Hop til indhold
nylonlover

Artikel Information "Tyskland er Europas største horehus"

Recommended Posts

Interessant læsning ...

 Det bliver spændende at følge udviklingen dernede og se hvad de får vedtaget ... ender de med en ren svensk model (gys!), så er der to muligheder for hvad der kommer til at ske herhjemme. Hvilken af de to muligheder det bliver vil så i høj grad afhænge af den siddende regering og i hvad omfang modstanderne får taletid i medierne og får pisket en folkestemning op.
Så længe vi har en borgerlig regering så tror jeg virkelig der skal være en meget aggressiv og massiv folkestemning der taler for et forbud før vi vil se noget der ligner en svensk model indført herhjemme. I dette scenarie vil vi nok se en voldsom stigning i antallet af prostituerede fra østlandene herhjemme. Det vil selvfølgelig lægge et pres på priserne, men det vil også give en masse opmærksomhed til branchen - en opmærksomhed som nok ikke ret mange af pigerne eller kunderne ønsker. På sigt vil det kunne være med til at ødelægge branchen pga. de mange ulykkelige historier der så vil kunne fortælles i medierne - det er jo vind på modstandernes mølle ...
Indfører tyskerne den svenske model og vi får en rød regering så er jeg bange for at vi ret hurtigt kan blive præsenteret for den svenske model herhjemme. Så har de jo pludselig argumentet om at tyskerne har erkendt at de har fejlet og at den svenske model er den rigtige - sandheden om den svenske models "succes" skal de nok fortie. Signalpolitikken er den vigtigste!
Det går nemlig ikke godt i Sverige. Den svenske model har fejlet noget så grusomt på de væsentligste områder. Loven har ikke ændret antallet af prostituerede væsentlig. Til gengæld har det givet pigerne langt dårligere vilkår og meget mindre sikkerhed da alt nu foregår mere i det skjulte ligesom der er mere trafficing. Svenskernes største problem er at man ikke ønsker at erkende sandheden. De statslige undersøgelser må hverken kritisere forbuddet eller komme med alternativer - altså har man jo politisk tilkendegivet at man vil fastholde glansbilledet om at forbuddet er en god ide.

Nå, men tilbage til situationen i Tyskland. Det bliver som sagt spændende at se hvad de finder på dernede. Hvis de arbejder på samme måde som herhjemme så kan der jo godt gå mange år med diverse kommissioner og udvalg der skal belyse problemet og komme med alternative forslag - som så yderlige skal belyses i andre udvalg og kommissioner osv. ...
Jeg tror dog næppe at det vil ende ud med et forbud. Dertil tror jeg simpelthen at industrien har vokset sig for stor. Med op mod 400.000 beskæftigede i branchen og en omsætning på godt 110 mia. kroner om året så vil det jo også have store økonomiske konsekvenser med et forbud. Især hvis man jo forventer at alle overholder forbuddet. Hvor skal man finde beskæftigelse til de yderlige 400.000 ledige? Det kan man næppe og dermed vil de jo blive en omkostning for samfundet hvis de skal have en form for understøttelse. Udover det så vil det jo også have en given indflydelse på den tyske økonomi hvis man pludselig fjerner den omsætning på godt 110 mia. kroner om året - man skal jo huske at pengene ikke bliver i lommerne på pigerne, men bliver recirkuleret og dermed giver yderlige beskæftigelse og mere indtjening til staten.
Formentlig vil der også komme nogle principielle søgsmål fra ejerne af de store bordeller der er beskrevet i artiklen. De har jo på legal vis etableret en virksomhed og har skabt sig en ret (økonomisk) sund forretning. Ændrer man så loven og dermed gør deres forretning ulovlig så vil de formentlig sagsøge den tyske stat for at få erstatning for de tab de kommer til at lide.
Jeg er overbevist om at de nok skal finde ud af at få lavet en form for stramning og at de forsøger at få noget strikket sammen der tilgodeser de tyske piger mest muligt, men gør det sværere for østpigerne at udøve prostitution i Tyskland. Spørgsmålet er så hvor længe regeringen skal bruge på at arbejde på stramningerne og hvornår det bliver udmøntet i reel lovgivning.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt enig i at der består et behov en politisk opfølgning på loven.

Tilsyneladende tog den oprindelige lovgivning udgangspunkt i en lønmodtager status for sexarbejdere, mens den faktiske omsætning af legaliseringen af prostitution til kommerciel virksomhed, førte til at pigerne arbejdede som selvstændige, og diverse koncepter huser deres virksomhed.

I princippet som et kontorhotel for iværksættere, og det er der jo heller intet galt i.

Tilsyneladende er der i den forbindelse gået nogle intentioner tabt om arbejdsgiver forpligtelser, og lønmodtagers sociale rettigehder, fordi begge parter har organiseret sig som egen selvstændig virksomhed.

Alt dette kunne man have evalueret og korrigeret for siden lovændringen, men den virkelige årsag til at der trænges til en politisk oprydning, udgøres af at man efter loven, i EU indførte åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed, vi fik alle de ulykkelige følger heraf, og det ikke kun indenfor prostitution.

Nu siger de så i EU og Sverige " hvad sagde vi, vi er nødt til at gøre det kriminelt at købe sex".

Et forbud er ikke svaret, som det heller ikke er indenfor anden legal virksomhed, men loven skal holde trit med virkeligheden, og herom har jeg selv oprettet tidligere tråde.

I et langt indlæg har jeg forsøgt mig med et oplæg til mulig tysk handling, som jeg fik mange tæsk for, men læser en journalist med kan vedkommende overveje at lade sig inspirere.

Til Journalister på visse medier
Startet af Rejsenetvaerk, 4 februar
https://www.eroguide.dk/forum/topic/31813-til-journalister-på-visse-medier/

Kondompligt i Tyskland?
Startet af Rejsenetvaerk, 17 maj

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvom 400.000 sexsælgere lyder af meget, så skal man lige huske at forholde sig til at der i Tyskland befinder sig ca. 80.200.000 mennesker.

Bemærk dog, at de 400.000 er et anslået tal, og derfor kan være behæftet med stort usikkerhed.

I Danmark har SFI været ude og sige at der er godt 3.200 prostituerede. Men dette tal er også forbundet med stor usikkerhed. I Danmark er det f.eks. nærmest umuligt at danne sig et overblik over omfanget af udenlandske prostituerede, idet det er blevet utroligt let at kort-tids-leje (f.eks. AirBnB og lign.) sig ind private lejligheder/huse (og derved faktisk operer som P/D), samt hurtigt at markedsføre sig overfor potentielle sexkøbere via diverse internetsider (f.eks. escortguide/annoncelight mv.). Den ene uge kan der være mange udenlandske i Danmark, og i den efterfølgende uge, kan der være få.

Derudover så har alle lande med større eller mindre grad af forbud, det problem, at de ikke kan afvise, at lovgivningen i sig selv gør, at der sker handel med sex på steder som simpelthen aldrig ser dagens lys (f.eks. private chatter/mødesteder/datingapps osv.), og derved ikke indgår i myndighedernes overvågning (og derved de officielle statistikker).

Mao. skal man passe på med at tolke for meget på grundlag af "officielle" tal om prostitution.

Nogle vil måske hævde, at alle kan se, at prostitutionen har vokset eksplosivt efter Tyskland har liberaliseret lovgivningen. Men det kan vi i princippet ikke vide noget om, idet ingen kan vurdere omfanget af den skjulte prostitution der var under den gamle lovgivning.

Når det er sagt, så synes jeg dog at det er godt, at Tyskland revidere deres lovgivning. For selvfølgelig skal det ikke holdbart, at man kan smutte uden om beskyttelseslovgivningen ved at kalde sig selvstændig. Men der hvor kæden hopper af for mig, er at Tyskland prøver at behandle sexsalg som et normalt erhverv. Sexsalg er IKKE et normalt erhverv. Det er et sær-erhverv, og kræver særlovgivning.

F.eks. så synes jeg, at der skal være lovgivning som forholder sig til det problem, at sexsælgeren ønsker at være anonym i forhold til køberen og vice versa. Lovgivningen skal simpelthen indrettes således at dette understøttes, men dog stadig sikre, at handlen mellem sælger og køberen ikke sker uden at der er opstillet vilkår og rettigheder (og køber og sælger er enige herom).

Et "luderbevis" er også en god ting. Men IKKE for at kontrollere de prostituerede!! Men for at kontrollere KØBERNE! Køberne skal simpelthen tvinges til at kontrollere, at den de handler med en person der har et "luderbevis". Og køberne skal kontrollere dette INDEN at de indgår handelen/giver sexsælgeren penge osv. Det skal være muligt for myndighederne at bruge agenter, som derved kan udgive sig som sexsælgere, og hvis en potentiel sexkunde forsøger at indgå en handel uden at have kontrolleret "luderbeviset", så skal sexkunden kunne straffes.

Alt køb, salg og udbud af sex på offentlige gader og stræder skal forbydes. Dvs. både køber, sælger og udbyder skal kunne straffes herfor.

At prostituerede kan undgå at skulle spare op til pension/ferie/sygdom samt indbetaling til a-kasse osv., fordi de kalder sig selvstændige, er heller ikke rimeligt. Så vidt jeg ved, så har man i Tyskland en flad skat til de prostituerede, dvs. skatten ikke er indkomstafhængig. Her må man simpelthen bare ligge en pension/ferie/sygdoms-ordning oveni, således at alle prostituerede der melder at de vil betale prostitutionsskatten automatisk bliver "forsikret".

Ja, det var lige lidt forslag fra min hånd (ikke udtømmende).

Men min grundliggende pointer er, at handel med sex er et SÆR-erhverv. Og man skal derfor IKKE holde sig tilbage med at indføre særlovgivning på området, sålænge man IKKE sætter omfangsrige barrierer op for selve handlen med sex som ikke kan kontrolleres (f.eks. generelle forbud mod køb af sex), idet handlen så - på sigt - vil gå under jorden.

Handel med sex kan ikke udelukkende defineres som et "socialt problem". Handel med sex kan både være et "socialt problem" og/eller et "erhverv" !!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg mener ikke at prostitution er et SÆR-erhverv, men at det er et erhverv med egne karakteristika, som lovgivningen bør opstille branche relevante rammebetingelser for, og indføre en branche specifik regulering og kontrol af.

Det er som sådan en overvejelse værd, som et element heri at indføre en art næringsbrev, som et forhold mellem myndighed og næringsdrivende.

Men jeg anser det for yderst problematisk at gøre det strafbart for kunden at forbruge en grundlæggende legal service, gøre kunden ansvarlig for at kontrollere at leverandøren har sit næringsbevis.

Jeg kan i hvert fald se for mig at jeg bevæger mig ud i noget af et minefelt, hvis vi overfører tankegangen til at jeg som forbruger skulle pålægges samme forpligtelse, når jeg frekventerer diverse kiosker og restaurationer, hvor det er en kendt sag at told og skat oplever udvalgte brancher som en udfordring til kontrollen.

Det et fint med en certificering som et led i myndigheds udøvelsen, men om kunden ser samme, eller samme hænger til frit skue udgør ingen garanti for at alt er i orden bag kulissen.

Jeg ønsker ordnede forhold, og en langt mere virkningsfuld offentlig kontrol, men jeg ville nødig begrænse mig selv til kun at handle i Kvickly, for ikke at risikere som kunde at blive gjort medansvarlig for at udbyder lever op til lovens bogstav.

Helt pragmatisk er det også hensigtsmæssigt at skelne mellem den mere uformelle hobbybetonede virksomhed, og så egentlig formel virksomheds drift i større skala.

Skal man som kunde holdes ansvarlig, hvis ens sugardate, eller efterlønneren der holder ens have, ikke har fuldt orden i tingene.

Helt overordnet finder jeg det betænkelig at gøre kunden til kriminel bruger af i udgangspunktet legale ydelser, om end vi har et ansvar for ikke at ignorer decideret åbenlyse horrible, og eller kriminelle forhold.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvom 400.000 sexsælgere lyder af meget, så skal man lige huske at forholde sig til at der i Tyskland befinder sig ca. 80.200.000 mennesker.

Bemærk dog, at de 400.000 er et anslået tal, og derfor kan være behæftet med stort usikkerhed.

I Danmark har SFI været ude og sige at der er godt 3.200 prostituerede. Men dette tal er også forbundet med stor usikkerhed. I Danmark er det f.eks. nærmest umuligt at danne sig et overblik over omfanget af udenlandske prostituerede, idet det er blevet utroligt let at kort-tids-leje (f.eks. AirBnB og lign.) sig ind private lejligheder/huse (og derved faktisk operer som P/D), samt hurtigt at markedsføre sig overfor potentielle sexkøbere via diverse internetsider (f.eks. escortguide/annoncelight mv.). Den ene uge kan der være mange udenlandske i Danmark, og i den efterfølgende uge, kan der være få.

Derudover så har alle lande med større eller mindre grad af forbud, det problem, at de ikke kan afvise, at lovgivningen i sig selv gør, at der sker handel med sex på steder som simpelthen aldrig ser dagens lys (f.eks. private chatter/mødesteder/datingapps osv.), og derved ikke indgår i myndighedernes overvågning (og derved de officielle statistikker).

Mao. skal man passe på med at tolke for meget på grundlag af "officielle" tal om prostitution.

Nogle vil måske hævde, at alle kan se, at prostitutionen har vokset eksplosivt efter Tyskland har liberaliseret lovgivningen. Men det kan vi i princippet ikke vide noget om, idet ingen kan vurdere omfanget af den skjulte prostitution der var under den gamle lovgivning.

Når det er sagt, så synes jeg dog at det er godt, at Tyskland revidere deres lovgivning. For selvfølgelig skal det ikke holdbart, at man kan smutte uden om beskyttelseslovgivningen ved at kalde sig selvstændig. Men der hvor kæden hopper af for mig, er at Tyskland prøver at behandle sexsalg som et normalt erhverv. Sexsalg er IKKE et normalt erhverv. Det er et sær-erhverv, og kræver særlovgivning.

F.eks. så synes jeg, at der skal være lovgivning som forholder sig til det problem, at sexsælgeren ønsker at være anonym i forhold til køberen og vice versa. Lovgivningen skal simpelthen indrettes således at dette understøttes, men dog stadig sikre, at handlen mellem sælger og køberen ikke sker uden at der er opstillet vilkår og rettigheder (og køber og sælger er enige herom).

Et "luderbevis" er også en god ting. Men IKKE for at kontrollere de prostituerede!! Men for at kontrollere KØBERNE! Køberne skal simpelthen tvinges til at kontrollere, at den de handler med en person der har et "luderbevis". Og køberne skal kontrollere dette INDEN at de indgår handelen/giver sexsælgeren penge osv. Det skal være muligt for myndighederne at bruge agenter, som derved kan udgive sig som sexsælgere, og hvis en potentiel sexkunde forsøger at indgå en handel uden at have kontrolleret "luderbeviset", så skal sexkunden kunne straffes.

Alt køb, salg og udbud af sex på offentlige gader og stræder skal forbydes. Dvs. både køber, sælger og udbyder skal kunne straffes herfor.

At prostituerede kan undgå at skulle spare op til pension/ferie/sygdom samt indbetaling til a-kasse osv., fordi de kalder sig selvstændige, er heller ikke rimeligt. Så vidt jeg ved, så har man i Tyskland en flad skat til de prostituerede, dvs. skatten ikke er indkomstafhængig. Her må man simpelthen bare ligge en pension/ferie/sygdoms-ordning oveni, således at alle prostituerede der melder at de vil betale prostitutionsskatten automatisk bliver "forsikret".

Ja, det var lige lidt forslag fra min hånd (ikke udtømmende).

Men min grundliggende pointer er, at handel med sex er et SÆR-erhverv. Og man skal derfor IKKE holde sig tilbage med at indføre særlovgivning på området, sålænge man IKKE sætter omfangsrige barrierer op for selve handlen med sex som ikke kan kontrolleres (f.eks. generelle forbud mod køb af sex), idet handlen så - på sigt - vil gå under jorden.

Handel med sex kan ikke udelukkende defineres som et "socialt problem". Handel med sex kan både være et "socialt problem" og/eller et "erhverv" !!

Det er ganske rigtigt anslåede tal, men det er trods alt de skøn vi har at gå ud fra når vi debatterer. Selv om der befinder sig godt 80 mio. mennesker i Tyskland så vil 400.000 ekstra ledige godt kunne mærkes.

Jeg er så ikke enig med dig i at et luderbevis på nogen måde er en god måde til at kontrollere køberne. Hvordan f... skal menigmand kunne vurdere ægtheden af sådan et bevis? Tror du virkelig at de kyniske bagmænd som benytter sig af handlede kvinder osv. vil gå af vejen for at lave et falsk luderbevis?

Jeg tror også det vil være svært at håndhæve et forbud mod gadeprostitution. Det vil igen kun ramme de svageste af pigerne da de så er nødt til at operere mere i det skjulte eller at tage chancen. Jeg tror man vil komme meget længere ved at man i lokalt regi samarbejder med pigerne om at finde nogle løsninger der tilgodeser både pigerne og de lokale beboere. Det kan f.eks. være at man indfører nogle zoner hvor det er tilladt at trække på gaden eller/og at man indfører nogle tidsrum hvor det ikke må finde sted ...

Den med pension og forsikring kan vi til dels blive enige om. Nu kender jeg ikke reglerne for selvstændige i andre erhverv, men hvis det ikke allerede er gennemført i andre erhverv så vil jeg jo mene at det er passende at man indfører det over en kam for alle selvstændige at der som minimum skal spares X procent op til pension og at det ligeledes er lovpligtigt at tegne en forsikring. A-kasse må ligesom for alm. arbejdstagere være et personligt valg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...