Hop til indhold
FKK4Ever

Billige fly til Thailand

Recommended Posts

Så er det nu der kan bookes billige fly til Thailand.

Jeg har netop booket 2 uger i februar/marts med Qatar Airways til kun 2.963 kr. Det er via Doha med ca. 2.5 timers transit - det er til at holde ud.

Jeg har rejst med Qatar før og de har en meget god service og nye gode fly, så det kan kun anbefales. Tidligere rejste jeg altid direkte med Thai men de skal have ca. 7.000 for samme periode så jeg kan godt leve med at rejse via Doha .Betal ikke ekstra for servicepakker med pladsreservation m.v. som flere online bureauer tilbyder, det er gratis på Qatar hjemmesiden når bookingnummeret kommer!

Del dette indlæg


Link til indlæg

2.963 retur?

I så fald er det svinebilligt. Hvor har du fundet dem? (altså ud over det er Qatar Airways ...). Billigste på Qatar jeg finder er 6.029, retur...

Redigeret af Breastaddict

Del dette indlæg


Link til indlæg

Momondo.dk: CPH-BKK 24/2 og retur BKK-CPH 11/3, Til billigste pris lige nu koster det 3.373,- Kl. 8.30 i dag kostede det de 2.963,-

Jeg har fulgt dem i nogle dage og priserne svinger flere gange dagligt fra de knapt 3.000 til 3.900. I følge Quatars hjemmeside kører de "Travel festival" frem til 17/1 med uhørt lave priser, så det er muligvis snart overstået. Alternativt har både Norwegian og Aeroflot haft meget gode priser siden nytår i ca. samme periode.

 

Der kan bookes direkte hos Qatar, men det er billigere via online bureauerne, jeg har denne gang booket via Travellink men har også tidligere anvendt Kilroy og begge steder fungerer det fint. Jeg foretrækker dog Kilroy da de er danske, men har ikke haft problemer med de norske og svenske sider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
FKK4Ever skrev, for 1 time siden:

 

Jeg har fulgt dem i nogle dage og priserne svinger flere gange dagligt fra de knapt 3.000 til 3.900. I følge Quatars hjemmeside kører de "Travel festival" frem til 17/1 med uhørt lave priser, så det er muligvis snart overstået. Alternativt har både Norwegian og Aeroflot haft meget gode priser siden nytår i ca. samme periode.

 

 

Plejer også at bruge Thai Airways, men de er lidt dyre i øjeblikket. Har kigget på Qatar, men også Emirates til 4000.- og lidt bedre flytider for mig. Nogen erfaring med Emirates ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 2 timer siden:

Plejer også at bruge Thai Airways, men de er lidt dyre i øjeblikket. Har kigget på Qatar, men også Emirates til 4000.- og lidt bedre flytider for mig. Nogen erfaring med Emirates ?

Dem har jeg aldrig fløjet med...

Del dette indlæg


Link til indlæg
powerpoint skrev, for 3 timer siden:

Plejer også at bruge Thai Airways, men de er lidt dyre i øjeblikket. Har kigget på Qatar, men også Emirates til 4000.- og lidt bedre flytider for mig. Nogen erfaring med Emirates ?

Jeg har fløjet Emirates to gange med ca. 3 timers transit i Dubai.

Ingen problemer. Fine fly, nu med Airbus A380 fra Kbh også. God underholdning ombord, fine pladsforhold, maden acceptabel og betjeningen er som forventet. Det er et internationalt flyselskab med internationalt kabinepersonale.

Jeg er personligt glad for at komme ud og strække ben nogle timer på halvvejen, det gør den samlede rejsetid lidt længere, 2x6 timers flyvning + transit, men jeg kan godt få lidt klaustrofobi af 10 timer i en sardindåse.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej!

För att kunna få riktigt billiga biljetter med flyg, så gäller de att vara inne på olika resebolag regelbundet under en längre tid förre avresan. De olika flygbolagen har olika tider när de har rabatterade reseerbjudande för resor. Men allt hänger på hur tidigt man kan beställa sin resa.

T.ex Thai Airways hade erbjudande förra året. Beställ din resa förre den 29 nov 2015 med utresa  mars-juni 2016 från Köpenhamn på 4600 svenska kronor. Efter den 29 nov så gick resorna upp till 7000 svenska kronor för samma tid. Priserna kommer säkert att gå ner ju närmare resedatum man kommer beroende på efterfrågan, men knappast till 4600.

 

https://www.flygresor.se/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bbullersen skrev, for 4 timer siden:

Jeg har fløjet Emirates to gange med ca. 3 timers transit i Dubai.

Ingen problemer. Fine fly, nu med Airbus A380 fra Kbh også. God underholdning ombord, fine pladsforhold, maden acceptabel og betjeningen er som forventet. Det er et internationalt flyselskab med internationalt kabinepersonale.

Jeg er personligt glad for at komme ud og strække ben nogle timer på halvvejen, det gør den samlede rejsetid lidt længere, 2x6 timers flyvning + transit, men jeg kan godt få lidt klaustrofobi af 10 timer i en sardindåse.

 

BB

Jeg syntes også det er perfekt at få turen delt i 2. Jeg kan ikke sove i et fly og så kan de 10 timer i streg godt være træls at komme igennem.

Doha og Dubai ligger fint på halvvejen og de 2-3 timer transit går hurtigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
FKK4Ever skrev, 1 time siden:

Dubai ligger fint på halvvejen og de 2-3 timer transit går hurtigt...

Jeg var ved at undersøge mulighederne for at tage et par dages stopover i Dubai på enten ud- eller hjemturen -eller begge veje - men så bliver billetten min. kr. 500,- dyrere :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 11 timer siden:

Jeg var ved at undersøge mulighederne for at tage et par dages stopover i Dubai på enten ud- eller hjemturen -eller begge veje - men så bliver billetten min. kr. 500,- dyrere :-(

Man kan jo også sige, at 500 kr. ekstra for at tjekke Dubai ud er billigt. Jeg har da brugt væsentligt flere penge på at tjekke destinationer ud på weekendture osv. Viser det sig så at Dubai bare er stedet, så kan man jo tage en længere tur en anden gang...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Norwegian der let finde returrejse til under 3000 uge efter uge,- fra April måned...  Og er med direkte flyvning.

Vær dog OBS på man skal betale ekstra såfremt man har ekstra kuffert, vil have flymad eller specielt sæde...

Del dette indlæg


Link til indlæg
FKK4Ever skrev, den 16/1/2016 at 10:18:

Man kan jo også sige, at 500 kr. ekstra for at tjekke Dubai ud er billigt. Jeg har da brugt væsentligt flere penge på at tjekke destinationer ud på weekendture osv. Viser det sig så at Dubai bare er stedet, så kan man jo tage en længere tur en anden gang...

Jeg kunne måske godt have tænkt mig at strække ben der et par dage både på ud- og hjemturen,  men så er det pludselig ca. kr. 1000,- ekstra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 35 minutter siden:

Jeg kunne måske godt have tænkt mig at strække ben der et par dage både på ud- og hjemturen,  men så er det pludselig ca. kr. 1000,- ekstra.

Ja også mig... Sålænge det er nogle få timer, så luksus,- fremfor en direkte flyvning på 10-12 timer...  Så man får delt den lange og kedelige flyvetur op,- hvor man feks kunne få noget godt at spise og ryge...  Men normalt direkte flyvninger dyrere... Findes også nogle med flere mellemlandinger hvor en tur tager 18-25 timer :-( 

Satser på min tur at jeg er meget træt når jeg rejser,-- og jeg kan sove det meste af turen.. Selvom flysædder altid er skod at sidde/halv ligge i så lang tid :) 

Gid der bare havde været wifi....  Det at have en bærbar og alle de muligheder for underholdning ville gøre tiden meget kortere.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Emirates tillader 2 stopover på ruten til Bangkok.

hvis man kun vælger den ene, så er den gratis, men vælger du dem begge, så koster det andet kun 400kr

jeg har booket en bussinesclass billet til 15000kr

skal sgu prøves en gang!

og engang imellem så skal man forkæle sig lidt. Man bliver så hente på sin hjemmeadresse i en limosuine både ud og hjem, og det samme i Bangkok. Ialt 4 gange bliver det så.

man får også lounge adgang alle steder, og fasttrack.

på airbus380 er der også adgang til baren bagerst i flyet

Jeg tager afsted 1 marts og hjem igen 31. Marts.

Redigeret af Kneppetyr
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, for 56 minutter siden:

Emirates tillader 2 stopover på ruten til Bangkok.

hvis man kun vælger den ene, så er den gratis, men vælger du dem begge, så koster det andet kun 400kr

jeg har booket en bussinesclass billet til 15000kr

skal sgu prøves en gang!

og engang imellem så skal man forkæle sig lidt. Man bliver så hente på sin hjemmeadresse i en limosuine både ud og hjem, og det samme i Bangkok. Ialt 4 gange bliver det så.

man får også lounge adgang alle steder, og fasttrack.

på airbus380 er der også adgang til baren bagerst i flyet

Jeg tager afsted 1 marts og hjem igen 31. Marts.

Wow!

Lyder sgu' da cool!

Og så med et lækkert hotel i Dubai, måske et af dem hvor der er diskodasko og lidt piger i baren :P

Gad vide om de laver transfer helt til Pattaya...

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Baren er bagerst i business class området, ikke bagerst i flyet, så er der for langt at stavre tilbage til sit sæde. 380'eren er megagiga stor, personalet hos Emirates er meget venlige og serviceminded. God tur

15.000 for en Business class er forøvrigt billigt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Angående deres "chaufførservices" så er det sådan at de første 40 km radius fra lufthavnen er gratis, derefter betaler man 20 kr pr km. i Danmark.

i thailand er det 60 km fra lufthavnen. der er en fast pris på 2500 bath ekstra for at blive kørt til Pattaya.

ja jeg syntes også at det var en billig pris. Derfor så skulle det være denne gang.

Businessclass ER bagerst i flyet, øverst etage. Kig selv på sædeoversigten på deres hjemmeside eller på seatguru!

Redigeret af Kneppetyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nuvel den A-380'er jeg fløj med mellem Dubai og Seoul husker jeg indrettet således, at allerforrest på 1. sal var 1. class, så kom business, der sluttede med baren, herefter var der monkeyclass for resten.

Men pyt nyd turen og baren og det venlige personale.

 

P.S.: De havde dengang en rigtig god champagne om velkomst drink.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vær lige opmærksom på at Emirates nye A380 der flyver København-Dubai er lidt anderledes indrettet end de øvrige.

Det er lidt forskelligt om der er monkey-class på første sal eller ej. Som jeg kan forstå har de fleste af maskinerne i Emirates flåde ikke monkey-class på 1. sal.

 

Tak for info vedr. transfer :)

2500 baht er nu også en sjat, men hvis det skal være...

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...