profil på en mor til en GP (som er i det aldersinterval). Så tænkte jeg: Gad vide om hun ved det om sin datter - og så associerede jeg videre til, hvordan jeg selv ville have det? Ville jeg have det at vide? Netop fordi jeg egentlig går ind for ikke at blande mig for meget i voksne børns forhold, men nogle ting vil jeg nok alligevel gerne have lov til og mulighed for at tage op ...

Der er jeg nok en tøsedreng og ville foretrække ikke at vide det. Jeg vil til enhver tid være der for "børnene", hvis de beder om det eller tydeligt har behov for det. Men hvis en viden om mine "børns" liv kun giver mig bekymringer, som jeg ikke kan påvirke aktivt, vil jeg helst være den foruden.

Men Bebop, af ren nysgerrighed: Hvordan kunne du fra morens FB vide, at hun havde en datter, der er GP, når hun ikke selv ved det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 15/2/2016 at 17:54:

Hvis din myndige datter (eller søn) solgte sex, ville du så gerne have det at vide? Hvis nu ikke dit eget barn fortalte det - ville du så have det at vide af nogen, der opdagede det?

Kom til at tænke på det og ved ikke helt, hvad jeg skal svare. Jeg ville nok gerne vide det, for at kunne tage en snak om udfordringerne. - Uanset, hvem der fortalte mig det.

Jeg ville være bekymret, meget bekymret. Måske fordi jeg i modsætning til flere af de andre tråd deltagere har børn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror faktisk at jeg ville føle at jeg havde fejlet som mor, hvis ikke mit barn selv følte at h*n trygt kunne fortælle den slags til mig, uden at frygte fordomme og forudindtagethed. Selv har jeg umiddelbart ikke i sinde at mit barn skal kende til mit arbejde, i så fald skal h*n høre det fra mig og ikke alle mulige andre. Men jeg synes at jeg er et relativt rummeligt menneske, det håber jeg kommer tilpas meget til udtryk i min opdragelse til at h*n selv ville turde komme til mig. :) 

Så bottom line, hvis ikke h*n selv fortæller mig det, så ønsker jeg ikke at vide det. Jeg ville undre mig over hvorfor andre havde behov for at fortælle mig dette, når det antageligt er et voksent menneske der er tale om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lidenskabogvarme skrev, for 2 timer siden:

Men Bebop, af ren nysgerrighed: Hvordan kunne du fra morens FB vide, at hun havde en datter, der er GP, når hun ikke selv ved det ?

Hendes profil havde som "coverbillede" et foto af hende selv med datteren ... 

Rent tilfælde, stødte på hende i et tilfældigt kommentarspor :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for jeres perspektiver.

For en sikkerheds skyld vil jeg lige understrege, at jeg ikke kunne finde på at kontakte nogen af de to pågældende. Jeg fik en bekymret PB om det :-) Det ville klrt overskride den diskretionsgrænse jeg selv værdsætter.

Mit formål var kun at høre hvordan andre egentlig helst ville have det og det har jeg fået nogle nuancer på, som er inspirerende 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...