Hop til indhold
Skanken

En hverdagsaften på Vesterbro!

Recommended Posts

En sen nattetime på vej hjem fra byen, gik jeg ad en af sidegaderne fra Istedgade imod Vesterbrogade. Uden andet i tankerne end at komme hjem og sove, kunne jeg naturligvis ikke undgå at lægge mærke til det sædvanlige udbud af nigerianske piger, der kredsede og bød op til dans. De er dog ikke lige min kop te, så jeg fortsatte ufortrødent imod min destination. Tættere på Vesterbrogade så jeg til min store overraskelse en ung pige (jeg skød på 19-20 år), stå på  den anden side af gaden, og kigge efter de trods alt få fyre der gik forbi på det tidspunkt. Pigen så både lidt genert og lidt skræmt ud, og virkede i det hele taget noget malplaceret. Det vækkede min nysgerrighed, og da jeg hverken var træt eller fuld, besluttede jeg mig for at undersøge sagen nærmere:-) Det viste sig at hun hed (vi kalder hende for Tina), og at hun var en af de studerende der ikke havde fået en bolig. Hun havde derfor lejet sig ind via AirBnB, men det var jo en dyr fornøjelse, og hun havde kun penge nok til omkring 4 dage mere. Derfor var hun ude efter flere penge, og dette her var altså løsningen på problemet. 

Hun var en meget meget køn pige, og hun havde kun stået der i 10 minutter, så jeg ville altså være hendes første kunde. Da hun var nervøs, så ville det kun koste 500 kroner. Sikke et tilbud tænkte jeg, for sådan et får man bestemt ikke hver dag. Nogle timer med en smuk nyudklækket blondine for kun 500. What a bargain for mig, men hvilken potentiel katastrofe for en fuldstændig uafklaret ung pige, der lige var flyttet fra Jylland til København. Hele miseren endte med at jeg forsigtigt spurgte om hun nu også var sikker på at det var det hun ville, og hun svarede let grædende at det var det ikke, men at hun ikke kunne se andre udveje. Over en kop kaffe viste hun sig at være en meget sød og fornuftig pige, så det endte alligevel med at jeg tog hende med hjem, men naturligvis uden sex involveret.

Den unge pige tilbragte 2 nætter hos mig, hvorefter hun fandt logi hos en af hendes nye studiekammerater, så historien endte lykkeligt.

Jeg er klar over at denne anmeldelse ikke er meget værd med henblik på at kvalitetsbedømme en pige, men moralen med den er at man som kunde i høj grad også har et ansvar. Det gælder specielt når vi taler om helt unge piger som i dette tilfælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er i høj grad en anmeldelse af din dømmekraft og empati. Fedt at du tænkte med det rigtige hoved.

Det er endnu et bevis på, at GP skal være et velovervejet valg!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak skal I have:smile: Jeg tror dog at mange af os i dette forum havde gjort det samme, hvis man ligesom mig selv, er single og bor alene.

Redigeret af Skanken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er jeg den eneste der tvivler en lille smule på den her fortælling?

Jeg kan simpelthen ikke tro at en gennemsnitlig jysk studerende pige stiller sig ned på gaden for at prostituere sig selv, sådan uden videre.. og at det lige falder sammen med at der kommer en tilfældig "god" person gående forbi, som ender med at drikke kaffe (samme aften/nat?!) og så til at have pigen boende.. Hvis man er ellers en nogenlunde fornuftig tænkende person, går man sguda ikke med en fremmede (som lige for en halv time siden har tilbudt dig 500 kr!) med hjem..

Fin historie, men jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved troværdigheden. Der er for meget what-the-fuck over den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sandt eller ikke sandt. En god, sedelærende historie alligevel.

Når jeg stadig kun havde læst halvdelen og var overbevist om at du/han skulle gå afsted med den store købesexlottogevinsten, var jeg parat at myrde dig.

Det blev jeg jo ikke nødt til. Tak for en god fortælling.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er jeg den eneste der tvivler en lille smule på den her fortælling?

Jeg kan simpelthen ikke tro at en gennemsnitlig jysk studerende pige stiller sig ned på gaden for at prostituere sig selv, sådan uden videre.. og at det lige falder sammen med at der kommer en tilfældig "god" person gående forbi, som ender med at drikke kaffe (samme aften/nat?!) og så til at have pigen boende.. Hvis man er ellers en nogenlunde fornuftig tænkende person, går man sguda ikke med en fremmede (som lige for en halv time siden har tilbudt dig 500 kr!) med hjem..

Fin historie, men jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved troværdigheden. Der er for meget what-the-fuck over den.

Tja vi må tro på det gode i mennesker til det modsatte er bevidst... jeg studsede over at pigen ikke har noget familie som kunne hjælpe hende...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er Skanken ikke ligefrem en newbie, så han har nok ingen speciel grund til at fortælle fantastiske historier, der ikke holder vand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er Skanken ikke ligefrem en newbie, så han har nok ingen speciel grund til at fortælle fantastiske historier, der ikke holder vand.

Hvad gør man ikke for at vinde en anmeldelseskonkurrence ;-)

Jeg synes historien er god. Der er et hul i plottet:

 Hun havde derfor lejet sig ind via AirBnB, men det var jo en dyr fornøjelse, og hun havde kun penge nok til omkring 4 dage mere.

(...)

Over en kop kaffe viste hun sig at være en meget sød og fornuftig pige, så det endte alligevel med at jeg tog hende med hjem, men naturligvis uden sex involveret.

Den unge pige tilbragte 2 nætter hos mig, hvorefter hun fandt logi hos en af hendes nye studiekammerater, så historien endte lykkeligt.

Normalt booker man jo forud på Airbnb. Så hvad skulle det hjælpe at tage med Skanken hjem samme aften, når hun allerede har betalt? Hun kan ikke få pengene igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad gør man ikke for at vinde en anmeldelseskonkurrence ;-)

Jeg synes historien er god. Der er et hul i plottet:

Normalt booker man jo forud på Airbnb. Så hvad skulle det hjælpe at tage med Skanken hjem samme aften, når hun allerede har betalt? Hun kan ikke få pengene igen.

Måske havde Skanken givet hende penge så hun kunne klare sig i flere efterfølgende dage ?... :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sandt eller ikke sandt, så får sådan en historie jo en til at tænke sig om og stille spørgsmål ved ens moral. 

Ser ingen grund til at så tvivl da han som folk skriver ikke er nybegynder herinde og ikke kan bevise om det modsatte ;-) 

Tak for delingen og super at du gjorde det rette :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hos Airbnb betaler man forud, men man kan i mange tilfælde leje for en dag ad gangen. Det kommer helt an på udlejeren. Jeg har selv benyttet mig af konceptet et par gange i forbindelse med rejser, og det virker faktisk rigtigt fint. Kan kun anbefales hvis man ikke er til hotel, eller man rejser nogle stykker sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad gør man ikke for at vinde en anmeldelseskonkurrence ;-)

Jeg synes historien er god. Der er et hul i plottet:

Normalt booker man jo forud på Airbnb. Så hvad skulle det hjælpe at tage med Skanken hjem samme aften, når hun allerede har betalt? Hun kan ikke få pengene igen.

Efter min mening er det ikke en anmeldelse, men derimod en historie med et godt budskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se at der stilles spørgsmålstegn ved ægtheden af mit indlæg. Det gider jeg ikke at bruge megen tid på at kommentere, da folk jo selv må drage egne konklusioner. Dog vil jeg lige sige til "Under uret", at jeg ikke tilbød hende 500 kroner. Det var hende der foreslog den pris. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er jeg den eneste der tvivler en lille smule på den her fortælling?

Jeg kan simpelthen ikke tro at en gennemsnitlig jysk studerende pige stiller sig ned på gaden for at prostituere sig selv, sådan uden videre.. og at det lige falder sammen med at der kommer en tilfældig "god" person gående forbi, som ender med at drikke kaffe (samme aften/nat?!) og så til at have pigen boende.. Hvis man er ellers en nogenlunde fornuftig tænkende person, går man sguda ikke med en fremmede (som lige for en halv time siden har tilbudt dig 500 kr!) med hjem..

Fin historie, men jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved troværdigheden. Der er for meget what-the-fuck over den.

Jeg tror på det!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...