Hop til indhold
kanonkongen

Sådan ser skønhed ud i 18 forskellige lande

Recommended Posts

Hej allesammen på EG.

Læste denne artikel på. http://ekstrabladet.dk/tv/saadan-ser-skoenhed-ud-i-18-forskellige-lande/5785294

Der er sikkert ligeså, mange meninger om hvordan piger/kvinder skal, se ud, som der er mænd på EG. Og ikke mindst hos pigerne/kvinderne selv.

Jeg lægger tit mærke til, at kvinder omkring mig opfører sig på bestemte måder, når det handler om deres udseende, som åbenlyst helst skal ramme en form for ideal-krop/form, som de skal hen imod for at være smukke. Og føler det er den måde vi drenge/mænd ønsker en ideal pige/kvinde. Men kunne være en debat værdig, om hvad vi ønsker os af hinanden. For ja vi ser vel på det ydre først om det er noget for os. Og jo der er også mænd/drenge, der er ligeså.

Og det er jo ikke kun noget, der bliver talt åbenlyst om, der er også bare en ikke,udtalt enighed om, at man skal være slank på en bestemt måde, man skal klæde sig på en bestemt måde, for at være med på noderne og være kvindelig. Eller er jeg helt forkert på den her?

Men se på billederne, og giv gerne jeres mening.

God tirsdag.

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Foretrækker nu originalen - HADER photoshop . . . 

MEN . . . 

21.10.sj.72.png

Hej An2n.

Enig i, at photoshop er noget fanden, har skabt. Men præmissen, for artiklen er jo. At hvordan ser man på den samme pige i 18 forskellige lande. Og der er jo i enkelte billeder. Meget tydeligt, hvad og hvordan de skal se ud. Personligt, er jeg til piger/kvinder der ikke er tynde som et strygebræt. Men de må gerne have former.

God dag An2n.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej An2n.

Enig i, at photoshop er noget fanden, har skabt. Men præmissen, for artiklen er jo. At hvordan ser man på den samme pige i 18 forskellige lande. Og der er jo i enkelte billeder. Meget tydeligt, hvad og hvordan de skal se ud. Personligt, er jeg til piger/kvinder der ikke er tynde som et strygebræt. Men de må gerne have former.

God dag An2n.

KK

Den indre skønhed / blikket i øjet forsvinder i photoshopningen . . . :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den indre skønhed / blikket i øjet forsvinder i photoshopningen . . . :sad:

Det er vel forhåbentlig, ikke øjnene der photoshoppes, Det er vel specielle kendetegn, forøgelse af brystparti, Gør personerne yngre, bedre hud, og mange andre ting. Men den indre skønhed, ser man vel først i mødet med mennesket. Det er vel det ydre i første omgang der tænder en. Hvor den indre skønhed gør, man bliver helt opslugt. Men ja enig i, at photoshop, er til for, at sælge en. Hvor jeg hellere vil se den ægte person i kød og blod som hun er skabt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt, er jeg til piger/kvinder der ikke er tynde som et strygebræt. Men de må gerne have former.

KK

Vil DET sige at vi har samme præference mht. godstykkelse. AMAZING.sm154.gif sm154.gif sm154.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har svært ved at finde min ideal kvinde på nogle af de billeder :cry: 

Hun bør være en slank, langbenet blondine, som er helt bleg i huden og har former de rigtige steder.  

Da jeg erkender at de er svære at finde kan jeg godt gå lidt på kompromis.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har svært ved at finde min ideal kvinde på nogle af de billeder :cry: 

Hun bør være en slank, langbenet blondine, som er helt bleg i huden og har former de rigtige steder.  

Da jeg erkender at de er svære at finde kan jeg godt gå lidt på kompromis.

Hej Troldmanden.

Jamen det er da også helt okay, at have præferencer uden om disse billeder. Jeg skal ikke, bestemme hvilke typer, du og andre holder af. I skal jo selvfølgelig gå efter, hvad der tænder jer.

God tirsdag 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey BD.

Måske ikke helt samme præferencer :P:P

God dag 

KK

Du skulle prøve min præference godstykkelse, det vil du ikke fortryde. :P :P :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle af dem ligner da kvinderne i de respektive lande.

Kina - petite

Der er så nogle af dem som ser meget ens ud i forhold til kropsstørrelse / form, så det er svært at vurdere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg vil nøjes med at konstatere at der er mange der er utroligt dårlige til photo shop.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har svært ved at finde min ideal kvinde på nogle af de billeder :cry: 

Hun bør være en slank, langbenet blondine, som er helt bleg i huden og har former de rigtige steder.  

Da jeg erkender at de er svære at finde kan jeg godt gå lidt på kompromis.

Dagens Side 9 måske :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej allesammen på EG.

Læste denne artikel på. http://ekstrabladet.dk/tv/saadan-ser-skoenhed-ud-i-18-forskellige-lande/5785294

Der er sikkert ligeså, mange meninger om hvordan piger/kvinder skal, se ud, som der er mænd på EG. Og ikke mindst hos pigerne/kvinderne selv.

Jeg lægger tit mærke til, at kvinder omkring mig opfører sig på bestemte måder, når det handler om deres udseende, som åbenlyst helst skal ramme en form for ideal-krop/form, som de skal hen imod for at være smukke. Og føler det er den måde vi drenge/mænd ønsker en ideal pige/kvinde. Men kunne være en debat værdig, om hvad vi ønsker os af hinanden. For ja vi ser vel på det ydre først om det er noget for os. Og jo der er også mænd/drenge, der er ligeså.

Og det er jo ikke kun noget, der bliver talt åbenlyst om, der er også bare en ikke,udtalt enighed om, at man skal være slank på en bestemt måde, man skal klæde sig på en bestemt måde, for at være med på noderne og være kvindelig. Eller er jeg helt forkert på den her?

Men se på billederne, og giv gerne jeres mening.

God tirsdag.

KK

 

Som sædvanligt oversætter EB hovedløst noget fra udlandet forkert og plastrer så en video til med tvangsreklamer. 

Det handler ikke om "skønhed," men om kropsidealer. Skønhed omfatter mange andre ting, men først og fremmest ansigtstræk. Ingen af dem er i nærheden af mine skønhedsidealer, som ellers indeholder en del alternativer :) Bemærk at billederne er lavet af kvindelige grafikere ... En detalje EB også glemmer at få med:

https://onlinedoctor.superdrug.com/perceptions-of-perfection/#tab?utm_source=affiliatewindow&utm_medium=affiliate

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som sædvanligt oversætter EB hovedløst noget fra udlandet forkert og plastrer så en video til med tvangsreklamer. 

Det handler ikke om "skønhed," men om kropsidealer. Skønhed omfatter mange andre ting, men først og fremmest ansigtstræk. Ingen af dem er i nærheden af mine skønhedsidealer, som ellers indeholder en del alternativer :) Bemærk at billederne er lavet af kvindelige grafikere ... En detalje EB også glemmer at få med:

https://onlinedoctor.superdrug.com/perceptions-of-perfection/#tab?utm_source=affiliatewindow&utm_medium=affiliate

 

 

Hej Bebob.

Ja vi, kan da godt blive enige om at EB ikke referere korrekt. Men det, var egentlig ikke det jeg ville, med mit indlæg. Da jeg hverken, citerer EB, andet end overskriften. Og henviser til billederne. Jeg synes det var spændende med en debat, ud fra de ting, jeg skriver i mit indlæg.

Når mennesker, bruger sanserne altså her synssansen. Så bruger vi jo netop perception. Hvor vi tolker, og bruger den opfattelse af det vi sanser. Og når vi kigger på det modsatte køn, altså for mit tilfælde, piger/kvinder Kigger man jo på det hele billede her kommer skønheden jo ind. Og hvis jeg ikke er helt dårligt til Engelsk, Siger de jo det i dit indsatte link.

Citat" Widely held perceptions of beauty and perfection can have a deep and lasting cultural impact on both women and men. The goal of this project is to better understand potentially unrealistic standards of beauty and to see how such pressures vary around the world" Citat slut.

Ha en god dag Bebob

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Originalfotoet synes jeg ligner en ganske smuk kvinde.

Jeg håber ikke at hende, der har lagt billede til går for meget op i hvad andre mener, for så er der lang fundamentet til en god depression. Der er stor set ingen der rammer i nærheden af originalen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beklager potentiel afsporing, KK.

Egentlig er det dog i tråd med dit oplæg, som jo ser på kvinders syn på sig selv, idet eksperimentet netop ser på nogle kvinders oplevelse af, hvad der er idealkroppen.

Jeg er ikke enig i den præmis, at der kun er et ideal for "skønhed" - kropsligt og i øvrigt. Der er flere. Vi kunne kalde det "genrer." Men den enkelte har tit et ideal, som han/hun efterstræber. Spørgsmålet er hvor realistisk det er for vedkommende - altså har man sat sit eget mål så man kan nå det?

Dem der går plastik-fantastisk synes jeg personligt ofte er triste skæbner, fordi det bliver som regel et uendeligt perfektioneringsprojekt for dem. Så fx på sociale medier, at Nikita Klæstrup havde fået fyld i læberne for at rette en asymmetri, der havde generet hende længe. Den slags gør mig decideret trist: Alle der synes der er tale om en forbedring rækker hænderne op?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Originalfotoet synes jeg ligner en ganske smuk kvinde.

Jeg håber ikke at hende, der har lagt billede til går for meget op i hvad andre mener, for så er der lang fundamentet til en god depression. Der er stor set ingen der rammer i nærheden af originalen.

 

Hej Harran.

Men det er jo egentlig heller ikke meningen med det hele, Meningen er jo, at forskellige lande viser hvordan deres ideal kvinde ser ud. I de 18 lande. Og ja der er forskel Kina, Ukraine og Italien, betydelig slankere pigere end originalen. Men præmissen, var jo, at vise de forskellige landes ideal.

God dag

KK

Beklager potentiel afsporing, KK.

Egentlig er det dog i tråd med dit oplæg, som jo ser på kvinders syn på sig selv, idet eksperimentet netop ser på nogle kvinders oplevelse af, hvad der er idealkroppen.

Jeg er ikke enig i den præmis, at der kun er et ideal for "skønhed" - kropsligt og i øvrigt. Der er flere. Vi kunne kalde det "genrer." Men den enkelte har tit et ideal, som han/hun efterstræber. Spørgsmålet er hvor realistisk det er for vedkommende - altså har man sat sit eget mål så man kan nå det?

Dem der går plastik-fantastisk synes jeg personligt ofte er triste skæbner, fordi det bliver som regel et uendeligt perfektioneringsprojekt for dem. Så fx på sociale medier, at Nikita Klæstrup havde fået fyld i læberne for at rette en asymmetri, der havde generet hende længe. Den slags gør mig decideret trist: Alle der synes der er tale om en forbedring rækker hænderne op?

 

Hej Bebob.

Jamen er, det ikke sådan, vi alle er forskellige i, hvordan vi ser skønhed. Og det er der, jo intet i vejen med. Dette viser jo, bare hvordan 18 lande ser forskelligt på skønheds idealet, Både den kropslige, det ydre, størrelse osv. Og det er op, til den enkelte der beskuer. Og hvad andre gør, for at nå deres skønheds ideal. Er vel ikke noget vi skal blande os i. Vi kan have en mening om det. Og fair med det. 

Og hvad folk gør ved deres egen krop, Det er deres egen sag. Det blander jeg mig ikke i. Og jeg personlig, ville aldrig kalde dem triste skæbner. På den baggrund ville jeg jo pådutte andre mit ideal for skønhed. 

God dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen er, det ikke sådan, vi alle er forskellige i, hvordan vi ser skønhed. Og det er der, jo intet i vejen med. Dette viser jo, bare hvordan 18 lande ser forskelligt på skønheds idealet,

Faktisk ikke. Det viser hvordan en enkelt kvinde i hvert af de 18 lande ser på det. Min pointe med "genrer" er jo, at der er individuelle forskelle på idealerne - også inden for et lands grænser.

Det er jo bare et reklamestunt for en on-line-"lægekonsultation."

 Og hvad andre gør, for at nå deres skønheds ideal. Er vel ikke noget vi skal blande os i. Vi kan have en mening om det. Og fair med det

Hvorfor opretter du en tråd? Det virker til du ikke vil diskutere emnet? Jeg er forvirret.

Jeg prøver at følge op på din trådstart:

Jeg lægger tit mærke til, at kvinder omkring mig opfører sig på bestemte måder, når det handler om deres udseende, som åbenlyst helst skal ramme en form for ideal-krop/form, som de skal hen imod for at være smukke. Og føler det er den måde vi drenge/mænd ønsker en ideal pige/kvinde. Men kunne være en debat værdig, om hvad vi ønsker os af hinanden.

Du beder om en debat om hvad vi ønsker af hinanden, men så siger du at vi ikke skal blande os?

Mit ønske er fx at folk, især kvinder, lader være med at gå efter perfektionering. De når det aldrig, når de kommer tæt på bliver resultatet i bedste fald "kedeligt" og for de fleste går det ud over deres udstråling, fordi de egentlig stadig er utilfredse med sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Faktisk ikke. Det viser hvordan en enkelt kvinde i hvert af de 18 lande ser på det. Min pointe med "genrer" er jo, at der er individuelle forskelle på idealerne - også inden for et lands grænser.

Det er jo bare et reklamestunt for en on-line-"lægekonsultation."

Hvorfor opretter du en tråd? Det virker til du ikke vil diskutere emnet? Jeg er forvirret.

Jeg prøver at følge op på din trådstart:

Du beder om en debat om hvad vi ønsker af hinanden, men så siger du at vi ikke skal blande os?

Mit ønske er fx at folk, især kvinder, lader være med at gå efter perfektionering. De når det aldrig, når de kommer tæt på bliver resultatet i bedste fald "kedeligt" og for de fleste går det ud over deres udstråling, fordi de egentlig stadig er utilfredse med sig selv.

Hej Bebop.

Du er fantastisk dygtig til, at voldbolle det folk skriver. Har vist intet sted Bebop skrevet i ikke skal blande jer. Jeg skriver JEG ikke vil blande mig i, hvad folk gør ved dem selv. Læs nu det, jeg skriver. Er det sådan med dig, du bare skal være Rasmus modsat i det folk skriver. Og finde fejl alle steder.

Vi er enige i, at jeg synes, heller ikke at, stræbe efter det perfekte look er særlig skønt eller kønt. Men jeg pådutter heller de selvsamme de ikke må. Som, jeg skriver i mit indlæg. Der er så mange forskellige ting folk kigger på hos det modsatte køn. Det jeg skrev "Der er sikkert ligeså, mange meninger om hvordan piger/kvinder skal, se ud, som der er mænd på EG. Og ikke mindst hos pigerne/kvinderne selv".

God dag

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Bebop.

Du er fantastisk dygtig til, at voldbolle det folk skriver. Har vist intet sted Bebop skrevet i ikke skal blande jer. Jeg skriver JEG ikke vil blande mig i, hvad folk gør ved dem selv. Læs nu det, jeg skriver. Er det sådan med dig, du bare skal være Rasmus modsat i det folk skriver. Og finde fejl alle steder.

Tak, tror jeg - delvist? :)  Nej, jeg er ikke kontrær, men i dette tilfælde var jeg oprigtigt forvirret over hvad du mente. Det står klarere for mig nu (undskyld - ikke for at fornærme dig, men du skriver ikke super klart, da dit sprog har en hel del fejl - det meste kan man sagtens forstå, men der kan altså let opstå mindre misforståelser).

 Det jeg skrev "Der er sikkert ligeså, mange meninger om hvordan piger/kvinder skal, se ud, som der er mænd på EG. Og ikke mindst hos pigerne/kvinderne selv".

O.k. Min "mening": Jeg synes helt vildt mange forskellige kvindekroppe kan være superlækre. Nogle ser mest lækre ud på billeder, nogle mest med øjnene halvt lukket under håndspålæggelse :) Høj, lav og midtimellem, tynd, spinkel, slank, medium, buttet (der stopper det så for mig), trænet-utrænet, små, mellem og store bryster/baller, alle hud- øjen-  og hårfarver - selv en skaldet (mmmh, Sinead O'connor i hendes unge dage). Alder ingen hindring, men jeg tænder desværre på flere blandt yngre end ældre.

Så alt efter tællemetode er der enten endnu flere meninger end brugere (da jeg fx - ligesom sikkert mange andre - har mange) eller også er der færre, fordi der uundgåeligt er et stort overlap. Men hende på de her billeder skulle for mit vedkommende nok have en ansigtstransplantation. Så ville jeg med glæde tage en tur i alle hendes kropsudgaver ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er faktisk overrasket hvor lidt de fleste lande piller af "godstykkelsen" :) Jeg er dog ikke helt til det samme som BD og KK, så jeg snupper det argentinske bidrag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...