Hop til indhold
Gæst

Om at hænge andre ud i gabestokken - og at hænge der!

Recommended Posts

Gæst

Hej alle,

Hmm... Så fik jeg prøvet det med - for første gang i mit snart 50-årige liv - at blive hængt ud i gabestokken. Det gør Jasmin her: https://www.eroguide.dk/forum/topic/42131-jeg-vil-ikke-kan-du-slet-ikke-se-det/. Særdeles ubehageligt! Jeg forstår nu  - dog heldigvis på et noget lavere niveau - hvad det vil sige, at blive beskyldt, mistænkeliggjort for at være fx pædofil eller voldtægtsforbryder.

Til dig, kære Jasmin, har jeg følgende bemærkninger:

1) Vildt dårlig stil ikke som minimum at orientere  pr. PM den person, man hænger ud på den måde, så personen kan tage til genmæle. Kun ved en tilfældighed  så jeg den tråd, hvori du  hænger mig ud. Jeg ved, at du selv har været glad for at blive orienteret på lignende vis - du ved selv, hvornår - da du var i en tilsvarende situation.

2) Husk altid, at en tekst skrevet i bagklogskabens ulidelige klarsyn ikke afspejler de tanker,  der gik igennem personen,  da episoden fandt sted. Bl.a. havde jeg al den tid, jeg skulle bruge, til at formulere teksten, men kun ½-1 sekund til at træffe min beslutning om, hvilken pige jeg skulle vælge.

3) Bemærk også  - det fremgår måske ikke tydligt nok af mit citerede indlæg - at jeg allerede INDEN jeg gik ind af døren havde besluttet, at det var Roxy, jeg ønskede at være sammen med, fordi hun havde fået gode anmeldelser herinde. Kun ½-1 sekund tøvede jeg (jf. punkt 2 ovenfor).

4) Teksten var skrevet med en vis bitterhed, og (derfor) karikeret - "Min pik bestemmer". Formålet var ikke at svine Roxy til, men derimod en opfordring/påmindelse til alle om at analysere situationen, når man står i den, i stedet for ukritisk at holde fast i den beslutning,  man traf, inden man gik ind af døren.

5) Roxys kropssprog kunne lige så godt tolkes som 'spiller kostbar' - det nåede jeg at tænke på det ½-1 sekund. Hun er - så vidt jeg har forstået  - stedets dronning, så hun kunne med rette anlægge denne attitude. Jeg har flere gange tidligere frekventeret glædespiger med den  attitude, og  hvor legen forløb helt anderledes positivt og lystent, end tilfældet var med Roxy.

6) Kære Jasmin. Du er tydeligvis et menneske, der tænker sig om og er god til at analysere, og du formulerer dig godt. Men med dit sviner-indlæg glippede du fsva. dine tanker og analysen! Jeg  håber meget, du tænker dig om en ekstra gang, inden du næste gang hænger nogen  ud i gabestokken.

 

/ Hedonisten

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Følgende skal ikke opfattes som et ønske fra min side til at smide benzin på bålet.

Jeg er ganske enig i, at Jasmin har formuleret sig på en måde, hvor de fleste bestemt ville føle sig hængt ud. Nå det så er sagt, så er det faktisk mit indtryk, at mange også har evnet at forholde sig dels til adfærden i din anmeldelse og dels til hendes forslag omkring at indføre et købeforbud og andre tiltag.

Nu har vi jo heldig vis ytringsfrihed i vort land, hvorfor du jo netop har muligheden for, at fortælle din side af sagen, eller supplere med oplysninger som du nu har gjort. For mit eget vedkommende kan jeg blot sige "Den adfærd eller de bekymringer din anmeldelse, uagtet om vi tolker forkert eller rigtig, bestemt har sin berettigelse af blive debatteret".

Jeg kan kun tale for mig selv, Jeg kender dig ikke, og jeg vil i fremtiden nok bedre huske tråd emnet og de forskellige holdninger omkring forslag til konceptændringer, forbud m.v. end jeg vil huske dit profilnavn.

Så jo, jeg kan sagtens følge dig, omvendt er jeg nødt til at sige "Effekten på en anonym person på internettet, kan næppe sammenlignes med gabestoks-metoder udført på mennesker, hvor man kender deres rigtige identitet.

Når jeg læser dit indlæg, hæfter jeg mig også ved

Jeg  håber meget, du tænker dig om en ekstra gang, inden du næste gang hænger nogen  ud i gabestokken

Reelt burde vi alle nok, nøje overveje hvad vi skriver om hinanden og specielt når man i skuffelse anmelder en pige, klinik m.v.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Av den er ikke så heldig fra Jasmins side. Men mon ikke hun er stor nok til at kunne se, det var en uheldig tanketorsk. Jasmin, du er omtrent verdens lykkeligste kvinde lige for tiden. Derfor er jeg næsten sikker på, at du snildt og uden noget tab for dig selv og af dig selv kan stikke manden en uforbeholden undskyldning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Hedonisten det burde vel ikke komme bag på dig at nogle ser med andre øjne på anmeldelser;). Der er flere eks på at forbud siden aviser og andre har været inde sakse nogle anmeldelser:!:. Som de kan bruge til at fremme deres poliske holdingen de står for:!:. Så det gælder vel om at vælge sine ord med omhu og fornuft i enhver situationen når man skriver anmeldelser:idea:.

Ja Jasmin burde nok ha gaven dig en pm. om din anmeldelse bliver brugt til en debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I så fald er din anmeldelse godt nok uheldigt formuleret! Jasmin smørrer lidt tykt på, men hendes udgangspunkt i din anmeldelse synes jeg nu er berettiget! Om ikke andet har du da bidraget til at sparke en ok aktuel debat igang ;-)

din uddybning er helt fair!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Hedonisten,
Jeg kan godt følge hvad du siger og forstå hvordan det føles at bruges som eksempel på den måden. Og jeg synes det er fint at du nuancerer din rolle og din anmeldelse i denne tråd.


På den anden side så er du jo selv iblandt ved den anden ende av bøddelsøksen når du anmelder piger eller steder. Ligesom mange andre herinde. Og det rammer piger der i de fleste fald ikke kan give sit besyv med eller forklare sin holdning og hvorfor det gik som det gik. Nogle gange føler sig sikkert pigerne lige så uskyldige til den beskrevne fiaskoen, som du nu gør til det som fandt sted hos Roxy?
I bedste fald kan dette måske være lidt stof til eftertanke; man skal måske ikke være så hurtig til øksen, men gå hjem og kontemplere lidt og siden skrive om næste gode oplevelse i stedet for?


Jasmin brugte dig i sin hensigt at sætte spørgsmålstegn ved bordeller. Selvfølgelig bliver det lidt sort-hvidt over det hele, men jeg er enig med Bluejacket i at debatten er/var værd at føre (selv om jeg selv var delagtig i at den blev lukket, hvilket ærger mig).  Du blev statist i hendes mission, men jeg tror jo nu ikke at nogen tænker hverken værre eller bedre om dig for det. Det var debatten om hvis den slags situationer overhoved skal være mulige, der var interessant. Så på nogen måde gjorde du jo en insats.;-)


Og altså, hvorfor ikke bruge oplevelsen til at reflektere lidt over hvordan det eventuelt føles at blive henrettet i en anmeldelse uden at kunne forsvare sig?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Hedonist

Jeg forstod udmærket din anmeldelse, både situationen og din mening bag ordene.

Det var Jasmin, der gjorde din anmeldelse til genstand for en vild overfortolkning, så hun med sædvanlig høj stemmeføring kunne misbruge den til at fremme sin dagsorden om, at de fleste former for købesex bør forhindres og forbydes for at beskytte de sexsælgere, som efter hendes mening ikke er egnede (stærke nok) til at sælge sex.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin (i typisk EB stil) har taget en historie ud af konteksten og blæst den op, for at piske en stemning op og have os til at gå imod og forbyde bordellerne/klinikkerne, fordi hun er modstander af bordellerne/klinikkerne, (måske for egen vindings skyld, hvem ved ?)

Det var hendes mission med den omtalte tråd.

At Hedonisten var "sendebuddet" eller et påskud for fremme en sag - Jasmins sag, var tilfældigt.

Hedonisten (og andre) skal nok tænke mere over hvad du/I skriver - det kan blive brugt i mod dig/jer.

Hedonisten har du besøgt Roxy igen på en dag hvor hun er frisk ? Var hun ligeså smadret og træt ? Hvis hun konstant er udkørt tyder det på, noget er galt og hun bliver udnyttet.

Ærlig talt synes jeg godt du kunne "skåne" hende den nat, du kunne se at hun var træt og ikke havde lyst - det tenderede til overgreb. Pigebarnet vil helst bare sove, hun var trukket i nattøj og orker ikke mere. Du var for liderlig til at sige fra og lod pikken bestemme, du havde udset hende på forhånd og vil absolut gennemføre et samleje med hende... det er dårlig stil.

 

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hej Hedonist

Her er mit feedback, håber du kan bruge det til noget;

1) Sætningen "Min pik bestemmer" fik mig til at kaste op i min mund. 

2) Jeg forstår nu, at din pik bestemte over dig! Men fuck hvor var klamt at læse v. første øjekast! 

3) Uanset HVEM, der er udnævnt til stedets dronning, skylder du ENHVER kvinde mere end 1-1/1/2 sek af din tid! (Altså hvis du vil have en 'Happy end').

4) Hvis du allerede havde besluttet hvem du ville have, hvorfor så ikke afblæse opvisningen af x antal piger, der pænt stillede sig op i række for dine blå øjnes skyld? (Eller bestemte din pik at ALLE ledige kvinder nu skulle stille op i række for dig?) 

sorry måske dårlig humor fra min side(??). 

5) Enhver (sexsælgende) kvinde er et individ - Now you know! Kort sagt: LAD VÆRE MED AT GENERALISERE ANDRE KVINDER, DER SÆLGER SEX! (MAO. Brug mere end 1-1,1/2 sek. på AT TÆNKE DIG OM). 

6) Husk at bruge minmum  5 sek næste gang på at analysere & fremkalde menneskekenderen i dig selv! 

7) jeg tror ikke, du er et dumt svin. Men ved første øjekast, (din anmeldelse), fremstår du som et! 

/Kimora 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hej Hedonist

Her er mit feedback, håber du kan bruge det til noget;

/Kimora 

 

Bravo Kimo ! dine kvindelige iagttagelse af manden/situationen er ret spot on - til hans forsvar: Mænd gør dumme ting når de er liderlige og har udset sig en pige...så har de kun en ting i tankerne: "Hvordan kommer jeg i trusserne på hende"...ikke alle mænd er viljestærk nok til at sige fra, selv om de inderst inde godt ved den er helt galt.

Det er en af grundene til at de udnyttede piger i branchen kan tjene penge - der er kunder som ikke siger fra og går igen. Også fake annoncer overlever til evighed, fordi liderlige mændene står i døren og ikke kan gå igen, selv om de godt ved annoncen er fake, måske har 1-10% modet til at sige fra og gå igen ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Nille 

Er i tvivl om mit svar kommer med? 

Mente blot at nogle mænd er i stand til at takke nej, andre er ej! Om dem jeg knalder er dumme i nakken, ved jeg ej ;)

knus 

k

Hvis de har takket nej til dig, ved jeg ej, men dumme er de hvis de har takke nej til dig :D forglem mig ej :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Hedonisten det burde vel ikke komme bag på dig at nogle ser med andre øjne på anmeldelser;). Der er flere eks på at forbud siden aviser og andre har været inde sakse nogle anmeldelser:!:. Som de kan bruge til at fremme deres poliske holdingen de står for:!:. Så det gælder vel om at vælge sine ord med omhu og fornuft i enhver situationen når man skriver anmeldelser:idea:.

Ja Jasmin burde nok ha gaven dig en pm. om din anmeldelse bliver brugt til en debat.

Undskyld, men jeg forstår ikke meget af dit indlæg. Gider du forklare nærmere?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 nogle mænd er i stand til at takke nej, andre er ej! Om dem jeg knalder er dumme i nakken, ved jeg ej ;)

 

Fintformet dansk poesi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke man brokker sig over at ens indlæg/anmeldelse som er udlagt et offentligt sted giver grobund for debat, det er altså hvad man må forvente!

Jo Jasmin kunne godt have orienteret dig, så du fik mulighed for at forklare dig - men så igen, når man læser dit indlæg her, så havde det nok næppe ændret noget ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men nu er det jo ikke første gang man læser en anmeldese fra hedonisten hvor han nedgøre pigerne enten på deres udseende eller deres formåen i sengen.

 

Kig selv tilbage og se hvad han har skrevet i tidligere anmeldeser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

PeterPedal har ret.

Jeg kan tildels forstå at man siger man i øjeblikket mistede hovedet og gjorde noget, man bagefter fortrød. Men dén falder i min verden lidt til jorden, når man "bagefter" går ind og skriver sådan en anmeldelse..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men nu er det jo ikke første gang man læser en anmeldese fra hedonisten hvor han nedgøre pigerne enten på deres udseende eller deres formåen i sengen.

Kig selv tilbage og se hvad han har skrevet i tidligere anmeldeser.

Jeg ikke fulgt Hedonisten, så du mener han ligger som han har redt ? - han blev hængt ud og brugt som kasteskyts af Jasmin, bagefter kommer han i "offerrollen" og klager sin nød her i tråden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 - hvad det vil sige, at blive beskyldt, mistænkeliggjort for at være fx pædofil eller voldtægtsforbryder.

Vild overdrivelse! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...