Hop til indhold
Louie De Palma

Skyderi i USA, nu på TV

Recommended Posts

De er selv ude om det.

Skyderier i USA slipper man ikke af med, før man får vedtaget en våbenlov, der afvæbner borgerne. Og de hidtidige forsøg er alle strandet på argumentet om, at en amerikaner skal have lov til at forsvare sig.

Det er et helligt mantra, der ikke kan pilles ved, men det medfører jo omvendt også, at enhver amerikaner kan starte et skyderi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis dit link er en video af en journalist og en kameramand der bliver skudt og dræbt på liveTV, kan du ikke lige lave en advarsel om det, jeg har ikke behov for at få den slags smidt lige i hovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De er selv ude om det.

Skyderier i USA slipper man ikke af med, før man får vedtaget en våbenlov, der afvæbner borgerne. Og de hidtidige forsøg er alle strandet på argumentet om, at en amerikaner skal have lov til at forsvare sig.

Det er et helligt mantra, der ikke kan pilles ved, men det medfører jo omvendt også, at enhver amerikaner kan starte et skyderi.

Enig, deres holdning er helt skæv.

De mener det eneste der kan stoppe en ond mand med en pistol, er en god mand med en pistol

Del dette indlæg


Link til indlæg

De er selv ude om det.

Skyderier i USA slipper man ikke af med, før man får vedtaget en våbenlov, der afvæbner borgerne. Og de hidtidige forsøg er alle strandet på argumentet om, at en amerikaner skal have lov til at forsvare sig.

Det er et helligt mantra, der ikke kan pilles ved, men det medfører jo omvendt også, at enhver amerikaner kan starte et skyderi.

Det er jo rigtigt nok. Og det kunne vi andre måske lære af. Man har det delvis for at kunne forsvare sig mod statsmagten. I Danmark er man intet at forsvare sig med, når skat og andre går een for nær. For skat (og andre) er det "jo bare et arbejde, som de skal kunne passe", men for borgeren der er retsløs, er det personligt. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

amerikaner er desværre lidt for glade for våben..

da jeg var derover for en del år siden, kunne vi som turister gå ind på skyde baner, og uden træning få lov at skyde, og ret sikker på vi kunne have købt våben.

De skulle lave en lov hvor automat våben og store magasiner var forbudt...

stakkels mennesker, tog på arbejde og kom ikke hjem... frygteligt for deres familier

og nej du ikke retsløs, hold nu med at tro fordi du skal betale skat, så staten efter dig....

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

amerikaner er desværre lidt for glade for våben..

da jeg var derover for en del år siden, kunne vi som turister gå ind på skyde baner, og uden træning få lov at skyde, og ret sikker på vi kunne have købt våben.

De skulle lave en lov hvor automat våben og store magasiner var forbudt...

stakkels mennesker, tog på arbejde og kom ikke hjem... frygteligt for deres familier

og nej du ikke retsløs, hold nu med at tro fordi du skal betale skat, så staten efter dig....

prøvemanden

Det er jo ikke skatten der gør dig/mig retsløs. Det er systemet med at det er "gratis" for den enkelte statsansatte skattemand at personligt ruinere personer han ikke kan lide.

Kasi-Jesper sagen kan man jo nævne i flæng. Havde skatte folkene været nervøse for at manden kunne forsvare sig mod personlige angreb, havde de nok handlet professionelt, mon ikke ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

så fjolser med våben vil gøre landet mere rets sikkert for os alle, ja det vil jeg helt sikker blive mere tryg ved...

Nu er den sag hvis mere speget end røget, men ja der sker fejl og ja det offentlige har fjolser ansat

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er der også i det private

Jeg siger ikke man skal betale sin skat med glæde, men hvis man kunne se ud over sin egen verden, og erkende, at Danmark kun har få steder at få sine indtægter, vi har ikke ressourcer i undergrunden (jern, malm) vi kan tjene på. Derfor er vi nød til at bidrage til den fælles kasse. Nu spares der også i SKAT, dem der virkelig kan gøre en forskel, de får højere løn andre steder, og kan så bruge deres ekspertise til at snyde og bedrage

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke skatten der gør dig/mig retsløs. Det er systemet med at det er "gratis" for den enkelte statsansatte skattemand at personligt ruinere personer han ikke kan lide.

Kasi-Jesper sagen kan man jo nævne i flæng. Havde skatte folkene været nervøse for at manden kunne forsvare sig mod personlige angreb, havde de nok handlet professionelt, mon ikke ?

Du er jo helt paranoid!

der er sket fejl, der er gået ud over enkeltpersoner, men de fleste (almindelige) mennesker betaler den skat, de skal - hverken mere eller mindre. 

Jeg har i øvrigt lidt svært ved at se sammenhængen mellem dansk skatteinddrivelse og amerikansk våbenlov!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er der også i det private

Jeg siger ikke man skal betale sin skat med glæde, men hvis man kunne se ud over sin egen verden, og erkende, at Danmark kun har få steder at få sine indtægter, vi har ikke ressourcer i undergrunden (jern, malm) vi kan tjene på. Derfor er vi nød til at bidrage til den fælles kasse. Nu spares der også i SKAT, dem der virkelig kan gøre en forskel, de får højere løn andre steder, og kan så bruge deres ekspertise til at snyde og bedrage

Jeg har prøvet at betale skat med glæde, men de vil have penge :-D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke skatten der gør dig/mig retsløs. Det er systemet med at det er "gratis" for den enkelte statsansatte skattemand at personligt ruinere personer han ikke kan lide.

Kasi-Jesper sagen kan man jo nævne i flæng. Havde skatte folkene været nervøse for at manden kunne forsvare sig mod personlige angreb, havde de nok handlet professionelt, mon ikke ?

Jeg har på ingen måde lyst til at leve i et samfund hvor offentlige ansatte i f.eks. SKAT, kommuner, socialkontorer, mm.. forventes at medtage risikoen for at blive skudt i deres overvejelser om noget som helst, uanset om de handler professionelt eller ej.

Håndteringen af den slags sager skal gå gennem retssystemet, ikke ved selvtægt med skarpladte automatvåben. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Rent personligt går jeg ind for at borgene skal have lov til at bære våben.
Hvis man ved hvor man skal lede, så er det i dag ligeså let at købe en pistol, som at købe en liter mælk, så dem der virkelig vil have fat på et våben, får også fat i et.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ( og de fleste andre) ikke, hvor man skal lede. Til gengæld er det oplagt, at hvis en indbrudstyv forventer, at blive mødt med våben, så vil han selv være bevæbnet - og vil hellere skyde først for en sikkerheds skyld, så han ikke selv bliver omdannet til schweizerost!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu ved jeg ( og de fleste andre) ikke, hvor man skal lede. Til gengæld er det oplagt, at hvis en indbrudstyv forventer, at blive mødt med våben, så vil han selv være bevæbnet - og vil hellere skyde først for en sikkerheds skyld, så han ikke selv bliver omdannet til schweizerost!

Selv uden våben er det muligt at pacificere en indbrugstyv, der truer en på livet - et baseballbat er et godt redskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selv uden våben er det muligt at pacificere en indbrugstyv, der truer en på livet - et baseballbat er et godt redskab.

kan vi blive enige om, at nærkamp er nødvendigt med et slagvåben?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er jo helt paranoid!

der er sket fejl, der er gået ud over enkeltpersoner, men de fleste (almindelige) mennesker betaler den skat, de skal - hverken mere eller mindre. 

Jeg har i øvrigt lidt svært ved at se sammenhængen mellem dansk skatteinddrivelse og amerikansk våbenlov!

he he sammenhængen går vist på, at liberalisten TVR ønsker frihed til at pløkke de ansatte i feks Skat ... I hans verden er de nemlig en særlig 'race' og ikke en kusine, søn, onkel eller mor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

he he sammenhængen går vist på, at liberalisten TVR ønsker frihed til at pløkke de ansatte i feks Skat ... I hans verden er de nemlig en særlig 'race' og ikke en kusine, søn, onkel eller mor.

Samme race som P-vagter :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er jo helt paranoid!

der er sket fejl, der er gået ud over enkeltpersoner, men de fleste (almindelige) mennesker betaler den skat, de skal - hverken mere eller mindre. 

Jeg har i øvrigt lidt svært ved at se sammenhængen mellem dansk skatteinddrivelse og amerikansk våbenlov!

Måske. 

Men kommer der nogen og tager alt hvad han har, er det personligt..... men han har ingen muligheder for at forsvare sig personligt. Våbenloven er ikke i en sammenhæng med dansk skatteinddrivelse per se, men udtrykker hvor nemt systemet (individer i systemet) kan tryne den lille mand, uden han kan forsvare sig med andet end selve systemet (som det er i DK). 

Del dette indlæg


Link til indlæg

he he sammenhængen går vist på, at liberalisten TVR ønsker frihed til at pløkke de ansatte i feks Skat ... I hans verden er de nemlig en særlig 'race' og ikke en kusine, søn, onkel eller mor.

Nej, McQueen. SLet ikke. Liberalist, ja. Men intet ønske om at pløkke nogen. Overhovedet.

Ligesom Kasi-Jesper (bare et eksempel) er en søn og far, fætter osv. er skatte folkene. Min pointe er egentlig at Kasi (og andre) skal kunne forsvare sig med andet end et system der holder hånden over sig selv. Og at "systemets mænd" ikke skal kunne gemme sig bag systemet og sige "jamen vi gør bare vores arbejde"..... for når de lægger en mands liv i ruiner, gør de en hel del mere end blot det. Og hvis de så ikke har ret, og manden ikke kan forsvare sig...... ja, så er den helt gal.

Vi har selvfølgelig et retssamfund. Med mindre man er uenig med det offentlige. Så har vi ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har på ingen måde lyst til at leve i et samfund hvor offentlige ansatte i f.eks. SKAT, kommuner, socialkontorer, mm.. forventes at medtage risikoen for at blive skudt i deres overvejelser om noget som helst, uanset om de handler professionelt eller ej.

Håndteringen af den slags sager skal gå gennem retssystemet, ikke ved selvtægt med skarpladte automatvåben. 

Med din hengivenhed for indvandring af berigende voldskultur advokerer du ellers på bedste måde for den udvikling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...