Hop til indhold
Gæst

Hiv på fyn (og alle andre steder)

Recommended Posts

Gæst

https://annoncelight.dk/showad/192680

 

 Ja så gik det galt, og det ser ud til at en GP på fyn har fået HIV.. Hvor mange fyre mon så ikke også har slæbt det med rundt ti andre piger der tilbyder sex uden gummi..

 Jeg ved da at der er en der holder GB med to danske unge piger på fyn hvor der tilbydes sex uden gummi.. Mon ikke der har været nogle fyre der har været der også så.. Så begynder det jo at løbe stærkt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sku da en skummel måde at hævne på.. jeg vil være skræmt fra vid og sans hvis jeg havde været der.. 

Er man utilfreds kan man da skrive det. Det er da fair nok

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sku da en skummel måde at hævne på.. jeg vil være skræmt fra vid og sans hvis jeg havde været der.. 

Er man utilfreds kan man da skrive det. Det er da fair nok

Der er aldrig røg, hvis der ikke er gløder/ild.

Venligst Landsbytossne - nu emd snart-phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er aldrig røg, hvis der ikke er gløder/ild.

Venligst Landsbytossne - nu emd snart-phone

Det kan man da ikke vide, det er jo den perfekte måde at skræmme folk væk på.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

https://annoncelight.dk/showad/192680

 

 Ja så gik det galt, og det ser ud til at en GP på fyn har fået HIV.. Hvor mange fyre mon så ikke også har slæbt det med rundt ti andre piger der tilbyder sex uden gummi..

 Jeg ved da at der er en der holder GB med to danske unge piger på fyn hvor der tilbydes sex uden gummi.. Mon ikke der har været nogle fyre der har været der også så.. Så begynder det jo at løbe stærkt!!

Siden annoncen allerede er væk igen, er mit gæt at der er tale om en chikane annonce, men jeg nåede ikke at se den, så jeg ved ikke hvad der stod i den.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

https://annoncelight.dk/showad/192680

 

 Ja så gik det galt, og det ser ud til at en GP på fyn har fået HIV.. Hvor mange fyre mon så ikke også har slæbt det med rundt ti andre piger der tilbyder sex uden gummi..

 Jeg ved da at der er en der holder GB med to danske unge piger på fyn hvor der tilbydes sex uden gummi.. Mon ikke der har været nogle fyre der har været der også så.. Så begynder det jo at løbe stærkt!!

Det går vist ikke mere stærk i bette Danmark end, at der årligt smittes under 300 mennesker. Begynder man at søge mere detaljeret viden, vil man nok hurtigt kunne konkludere, at uden lands rejser åbenbart er mere farligt end at gå på bordel ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er aldrig røg, hvis der ikke er gløder/ild.

Ja, fx hvis der er en der har "brændt" penge af og fortrudt det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 uden lands rejser åbenbart er mere farligt end at gå på bordel ;-) 

Nu har ingen jo talt om at "gå på bordel" - men forholdt sig til fx gang bang med cream pie ... Der er som regel en forskel, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilke bordeller du tænker på.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu har ingen jo talt om at "gå på bordel" - men forholdt sig til fx gang bang med cream pie ... Der er som regel en forskel, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilke bordeller du tænker på.

Hvorfor ikke bare i første omgang forholde sig det samlede antal smittede. Herefter kan man se lidt nærmere på de hovedgrupper der nævnes i div. statistikker. Sex industrien nævnes slet ikke, Derimod slæbes en del tilfælde til landet, og det forholder sig vel ikke således, at folk nærmest har en panisk angst for at dyrke sex med en person, der er vendt tilbage til danmark efter en rejse.

Jeg synes bestemt også man skal tænke sig om, når man dyrker sex. Jeg har det bare således, at min "angst" for at blive smittet, gælder alle potentielle sexpartnere. Det er således ikke isoleret til sexbranchen, og den har ikke de paniske tendenser, som jeg ofte kan læse om her. Hvis man tror det nærmest er livsfarligt at købe en sexoplevelse, så burde man da helt udlade.  Jeg har stadig til gode, at se en undersøgelse der viser, at hiv og andet skulle være mere udbredt i prostitutionsbranchen end i resten af befolkningen. Faktum er vist nok, at det forholder sig lige modsat.  Det pudsige er jo så, at udenfor prostitutionsbranchen oplever man  ikke samme angst.  Ens angst burde jo ikke være drevet, at div fordomme over for købesex, men snarere fakta.

Det positive hvis man da kan tale om noget positivt for en typisk ekstrem angst for at blive smittet ved en købesex oplevelse, er jo at man med rimelighed kan antage, at netop i denne branchen passes der ekstra meget på. Det kan man næppe hævde hvis man rettet blive mod single-kulturens adfærd hvor der kneppes til højre og venstre weekend efter weekend med forskellige partnere, uden at man reelt aner noget om deres seksuelle adfærdsmønstre.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare i første omgang forholde sig det samlede antal smittede.

Fordi det er komplet irrelevant, når man taler om en konkret person, der har en bestemt adfærd og som er i et bestemt socialt-regionalt netværk?

Man kan bruge den betragtning til at overveje om annoncen på annoncelight var en falsk beskyldning - det taler sandsynligheden nok for.

Men hvis man tager udgangspunkt i at en bestemt GP har hiv (og sælger sex uden kondom) så er det nærliggende at antage at hendes kunder også opsøger andre, der sælger samme type ydelser i samme region.

 

Alt det andet du skriver er efter min opfattelse helt irrelevant for diskussionen af en konkret case. Men jeg vil bemærke, at det er meget irrationelt af dig, at du har "samme" angstniveau for at blive smittet - uanset hvem partneren er. Men angst er jo heller ikke rationel (for det meste) :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fordi det er komplet irrelevant, når man taler om en konkret person, der har en bestemt adfærd og som er i et bestemt socialt-regionalt netværk?

 

Jeg har så bare valgt at forholde mig helt generelt til angsten for at blive smittet af HIV, da jeg ikke kan få øje på en konkret case. Jeg kan derimod på øje på, at en har læst at en pige muligvis på fyn er smittet af HIV (er man på behandling smitter det så ikke). Jeg kan også få øje på, at samme person har hørt  tilsyneladende er der piger på fyn der afholder GB. Kædes dettes sammen er manden ved at besvime af angst.  Der skal ikke meget fantasi til at tro, at mange så tænker "uha da da - smittefaren på fyn er nu enorm".

Mit indlæg, som du ikke bryder dig om, er lavet for at få folk til at tænke lidt mere rationelt og ikke så følelsesstyret. Tænk "Sandsynligheden er ikke mindre fordi du vælger at tage en fremmedkvinde med hjem efter en tur i byen, end ved at købe en seksuel oplevelse". Hvorfor ? fordi en følelsesmæssig antagelse ikke byger på fakta. Jeg kan ikke få øje på fakta, kan du ?

Hvis man ved, at en pige er smittet og ikke er i behandling, ja så kan vi hurtig blive enige om, at disse fakta fortæller, at her løber du virkelig en risiko, det er det ikke i tråden noget der tyder på. I øvrigt er det ikke irrationalt, at jeg læser statikkerne og forholder mig til, at når prostitution ikke rangere blandt de største smittekilder, så bør mit angst niveau, ikke være større ved et besøg end ved en fræk date fundet på f.eks scor. ,

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, når jeg hævder at rigtig mange ubegrundet tror at et glædes besøg er ensbetydende med højrisiko. Jeg har valgt at skrive et generelt indlæg, da tråden blot ligger op til en gang sladder, uden konkrete og valide info. I øvrigt har jeg fantasi nok til at tro, at når symptomerne melder sig, da søger man læge og går i behandling. Det betyder således nok også. at smitteperioden set i en generel sammenhæng er forholdsvist begrænset. Vist har vist max 7000 mennesker i DK der lever med HIV, og de nye tilfælde er vist under 300.

Sæt disse tal i forhold til hvor mange knald der gennemføres dagligt uden brug af kondom, så er der vist ingen grund til længere at have et hysterisk forhold til AIDS. Jo man skal stadig beskytte sig og tænke sig om, men der er ingen grund til at skabe skræmme-kampagner omkring hvor farligt det eksempelvis er at besøge GP´er, dyrke gang bang osv.  Er man typen der altid beskytter sig, hvorfor har man så enten et behov får at gå i følelsesmæssigt selvsving når man læser om, at enkelte piger tilbyder ubeskyttet sex, eller hvorfor tro man så at man selv ved at købe sex andre steder, løber en større risiko.

Selvfølgelig kan man have forskellig holdning til, hvad der er interessant i denne tråd. Jeg synes det er interessant at tale om den generelle tro "Man skal være ekstra ekstra påpasselig når man køber sex, modsat dyrkelse at tilfældig sex ude i det almindelig samfund".

Afslutningsvis synes jeg også, at man skal være meget varsom med, at tro at fordi nogen har hørt noget så passer det nok. Det er fair at lave advarsler bygget få fakta, alt andet synes jeg faktisk ikke om. Man kan hurtigt ødelægge en piges forretning ved at slynge om sig med udokumenterede påstande, og det ligeledes sætte en snebold effekt i gang, således at det også skader andre.

Ændre vi lidt på præmisserne og blot taler om kønssygedomme. Hvad ville jeg gøre hvis jeg blev smittet ?

1) kontakte alle jeg har været i seng med, og fortælle at det nok skal tage et smut til lægen

2) Hvis jeg i den forbindelse skulle opdage, at en anden i sexkæden faktisk også havde opdaget smitten, ville jeg ikke offentligt hænge pigen ud, ej heller hvis hun var GP´er

Jeg har svært ved at tro, at nogen reelt er ligeglade med om de er smittet af en kønssygdom eller ej. Jeg har ligeledes svært ved at tro, at man ikke dels bliver lidt flov og dels skynder sig at komme i behandling uagtet om man er GB´er eller ej.  Jeg er med på, at nogen dyrker mere ubeskyttet sex end andre, men det giver mig ikke en speciel lyst til hverken at hænge dem ud, eller pege fingre af dem.  Jeg er med på, at de  løber en større risiko, men jeg behøver jo ikke at dyrke sex med dem, og skulle jeg alligevel få den lyst, så kan jeg jo bare beskytte mig, som jeg altid gør når jeg ikke kender personens seksuelle adfærd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare i første omgang forholde sig det samlede antal smittede. Herefter kan man se lidt nærmere på de hovedgrupper der nævnes i div. statistikker. Sex industrien nævnes slet ikke, Derimod slæbes en del tilfælde til landet, og det forholder sig vel ikke således, at folk nærmest har en panisk angst for at dyrke sex med en person, der er vendt tilbage til danmark efter en rejse.

Jeg synes bestemt også man skal tænke sig om, når man dyrker sex. Jeg har det bare således, at min "angst" for at blive smittet, gælder alle potentielle sexpartnere. Det er således ikke isoleret til sexbranchen, og den har ikke de paniske tendenser, som jeg ofte kan læse om her. Hvis man tror det nærmest er livsfarligt at købe en sexoplevelse, så burde man da helt udlade.  Jeg har stadig til gode, at se en undersøgelse der viser, at hiv og andet skulle være mere udbredt i prostitutionsbranchen end i resten af befolkningen. Faktum er vist nok, at det forholder sig lige modsat.  Det pudsige er jo så, at udenfor prostitutionsbranchen oplever man  ikke samme angst.  Ens angst burde jo ikke være drevet, at div fordomme over for købesex, men snarere fakta.

Det positive hvis man da kan tale om noget positivt for en typisk ekstrem angst for at blive smittet ved en købesex oplevelse, er jo at man med rimelighed kan antage, at netop i denne branchen passes der ekstra meget på. Det kan man næppe hævde hvis man rettet blive mod single-kulturens adfærd hvor der kneppes til højre og venstre weekend efter weekend med forskellige partnere, uden at man reelt aner noget om deres seksuelle adfærdsmønstre.  

 

Ja historisk har danske sexarbejdere været meget dygtige til at bruge kondom....MEN tiderne er ved at ændre sig!

Bare inden for de sidste 12 mdr. er der ikke bare  sket en voldsom stigning i antallet af østeuropæiske piger, der tilbyder sex (også græsk) uden gummi; men også i antallet af GB hvor der tilbydes sex uden.

De unge østpiger kommer for det meste fra fattige kår med dårlig uddannelse og helt fundamental uvidenhed om smitsomme sygdomme.

Desværre kommer de også fra lande og områder, hvor HIV (ubehandlet tilmed) har været i voldsom vækst i mange år.

Det kan få store konsekvenser for danske mænd (og kvinder) på længere sigt! 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja historisk har danske sexarbejdere været meget dygtige til at bruge kondom....MEN tiderne er ved at ændre sig!

Bare inden for de sidste 12 mdr. er der ikke bare  sket en voldsom stigning i antallet af østeuropæiske piger, der tilbyder sex (også græsk) uden gummi; men også i antallet af GB hvor der tilbydes sex uden.

De unge østpiger kommer for det meste fra fattige kår med dårlig uddannelse og helt fundamental uvidenhed om smitsomme sygdomme.

Desværre kommer de også fra lande og områder, hvor HIV (ubehandlet tilmed) har været i voldsom vækst i mange år.

Det kan få store konsekvenser for danske mænd (og kvinder) på længere sigt! 

Jeg synes du skulle prøve at tage en snak med disse fattige uvidende østpige. Langt de fleste jeg har besøgt, er udemærket klar over faren ved sex uden gummi, men for dem er de ekstra penge vigtigere. Flere af dem bliver også reglmæssigt tjekket på Bispebjerg.

Vi lever i en tidsalder, hvor informationer flyder frit, og hvor de fattige uvidende østeuropæiske piger som vi ser i DK, har dyre IPhones end jeg har, og er en pæn del bedre informeret om det aktuelle STD smittebilledet end hovedparten af dem som deltager i debatterne her.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes du skulle prøve at tage en snak med disse fattige uvidende østpige. Langt de fleste jeg har besøgt, er udemærket klar over faren ved sex uden gummi, men for dem er de ekstra penge vigtigere. Flere af dem bliver også reglmæssigt tjekket på Bispebjerg.

Vi lever i en tidsalder, hvor informationer flyder frit, og hvor de fattige uvidende østeuropæiske piger som vi ser i DK, har dyre IPhones end jeg har, og er en pæn del bedre informeret om det aktuelle STD smittebilledet end hovedparten af dem som deltager i debatterne her.

Ja de må værdisætte deres helbred lavt!

Men det behøver vi heldigvis ikke her i velfærdsdanmark ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja de må værdisætte deres helbred lavt!

Men det behøver vi heldigvis ikke her i velfærdsdanmark ...

Det kunne jo også være at de bare er bedre til at skelne mellem fakta og propaganda end du er.

Ja sex uden gummi er farligere end sex med gummi, men det er ikke nær så farligt som mange på dette board påstår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

.

Desværre kommer de også fra lande og områder, hvor HIV (ubehandlet tilmed) har været i voldsom vækst i mange år.

 

Korrekt at mange lande stadig ikke tager AIDS alvorligt nok. Man skal så også bare huske, at smitte via deling af kanyler faktisk også er en meget udbredt årsag i disse lande, så det handler ikke bare  om at få folk til at dyrke beskyttet sex, hvis man vil nedbringe antallet der løbende smittes.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Korrekt at mange lande stadig ikke tager AIDS alvorligt nok. Man skal så også bare huske, at smitte via deling af kanyler faktisk også er en meget udbredt årsag i disse lande, så det handler ikke bare  om at få folk til at dyrke beskyttet sex, hvis man vil nedbringe antallet der løbende smittes.

 

Nej selvfølgelig ikke... Problemet er, at en del narkomaner finansierer deres junk ved prostitution ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne jo også være at de bare er bedre til at skelne mellem fakta og propaganda end du er.

Ja sex uden gummi er farligere end sex med gummi, men det er ikke nær så farligt som mange på dette board påstår.

Ja helt sikkert... Doh!

Deres skelnen mellem fakta og propaganda afspejles tydeligt i statistikken...

Rumænske og ungarske landsbyer er kendt for at fostre unge piger med usædvanlige analytiske evner.

Nørd du er en Troll!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne jo også være at de bare er bedre til at skelne mellem fakta og propaganda end du er.

Der er flere faktorer her:

  1. Økonomisk incitament - det er større jo mere man "har brug for" pengene (herunder "føler" behov for pengene)
  2. Evne til at tænke i konsekvenser langsigtet - hjernen (frontallapperne) er først helt modnet til dette når man er ca. 21 ... Men mange lærer det først efter flere års erfaring med "konsekvenser." Her spiller andre intelligensfaktorer selvfølgelig også ind.
  3. Pres fra omgivelser, herunder manipulation gennem overtalelse

At tro, at en ung pige, der er taget til et fremmed land, hvor hun ikke taler sproget - måske ikke engang engelsk - er i stand til at overskue smitterisici og konsekvenserne af smitte bedre end en gennemsnits-prostitutionskunde med sit på det tørre - det virker lidt overilet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja helt sikkert... Doh!

Deres skelnen mellem fakta og propaganda afspejles tydeligt i statistikken...

Rumænske og ungarske landsbyer er kendt for at fostre unge piger med usædvanlige analytiske evner.

Nørd du er en Troll!

Jeg bil gerne endnu engang opfordre dit til at du faktisk prøver at snakke med disse fattige uvidende østeuropæiske piger, som kommer her op.

 

Iøvrigt er det lidt interessant at bare fordi jeg ikke er enig med dig, er jeg pludselig en troll. Men fred være med det. Folk har kaldt mig det der er være. Verden er ikke så sort og hvid som du og pressen gerne vil fremstille den. Jeg har faktisk dyb respekt for e østpiger, som tager her op for at prostituer sig. Ja de er højst sandsynligt hjulpet herop, men de er næppe tvunget her op. Alle jeg har mødt er taget herop for at tjene penge. De har VALGT at prostituer sig.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er flere faktorer her:

  1. Økonomisk incitament - det er større jo mere man "har brug for" pengene (herunder "føler" behov for pengene)
  2. Evne til at tænke i konsekvenser langsigtet - hjernen (frontallapperne) er først helt modnet til dette når man er ca. 21 ... Men mange lærer det først efter flere års erfaring med "konsekvenser." Her spiller andre intelligensfaktorer selvfølgelig også ind.
  3. Pres fra omgivelser, herunder manipulation gennem overtalelse

At tro, at en ung pige, der er taget til et fremmed land, hvor hun ikke taler sproget - måske ikke engang engelsk - er i stand til at overskue smitterisici og konsekvenserne af smitte bedre end en gennemsnits-prostitutionskunde med sit på det tørre - det virker lidt overilet.

Men ikke destomindre har langt de fleste af de østpiger, jeg har talt med sat sig godt ind i tingene, og kender til risikoen ved sex ude gummi. Men i modsætning til mange her på boardet tror de ikke på at man bliver smittet hvergang man har ubeskyttet sex med en som er smittet, hvilket jo passer meget godt med statistikkerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men ikke destomindre har langt de fleste af de østpiger, jeg har talt med sat sig godt ind i tingene, og kender til risikoen ved sex ude gummi. Men i modsætning til mange her på boardet tror de ikke på at man bliver smittet hvergang man har ubeskyttet sex med en som er smittet, hvilket jo passer meget godt med statistikkerne.

"men i modsætning til mange her på boardet...."

Hvordan opfandt du den!?!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men ikke destomindre har langt de fleste af de østpiger, jeg har talt med sat sig godt ind i tingene, 

Taler du "østeuropæisk," eller har du talt med den undergruppe af øst-piger, som sælger samleje uden gummi og som taler engelsk eller tysk? Hvor mange drejer det sig om du har talt med og hvor stor en andel af den gruppe var det, at du mener "har sat sig godt ind i tingene"? Hvad er dine kriterier for sidstnævnte?

 

I øvrigt er det - ligesom Bluejackets delvist irrelevante betragtninger om generel smittestatistik - betænkeligt når du skriver:

 

 i modsætning til mange her på boardet tror de ikke på at man bliver smittet hvergang man har ubeskyttet sex med en som er smittet, hvilket jo passer meget godt med statistikkerne.

  1. Vis mig lige et par stykker herinde, der tror man bliver smittet "hver gang"
  2. Betragtninger om gennemsnitlig smittehyppighed er ikke specielt relevante i cases for prostituerede, som har mange kunder (slimhinde-slid øger risiko betragteligt)
Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja historisk har danske sexarbejdere været meget dygtige til at bruge kondom....MEN tiderne er ved at ændre sig!

Bare inden for de sidste 12 mdr. er der ikke bare  sket en voldsom stigning i antallet af østeuropæiske piger, der tilbyder sex (også græsk) uden gummi; men også i antallet af GB hvor der tilbydes sex uden.

De unge østpiger kommer for det meste fra fattige kår med dårlig uddannelse og helt fundamental uvidenhed om smitsomme sygdomme.

Desværre kommer de også fra lande og områder, hvor HIV (ubehandlet tilmed) har været i voldsom vækst i mange år.

Det kan få store konsekvenser for danske mænd (og kvinder) på længere sigt! 

Jeg har tidligere skrevet om udviklingen i UK, hvor bareback er meget udbredt. Check blot adultwork.com. Når unge britter er til Stack parties i Tjekkiet gælder det også om at gå all in både med sprut og med GPs som skal ordnes bb hvis man ikke vil kaldes en chicken. Spændende udvikling - naturligvis også dybt betænkelig. Kunne godt tænke mig at se noget statistik over VD i UK i miljøet og om antallet af HIV er opadgående.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...