Oldtimer 4625 Skrevet 11. November, 2015 Musik er noget mærkeligt noget. Det kan fremkalde minder, følelser, billeder i sjælen, stemninger man slet ikke var klar over man kendte til. Samtidigt har jeg lagt mærke til at mine musikalske preferencer skifter både med alderen men også hen over året, dagen, ugen. Noget musik, der virkelig stadig kan stå distancen (er nu tæt på de tre snese) er (nævnt uden nogle former for prioriteringer): Frank Zappa: Willie the pimp (violin-introen med Captain Beefhearts stemme fulgt efter af en guitarsolo, der slår de fleste andre guitarister hjem til start) Frank Zappa: WakaJawaka (BigBand rock) Bob Dylan: Simple twist of fate (Lyt og gå om bag ordene) Bob Dylan: Just like Tom Thumbs Blues (En smuk og dejlig sang) Amy Winehouse: Back to Black (Sort kærlighed) Mozart: Tryllefløjten (Paminas arie Ach ich fühl's) Verdi. La Traviata Brindisi (Livsglæde i denne tragiske historie om demimonden) Richard Wagner: Tristan & Isolde. Isoldes Liebestod (Isolde synger over Tristans lig, synger livet ud af sig selv) Jimi Hendrix: Castles made of sand. The Doors: Love Street It's a beautiful day: White bird Jeg kan blive ved. Musik er balsam for sjælen og når man når en hvis alder opdager man, at man kan have et helt livs soundtrack kørende og at musik er så vidtfavnende at der altid vil være noget man ikke har hørt før og at al musik kan give følelser og oplevelser. Musikken er som Ian Anderson synger i Thick as a Brick: "I may make you feel, but I can't make you think" Dagens musikforslag: Den trofaste hustru af Schierbeck, findes i en pragtfuld udgave med Inger Dam Jensen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nihil 435 Skrevet 11. November, 2015 Da jeg var 15 år ramte grungen verden. Det var et meteornedslag i mit musikunivers - Smells like Teen spirit - af Nirvana, var omstyrtende for mig. Højt hår døde den nat, ikke flere spandexbukser eller glimmer på trommerne og det var herligt. Jeg hører det til stadighed og finder nydelse i det. Senere i livet bliver man nogle gange lidt mere rund med alderen, eller nedtonet er måske bedre. Da jeg hørte - Picture in a frame - med den fine Tom Waits, var jeg også solgt. Det var indgangen til en lang rejse ind i et underligt univers, hvor intet er som det synes. Formidabelt i min bog. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 14. Oktober, 2016 Mit bud er Deep Purple. Child in time og Lazy fra Made in Japan livealbummet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4625 Skrevet 14. Oktober, 2016 Megen god musik foreslås i denne streng. Men tænk: Bob Dylan får årets Nobelpris i litteratur. På tide, er vi nogle der mener. Tænk på: Blowin' in the wind Like a Rollin' stone Mr. Tamborine Man All Along the watchtower Simple Twist of Fate Hurricane Masters of War Åh ja listen er lang. Enkelte af hans sange kunne i sig selv retfærdiggøre en Nobelpris, men i dag tildeles Nobelprisen mest til en kunstners samlede værker, men også her er Mr. Zimmerman værdig. I min brandert kan jeg ikke finde links, men mon ikke de alle er i flere udgaver på youtube. Find i sær Hendrix's udgave af All along the Watchtower eller Like a Rollin' Stone. Venligst (nostalgisk berusede) OT 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4625 Skrevet 14. Oktober, 2016 jp skrev, for 3 minutter siden: Super ramt. THX Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 16. Oktober, 2016 hm.. Lige nu, på denne årstid må det være englen: "Autumn leaves" ..altså hun er jo bare.. Devine. Så nærmere vi os også tiden til en af mine all time favorites Fauré er nok.. ok måske sammen med Bach, min favorit Max Richter selvf. og så har jeg et eller andet for Olafúr Arnalds.. Jeg får sent fri fra arbejde når jeg har været i Rødovre og underholde mænd Olafur følger mig altid hjem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NoBS 1078 Skrevet 16. Oktober, 2016 Og der står jeg jo så - lige nede i publikum Bedste rockband ever Bedste livekoncert jeg har været til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jesper 1968 Skrevet 16. Oktober, 2016 jeg kan takke Monte for at jeg har fået ørene op for og men ellers det meste, og noget "hippie" agtigt harpe musik fra Andreas Vollenweider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 16. Oktober, 2016 Jesper 1968 skrev, for 2 minutter siden: jeg kan takke Monte for at jeg har fået ørene op for og men ellers det meste, og noget "hippie" agtigt harpe musik fra Andreas Vollenweider Skal i også på nudistcamp sammen til sommer? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jesper 1968 Skrevet 16. Oktober, 2016 Claire skrev, Lige nu: Skal i også på nudistcamp sammen til sommer? Ja vi ligger i nudist området til Skanderborg festival - i et stort telt - i fælles sovepose Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed 4976 Skrevet 16. Oktober, 2016 (edited) Oh, jeg er med på Ólafur! Soap&Skin er også særlig fin. Jeg er i særdeleshed glad for musik, der med sin stemning nærmest i sig selv kunne være skyld i en depressiv tilstand. Og, og, og... Selv tak! Redigeret 16. Oktober, 2016 af Iscenesat Virkelighed Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed 4976 Skrevet 16. Oktober, 2016 (edited) Ej okay, I får lige en sidste! Mest fordi videoen er helt, helt vidunderlig. Redigeret 16. Oktober, 2016 af Iscenesat Virkelighed 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 16. Oktober, 2016 Iscenesat Virkelighed skrev, for 6 minutter siden: Oh, jeg er med på Ólafur! Soap&Skin er også særlig fin. Jeg er i særdeleshed glad for musik, der med sin stemning nærmest i sig selv kunne være skyld i en depressiv tilstand. Og, og, og... Selv tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sanne 82 Skrevet 17. Oktober, 2016 Ikke fordi hendes musik falder voldsomt meget i min smag, men åhhhhhh hvor Ruby Rose går fuldstændig i underlivet på mig Hun er så tæskelækker og gav mig den største lyst til at blive storforbryder, i den 4 sæson af "Orange is the new black". Arhhhhhhh men ku godt da Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jp 191995 Skrevet 19. Oktober, 2016 Iscenesat Virkelighed skrev, den 17-10-2016 at 00:18: Ej okay, I får lige en sidste! Mest fordi videoen er helt, helt vidunderlig. Nej hvor er den fedddddd ! tak Gad hvide hvad hun siger ca 4 min inde og hvordan skjuler de tato ted video tak JP Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 28. December, 2016 Jeg vender tilbage til trådstartens tema. Musik der fænger fra dag ét og bliver ved med det. Jeg lagde ud med Cannibals. Min nr. 2 ville have været If I were A Boy med Beyoncé, men der kom Mr. Swing mig i forkøbet. Jeg går videre. Roy Orbison er en af de få med en stemme der kunne måle sig med Elvis Presleys. Hans repertoire var dog lidt mere afdæmpet og følsomt. Drømme indgår flere gange i teksterne. Denne her som har hængt i mit øre fra første færd, er lidt atypisk for Orbison. Den er ikke afdæmpet, hverken i musik eller tekst. Den er faktisk aggressiv. Følsom kan man vel godt kalde den, men på en anden måde end ellers hos denne kunstner. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 28. December, 2016 Fran skrev, den 3/9/2015 at 15:23: Jeg har det sådan med musik at der noget jeg finder glæde ved allerede første gang jeg hører det, mens der er andet som jeDe numre jeg falder for fra starten, fænger mig som regel mindre efter et stykke tid. De bliver ligesom slidt. Men der er enkelte som jeg er vild med fra første færd, og hvor det holder sig. Sådan har jeg det Moonlight Shadow med Maggie Reilly, vistnok fra 1982. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 28. December, 2016 Lana Del Rey, fantastisk musik og en stemme så sensuel, at man bliver helt slap i knæene. Og kyssetøjet ikke at forglemme, klasse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 28. December, 2016 BX, året var 1983. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Runaldo Skrevet 28. December, 2016 Eric Clapton's Tears in Heaven Metallica's Nothing else Matters. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LongJohn 219 Skrevet 28. December, 2016 (edited) slayer Hanneman fortjener sgu også en Nobel! Redigeret 28. December, 2016 af LongJohn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LongJohn 219 Skrevet 28. December, 2016 slayer Hanneman fortjener sgu også en Noble! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg