Guest Hybris Skrevet 13. Januar, 2016 Jo for pokker, det havde jeg da osse helt glemt Og så kan man sige om os, der er fartbilister, at vi er midlertidigt sindssyge, utilregnelige, egoistiske og at vi udsætter andre mennesker for fare + alt det andet BAVL og røde snak, som de kan komme af med, dem med de "rigtige" meninger ! Det er til at få kværk af ....... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 13. Januar, 2016 Hybris skrev, for 5 timer siden: Jo for pokker, det havde jeg da osse helt glemt Og så kan man sige om os, der er fartbilister, at vi er midlertidigt sindssyge, utilregnelige, egoistiske og at vi udsætter andre mennesker for fare + alt det andet BAVL og røde snak, som de kan komme af med, dem med de "rigtige" meninger ! Det er til at få kværk af ....... Tør øjenene! "don't do the crime if you can't do the time".... Men i øvrigt giver jeg dig ret i, at det at køre "lidt for stærkt" selvfølgelig ikke kan sammenlignes med de andre grove forbrydelser...MEN når det så er sagt, så er der jo VANVITTIGE billister derude også, der desværre slipper alt for let ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 14. Januar, 2016 (edited) Hybris skrev, for 14 timer siden: ............ os, der er fartbilister,............ Det er til at få kværk af ....... Jeg bryder loven og jeg synes at det er urimeligt at folk er efter mig!! ahhh come on. Lad være med at pive. Du har ovenikøbet indrømmet, at du identificerer dig som lovbryder med titlen "fartbillist". Pinligt. Lad nu være med den gradbøjning. "jamen jeg bryder kun loven en lille smule, så det er ok". Redigeret 14. Januar, 2016 af Harran Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 14. Januar, 2016 McQueen skrev, for 11 timer siden: Tør øjenene! "don't do the crime if you can't do the time".... Men i øvrigt giver jeg dig ret i, at det at køre "lidt for stærkt" selvfølgelig ikke kan sammenlignes med de andre grove forbrydelser...MEN når det så er sagt, så er der jo VANVITTIGE billister derude også, der desværre slipper alt for let ... http://ekstrabladet.dk/112/stoppet-af-politiet-saa-tv-avisen-med-149-kmt/5908315 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hybris Skrevet 14. Januar, 2016 Harran skrev, for 4 timer siden: Jeg bryder loven og jeg synes at det er urimeligt at folk er efter mig!! ahhh come on. Lad være med at pive. Du har ovenikøbet indrømmet, at du identificerer dig som lovbryder med titlen "fartbillist". Pinligt. Lad nu være med den gradbøjning. "jamen jeg bryder kun loven en lille smule, så det er ok". Der er den igen ! Lovbryder, eller mellem linjerne KRIMINEL ! Det kaldes PROPERTIONSFORVRÆNGNING ! Det med farten er et politikerskabt fænomen. Vi skal have penge i kassen og vi skal have folk til at sætte tempoet ned, for et for højt tempo på de overfyldte veje, som er forsømt udbygget og forbedret giver ulykker ! Dette desuagtet at vi generelt vil have tempoet op i samfundet samtidigt ! Det har intet med lovbrug at gøre. Det er sammenligningen der er SYG ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hybris Skrevet 14. Januar, 2016 BigDick skrev, for 1 time siden: http://ekstrabladet.dk/112/stoppet-af-politiet-saa-tv-avisen-med-149-kmt/5908315 Øjnene de er helt tørre - det kan jeg love dig for. Men det er svælget ikke - aldrig ! Folk der pudser sko, ser tv, smører madpakke, piller tæer og andre helt mærkelige ting under kørslen, hører slet ikke hjemme på vejene ... Selvom jeg kører stærkt, så kører jeg ikke med hovedet under armen, selvom det for mange at se er det samme. Det behøver det ingenlunde at være. Tempo er sundt - meget tempo er MEGET sundt ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 14. Januar, 2016 Det er farligt at være på vejene, så jo kortere tid man er på vejen jo sikrere er det, med andre ord jo stærkere man kører, jo hurtigere er man væk fra vejen og jo sikrere er man? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 14. Januar, 2016 Bear skrev, for 24 minutter siden: Det er farligt at være på vejene, så jo kortere tid man er på vejen jo sikrere er det, med andre ord jo stærkere man kører, jo hurtigere er man væk fra vejen og jo sikrere er man? Det sjove i den tese er jo, at den delvist er sand. Når jeg på mine daglige ture til og fra arbejde ser, hvordan folk kører, så ønsker jeg så sandelig også hurtigst muligt at komme væk fra den ekstremsport. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 14. Januar, 2016 (edited) Hybris skrev, 1 time siden: Øjnene de er helt tørre - det kan jeg love dig for. Men det er svælget ikke - aldrig ! Folk der pudser sko, ser tv, smører madpakke, piller tæer og andre helt mærkelige ting under kørslen, hører slet ikke hjemme på vejene ... Selvom jeg kører stærkt, så kører jeg ikke med hovedet under armen, selvom det for mange at se er det samme. Det behøver det ingenlunde at være. Tempo er sundt - meget tempo er MEGET sundt ! Vi er ikke uenige. Nu har jeg i hele mit liv,først som chauffør da vi "gik" på vejene i 20 år, derefter som buschauffør i pt. 15 år,og som chauffør i mit fritidsjob (8 år) haft adskillige oplevelser/nærved ulykker, jeg godt kunne have været foruden. Har fået et klip -.køretøj over 3500 kg.i 1998, 1 klip - køretøj under 3500 kg. i 2006, Samt en P-afgift.i 2014. Væltet meden bus i vinteren 2013, kørte 20 km/t men vinden tog fat, så den måtte på græs. Om jeg så har været heldig eller kørt fornuftigt, vil jeg lade andre om at bedømme. Når man har oplevet en del ekstrem sport på sin vej, som den ærede med debattør Hr..Onslow fremfører, så er jeg glad hver gang, jeg igen er på matriklen som et helt menneske, Atter et nerded indlæg, sorry den ærede Ledvogter Redigeret 14. Januar, 2016 af BigDick kommaer stjålet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 14. Januar, 2016 Onslow skrev, for 3 timer siden: Det sjove i den tese er jo, at den delvist er sand. Når jeg på mine daglige ture til og fra arbejde ser, hvordan folk kører, så ønsker jeg så sandelig også hurtigst muligt at komme væk fra den ekstremsport. Gad vide om ikke dine med/modtrafikanter siger det samme Var der ikke en der sagde en gang: "90 procent af bilisterne mener at de kører bedre end gennemsnittet" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 14. Januar, 2016 Bear skrev, for 51 minutter siden: Gad vide om ikke dine med/modtrafikanter siger det samme Var der ikke en der sagde en gang: "90 procent af bilisterne mener at de kører bedre end gennemsnittet" Du eh, nu er det sådan, at jeg til dagligt tumler med køretøjer, som er mellem 12 og 18 meter lange, og på de 50.000 km, jeg tilbagelægger i bymæssig trafik, er det lykkedes mig gennem de sidste 8 år at køre et enkelt spejl af og skramme en fremmed mands bil, så mon ikke, at det ikke bare er noget, jeg mener? Dertil kommer så 30.000 km privat, hvor sidste gang, jeg skubbede til nogen, var i 1986. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 14. Januar, 2016 Onslow skrev, for 21 minutter siden: Du eh, nu er det sådan, at jeg til dagligt tumler med køretøjer, som er mellem 12 og 18 meter lange, og på de 50.000 km, jeg tilbagelægger i bymæssig trafik, er det lykkedes mig gennem de sidste 8 år at køre et enkelt spejl af og skramme en fremmed mands bil, så mon ikke, at det ikke bare er noget, jeg mener? Dertil kommer så 30.000 km privat, hvor sidste gang, jeg skubbede til nogen, var i 1986. Ha, mit sidste uheld var i 1983 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 15. Januar, 2016 (edited) Hybris skrev, for 20 timer siden: Der er den igen ! Lovbryder, eller mellem linjerne KRIMINEL ! Det kaldes PROPERTIONSFORVRÆNGNING ! Det med farten er et politikerskabt fænomen. Vi skal have penge i kassen og vi skal have folk til at sætte tempoet ned, for et for højt tempo på de overfyldte veje, som er forsømt udbygget og forbedret giver ulykker ! Dette desuagtet at vi generelt vil have tempoet op i samfundet samtidigt ! Det har intet med lovbrug at gøre. Det er sammenligningen der er SYG ! .."eller mellem linjerne KRIMINEL". ØHHH NEJ. Ikke imellem linjerne. Lovbrud = kriminalitet. Det er et spørgsmål om definition! "Kriminalitet er en juridisk forbudt handling, der er strafbar. Dem der begår kriminalitet er kriminelle". Jeg synes at det er en interessant betragtning, du der bringer frem. Danmark har en lovgivning, som du betvivler motivationen bag. Derfor mener du dig i din gode ret til ikke at følge den altså at bryde loven. Din moral gør det åbenbart acceptabelt for dig selv at vælge, hvilken lovgivning du føler rigtigt at følge og i hvilket omfang du følger den. Du har så valgt at færdselsloven er den udvalgte lov du ikke ønsker at følge. Den argumentation du bruger, kan jeg bruge med hvilken som helst lovgivning jeg ikke har lyst til at følge. "Jeg føler at skattelovgivningen er et politikerskab fænomen, kun lavet for at skabe penge i kassen. Det synes jeg er et skummelt motiv og skattetrykket er sat alt for højt i forhold til (hvad jeg føler) er rimelig. Derfor er det selvfølgelig ok, at jeg vælger ikke at betale mere i skat end jeg synes er rimelig. " eller: "Jeg føler at våbenlovgivningen er et politikerskabt fænomen kun lavet for at undertrykke folk og at længden på knive er sat for lavt, derfor vælger jeg selv længden af mit sværd, når jeg går i byen." Jeg forstår ikke at du kan påstå, at du ikke bryder loven og at sammenligningen er syg. Der findes en lov -> du følger den ikke = lovbrud. Hvis du ikke definerer kriminalitet med lovbrud kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad din definition så er. Hvorfor kan du ikke bare acceptere titlen kriminel eller lovbryder? Hvorfor er det så svært for dig at indrømme? Du vælger at være vanekriminel og skal måske tage straffen på et tidspunkt, medmindre det lykkedes dig (som så mange andre kriminelle, desværre) at undslippe. That's the fair game! Redigeret 15. Januar, 2016 af Harran Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hybris Skrevet 15. Januar, 2016 Nej, det er ikke fair game .... Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg IKKE bryder loven ved at køre for stærkt ! Det er det der resulterer i politikerlede. Og det bliver kun værre. I princippet kan man tage alle mulige former for sider af samfundet og gøre dem ulovlige. Man kan f.eks. forbyde prostitution, man kan lægge en skat på frisk luft og man kan jo tage folks køretøjer fra dem, deres huse, eller deres koner, deres børn eller lignende, hvis ikke de overholder færdselsloven. Jeg tror desværre ikke, at uanset hvor langt jeg "kører den ud", at du vil kunne se det groteske i det ! Det er et latent og letkøbt argument, at du forsøger at angribe min moral, set i forhold til al lovgivning, ved at insinuere, at jeg kun ønsker at overholde den lovgivning, som jeg kun selv ønsker at overholde. Den havde jeg set komme .... Og sådan forholder tingene sig ikke helt. Det er du vel inderst inde også godt selv klar over. Det jeg angriber, er den trang til, her i kongeriget, fra politikernes side, at man dyrker nogle områder, hvor man kan indkassere ussel mammon og så gør man det nærmest til en nationalsport ! Vi er nærmest lige så slemme som svenskerne, til at forbyde alting. Når man så, som et selvstændigt tænkende individ, engang imellem siger "skråt op" til deres (undskyld udtrykket !) lorteregler, så bliver man ikke notorisk lovbryder og anarkist af det ! Jeg læser det du skriver, hvilket du har ret til at skrive og mene. Respekt for det. Men det er stadig efter min bedste mening, proportionsforvrængning, at kalde en fartbilist kriminel ! Dette selvom det for dig er ønsketænkning, at sætte nævnte i samme bås, som er narkohandler, morder eller en voldtægtsforbryder. Din moral er skruet sammen på Christiania ... God weekend. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 15. Januar, 2016 Hybris skrev, for 5 timer siden: Nej, det er ikke fair game .... Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg IKKE bryder loven ved at køre for stærkt ! Det er det der resulterer i politikerlede. Og det bliver kun værre. I princippet kan man tage alle mulige former for sider af samfundet og gøre dem ulovlige. Man kan f.eks. forbyde prostitution, man kan lægge en skat på frisk luft og man kan jo tage folks køretøjer fra dem, deres huse, eller deres koner, deres børn eller lignende, hvis ikke de overholder færdselsloven. Jeg tror desværre ikke, at uanset hvor langt jeg "kører den ud", at du vil kunne se det groteske i det ! Det er et latent og letkøbt argument, at du forsøger at angribe min moral, set i forhold til al lovgivning, ved at insinuere, at jeg kun ønsker at overholde den lovgivning, som jeg kun selv ønsker at overholde. Den havde jeg set komme .... Og sådan forholder tingene sig ikke helt. Det er du vel inderst inde også godt selv klar over. Det jeg angriber, er den trang til, her i kongeriget, fra politikernes side, at man dyrker nogle områder, hvor man kan indkassere ussel mammon og så gør man det nærmest til en nationalsport ! Vi er nærmest lige så slemme som svenskerne, til at forbyde alting. Når man så, som et selvstændigt tænkende individ, engang imellem siger "skråt op" til deres (undskyld udtrykket !) lorteregler, så bliver man ikke notorisk lovbryder og anarkist af det ! Jeg læser det du skriver, hvilket du har ret til at skrive og mene. Respekt for det. Men det er stadig efter min bedste mening, proportionsforvrængning, at kalde en fartbilist kriminel ! Dette selvom det for dig er ønsketænkning, at sætte nævnte i samme bås, som er narkohandler, morder eller en voldtægtsforbryder. Din moral er skruet sammen på Christiania ... God weekend. Gud hvor du vrøvler! Det er total uncool at lege racerkører på vejene... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hybris Skrevet 16. Januar, 2016 Det muligt. At overtræde fartgrænser, er ikke det samme som at køre ræs ! Med de spinkle fartgrænser vi har her i nationen, er der vist ikke mange af os, der kan se os fri for at overtræde dem. Hvis vi skal være helt ærlige ... Så det er spørgsmålet, om vi skal være det ....... ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Harran 2418 Skrevet 17. Januar, 2016 (edited) Hybris skrev, den 15/1/2016 at 18:21: Nej, det er ikke fair game .... Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg IKKE bryder loven ved at køre for stærkt ! Det er det der resulterer i politikerlede. Og det bliver kun værre. I princippet kan man tage alle mulige former for sider af samfundet og gøre dem ulovlige. Man kan f.eks. forbyde prostitution, man kan lægge en skat på frisk luft og man kan jo tage folks køretøjer fra dem, deres huse, eller deres koner, deres børn eller lignende, hvis ikke de overholder færdselsloven. Jeg tror desværre ikke, at uanset hvor langt jeg "kører den ud", at du vil kunne se det groteske i det ! Det er et latent og letkøbt argument, at du forsøger at angribe min moral, set i forhold til al lovgivning, ved at insinuere, at jeg kun ønsker at overholde den lovgivning, som jeg kun selv ønsker at overholde. Den havde jeg set komme .... Og sådan forholder tingene sig ikke helt. Det er du vel inderst inde også godt selv klar over. Det jeg angriber, er den trang til, her i kongeriget, fra politikernes side, at man dyrker nogle områder, hvor man kan indkassere ussel mammon og så gør man det nærmest til en nationalsport ! Vi er nærmest lige så slemme som svenskerne, til at forbyde alting. Når man så, som et selvstændigt tænkende individ, engang imellem siger "skråt op" til deres (undskyld udtrykket !) lorteregler, så bliver man ikke notorisk lovbryder og anarkist af det ! Jeg læser det du skriver, hvilket du har ret til at skrive og mene. Respekt for det. Men det er stadig efter min bedste mening, proportionsforvrængning, at kalde en fartbilist kriminel ! Dette selvom det for dig er ønsketænkning, at sætte nævnte i samme bås, som er narkohandler, morder eller en voldtægtsforbryder. Din moral er skruet sammen på Christiania ... God weekend. ja, den havde jeg jo så også set komme. Faktafornægtelse og udenomssnak. "som et selvstændigt tænkende individ..." Du hæver dig lige op på en piedestal, hvor du bedømmer at du har evnen til selv at bestemme hvilken lov du vil følge. Ingen har kaldt dig for anarkist, men det er principielt retningen man går, såfremt alle besluttede sig for kun at overholde de love man selv fandt acceptable. Jeg har ikke sat dig i samme bås som hverken narkohandlere, mordere andet at de også selv vælger deres lovgivning og også er kriminelle. Så lad være med at lægge mig ord i munden. Hvorfor du pludselig kalder mig for christianit kan jeg ikke gennemskue, men det er vel blot måden du debatterer på. Og ja, jeg angriber din moral. For moral er jo netop emnet her. Du betragter det som acceptabelt at udvælge hvilken lov du har lyst til at følge. At du kalder det et letkøbt argument overrasker mig ikke. Det er hverken letkøbt eller proportionsforvrængende, det er en logisk parallel. At du som "selvstændigt tænkende individ" ikke kan gennemskue at lige netop dit lovbrud er uacceptabelt men andres ikke, handler også om moral og det overrasker mig heller ikke at du ikke kan se logikken i, at alle "selvstændigt tænkende individer" ikke blot selv kan prioritere lovgivningen og tillade hvad du sikkert opfatter som "civil ulydighed", men som i virkeligheden er et indiskutabelt lovbrud. Lovgivningen er udformet for at sikre sikkerheden på vejene. At du er uenig i loven og at du mener, at du selv er en kompetent billist og derfor ikke behøver at følge loven er et argument jeg har set så mange gange. Det gør bare ikke argumentet mere rigtigt eller moralsk uantasteligt. Jeg har set fartbillister, der selv efter de har fået nok klip til at få taget kørekortet ikke vil indse at de er helt galt på den, men betragter sig som ofre i "statens jagt på penge". Jeg har set eksempler på folk der har skadet andre i deres egen vurdering af behovet for hastigheden, men stadig efter at de har modtaget deres dom ikke vil indrømme deres fejlvurdering af evner. Og gang på gang må jeg ryste på hovedet af de tåber der mener at de er dygtige nok billister til at de alene har ret til at bryde loven. Undersøgelser har vist at 90% vurderer at de gennemsnitligt er bedre billister end de øvrige i trafikken. Desværre tror jeg, at simpel logik er tabt. Jeg håber, at du mister dit kørekort inden du skader andre medborgere. ...Og jeg håber, at når du mister det vil acceptere fakta og lade være med at køre uden kort, selvom jeg kan have mine tvivl. Redigeret 17. Januar, 2016 af Harran 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 17. Januar, 2016 Uha, Harran, ubetinget lydighed overfor loven, uanset hvor tåbelig den måtte være, så kan intet mindre end fratagelse af kørekortet og dermed familiens eksistensgrundlag gøre det. Eller er det amputation af speederfoden, du advokerer for, i så fald bør du betænke, at bremsen desværre også skal betjenes med højre fod, selv i biler med automatgear. Tåbelige love, nævnte jeg den med stænklapperne eller knivloven? I din optik er jeg vel også forbryder, fordi jeg har min schweitzerkniv i lommen, hvor den har opholdt sig siden sidste årtusinde, eller hvordan? Blind efterfølgelse af alle love og befalinger er som bekendt den direkte vej til fascisme og beslægtede styreformer! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hybris Skrevet 17. Januar, 2016 Mit indlæg har intet med fakta fornægtelse at gøre. Ej heller udenomssnak. Dit seneste indlæg Harran er jo helt typisk for folk som dig. Vi har loven i hånden og så kan vi jo sagtens tillade os at slå ham oven i hovedet ! Det er ikke ensbetydende med at du har ret, fordi du har loven på din side. Onslow er inde på noget af det rigtige, men du kan desværre ikke se det. Og så tillader du dig, at kalde folk kriminelle, som overtræder færdselsloven. Kriminel er en person, der overtræder Straffeloven ! Færdselsloven er IKKE en Straffelov, selvom den altså alligevel straffes. Jeg har på intet tidspunkt følt mig hævet over loven, tværtimod ! Alligevel kan jeg se de svagheder, uhensigtsmæssigheder og den irritation, som visse love skaber for folk. Det gør ikke, at de ikke skal respekteres. Men de er tåbelige alligevel. Det er mig f.eks. en gåde, hvordan vi kan være så meget klogere, end de 80 millioner tyskere, der bor nede på den anden side af grænsen. Vi har jo patent på "den helt rigtige løsning" og det er p.g.a. folk som dig, der helt sikkert ved meget bedre end os andre lydighedsnægtere, kriminelle, lovbrydere, anarkister og hvad du ellers kan finde på at kalde os ! Du er jo en sand moralist Harran - så jeg håber ikke du kommer til at bryde loven, for så vi du få en meget dårlig smag i munden ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg