Hop til indhold
Gæst

Påvirker 'fuldmåne' jeres nattesøvn...?

Recommended Posts

Gæst

... jeg spørger, fordi jeg gentagne gange (hvor jeg har sovet elendigt) efterfølgendehar kunnet konstatere, at der lige havde været eller var fuldmåne...

... ellers sover jeg faktisk fint og uden afbrydelser...

Er det bare mig, som er 'følsom' og småunderlig? smiler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved mange mener, at der er sammenhæng mellem månefase, søvn og opførsel. Tænk på hvad en tosse hedder på engelsk/amerikansk "lunatic" - "Luna" henviser til latin for måne. Personligt har jeg ikke nogen anderledes søvn, når det er fuldmåne. Du får vel ikke hår på ryggen ved fuldmåne? :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hørte i radioen for et stykke tid siden om emnet, og jeg kan også til tider sove lidt uroligt.
Her til morges vågnede jeg kl 04:00 :???:

Jeg skal i hvert fald til at tjekke min søvnmønster og fuldmåne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

... jeg spørger, fordi jeg gentagne gange (hvor jeg har sovet elendigt) efterfølgendehar kunnet konstatere, at der lige havde været eller var fuldmåne...

... ellers sover jeg faktisk fint og uden afbrydelser...

Er det bare mig, som er 'følsom' og småunderlig? smiler

hvordan passer din menstruation med månefaserne ?  for jeg sover ad helvede til lige efter ægløsning.... på dagen og 4 dage efter sover jeg så godt som slet ikke :)  

kan der være en sammenhæng måske ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... ha ha, i er søde, gentlemen, men det er faktisk et seriøst problem for mig..., hader at møde uoplagt på job og hellere vil have en 'morfar' efter frokost end at skulle arbejde seriøst videre til 'klokken ringer ud'... 

... til Jasmin, så kan der måske være en sammenhæng, det tror jeg liiige, at jeg vil checke de næste par gange..., tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jup https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=full moon affect sleep

Er det ikke noget med, at man også er lidt lettere når der er fuldmåne? :D

 

Nemlig. Derfor er der også ofte kraftig højvande - springflod ved fuldmåne. 

 

http://www.denstoredanske.dk/Geografi_og_historie/Geografi/Naturgeografi/Oceanografi/tidevand

 

Min ex påstod at hun fysisk kunne mærke ubehagelige forandringer i kroppen, dog uden at kunne definere dem. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min ex stod tit ude på terrassen og hylede ved fuldmåne. Ikke højt, men hun gjorde det vitterligt. 

 

Det var vel fordi i var i gang med en doggy?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fuldmånen kan være et meget smukt syn på en klar nattehimmel. Men jeg sover generelt ens det meste af året. Uanset månen eller andre ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min ex stod tit ude på terrassen og hylede ved fuldmåne. Ikke højt, men hun gjorde det vitterligt. 

 

Min (h)eks fulgte også månen - De sidste år af ægteskabet, kunne jeg ved at se i månekalenderen se, hvornår der var chance for sex . . . :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Månen påvirker ikke mig. Men datede engang en kvinde der mente hun var mere liderlig når der var fuld måne - der var fuld måne på vores date :D:D:D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min (h)eks fulgte også månen - De sidste år af ægteskabet, kunne jeg ved at se i månekalenderen se, hvornår der var chance for sex . . . :sad:

ja, det var lidt tyndt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du skal sætte et mørklægningsgardin op, så er problemet løst. Det er lyset, der gør søvnen mindre dyb. Der er intet mystisk eller andet - kun lyset gør forskellen.

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er hyper-sensitiv og gætter derfor på at fuldmånen har indvirkning på min søvn. Det er ikke noget jeg ved med sikkerhed, men de gange, hvor der har været fuldmåne har jeg sovet elendigt. 

Måske lidt off-topics, men synes dog at skiftet fra sommertid til normaltid var langt værre!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som gummidrengen siger. Lyset er også det, der stimulerer søvngængere til at gå mere i søvne ved fuldmåne, hvilket sandsynligvis er en af kilderne til varulvemyterne om fuldmåne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

... jeg spørger, fordi jeg gentagne gange (hvor jeg har sovet elendigt) efterfølgendehar kunnet konstatere, at der lige havde været eller var fuldmåne...

... ellers sover jeg faktisk fint og uden afbrydelser...

Er det bare mig, som er 'følsom' og småunderlig? smiler

Min gamle kollega, som i øvrigt er et meget pragmatisk og ligetil menneske, har det nøjagtigt som du og i følge hende er det et ret almindeligt fænomen .

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sover altid dårligt når det er fuldmåne. Og det har intet med lyset at gøre. Sover i totalt mørker. Vil heller egentlig ikke gå i seng de nætter. Der er ligesom noget der trækker og gør at jeg hellere vil ud. Og jeg bor i skoven :shock:

Måske har jeg lidt varulv i generne?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg slutter mig til klubben der bliver månesyg.....Og i min familie er det bestemt en ting der har plaget mange af os så længe jeg husker.

Jeg bruger mørklægnings gardiner, men det bedste er nu et soveværelse der vender mod nord. Der er lyset fra månen svagest :)

 

Redigeret af T.Hansen47

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en berømt astrofysiker der udregnede hvor stor betydning en fuldmåne, og månen generelt har for din søvn og din opførsel. Han fandt frem til at din hovedpude havde, bogstaveligt talt, 1 milliard gange større indflydelse på begge dele end månens tyngdekraft. Det er blevet videnskabeligt bevist at det man kalder månesyge ikke findes, i samme forstand. Der er selvfølgelig andre ting der spiller ind. F.eks. under en fuldmåne er der jo en del lysere udenfor end under en nymåne. Der er også den effekt at hvis du bliver gravid under en fuldmåne er der rigtig stor sandsynlighed for at du også får barnet under en fuldmåne, fordi antal dage i graviditeten kommer til at passe ind perfekt. Det er jo romantisk at gøre det under en fuldmåne, derfor er der også flere børn der bliver født under en fuldmåne, men det er ikke fordi månens tyngdekraft hiver barnet ud af dig :-D

 

sorry for rant :p

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...