Onslow 15848 Skrevet 21. Januar, 2016 (edited) Bananas skrev, for 8 timer siden: Og Renault er stadig ikke nogen fed bil. Måske ikke decideret skrammel, men heller ikke fed. Dobbeltpost. Redigeret 21. Januar, 2016 af Onslow Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 21. Januar, 2016 Onslow skrev, for 1 minut siden: Er denne lidt for kedelig til dig? Du er måske mere til den slags her? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vildmand 779 Skrevet 21. Januar, 2016 Onslow skrev, for 3 minutter siden: Du er måske mere til den slags her? En gammel 164? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vildmand 779 Skrevet 21. Januar, 2016 Onslow skrev, for 8 timer siden: Damn it, her blomstrer fordomme og fjolserier i 3. potens. Citroen laver brandbiler og Peugeot holder lidt for meget på værksted, altså er alt fransk lort. Audi og VW kan heller ikke holde til at blive brugt, så derfor kan Daimler, BMW og Porsche da ikke lave biler. vel. Eller skal vi have Ansaldobreda på banen for at dokumentere, at Ferrari, Lamborghini, Maserati og De Tomaso ikke dur. Og nej, Alfa og FIAT (für Italiener ausreichende Technik) laver ganske vist lækre biler, men holdbarheden lader meget tilbage at ønske. Ingen kan vist sige sig fri for at ligge under for sådanne fordomme, men nu er det 3½ år siden. jeg købte min Twingo Diesel, og når den i næste uge runder de 100.000,- km, så er det værste stadigvæk, at der er gået et par pærer bagude. Luk nu øjnene op, der laves ikke decideret skrammel i dag! Min mekaniker for mange år siden, sagde tit, "alle biler har fejl - det sikre valg er måske Mercedes" - men de er altså ikke lavet for ret mange mennesker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 21. Januar, 2016 Vildmand skrev, for 1 minut siden: En gammel 164? Jeg kan ikke huske betegnelsen, men den blev kaldt Herregårdsvogn. Jo. 164 er vist rigtigt nok, Bananas ret mig om nødvendigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 21. Januar, 2016 Onslow skrev, for 33 minutter siden: Jeg kan ikke huske betegnelsen, men den blev kaldt Herregårdsvogn. Jo. 164 er vist rigtigt nok, Bananas ret mig om nødvendigt. Herregårdsvogn var kun i stationcar udgaven. Volvo opfandt betegnelsen "estate", netop med herregårdsvognen. Volvo var i mange år de ældste biler der røg til skrot. Viser lidt om kvaliteten af disse svenskere. Dengang var franske, engelske og italienske de yngste. Det har vist ændret sig. Det håber jeg da.... jeg kører italiensk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Januar, 2016 Gummidrengen skrev, for 14 timer siden: Din uforbeholdne mening er meget velkommen. Er dette en fed bil? Læg mærke dens drejningsmoment på 340 Nm. Spørgsmålet skal stilles til mænd, der har mulighed for at sige tingene lige ud - så derfor dette opslag: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iii/20-gt-line-st/2687221 Umiddelbart ser den da sprød nok ud, og relativt godt udstyret.............MEN, den er desværre fransk, og det er nok til at jeg vil gå i en lang bue uden om. Jeg har det lidt med biler, som jeg har det med køb af bolig....man skal også sælge det en dag....... Biler og køb af samme, er ren "religion", men er det en bil der opfylder alle dine behov/krav så synes jeg da du skal købe den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. Januar, 2016 Onslow skrev, for 2 timer siden: Jeg kan ikke huske betegnelsen, men den blev kaldt Herregårdsvogn. Jo. 164 er vist rigtigt nok, Bananas ret mig om nødvendigt. 164:an gjordes aldrig i herregårdsvognudgave. Herregårdsvognen den gang var 142 som med 5 døre altså blev 145. 164 var Volvos første lidt mere luksuriøse bil og dermed foregangere til dagens "premiumklasse". Den havde en større motor - B30 istedet for den klassiske.næsten uforgængelige B23 (verdens bedste motor mener mange) - og en "rak sexa" som vi siger på svensk. En meget "fed" bil den gang. Herregårdsvogn kaldtes alle station cars i Sverige, ikke kun Volvo. Hvis 164:an kaldtes for herregårdsvogn i Danmark, så er det vel symbol for danskernes sædvanlige misforsåelse af Sverige og svenskerne Fed på en engelsk måde næsten. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. Januar, 2016 dråben skrev, for 4 minutter siden: Umiddelbart ser den da sprød nok ud, og relativt godt udstyret.............MEN, den er desværre fransk, og det er nok til at jeg vil gå i en lang bue uden om. Jeg har det lidt med biler, som jeg har det med køb af bolig....man skal også sælge det en dag....... Biler og køb af samme, er ren "religion", men er det en bil der opfylder alle dine behov/krav så synes jeg da du skal købe den. Jeg køber heller aldrig franske boliger af den grund. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2079 Skrevet 21. Januar, 2016 Gummidrengen skrev, for 14 timer siden: Din uforbeholdne mening er meget velkommen. Er dette en fed bil? Læg mærke dens drejningsmoment på 340 Nm. Spørgsmålet skal stilles til mænd, der har mulighed for at sige tingene lige ud - så derfor dette opslag: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iii/20-gt-line-st/2687221 Mangler der ikke en afstemning mulighed Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lidenskabogvarme 865 Skrevet 21. Januar, 2016 Gummidrengen skrev, for 14 timer siden: Din uforbeholdne mening er meget velkommen. Er dette en fed bil? Læg mærke dens drejningsmoment på 340 Nm. Spørgsmålet skal stilles til mænd, der har mulighed for at sige tingene lige ud - så derfor dette opslag: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iii/20-gt-line-st/2687221 Om den er det rigtig køb eller ej kommer jo meget an på hvad du vil med den. Hvis du vil kunne give Ronnie og Brian baghjul fra et lyskryds er den fin. Personligt er jeg ikke vild med stationscars, men det er jo en smagssag. Jeg synes de er slupper ganske godt fra interiøret og stylingen er også ganske fin uden at være for meget Brian. Men du skal nok være forberedt på at få et nært forhold til din mekaniker. Renault har taget en standard bil, beregnet til den lille familie med 120-160 heste og op til 160 Nm Den har de så proppet en 2 ltr motor i, som de har peppet op til 220 heste og 340 Nm. Hverken gearkasse eller undervogn er skiftet i forhold til originalen. Man har formentligt lagt lidt kortere fjedre at sænke den lidt og få en lidt mere stram kørsel. Men summa summarum, gearkassen kan ikke trække de mange Newton og vil uvægerligt lide under aggressiv kørsel, og undervognen er ikke stabil ved topfart. Så hvis det er en "for-sjov-bil" du søger (og har råd til ubehagelige efterregninger) er den helt fin. Men hvis du også har brug for et stabilt transportmiddel er det nok ikke denne her du skal kigge på. Men sjov bil til prisen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5092 Skrevet 21. Januar, 2016 Bananas skrev, for 2 timer siden: ...Herregårdsvogn kaldtes alle station cars i Sverige, ikke kun Volvo. I Danmark er en Herregårdsvogn = en Volvo stationcar. Alle andre stationcars kaldes.. stationcar. Undtaget mærkekendere som eks. gerne kalder BMW stationcar for Touring. Audi stationcar for Avant. Etc. I England er de mere på linie med Sverige, og kalder alle stationcars Estate. (Herregård). KF. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. Januar, 2016 KF skrev, Lige nu: I Danmark er en Herregårdsvogn = en Volvo stationcar. Alle andre stationcars kaldes.. stationcar. Undtaget mærkekendere som eks. gerne kalder BMW stationcar for Touring. Audi stationcar for Avant. Etc. I England er de mere på linie med Sverige, og kalder alle stationcars Estate. (Herregård). KF. Idag er nok herregårdsvogn lidt altmodig. Vi siger mest "kombi" for tiden. Uanset mærke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5092 Skrevet 21. Januar, 2016 (edited) Bananas skrev, for 2 minutter siden: Idag er nok herregårdsvogn lidt altmodig. Vi siger mest "kombi" for tiden. Uanset mærke. Udtrykket bruges heller ikke ret ofte i DK. Folk siger stationcar. Kombi / Limo er jo Tysk tale. Redigeret 21. Januar, 2016 af KF Tysk tale tilføjet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 21. Januar, 2016 Vildmand skrev, for 5 timer siden: En gammel 164? Ja det er en volvo 164 årg. 1972 - før 72 havde de ikke indfælde men udvendige dørhåndtag i 73 fik de større forblinklygter end de der er vist på dette foto om det er en e eller en a/B model er ikke til at se - e modellen havde 175 HK indsprøjtning de andre A/B modeller havde karburator og omkring 135 HK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 21. Januar, 2016 (edited) Bananas skrev, for 3 timer siden: 164:an gjordes aldrig i herregårdsvognudgave. Herregårdsvognen den gang var 142 som med 5 døre altså blev 145. 164 var Volvos første lidt mere luksuriøse bil og dermed foregangere til dagens "premiumklasse". Den havde en større motor - B30 istedet for den klassiske.næsten uforgængelige B23 (verdens bedste motor mener mange) - og en "rak sexa" som vi siger på svensk. En meget "fed" bil den gang. Herregårdsvogn kaldtes alle station cars i Sverige, ikke kun Volvo. Hvis 164:an kaldtes for herregårdsvogn i Danmark, så er det vel symbol for danskernes sædvanlige misforsåelse af Sverige og svenskerne Fed på en engelsk måde næsten. Bananas - B30 er korrekt - i 140 serien var der b18 og B20 - alle stødstangsmotorer - B23 kom i 240 modellen med overlignende knastaksen - i versioner B19 - B23 med og unden indsprøjtning "E" - stationcar eller herregårdsvogn kalde vi alle x45 - 145 - 245 - og der har som du skriver aldrig været en 165 I øvrigt en flot årg.1974 volvo 164 du har fundet Redigeret 21. Januar, 2016 af Alkoholikeren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vildmand 779 Skrevet 21. Januar, 2016 Min afdøde Svenske onkel, havde en 164. Den kørte jeg en del i i sommeren 1980. En 6-cylindret, rigtig god bil 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. Januar, 2016 Alkoholikeren skrev, for 4 minutter siden: Bananas - B30 er korrekt - i 140 serien var der b18 og B20 - alle stødstangsmotorer - B23 kom i 240 modellen med overlignende knastaksen - i versioner B19 - B23 med og unden indsprøjtning "E" - stationcar eller herregårdsvogn kalde vi alle x45 - 145 - 245 - og der har som du skriver aldrig været en 165 I øvrigt en flot årg.1974 volvo 164 du har fundet Selvfølgelig - jeg tænkte B20 og skrev B23. 130 respektive 160 HK i B30A respektive B. En dejlig bil når man kigger tilbage, men jeg husker jeg syntes den var forskrækkeligt grim når den kom Mærkeligt hvad man kan skifte opfattelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Januar, 2016 .... må en 'ikke'-mand, komme med et 'pip' ift. denne bil? ahrrrrr, den er kedelig og farven er da kun til en tøz, som lige har fået kørekort. Ok med heste og drejningsmoment, men jeg ville ikke købe den. Og inden i smadrer alle franske biler over en 'kam', så er de nyere årgange ikke så belastet af ekstra reparationer, som tidligere. Kører selv Citroen... og den triller pænt mange km hver eneste dag og har kun haft normalt service og skift af bremser efter normale intervaller. og nogle af de nye renaulter ser da også både lidt 'rappe' ud og kører udmærket... men den du specifikt spørger til. det bliver et stort nej, tak herfra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 21. Januar, 2016 (edited) Gummidrengen skrev, for 18 timer siden: Din uforbeholdne mening er meget velkommen. Er dette en fed bil? Læg mærke dens drejningsmoment på 340 Nm. Spørgsmålet skal stilles til mænd, der har mulighed for at sige tingene lige ud - så derfor dette opslag: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iii/20-gt-line-st/2687221 Kære Gummidrengen - næ, franske biler er noget jeg aldrig vil sætte penge i - det minder mig for meget om den tidligere franske TALBOT der af FDM blev betegnet som noget mislykket i alle facetter i lighed med Morris Marina - og Joguslaviske Yugo der af FDM fik prædikatet = den er ikke en gang i stand til at køre lige ud og ingen stjerner i bedømmelse!!!!!!! Jeg har de sidste 25 år holdt mig til Japanske biler, heraf et par Mazda, og det har intet at gøre med jeg skriver efterfølgende, det bekræftede mig sådan set bare i de oplevelser jeg selv havde haft med japanske biler her i DK. Som jeg har nævnt nogle gange herinde havde jeg i 4 år en butik i Bangkok, og på den måde kom jeg også meget rundt i Bgk. Derude i Thailand har de et særdeles "højt krav" til bilkvalitet og det er Japanske biler der stjæler markedet. Jeg kan her nævne mine egne iagttagelse af ca. %-fordeling . Toyta/60% - Honda/15% - Mazda/10% - Nissa/5% - Mitsubishi/5% - og herefter en lille del som jeg vil sætte til 1% : de store og dyre modeller fra : Volvo - Mercedes - BMW - Audi - og heaf 0,1% af Roll Royse - Bentley - WW betle . Ja det blev mere en 100% ; men den ene 1% skal i bare trække fra de store %. Ingen franske - amerikanske - engelske ellers - tyske - italienske - spanske - russiske - kinesiske - ej heller ingen koreanske "riskogere med Briggs and Stratton plæneklipper motor" - hvis man spørger thaierne hvorfor : aah bad cars. Lastvogne, truck, shuttles og busser kan jeg ikke sige om, det interesserede mig ikke i Bangkok tiden. Det er næppe hele forklaringen, eftersom Japan jo ligger i samme region som Thailand. Selv havde jeg en andel i min thailandske kærestes familiebil en Honda Jazz 1,8L - automatgear - aircondition - lavprofildæk - Michelin dæk. Vi købte den brugt 100.000km og bare svarende til ca 20.000kr - min andel 5000kr, og faktisk en meget billigt måde, at have en "altid parat bil" når jeg var derude. Jeg kørte aldrig selv i Bgk. det gjorde min kærestes veninde - hun er født og opvokset i Bgk. og kender den 10mill. by udenad. Det var altid hende der kørte når vi på tur i byen eller ud på landet, - og på ud landet, - så er det altid på highway. En tur på highway glemmer jeg aldrig : Veninden Aa : - 35 år - langt sort hår - stram t-shirt og ingen bh - stramme cowboy bukser - solbriller - rød læbestift og HØØJhælede sko. En dejlig sej sild. Hun var chauffør også denne dag og vi var 5 i bilen !!!. Jeg sad altid på forsædet, så jeg kunne filme/fotografere, og på den måde, også lige denne dag, se hvor meget hun pinte, pinte og pinte Hondaén - den viste 130km/jeg : nu ikke mere - den viste 140km/ så er det nok - 150km/så er det ned i fart , nu - så vendte hun sig mod mig og smilede sødt til mig, og så jokkede hun ellers med den højhælede sko speederen i bund og så kom den over 160km/ will you please - så slap hun pedalen og lod Hondaén løbe farten af, - ned ad bakke - og så smilede Aa igen til mig, - som kun hun kunne smile - Thai-madammer når de også er bedst . Jeg tror faktisk, at hun den dag havde bestemt sig for hvor langt hun kunne gå med mig og hvor hun havde mig!! . For sandheden er, at hun i al hemmelig "diskret gik og bagte på mig" i håbet om, at det sluttede mellem mig og min kæreste (altså hendes veninde!!) - ja sådan er thaikvinder, de stjæler gerne fra hinanden, også fra deres veninde, stjæler fra deres egen kusine, eller stjæler fra deres egen søster. - ja, sådan er det derude !! Derude i Bgk. har ca. 90% af bilerne automatgear - og hvorfor?? - trafikken i Bangkok er ofte mange sporrede og meget tæt, der køres alt for stærkt og råddent, hertil skal lægges de mange "duk duk", motorcykler og forgænger (gudskelov ingen cykler) - i gadekryds er de alle en pærevælling - - derfor er det næsten umuligt at bruge almindelig gear. Se her : https://youtu.be/zbWCCKv7dBk - https://youtu.be/2c6MUspgehg - lagde I mærke til de forskellige bilmærker?Jeg er meget sikker på, at en nok så en højrøvet og ufejlbarlig dansk motorsagkyndig - kørelærer eller erfaren taxa-chauffør efter bare en ½ time i Bgk. trafikken, er brudt sammen som et nervevrag, eller bare - inden ad smadret bilen. Franske biler til mig - nej tak - der er risiko for rest aflejringer af TALBOT - dele: men meget gerne igen en Honda Jazz med hele Bgk. udstyret. - nå et alt for langt skriv - håber I overlevede. Mange hilsner Nyder Redigeret 21. Januar, 2016 af Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 21. Januar, 2016 Fed farve, men det bliver et nej herfra. Volvo går man aldrig fejl af. Har selv haft 3 stk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 21. Januar, 2016 Yep xc 90 kører fint... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. Januar, 2016 Og xc70 er en rigtigt FED bil. Sidste årgang nu. Køb den istedet for Renault. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 21. Januar, 2016 Ah, hvis vi skal komme med anbefalinger, så vil jeg anbefale en ligesom min. Den er godt nok italiensk. Maserati Ghibli S, med 480HK og ca. 545 NM. Den kører fantastisk. Italienerne laver bare de smukkeste biler. Selv en Fiat Punto er pænere end konkurrenterne. Selvom nogle af konkurrenterne er bedre biler. Sådan er det bare. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5092 Skrevet 21. Januar, 2016 tvr skrev, 1 time siden: Ah, hvis vi skal komme med anbefalinger.. Så mangler der nogle informationer, om hvad er søges. (en Megane er lækker, i forhold til en Clio, men næppe i forhold til en BMW M). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg