Hop til indhold
Gæst

Afstemning - er dette en fed bil?

Recommended Posts

Vil du have en hurtig bil, ja så er det da en mulighed :) 

Men udover det så har jeg faktisk ikke en positiv ting at sige om den...

Generelt er jeg ikke vild med stationcars, selvom jeg godt ved at de har flere HK, end en hatch... skal det endelig være en stationcar så er der andre mærker som jeg bedre kan lide ( hvis prisen ikke er en faktor ).

Lyseblå ?!

Design som en sæbekassebil

Brændstofsluger

Det giver minder om en Opel Vectra fra 90'erne med en kæmpe lydpotte :D 

Mon ikke at man kunne finde en mere vaks bil til de penge...måske evt. en lille veteranbil.

Edit: der er da ingen afstemning ?!

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er muligt at den kører godt, men jeg tror aldrig at det bliver cool at køre Renault. 

Ikke engang da de vandt F1 verdens mesterskaber var Renault et fedt mærke 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mejersken skrev, for 14 minutter siden:

Det er muligt at den kører godt, men jeg tror aldrig at det bliver cool at køre Renault. 

Ikke engang da de vandt F1 verdens mesterskaber var Renault et fedt mærke 

 

Renault laver da nogle fine biler nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil som udgangspunkt gå i en stor bue udenom franske biler. Mange af dem er kendt for 'periodiske fejl', når de når en vis alder, og så er de forholdsvis dyre at reparere på ...
Jeg er heller ikke vild med designet, og da slet ikke den der blå farve ...

Hvis det lige skal være en stationcar, så ville jeg til enhver tid foretrække en Mondeo, som den her (se link). Den har et langt federe design. Den skulle have mindre værditab, være mere driftsikker og hvis der endelig er noget, billigere at reparere på ... Den har måske ikke helt så mange kræfter og lige så højt et moment, men medmindre du skal bruge den til dørtræk, så tror jeg næppe du mærker forskellen ...

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/15-scti-160-trend-stcar/2414187

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 minut siden:

 

Renault laver da nogle fine biler nu.

Hvis de gør, så kører der næppe nogle rundt her i området, for jeg har i hvert fald ikke set en fin Renault endnu ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
møgsvinet skrev, for 2 minutter siden:

Hvis de gør, så kører der næppe nogle rundt her i området, for jeg har i hvert fald ikke set en fin Renault endnu ...

 

:D nej det er selvfølgelig en smagssag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gummidrengen skrev, for 37 minutter siden:

Mondeoen den er for sløv i forhold den lille Renault stationcar.

 

Er det ikke dig med fart i blodet ? :) så er det vel nærmest kun motoren som interesserer dig.

Så behøver du jo ikke høre på vores brok omkring farve / mærke osv. :) 

Redigeret af holstebronx
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gummidrengen skrev, for 31 minutter siden:

Mondeoen den er for sløv i forhold den lille Renault stationcar.

Så det er altså en bil til dørtræk du er interesseret i?

Men uanset hvad, så vil jeg aldrig købe en Renault ...

Men hvad lægger du ellers vægt på? Skal det være en stationcar? Skal det være en bil af bestemt størrelse? Hvordan med prisklasse?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan godt se du får mange HK for dine penge, men jeg tror bare at der venter dig et stort og hurtigt værditab når mærket er Renault. Umiddelbart tror jeg du er bedre stillet på sigt, hvis du kan finde 50-60.000,- mere, og så finde en 1-2 år gammel Golf GTI eller Seat Cubra. Disse mærker vil nok klinge bedre hos de få potentielle købere som findes til den slags biler..:smile:

Klippene i mit kørekort tillader ikke den slags kræfter, så skulle jeg købe ny bil i dag med den sum penge, blev det en Mercedes A-klasse..;-)

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gummidrengen skrev, for 1 time siden:

Afstemning - er dette en fed bil?

 

Nej, den er Fransk...:-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er allerede et godt stykker over den prismæssige smertegrænse. Der er noget power for pengene - og det kan jeg godt li. 

En Golf GTI er altid et sikkert valg. Men også en, der allerede kører mange af. Stationscar må det gerne være så der er godt med plads når den skal spadsere langt på den tyske motorvej. Men jeg er da også skeptisk i forhold til omdømmet på en Renault. Jeg er sikker på, den kører fedt - men måske skramler Renault stadig og det giver regninger henne på værkstedet.

Tak for de mange gode kommentarer. Flere er velkomne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tjaa Nu sytes jeg at Renault er fede biler - de blev for alvor gode i slut firserne da R19 så dagens lys og det "Frankofile" forsvandt, bilen blev mere europæisk sidne er det kun gået frem for mærket også i Tyskland, hvor Renault var det mest ikke tyske bilmærke der solgte bedst ! - En appelsinbil (Seat) er også en fin bil men men har rødder fra Ibiza der er en gammel Fiat som Spanierne fik lov til at kopiere.  - Ford - Forbedringer Og Reperationer Daglig bliver aldig værd at købe rent skrot - Fiat (bare for jokens skyld) Fix It Again Tony  - så køb du trygt en Renault

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gummidrengen skrev, for 2 minutter siden:

Ja men det er super fransk :-)

Det er bare træls når du åbner øjnene og finder ud af at det er Gérard Depardieu der har givet dig super fransk :-P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 minutter siden:

Tjaa Nu sytes jeg at Renault er fede biler - de blev for alvor gode i slut firserne da R19 så dagens lys og det "Frankofile" forsvandt, bilen blev mere europæisk sidne er det kun gået frem for mærket også i Tyskland, hvor Renault var det mest ikke tyske bilmærke der solgte bedst ! - En appelsinbil (Seat) er også en fin bil men men har rødder fra Ibiza der er en gammel Fiat som Spanierne fik lov til at kopiere.  - Ford - Forbedringer Og Reperationer Daglig bliver aldig værd at købe rent skrot - Fiat (bare for jokens skyld) Fix It Again Tony  - så køb du trygt en Renault

Du levede da vist op til dit navn, inden du skrev det indlæg ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

værkstedregninger var ikke det der tyngede mit budget - en laguna 1 årg 95 1,8 en flad familiebil jeg havde den i 10 år - servicedele og værksted aut. Renault V - 15.000 km årligt 5.000 kr årligt - skift af forfjeder knækket - og et baghjulsleje 3.500 kr incl arb.løn - en udstødning og en kølerslange 4.500 ialt på 8.000 udover service -på 10 år...det er ok for mig.

 

VW Golf eller Polo GTI er gode bud med man betaler meget for mærket...

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Damn it, her blomstrer fordomme og fjolserier i 3. potens.

Citroen laver brandbiler og Peugeot holder lidt for meget på værksted, altså er alt fransk lort.

Audi og VW kan heller ikke holde til at blive brugt, så derfor kan Daimler, BMW og Porsche da ikke lave biler. vel.

Eller skal vi have Ansaldobreda på banen for at dokumentere, at Ferrari, Lamborghini, Maserati og De Tomaso ikke dur.

Og nej, Alfa og FIAT (für Italiener ausreichende Technik) laver ganske vist lækre biler, men holdbarheden lader meget tilbage at ønske.

Ingen kan vist sige sig fri for at ligge under for sådanne fordomme, men nu er det 3½ år siden. jeg købte min Twingo Diesel, og når den i næste uge runder de 100.000,- km, så er det værste stadigvæk, at der er gået et par pærer bagude.

Luk nu øjnene op, der laves ikke decideret skrammel i dag! :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 31 minutter siden:

Damn it, her blomstrer fordomme og fjolserier i 3. potens.

Citroen laver brandbiler og Peugeot holder lidt for meget på værksted, altså er alt fransk lort.

Audi og VW kan heller ikke holde til at blive brugt, så derfor kan Daimler, BMW og Porsche da ikke lave biler. vel.

Eller skal vi have Ansaldobreda på banen for at dokumentere, at Ferrari, Lamborghini, Maserati og De Tomaso ikke dur.

Og nej, Alfa og FIAT (für Italiener ausreichende Technik) laver ganske vist lækre biler, men holdbarheden lader meget tilbage at ønske.

Ingen kan vist sige sig fri for at ligge under for sådanne fordomme, men nu er det 3½ år siden. jeg købte min Twingo Diesel, og når den i næste uge runder de 100.000,- km, så er det værste stadigvæk, at der er gået et par pærer bagude.

Luk nu øjnene op, der laves ikke decideret skrammel i dag! :) 

Og Renault er stadig ikke nogen fed bil. Måske ikke decideret skrammel, men heller ikke fed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes Renault én er fin, men ville nok vælge monderoen på grund af brændsel økonomien.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er godt nok mange fordomme...... men Onslow  siger noget af det mest fornuftige (i denne tråd ;) )

Der laves ikke decideret skrammel. Hvis du køber en lidt speciel bil, må du regne med store afskrivninger. Og en Renault GT er en speciel bil. Men den er også lidt en bil som folk ikke rigtig ser, og kun dem der ved hvad det er - og kender biler - ser det.... der får du så til gengæld street credit.

En Golf GTI og en Cupra.... ja det er jo det alle vælger. "Det sikre valg" men også det kønsløse og kedelige valg. Farven er iøvrigt fed. 

Hvis det er den du har forelsket dig i, så køb den. Den er cool. Men forvent afskrivninger i den store klasse.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...