Hop til indhold
kanonkongen

Bruger vi vores telefon for meget.

Bruger vi smartphonen alt for meget?  

46 medlemmer har stemt

  1. 1. bruger vi smartphone for meget

    • JA
      30
    • NEJ
      16


Recommended Posts

FB_IMG_1440351748921.thumb.jpg.6e5df73db

Også praktisk hvis man har svært ved at holde øjnene fra kavalergangen......

 

Jeg bruger dog min smartphone rigtig meget,

opkald, sms, e-mail, kalender, påmindelser, internet, app's (både arbejdsrelaterede og div. tidsfordriv).........men jeg kan også sagtens lade den ligge i 10 min. uden at få abstinenser :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 vejvisere, ordbøger og rejseplaner

 

Hvad galt er der i at bruge vejvisere, ordbøger og rejseplaner?

Det er da alle sammen nyttige funktioner - og så bruger jeg desuden osse min rigtig meget til at gå på wikipedia, ordnet eller lignende, når jeg befinder mig i en diskussion om et eller andet emne for at få eventuelle tvistigheder afgjort.

Det tager så lang tid, hvis man skal vente med at slå op i leksikonet, til man kommer hjem...

Til gengæld bruger jeg den kun i begrænset omfang til spil og aldrig til musik eller film/videoklip og lignende.

GPS'en er den funktion ved min smartphone, jeg er mest glad for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad galt er der i at bruge vejvisere, ordbøger og rejseplaner?

Det er da alle sammen nyttige funktioner - og så bruger jeg desuden osse min rigtig meget til at gå på wikipedia, ordnet eller lignende, når jeg befinder mig i en diskussion om et eller andet emne for at få eventuelle tvistigheder afgjort.

Det tager så lang tid, hvis man skal vente med at slå op i leksikonet, til man kommer hjem...

Til gengæld bruger jeg den kun i begrænset omfang til spil og aldrig til musik eller film/videoklip og lignende.

GPS'en er den funktion ved min smartphone, jeg er mest glad for.

Hej Spider.

Har vist ikke skrevet der var noget i vejen med at bruge det. Spørgsmålet gik på om vi bruger vores, telefoner for meget. I stedet for, at se det der sker rundt om os. Som videoen faktisk flot beskriver. Ja og skriver jeg nok bruger min for meget, Ja vi er vel blevet for afhængige af telefonen, ja jeg er nok. Skal ikke snakke for andre jo.

God mandag Spider.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg bruger kameraet i min smartphone meget.

Jeg passede fornylig min lille nevø på 3 og var i den forbindelse i zoo, hvor jeg brugte meget tid på optage video med min nevø og hans oplevelser med dyrene. Faktisk optog det mig næsten så meget at jeg helt glemte at være nærværende og tilstede med min nevø i nuet. 

Jeg har også engang været til en byfest, hvor jeg gik mere op i at optage video af fyrværkeriet end at nyde det. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er man til møde, på kursus eller på arbejde skulle man tro at pauserne blev holdt i et misionshus, alle sidder med foldede hænder og bøjet hoved.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er man til møde, på kursus eller på arbejde skulle man tro at pauserne blev holdt i et misionshus, alle sidder med foldede hænder og bøjet hoved.

Dén kender jeg godt. Kunne det dog bare holdes til pauserne.

Jeg så i sidste uge en fjernsynsudsendelse, hvor det fremgik, at over 1/3 af gymnasieelevers undervisningstid kunne gå med at være på diverse sociale medier i timerne.

Ikke underligt, at vidensniveauet i Danmark falder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dén kender jeg godt. Kunne det dog bare holdes til pauserne.

Jeg så i sidste uge en fjernsynsudsendelse, hvor det fremgik, at over 1/3 af gymnasieelevers undervisningstid kunne gå med at være på diverse sociale medier i timerne.

Ikke underligt, at vidensniveauet i Danmark falder.

Det en trist udvikling.

Der mangler i høj grad selvdisciplin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er man til møde, på kursus eller på arbejde skulle man tro at pauserne blev holdt i et misionshus, alle sidder med foldede hænder og bøjet hoved.

Det forventes jo også, at vi er på konstant . . 

Var fornyligt på kursus, i privat regi, hvor underviseren nærmest stod med himmelvendte øjne, da vi var et par stykker, der hårdnakket påstod vi ikke var på FB/smartphone - Hvordan skulle hun så informere os om ændringer af kursusplan, nye opgaver etc . . . :-o

MEN bander også ofte over sønnike på 18, der ofte slukker telefonen, og derfor ikke svarer på sms'er eller opringninger . . :-D Han ønsker bare fred og ro . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske man skulle overveje at udskifte sin smartphone med en dumb phone og gå i kloster. :P

dumb-phone-1.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, den 24/8/2015 at 08:52:

Er man til møde, på kursus eller på arbejde skulle man tro at pauserne blev holdt i et misionshus, alle sidder med foldede hænder og bøjet hoved.

:):):):):):):);)    -    herlig humor 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...