Hop til indhold
Gæst

Hiv på fyn (og alle andre steder)

Recommended Posts

Gæst

 

At tro, at en ung pige, der er taget til et fremmed land, hvor hun ikke taler sproget - måske ikke engang engelsk - er i stand til at overskue smitterisici og konsekvenserne af smitte bedre end en gennemsnits-prostitutionskunde med sit på det tørre - det virker lidt overilet.

Det er nok lige så overilet at tro, at kvinder fra Afrika ikke har hørt om AIDS, speciel den del som  via orden i papirerne har mulighed for at få visum

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nok lige så overilet at tro, at kvinder fra Afrika ikke har hørt om AIDS, speciel den del som  via orden i papirerne har mulighed for at få visum

Hvor siger jeg noget om at de ikke har hørt om AIDS? Eller kommer fra Afrika?

Tilfældigvis har jeg ret indgående erfaring fra anden sammenhæng med folk fra Afrika (syd for Sahara) og deres viden om AIDS (hiv). Kort: Det er ekstremt blandet - gående fra veloplyst til helt fejloplyst (overtro - fx "knep en jomfru og slip af med hiv" eller "det har ikke noget med sex at gøre - det kommer fra vaccinationsprogrammerne/CIA/osv,").

Men nu var det ikke specielt afrikanere, jeg tænkte på. Mere de østeuropæere der dominerer annoncerne med sex uden gummi. Jeg aner ikke om de afrikanske gadeprostituerede tilbyder det? Jeg synes ikke de optræder nær så hyppigt i annoncerne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bebop

Det har været interessant at debattere med dig. Jeg tror jeg vil stoppe her, inden vi kører for meget ring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Taler du "østeuropæisk," eller har du talt med den undergruppe af øst-piger, som sælger samleje uden gummi og som taler engelsk eller tysk? Hvor mange drejer det sig om du har talt med og hvor stor en andel af den gruppe var det, at du mener "har sat sig godt ind i tingene"? Hvad er dine kriterier for sidstnævnte?

Nu går diskutionen jo netop på sex uden gummi med østeuropæiske piger i DK, så det er vel meget relevant at vi nøjes med at se på den gruppe.

Jeg har talt med flere, og ikke en af dem var ikke klar over at det ikke var uden risiko at dyrke sex uden gummi, men som flere af dem sagde. Sandsynligheden for at blive gravid er større end sandsynligheden for at få en STD. Og det er nok ikke helt ved siden af.

 

I øvrigt er det - ligesom Bluejackets delvist irrelevante betragtninger om generel smittestatistik - betænkeligt når du skriver:

 
  1. Vis mig lige et par stykker herinde, der tror man bliver smittet "hver gang"
  2. Betragtninger om gennemsnitlig smittehyppighed er ikke specielt relevante i cases for prostituerede, som har mange kunder (slimhinde-slid øger risiko betragteligt)
  1. Søg og du skal finde. Der er flere som referer til STD statistikker, som at hvis du bare 1 gang har sex uden gummi, med en smittet pige, så er du 200% sikkert selv smittet.
  2. Nu var det også risikoen for at vi kunder bliver smittet, som var i centrum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har tidligere skrevet om udviklingen i UK, hvor bareback er meget udbredt. Check blot adultwork.com. Når unge britter er til Stack parties i Tjekkiet gælder det også om at gå all in både med sprut og med GPs som skal ordnes bb hvis man ikke vil kaldes en chicken. Spændende udvikling - naturligvis også dybt betænkelig. Kunne godt tænke mig at se noget statistik over VD i UK i miljøet og om antallet af HIV er opadgående.

Nu ved jeg ikke lige hvad din personlige erfaring er med Tjekkiet, men jeg er endnu ikke stødt på piger dernede, som tilbyder sex uden gummi. Hvis din erfaring er BBC udsendelse som var i TV for nogle uger siden, vil jeg bare lige gøre opmærksom på at når de talte om sex uden gummi, så var det blowjob uden gummi de mente.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu går diskutionen jo netop på sex uden gummi med østeuropæiske piger i DK, så det er vel meget relevant at vi nøjes med at se på den gruppe.

Jeg har talt med flere, og ikke en af dem var ikke klar over at det ikke var uden risiko at dyrke sex uden gummi, men som flere af dem sagde. Sandsynligheden for at blive gravid er større end sandsynligheden for at få en STD. Og det er nok ikke helt ved siden af.

  1. Søg og du skal finde. Der er flere som referer til STD statistikker, som at hvis du bare 1 gang har sex uden gummi, med en smittet pige, så er du 200% sikkert selv smittet.
  2. Nu var det også risikoen for at vi kunder bliver smittet, som var i centrum.

Kan forstå de heller ikke ved meget om fertile perioder. Dine anekdoter kan ikke rigtigt bruges, når du ikke svarer på spørgsmålene. Vi kan ikke vurdere selektionen af dem du har talt med.

Det må da være den der kommer med en langt ude påstand der skal dolumentere den.

Og nej: emnet er smitte - spredning og afledt risiko. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan forstå de heller ikke ved meget om fertile perioder. Dine anekdoter kan ikke rigtigt bruges, når du ikke svarer på spørgsmålene. Vi kan ikke vurdere selektionen af dem du har talt med.

Det må da være den der kommer med en langt ude påstand der skal dolumentere den.

Og nej: emnet er smitte - spredning og afledt risiko. 

he he... Nørden excellerer i udokumentrede påstande, kausalitetsmodsætninger, projicering af egne erfaringer og "jeg har hørt" til hele populationer og generelle usagligt nonsens!

Og når man kritiserer det og påpeger fejlslutningerne, bliver man blot beskyldt for fagsnobberi...

jvf: 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...