Hop til indhold
Fredericia Fotografen

Hvorfor er der altid nogle der skal ødelægge indlæg

Recommended Posts

Gæst

Nu er det efterhånden sjældent jeg er på eroguide, men må godt nok sige at det også bliver mere og mere sørgeligt at læse med herinde. Personfnidder, nye profiler bliver mistænkelig gjort, tydeligt at læse at folk sidder anonymt bag deres ukendte profil og bare søger nogen at kritisere for hvad de skriver. 

Accepter dog andres mening og holdning, eller i det mindste skriv i en sober tone hvis man er uenig!!!

Det virker på mig som en del af de "gamle" profiler tror de har eneret på deres holdning og måske der trænger til at blive ryddet op i alle de dobbelt profiler der er her!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personlige angreb er trist. At karaktersbeskrive brugere er kedeligt. Forfølgelse er sørgeligt.

(Skal du sige det, din aggressive, naive, letfornærmede, svenske Banan der altid ved bedst - det er sgu til at kaste op)

 

Ja, det skulle jeg åbenbarlig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En del af løsningen kunne være, hvis det var lidt lettere og hurtigere at ignorere brugere. Lidt a'la' en like knap.

Hvis folk generelt var irriterede over en bestemt persons indlæg eller tone, kunne man blot trykke på knappen (ignorér bruger). Når Moderator over tid havde oplevet forholdsmæssigt mange blokeringer kunne vedkommende fjernes(hvis moderator vurderede at personen var en spammer).

Jeg tror desværre ikke på, at debat, dialog og høflige opfordringer i et forum som dette vil hjælpe. Forum er åbent for alle og en lille del af den danske befolkning er ganske enkelt fjolser der kun har til formål at irritere andre.

... og jo. Jeg er klar over at der findes en funktion til at ignorere brugere. Jeg tror blot at da den ikke er så let tilgængelige vil den ikke bliver brugt (det kræver flere klik og lidt manuelt arbejde).

Personligt er jeg også lidt doven. Jeg har kun ignoreret 3 brugere, der virkelig p..... mig af.

Redigeret af Harran
stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dane skrev, den 27/10/2015 15.44.42:

Max - Moderator behøver ikke at spærre hele tråden. Der er vel andre muligheder:

Hvis en eller flere personer overtræder love eller regler, kan han give dem karantæne, uden at låse tråden. Så går det ikke ud over andre.

..... 

Karantæne giver vel kun mening, hvis der også er karens når man indmelder sig. Ellers kan den karantæneramte jo blot oprette en profil 5 minutter efter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 13 timer siden:

Karantæne giver vel kun mening, hvis der også er karens når man indmelder sig. Ellers kan den karantæneramte jo blot oprette en profil 5 minutter efter.

Du kan jo ikke nødvendigvis identificere vedkommende, så carentia kan ikke nødvendigvis implementeres.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke det mest effektive er vores indre karantæne, d.v.s. at man simpelthen ignorerer de indlæg der er præget af fnidder, myreknepperi og personangreb, og fortsætter tråden i trådstarters ånd, hvis man er interesseret i emnet og ignorerer de indlæg der ikke har med sagen at gøre.

mvh

Dr X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dr X skrev, for 2 timer siden:

Mon ikke det mest effektive er vores indre karantæne, d.v.s. at man simpelthen ignorerer de indlæg der er præget af fnidder, myreknepperi og personangreb, og fortsætter tråden i trådstarters ånd, hvis man er interesseret i emnet og ignorerer de indlæg der ikke har med sagen at gøre.

mvh

Dr X

god idé. Desværre vil der altid være nogle der falder i fælden og begynder at gå i clinch med dem der laver fnidder osv. At tro at vi i fællesskab bare kan blive enige om at gøre det smart er nok lidt optimistisk. Du ser det hele tiden, hvordan folk beder en trold om at opføre sig pænt, trolden er vedholdende og så kører det store cirkus.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt ny, men har fulgt med længe
Det er rigtigt, at der er nogle der svarer på indlæg, for bare at starte mudder kastning, men der er altså også nogle, der bevidst opretter nogle rabiate indlæg, vel vidende, at de vil få tingene til at gå i det røde felt, det er i min optik mindst lige så slemt og vil altid skabe dårlig stemning

Del dette indlæg


Link til indlæg

Harran har ret i at der altid vil vare nogen der går i fælden, og vi kan under alle omstændigheder ikke skabe et helt konfliktfrit miljø, det bliver også gabende kedsommeligt, men vi bestemmer selv hvad vi vil læse og hvad vi vil svare på og hvad vi faktisk svarer. Og man kan ihvertfald beslutte sig selv for at ignorere fnidderet.

Men vi kan da også opfordre til at moderatorerne griber ind når kanten er nået.

 

mvh Dr X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 1 time siden:

god idé. Desværre vil der altid være nogle der falder i fælden og begynder at gå i clinch med dem der laver fnidder osv. At tro at vi i fællesskab bare kan blive enige om at gøre det smart er nok lidt optimistisk. Du ser det hele tiden, hvordan folk beder en trold om at opføre sig pænt, trolden er vedholdende og så kører det store cirkus.

Tjah, nogle opdager slet ikke fælden, for trolde kan være ret dygtige, og vi har jo forskellige eksplosionspunkter – eller tolerancetærskel om man vil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Vildmand skrev, for 6 timer siden:

Jeg er helt ny, men har fulgt med længe
Det er rigtigt, at der er nogle der svarer på indlæg, for bare at starte mudder kastning, men der er altså også nogle, der bevidst opretter nogle rabiate indlæg, vel vidende, at de vil få tingene til at gå i det røde felt, det er i min optik mindst lige så slemt og vil altid skabe dårlig stemning

Jeg tænker, at det er forskellen på trolls og flamers, du beskriver her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 3 timer siden:

Jeg tænker, at det er forskellen på trolls og flamers, du beskriver her. 

Tjah, jeg ved efterhånden, hvad en trold er, men disse flammere? Jeg har aldrig hørt udtrykket, og jeg fornemmer efterhånden, at de ligesom trolde er nogle med "ondt øl i deres kande"?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den ‎27‎-‎10‎-‎2015‎ ‎11‎:‎33‎:‎56:

Evt. kan man logge ud - og så gå ind på siden igen, uden at være logget ind, skimme forbi reklamerne og kigge på sig selv :)

ja selvfølgelig da, sorry havde ikke tænkt så langt men tak til jer alle

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 30/10/2015 15.39.08:

Tjah, jeg ved efterhånden, hvad en trold er, men disse flammere? Jeg har aldrig hørt udtrykket, og jeg fornemmer efterhånden, at de ligesom trolde er nogle med "ondt øl i deres kande"?

Troll, skriver lort til andres indlæg. Flammer starter "lorte" indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...