Guest Liderlig-fyr Skrevet 5. August, 2015 Nu har jeg af naturlige årsager ikke megen ide om, hvem som går ind af døren på Klinikkerne.Mennn.... i Klubberne er det jo ganske tydelig hvem klintellet er! bare at åbne øjnene Her fylder de Tyrkiske Mænd/muslimmer meget mere end befolkningssammensætningen umiddelbart tilladder. Ja klubberne er ligeledes ramt af Ramadanen. Der arbejder muslimske Piger i klubberne. Havde en frækhed på et tidspunkt og spurgte en Pige om det ikke kolliderede med hendes religion?? åhhh religionen var sat midlertidig i bero var svaret fair nok religion må jo heller ikke ødelægge alt andet.Men har lidt svært ved at forstå det, når jeg tænker på frikadelllerne i Børnehaven! For man kan jo tydeligvis tilsidesætte sin religion når det gælder sine lyster eller "in the name of money" men når det gælder at tilpasse sig et nyt liv i et nyt land.. ja så er fanden jo nærmest løs og en krænkelse af ens religion at man nærmest kan finde på at servere frikadeller ja uha endnu værre hvis poden skulle foranlediges til at smage uha uha mediestorm disse fremmedfjendske Danskere er nogle værre nogle!!Gad vide hvad den kære Profet siger til denne prioritering? Svinekødet er meget værre end utugt? jeg har ikke en direkte linie til ham så jeg kan spørge, så lader svaret stå hen i det uvisse men trækker da på smilebåndet over detNå ja, man kan jo fortsætte med Alkohol... men vist ikke nødvendig, for der tegner sig et klart billede Danskerne skal tilpasse sig vores religion, så kan vi selv vurdere hvor meget af den vi gider efterleve. Vel et meget rimelig krav.. eller noget Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13835 Skrevet 5. August, 2015 Der findes nu også muslimer der spiser svinekød, ligesom der findes danskere der ikke spiser hestekød 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 hahaha. Cool. Meget sjovt. Mon ikke en del af forklaringen skal findes i det faktum at alle muslimer IKKE er ens, lige så vel som alle danskere ikke er ens ??Man skal selvfølgelig tilpasse sig de love der er, der hvor man bor. Men hvordan man ellers indretter sig, må man så selv bestemme. Ihvertfald i frie lande Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 5. August, 2015 vi tager særligt hensyn til handicappede, fordi de på den ene eller anden måde, ikke helt kan det samme som ikke-handicappede ... når en stor gruppe af tilhængere af en religion kræver, at der tages særligt hensyn, frikadeller og forbud mod at afbillede profeten mv., så må det være fordi denne gruppe af tilhængere har den opfattelse, at de er handicappede og der derfor skal tages et særligt hensyn ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 vi tager særligt hensyn til handicappede, fordi de på den ene eller anden måde, ikke helt kan det samme som ikke-handicappede ... når en stor gruppe af tilhængere af en religion kræver, at der tages særligt hensyn, frikadeller og forbud mod at afbillede profeten mv., så må det være fordi denne gruppe af tilhængere har den opfattelse, at de er handicappede og der derfor skal tages et særligt hensyn ...Der er ting der betyder meget for nogen mennesker. Almindelig pli og god opførsel er at respektere det. Uanset hvor og hvem man er. Det er helt klart for mig, at nogle muslimers ønske om IKKE at afbillede profeten er langt større end mit ønske om at gøre det. Så ville jeg jo være en uforskammet satan, hvis jeg gjorde det alligevel.Det samme med frikadeller. Nogle muslimers ønske om IKKE at spise frikadeller er større end mit ønske om at spise dem. Så kan jeg jo så spise frikadeller når jeg ikke er i selskab med dem. Sværere behøver det jo ikke være. Med mindre man absolut VIL være uforskammet. Og det er der jo nogle der vil.Og du mener så der kun er handicappede der skal tages hensyn til ?? ÅH Gud, og så kan de ikke forstå man drikker...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 5. August, 2015 Der er ting der betyder meget for nogen mennesker. Almindelig pli og god opførsel er at respektere det. Uanset hvor og hvem man er. Det er helt klart for mig, at nogle muslimers ønske om IKKE at afbillede profeten er langt større end mit ønske om at gøre det. Så ville jeg jo være en uforskammet satan, hvis jeg gjorde det alligevel.Det samme med frikadeller. Nogle muslimers ønske om IKKE at spise frikadeller er større end mit ønske om at spise dem. Så kan jeg jo så spise frikadeller når jeg ikke er i selskab med dem. Sværere behøver det jo ikke være. Med mindre man absolut VIL være uforskammet. Og det er der jo nogle der vil.Og du mener så der kun er handicappede der skal tages hensyn til ?? ÅH Gud, og så kan de ikke forstå man drikker......næ...det mener jeg nu ikke ....jeg skrev: "særligt hensyn".... for min skyld må de gerne lade være med at spise svinekød, gå i burka, eller lade være med at afbillede deres profet ... men når de forlanger, at jeg skal lade være med det, så kræver de et 'særligt hensyn' ...Det kan aldrig være 'uforskammet' at spise frikadeller ... hvad jeg måtte spise eller drikke kan aldrig være en uforskammethed overfor et andet menneske, det er noget sludder ... i udgangspunktet skal man respektere hinanden og tage hensyn.... men det er et 'særligt' hensyn når man kræver at andre skal undlade et eller andet, eller gøre noget bestemt for at man selv har det godt 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 næ...det mener jeg nu ikke ....jeg skrev: "særligt hensyn".... for min skyld må de gerne lade være med at spise svinekød, gå i burka, eller lade være med at afbillede deres profet ... men når de forlanger, at jeg skal lade være med det, så kræver de et 'særligt hensyn' ...Det kan aldrig være 'uforskammet' at spise frikadeller ... hvad jeg måtte spise eller drikke kan aldrig være en uforskammethed overfor et andet menneske, det er noget sludder ... i udgangspunktet skal man respektere hinanden og tage hensyn.... men det er et 'særligt' hensyn når man kræver at andre skal undlade et eller andet, eller gøre noget bestemt for at man selv har det godt Hmmmm. Du kan godt selv se det, ikke ?Det er jo ikke det du siger jeg mener. For dig er det aldrig uforskammet at spise frikadeller. Det må du da selv om. Det tror jeg også de fleste muslimer vil være enige i. Du behøver jo bare ikke servere det for dem, når du nu ved at DE ikke spiser det. Det er DET jeg mener med almindelig pli. Og hvorfor i alverden skulle du også afbillede deres profet ? Du tror sikkert ikke engang på ham. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. August, 2015 Der er ting der betyder meget for nogen mennesker. Almindelig pli og god opførsel er at respektere det. Uanset hvor og hvem man er. Det er helt klart for mig, at nogle muslimers ønske om IKKE at afbillede profeten er langt større end mit ønske om at gøre det. Så ville jeg jo være en uforskammet satan, hvis jeg gjorde det alligevel.Så enkelt er det ikke... I gamle dage herhjemme var det strafbelagt at skrive/trykke/tegne eller på anden måde publicere noget der ikke var godkendt og ak og ve den der skrev mod kongen....Kongen herskede enevældigt - ikke ulig Allah og hans profet - og det var sgu ikke til gode for folket... nøjagtig som Islam ikke er det når det betyder at nogle holdes nede og forbydes oprør... Op dukker Struensee og får afskaffet censuren i midten af 1700 tallet - og hvad er det første der sker.... der publiceres billeder af kongen som hanrej.... hvilket han jo var Det handler ikke om at have behov for at trykke billeder - det handler om retten til at gøre oprør mod eller afbillede sandheden.... og sandheden er at MANGE muslimer tolker koranen og Mohammeds ord på en måde så det giver grobund for krig.... deraf billedet med bomben i turbanen... Det handler ikke om at der er enkeltpersoner i DK der tilfældigvis har lyst til at tegne en profet - det handler om at vi skal have ret til at opponere mod tolkningen af en religion der skaber krig mere end den skaber fred... Nøjagtig ligesom vores forfædre brugte trykkefriheden til at gøre oprør i næsten hundrede år før vi omsider skrev første version af grundloven.... Derfor skal vi holde fast i at vi gerne må tegne Muhammed hvis vi har et budskab der bedst tjenes med det!! 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. August, 2015 Nu har jeg af naturlige årsager ikke megen ide om, hvem som går ind af døren på Klinikkerne.Mennn.... i Klubberne er det jo ganske tydelig hvem klintellet er! bare at åbne øjnene Her fylder de Tyrkiske Mænd/muslimmer meget mere end befolkningssammensætningen umiddelbart tilladder.Hvilke klubber besøger du ? Jeg forsøger at undgå klubber/tidspunkter med overtal af tyrkiske/arabiske mænd, jeg er ikke racist men synes at stemningen er "anderledes" med et overtal af etniske grupper (det kan også være et overtal af italienere eller russere fx. på Artemis) og folk i grupper opfører sig generelt fjollet og har tendens til at blive fulde og højlydt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. August, 2015 Som troende muslim er du nød til at kortvarig at gifte dig med pigen/sexarbejderen, før du kan dyrke sex, det bliver praktiseret i nogle muslimske lande. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lidenskabogvarme 864 Skrevet 5. August, 2015 Så enkelt er det ikke... I gamle dage herhjemme var det strafbelagt at skrive/trykke/tegne eller på anden måde publicere noget der ikke var godkendt og ak og ve den der skrev mod kongen....Kongen herskede enevældigt - ikke ulig Allah og hans profet - og det var sgu ikke til gode for folket... nøjagtig som Islam ikke er det når det betyder at nogle holdes nede og forbydes oprør... Op dukker Struensee og får afskaffet censuren i midten af 1700 tallet - og hvad er det første der sker.... der publiceres billeder af kongen som hanrej.... hvilket han jo var Det handler ikke om at have behov for at trykke billeder - det handler om retten til at gøre oprør mod eller afbillede sandheden.... og sandheden er at MANGE muslimer tolker koranen og Mohammeds ord på en måde så det giver grobund for krig.... deraf billedet med bomben i turbanen... Det handler ikke om at der er enkeltpersoner i DK der tilfældigvis har lyst til at tegne en profet - det handler om at vi skal have ret til at opponere mod tolkningen af en religion der skaber krig mere end den skaber fred... Nøjagtig ligesom vores forfædre brugte trykkefriheden til at gøre oprør i næsten hundrede år før vi omsider skrev første version af grundloven.... Derfor skal vi holde fast i at vi gerne må tegne Muhammed hvis vi har et budskab der bedst tjenes med det!! Og hvad var det så lige, der skete med Struense ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 5. August, 2015 De fleste har glemt hvad grunden til muhamedtegningerne var. De blev tegnet som en protest mod herboende muhamedaneres forsøg på at indføre censur efter behag.Man må sige at de tog maddingen til sig.Muslimerne udøver stadig cencur, vi ser det med Charly Heddo og Krudttønden. Er der nogen der skriver eller siger noget vi ikke kan lide, skal de dræbes. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. August, 2015 Og hvad var det så lige, der skete med Struense ? Ja ham kappede de hovedet af... men ret skal vel være ret - det er værre at knalde kongens kone end det er at tegne tanken.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 Så enkelt er det ikke... Jo, det er nemlig lige det det er. Det er ikke mere indviklet end man gerne vil gøre det til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. August, 2015 Jo, det er nemlig lige det det er. Det er ikke mere indviklet end man gerne vil gøre det til. Jamen i såfald er mit behov for at kunne udtrykke mig frit hvis jeg vil vigtigere end deres behov for at jeg skal stækkes og have indskrænket min ret til udtrykke mig kreativt 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 Jamen i såfald er mit behov for at kunne udtrykke mig frit hvis jeg vil vigtigere end deres behov for at jeg skal stækkes og have indskrænket min ret til udtrykke mig kreativt Enig. Og din ret til at udtrykke dig frit giver også RETTEN til at fornærme, men ikke PLIGTEN til at fornærme. Så pli'en og den gode opførsel tilsiger egentlig bare at du viser den respekt det er IKKE at servere frikadeller til muslimer og IKKE tegne deres profet i deres nærvær. Du må gerne, men hvis du opfører dig pænt gør du det ikke. Så enkelt er det egentlig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 5. August, 2015 Enig. Og din ret til at udtrykke dig frit giver også RETTEN til at fornærme, men ikke PLIGTEN til at fornærme. Så pli'en og den gode opførsel tilsiger egentlig bare at du viser den respekt det er IKKE at servere frikadeller til muslimer og IKKE tegne deres profet i deres nærvær. Du må gerne, men hvis du opfører dig pænt gør du det ikke. Så enkelt er det egentlig. Måske du bare allerede har kigget for dybt i flasken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 Måske du bare allerede har kigget for dybt i flaskenMåske. Men det ændrer jo ikke på faktum. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
snakie 471 Skrevet 5. August, 2015 Ja ham kappede de hovedet af... men ret skal vel være ret - det er værre at knalde kongens kone end det er at tegne tanken.... Den affære var vist primært en bekvem undskyldning for at slippe af med ham. Det hele handlede om magten og ikke hvem der knaldede hvem I øvrigt et kneb som politisk anvendes med held den dag i dag: At pleje egen indflydelse og økonomiske interesser under dække af moralske intentioner 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. August, 2015 vi tager særligt hensyn til handicappede, fordi de på den ene eller anden måde, ikke helt kan det samme som ikke-handicappede ... når en stor gruppe af tilhængere af en religion kræver, at der tages særligt hensyn, frikadeller og forbud mod at afbillede profeten mv., så må det være fordi denne gruppe af tilhængere har den opfattelse, at de er handicappede og der derfor skal tages et særligt hensyn ...Du mener vist ikke dit skriv, som vi andre læser det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. August, 2015 Enig. Og din ret til at udtrykke dig frit giver også RETTEN til at fornærme, men ikke PLIGTEN til at fornærme. Så pli'en og den gode opførsel tilsiger egentlig bare at du viser den respekt det er IKKE at servere frikadeller til muslimer og IKKE tegne deres profet i deres nærvær. Du må gerne, men hvis du opfører dig pænt gør du det ikke. Så enkelt er det egentlig. Enig - til en vis grad.... For hvis situationen hvor det ville være RELEVANT at tegne disse tegninger opstod... som den jo gjorde den gang med JP - så ville jeg da ikke tøve et sekund med at tegne den profet... For ligesom ikke har pligt til at fornærme har muslimer heller ikke pligt til at undertrykke, ødelægge og destruere køn, kulturarv og traditionerDe har ikke pligt til at kaste vrag på nogle af de ting der er meget danske... især ikke når de kalder sig danskere... Og sagen er - at jeg føler INTET behov for at trække pli og god opførsel ud af hatten når det er mit køn, mine traditioner og mit land der er i skudlinien.... Man får hvad man selv giver... og på det karmiske hjul tror jeg snart muslimerne skal til at vare sig hvis hele verden ikke skal klistres ind i tegninger er den profet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. August, 2015 Enig - til en vis grad.... For hvis situationen hvor det ville være RELEVANT at tegne disse tegninger opstod... som den jo gjorde den gang med JP - så ville jeg da ikke tøve et sekund med at tegne den profet... For ligesom ikke har pligt til at fornærme har muslimer heller ikke pligt til at undertrykke, ødelægge og destruere køn, kulturarv og traditionerDe har ikke pligt til at kaste vrag på nogle af de ting der er meget danske... især ikke når de kalder sig danskere... Og sagen er - at jeg føler INTET behov for at trække pli og god opførsel ud af hatten når det er mit køn, mine traditioner og mit land der er i skudlinien.... Man får hvad man selv giver... og på det karmiske hjul tror jeg snart muslimerne skal til at vare sig hvis hele verden ikke skal klistres ind i tegninger er den profet Jamen, jeg tror ikke vi er så uenige som det ser ud på overfladen.... Du skal slet ikke gå på kompromis med det der er vigtigt for dig. Du skal bare tænke over hvad der netop ER vigtigt for dig, og så respektere hvad der er vigtigt for andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 5. August, 2015 Jamen, jeg tror ikke vi er så uenige som det ser ud på overfladen.... Du skal slet ikke gå på kompromis med det der er vigtigt for dig. Du skal bare tænke over hvad der netop ER vigtigt for dig, og så respektere hvad der er vigtigt for andre. jo mennnnnn du behøver nu ikke tilrette dit eget liv for at respektere andres! Her må det være nok at lade folk gøre som de vil.nu ligger landet jo ikke sådan.. værsgo muhammet her er en svinekotelet og det er det eneste som bliver serveret. Så overføre ovenstående sætning til handling, må det være ensbetydende med, man accepterer fuldt ud muhammed spiser alt det andet, men svinekoteletten lader han altså ligge på fadet. Det er helt i orden Muhammed du spiser ikke jo ikke svinekød. Nogle er vegetarer.. i så fald man fjerner svinekødet fra helt fra børnehaven grundet muhammed ja så skal man fjerne kød helt grundet vegetar Grethe. Ib kan desuden ikke udstå lugten af løg, så det må altså også væk. Og sådan har samtlige 60 børn hver deres ting. Nej det vil jo aldrig fungere!!! og der skal ikke tages større forbehold for muhammed rent madmæssig fremfor de andre. Ergo spiser han hvad han må/kan lide og lader resten ligge. Man kan ikke påtvinge alle de andre børn at skulle indrette sig efter Muhammed.Nej tingene fungerer den modsatte vej! Man må selv tilpasse og tilrette sine egne luner, så de passer ind i resten af børnehaven/samfundet. Det må ikke udvikle sig til alle andre skal tilrette sig den højestråbende eller mest krævende. Og det kan sagtens lade sig gøre selvom man har respekt for hvad der er vigtig for andre.Angående tegnerne. Der er jeg lidt ambivalent. Jo synes tegningerne er dumme!!! men ser det som en drengestreg/kæmpe dumhed og ikke mere. Dem som angriber/ prøver at slå tegnerne ihjel. Ja de har ca samme plads i mit hjerte som Peter Lundin Hitler og andre lignende totalt afmarcherede Psykopater. Man slår sgu da for helvede ikke folk ihjel grundet en tegning!!! her er da virkelig tale om en mental brist af kaliber!!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. August, 2015 (edited) Religion og tro skal man ikke spøge med, der et altid fanatikere og martyrer. Hvor mange krige var ikke startet pga religion... Redigeret 5. August, 2015 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. August, 2015 Religion og tro skal man ikke spøge med, der et altid fanatikere og martyrer. Hvor mange krige var ikke startet pga religion...Stort set alle krige. Religion og andre overbevisninger på fanatisk plan er gift for fredelig sameksistens. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg