Hop til indhold
Gæst

Sjældne danske sange

Recommended Posts

Tak for et dejligt gensyn med Osvald Helmut :-)

Så skal du da også ha' en af de andre go'e gamle . . ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... på nær den sidste, så tror jeg, at jeg næsten kan teksterne udenad til de andre... uhm, A trip Down memory Lane til min barndom og min fars spolebåndoptager... (havde gamle forældre)' så jeg er vokset op med alskens ældre musik..., smiler

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg

... på nær den sidste, så tror jeg, at jeg næsten kan teksterne udenad til de andre... uhm, Astrup Down memory Lane til min barndom og min fars spolebåndoptager... (havde gamle forældre)' så jeg er vokset op med alskens ældre musik..., smiler

Vi er nok nogle, der er vokset op med varm mad søndag kl. 12, husker ofte kalvefrikase, og giro 413 mens Far lå på sofaen . . . :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

OG en endnu ældre . . ;-) Fra dengang, der var liv på havnen . . . 

Den har jeg haft et helt særligt forholdt til siden jeg var barn. Min barndomsdrøm var at blive sømand, men grundt dårligt syn kunne den ikke opfyldes. Jeg dog altid været tiltrukket af havet og havnemiljøer og det er et savn for mig at jeg grundet indhegninger og værdiløse terrorsikringer ikke mere kan komme tæt på skibene og drømme vemodigt om hvad mit liv kunne have været. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... den her holdt jeg nu også meget af

www.youtube.com/watch?v=84a3X68tJpk
27. nov. 2011 - Uploadet af Baumann2618
Mød mig på Cassiopeia 1951. ... Mød mig paa Cassiopeia (1951) - Musens sang (Bodil ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grethe Klitgård - Æselsangen:

Jeg ved ikke hvorfor, men den får det altid til at risle ned ad ryggen på mig - måske fordi jeg må have hørt den første gang, da jeg endnu lå i vuggen :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sang vil jeg nok ikke kalde det og så passer det jo ligesom ikke ind i tråden.

Nu kan smag ikke diskuteres, så jeg vil undlade at kommentere på de andre "sange" der lægger i tråden. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vimmersvej sunget af Bamse, skal da også nævnes :)

P. S. Bamse er fra Århus, så formoder det er der Vimmersvej ligger. Er der nogen der kan bekræfte om hun stadig "går rundt med numsen bar"? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... nej, gerog, desværre. Er vokset op i Aarhus og har aldrig hørt om 'vimmersvej' - men skal da gerne Google det for dig ved lejlighed..., smiler - men sangen fejler sgu da ikke noget. Trist, at 'bamse' ikke er blandt os længere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...