Hop til indhold
Gæst

Påvirker 'fuldmåne' jeres nattesøvn...?

Recommended Posts

Romeo skrev, for 6 minutter siden:

Der er en berømt astrofysiker der udregnede hvor stor betydning en fuldmåne, og månen generelt har for din søvn og din opførsel. Han fandt frem til at din hovedpude havde, bogstaveligt talt, 1 milliard gange større indflydelse på begge dele end månens tyngdekraft. Det er blevet videnskabeligt bevist at det man kalder månesyge ikke findes, i samme forstand. Der er selvfølgelig andre ting der spiller ind. F.eks. under en fuldmåne er der jo en del lysere udenfor end under en nymåne. Der er også den effekt at hvis du bliver gravid under en fuldmåne er der rigtig stor sandsynlighed for at du også får barnet under en fuldmåne, fordi antal dage i graviditeten kommer til at passe ind perfekt. Det er jo romantisk at gøre det under en fuldmåne, derfor er der også flere børn der bliver født under en fuldmåne, men det er ikke fordi månens tyngdekraft hiver barnet ud af dig :-D

 

sorry for rant :p

Men han regnede aldrig ud hvor stor betydning fuldmånen har for min hovedpude. Og når man tænker på hvor stor betydning hovedpuden har for min søvn, så ......

Min mor sagde altid at dæmonerne var ude og luftede sig hver fuldmåne. Har din astrofysiker (den berømte) regnet ud hvor stor betydning fuldmånen har på dæmoner?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romeo skrev, 1 time siden:

Der er en berømt astrofysiker der udregnede hvor stor betydning en fuldmåne, og månen generelt har for din søvn og din opførsel. Han fandt frem til at din hovedpude havde, bogstaveligt talt, 1 milliard gange større indflydelse på begge dele end månens tyngdekraft. Det er blevet videnskabeligt bevist at det man kalder månesyge ikke findes, i samme forstand. Der er selvfølgelig andre ting der spiller ind. F.eks. under en fuldmåne er der jo en del lysere udenfor end under en nymåne. Der er også den effekt at hvis du bliver gravid under en fuldmåne er der rigtig stor sandsynlighed for at du også får barnet under en fuldmåne, fordi antal dage i graviditeten kommer til at passe ind perfekt. Det er jo romantisk at gøre det under en fuldmåne, derfor er der også flere børn der bliver født under en fuldmåne, men det er ikke fordi månens tyngdekraft hiver barnet ud af dig :-D

 

sorry for rant :p

Fedt indlæg. Hvis han er så berømt hvorfor så ikke oplyse hans navn ? ;)

Nu har man jo indflydense på hvilken hovedpude man bruger - jeg har en del af dem - men ikke indflydelse på fuldmånen. 

I øvrigt en sjov kendgerning det med fuldmånens og graviditetens cykli. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 4 minutter siden:

Fedt indlæg. Hvis han er så berømt hvorfor så ikke oplyse hans navn ? ;)

Nu har man jo indflydense på hvilken hovedpude man bruger - jeg har en del af dem - men ikke indflydelse på fuldmånen. 

I øvrigt en sjov kendgerning det med fuldmånens og graviditetens cykli. 

 

Neil Degrasse Tyson. Manden der gjorde at Pluto ikke længere var en planet :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min mor var nærmest rædselsslagen for fuldmånen, den måtte ikke kunne skinne ind af vinduerne. Hun sov dårligt og der var også tilfælde hvor hun gik i søvne.

Heldigvis har jeg ikke arvet problemet, jeg sover som en skudt ko uanset lyset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, for 20 timer siden:

... jeg spørger, fordi jeg gentagne gange (hvor jeg har sovet elendigt) efterfølgendehar kunnet konstatere, at der lige havde været eller var fuldmåne...

... ellers sover jeg faktisk fint og uden afbrydelser...

Er det bare mig, som er 'følsom' og småunderlig? smiler

Hvis det hjælper lidt, så tænk på, det kunne være langt værre, hvis du boede på planeten Saturn. Indtil videre ved man, at den planet har over 60 måner :-D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gummidrengen skrev, for 57 minutter siden:

Hvis det hjælper lidt, så tænk på, det kunne være langt værre, hvis du boede på planeten Saturn. Indtil videre ved man, at den planet har over 60 måner :-D

 

Eller på Pluto, som ikke en gang har lov til at være planet mere, takket være ham den der fuldmåneeksperten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dværgplaneten Pluto har 5 måner, så mener også det er for strengt, at den er blevet nedgraderet fra planet til dværgplanet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... tak for alle jeres tanker, men nu er jegbaltså lysvågen igen, suk. nu må den månelanding sgu da snart være aftagende. og som kommentar til alle jeres betragtninger og gode råd, kan jeg sige, at

- jeg bor i en ejendom, hvor mit soveværelse vender væk fra månemanden

- jeg har en hovedpude, som jeg er SÅ glad for, at den kommer med på rejser 

- jeg er lykkelig over, at jorden ikke omkredses af 60 måner uff, og at jeg ikke bor på Pluto

- til Jasmin - jeg HARbfaktisk ægløsning og det i kombi med fuldmåne og eftervirkningerne efter overgangen til vintertid har da stort set gjort søvn umuligt. bloody hell...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 16 timer siden:

Min mor var nærmest rædselsslagen for fuldmånen, den måtte ikke kunne skinne ind af vinduerne. Hun sov dårligt og der var også tilfælde hvor hun gik i søvne.

Heldigvis har jeg ikke arvet problemet, jeg sover som en skudt ko uanset lyset.

Sov hun også dårligt de nætter hun ikke var klar over, der var fuldmåne?
Jeg tænker om dette måne snak ligeså meget kan være noget psykologisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...