Louie De Palma 2317 Skrevet 28. Juli, 2015 ... Så nu er Meryl Streep sur!http://www.dr.dk/nyheder/kultur/hollywoodstjerner-i-oproer-over-amnestys-holdningsaendring-til-sexkoeb 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
møgsvinet 804 Skrevet 28. Juli, 2015 Jeg er alligevel imponeret over at Amnesty har set lyset og nu er klar til at ændre holdning på området ... det vil jo da gøre det betydeligt vanskeligere for modstanderne af prostitution at argumentere for et forbud. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 29. Juli, 2015 jeg var nød til lige at dobbelt tjekke datoen, at det ikke var en aprilsnar.gad vide hvad Tanja Rahm tænker om det? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 29. Juli, 2015 jeg var nød til lige at dobbelt tjekke datoen, at det ikke var en aprilsnar.gad vide hvad Tanja Rahm tænker om det? Formodentlig det samme som mig - what a shame.... og hvorfor ??? fordi det her handler ikke om piger som mig og de andre lyserøde herinde.... det handler om de stakler der bliver handlet, udnyttet, misbrugt og mishandlet af mænd... tvunget til sex mod deres vilje.... det handler om dem der ikke kan sige fra... og som lider... det handler om at der er nogle svin i denne verden der nu bliver endnu sværere at ramme.... dem der rettelig burde spærres inde og hvor nøglen skulle smides væk... de bliver endnu sværere at ramme nu.... og det er fucking ærgeligtmig og alle de ressourcestærke piger skulle nok finde en løsning hvis købet blev rent faktisk blev lovgivet kriminelt, men hvad med alle de svage som nu ingen har til at tale for sig... de bliver taberne her...og det er virkelig en skam..... virkelig VIRKELIG en stor skam... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. Juli, 2015 Formodentlig det samme som mig - what a shame.... og hvorfor ??? fordi det her handler ikke om piger som mig og de andre lyserøde herinde.... det handler om de stakler der bliver handlet, udnyttet, misbrugt og mishandlet af mænd... tvunget til sex mod deres vilje.... det handler om dem der ikke kan sige fra... og som lider... det handler om at der er nogle svin i denne verden der nu bliver endnu sværere at ramme.... dem der rettelig burde spærres inde og hvor nøglen skulle smides væk... de bliver endnu sværere at ramme nu.... og det er fucking ærgeligtmig og alle de ressourcestærke piger skulle nok finde en løsning hvis købet blev rent faktisk blev lovgivet kriminelt, men hvad med alle de svage som nu ingen har til at tale for sig... de bliver taberne her...og det er virkelig en skam..... virkelig VIRKELIG en stor skam... Den er meget svær den her. Ud fra de af dig anførte præmisser går jeg også ind for et forbud - men denne pasus får mig til at tro at vi taler om noget andet. Amnesty International er ved at lægge sidste hånd på resolutionsforslaget, der har været to år undervejs, og som ifølge organisationen er baseret på evidens, der viser, at kriminalisering af sex med samtykke mellem voksne kan føre til endnu større overgreb på sexarbejdere og prostituerede. Det springende punkt er naturligvis om man altid kan stole på udsagnet om at samværet er aftalat mellem voksne som begge har deres frie vilje. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 29. Juli, 2015 Formodentlig det samme som mig - what a shame.... og hvorfor ??? fordi det her handler ikke om piger som mig og de andre lyserøde herinde.... det handler om de stakler der bliver handlet, udnyttet, misbrugt og mishandlet af mænd... tvunget til sex mod deres vilje.... det handler om dem der ikke kan sige fra... og som lider... det handler om at der er nogle svin i denne verden der nu bliver endnu sværere at ramme.... dem der rettelig burde spærres inde og hvor nøglen skulle smides væk... de bliver endnu sværere at ramme nu.... og det er fucking ærgeligtmig og alle de ressourcestærke piger skulle nok finde en løsning hvis købet blev rent faktisk blev lovgivet kriminelt, men hvad med alle de svage som nu ingen har til at tale for sig... de bliver taberne her...og det er virkelig en skam..... virkelig VIRKELIG en stor skam... Erhhhmm hvordan skulle det hjælpe at gøre købet kriminelt? Det er i forvejen ulovligt at være pimp,udnytte og voldtage kvinder. De eneste man skræmmer væk er de "ordentlige" mænd, de andre er pænt ligeglade, de er allerede ude i noget ulovligt. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 29. Juli, 2015 Erhhhmm hvordan skulle det hjælpe at gøre købet kriminelt? Det er i forvejen ulovligt at være pimp,udnytte og voldtage kvinder. De eneste man skræmmer væk er de "ordentlige" mænd, de andre er pænt ligeglade, de er allerede ude i noget ulovligt. Fordi du i realiteten ikke kan skelne mellem hvad der er med og uden samtykke... pimps/bagmænd ect. kan true kvinder til at erklære samtykke på MANGE måder så ved at kriminalisere køberne er ideologien at du kan ramme alle køb over en kam... og dermed nedskalere efterspørgsel Teknisk set... TEKNISK - næppe i praksis men det er det tekniske der tæller - kan køberen påberåbe sig god tro når han køber sex af en handlet kvinde hvis hun er truet til at erklære samtykke... og det er det forbuddet mod købesex skulle forhindre... Ideen skulle være at fjerne efterspørgsel efter købesex så meget at det ikke er lukrativt at handle kvinder til voldtægt... så der kun ville være dem tilbage der samtykker for alvor... piger som mig... Men hvis Amnesty ikke bakker op om det - hvem fanden skal så gøre det... Den der med at der vil være flere voldtægter af kvinder??? .... gu røv vil der da ej... der vil blot være MANGE flere voldtægtsforsøg på piger som mig der ikke er bange for at anmelde stodderen når han forsøger at få pikken indenfor. Der vil ikke være flere voldtægter - bare flere anmeldelser!!! De mænd der voldtager i forvejen vil miste den lette adgang til ofre og dermed forsøge sig med kvinder som mig og være heldige hvis de har en pik endsige livet i behold bagefterSå deres argumentation om voldtægter er lige til at lukke op og skide i... for at sige det som det er Jeg er som sådan på ingen måde fortaler for at kriminalisere mænd der er i den kategori du beskriver DETH for det er dem der besøger mig.... men det piner mig i den grad hvis en organisation som Amnesty ikke går efter forbudet for at beskytte den enorme gruppe der har brug for det forbud. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 29. Juli, 2015 Fordi du i realiteten ikke kan skelne mellem hvad der er med og uden samtykke... pimps/bagmænd ect. kan true kvinder til at erklære samtykke på MANGE måder så ved at kriminalisere køberne er ideologien at du kan ramme alle køb over en kam... og dermed nedskalere efterspørgsel Teknisk set... TEKNISK - næppe i praksis men det er det tekniske der tæller - kan køberen påberåbe sig god tro når han køber sex af en handlet kvinde hvis hun er truet til at erklære samtykke... og det er det forbuddet mod købesex skulle forhindre... Ideen skulle være at fjerne efterspørgsel efter købesex så meget at det ikke er lukrativt at handle kvinder til voldtægt... så der kun ville være dem tilbage der samtykker for alvor... piger som mig... Men hvis Amnesty ikke bakker op om det - hvem fanden skal så gøre det... Den der med at der vil være flere voldtægter af kvinder??? .... gu røv vil der da ej... der vil blot være MANGE flere voldtægtsforsøg på piger som mig der ikke er bange for at anmelde stodderen når han forsøger at få pikken indenfor. Der vil ikke være flere voldtægter - bare flere anmeldelser!!! De mænd der voldtager i forvejen vil miste den lette adgang til ofre og dermed forsøge sig med kvinder som mig og være heldige hvis de har en pik endsige livet i behold bagefterSå deres argumentation om voldtægter er lige til at lukke op og skide i... for at sige det som det er Jeg er som sådan på ingen måde fortaler for at kriminalisere mænd der er i den kategori du beskriver DETH for det er dem der besøger mig.... men det piner mig i den grad hvis en organisation som Amnesty ikke går efter forbudet for at beskytte den enorme gruppe der har brug for det forbud. Løsning med at gøre 95-99% til kriminelle, for at kunne dømme resten er i mod sund fornuft. Forbud der kun har til hensigt at gøre politiets arbejde nemmer må aldrig blive normen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
champ 428 Skrevet 29. Juli, 2015 Vent nu og se den endelige formulering! Der er vel stadig mulighed for at bekæmpe trafficking og andet skidtmas til trods for at man vælger at anerkende nogle forskningsresultater. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 29. Juli, 2015 Løsning med at gøre 95-99% til kriminelle, for at kunne dømme resten er i mod sund fornuft Man kunne jo sammenligne det med at forbyde bilkørsel, fordi 5% kører mere eller mindre spirituspåvirkede 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 29. Juli, 2015 Man kunne jo sammenligne det med at forbyde bilkørsel, fordi 5% kører mere eller mindre spirituspåvirkede Det er feel good lovgivning, lige som den seneste lov mod dyresex. Det eneste de realt fik gjort forbudt var de forsvindende få gange dyret ikke tager skade/nyder det. Resten var forbudt i forvejen. Men nu er det nemt for politiet. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. Juli, 2015 Flere forskere og forkæmpere for sexarbejderrettigheder giver online udtryk for, at berømthedernes brev er 'celebrity humanitarism', når det er værst og negligerer flere års forskning på området. Blandt andet juraprofessor Chi Adanna Mgbako, Fordham University i New York:Helt enig. Hvordan ville samfundet udvikle sig, hvis man ikke er villig til dels, at undersøge og dels basere ændringer på forskning og fakta. Er man ikke tilfreds med forskningsresultaterne må man selv lave ligeså dybe og objektive undersøgelser, snarere end at kæfte op rent følelsesmæssigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. Juli, 2015 Fordi du i realiteten ikke kan skelne mellem hvad der er med og uden samtykke... pimps/bagmænd ect. kan true kvinder til at erklære samtykke på MANGE måder så ved at kriminalisere køberne er ideologien at du kan ramme alle køb over en kam... og dermed nedskalere efterspørgsel Teknisk set... TEKNISK - næppe i praksis men det er det tekniske der tæller - kan køberen påberåbe sig god tro når han køber sex af en handlet kvinde hvis hun er truet til at erklære samtykke... og det er det forbuddet mod købesex skulle forhindre... Ideen skulle være at fjerne efterspørgsel efter købesex så meget at det ikke er lukrativt at handle kvinder til voldtægt... så der kun ville være dem tilbage der samtykker for alvor... piger som mig... Men hvis Amnesty ikke bakker op om det - hvem fanden skal så gøre det... Den der med at der vil være flere voldtægter af kvinder??? .... gu røv vil der da ej... der vil blot være MANGE flere voldtægtsforsøg på piger som mig der ikke er bange for at anmelde stodderen når han forsøger at få pikken indenfor. Der vil ikke være flere voldtægter - bare flere anmeldelser!!! De mænd der voldtager i forvejen vil miste den lette adgang til ofre og dermed forsøge sig med kvinder som mig og være heldige hvis de har en pik endsige livet i behold bagefterSå deres argumentation om voldtægter er lige til at lukke op og skide i... for at sige det som det er Jeg er som sådan på ingen måde fortaler for at kriminalisere mænd der er i den kategori du beskriver DETH for det er dem der besøger mig.... men det piner mig i den grad hvis en organisation som Amnesty ikke går efter forbudet for at beskytte den enorme gruppe der har brug for det forbud. Ja ok. Du har efterhånden indtaget rigtig mange forskellige holdninger til det her emne, Jasmin. Fair nok.Jeg vil dog gerne angribe det du skriver omkring, at et forbud ville føre til flere anmeldelser af voldtægt. Det tror jeg ganske enkelt ikke på. Nogen af de mere ressourcesvage kvinder der lever af prostitution kunne vel sagtens komme til at se politiet som en fjende der truer deres levebrød. Som det er i dag har politiet intet incitament til at gå efter pigens gæster, og hun kan derfor roligt anmelde dårlig behandling eller voldtægt. Med et forbud vil det ændre sig. Derudover må der forventes at ske en forråelse af både klientel og bagmænd.Et forbud er udelukkende en moralsk og symbolsk gestus designet til at give denne verdens Hanne Helth'er en varm følelse i maven. Jeg ville passe på med at blive spændt for den vogn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 30. Juli, 2015 (edited) Løsning med at gøre 95-99% til kriminelle, for at kunne dømme resten er i mod sund fornuft. Forbud der kun har til hensigt at gøre politiets arbejde nemmer må aldrig blive normen. hvis det bare var så få... men det er det ikke1 ud af 7 danske mænd er helt ligeglade med om pigen er handlet.... det er allerede 14+ procent lige der... plus de forsøg der er lavet i EB med falske annoncer hvor man direkte fortæller kunderne at der var tale om handlede kvinder hvor op mod 50% var ligeglade... det er fandme mangeHvis det var 1-5 % så ville jeg give dig ret... men det er en meget stor gruppe der er tale om... nok til at holde trafficking i live... og uanset hvordan vi skærer kagen så kommer sex-trafficking fordi der er efterspørgsel efter kvinder der ikke kan værge for sig..... Hvis i drenge virkelig skulle kunne opponere mod købesex-forbuddet uden at det er rent hykleri... så skulle i selv være med til at bekæmpe de MINDST 14 % af jeres hul-brødre der er med til at skabe det her problem. Det tragiske er... det er med al ret og rimelighed 100% af alle kvinder der er imod denne udnyttelse af andre kvinder... men ikke 100% af jer mænd... det er jeres opbakning vi mangler så der slet ikke var et problem... Jeg er som udgangspunkt ikke fortaler for et forbud der rammer jer alle.... for ingen siger højere end mig at der findes dejlige sexkunder... men for helvede hvor er i sløve når det kommer til at tage afstand fra de mænd der burde have pikken skåret af Hvis i i samlet flok lettede røven og deltog i den her kamp mod trafficking... og tog afstand fra de svin der udnytter sex-slaver..., så ville der begynde at ske noget... Hvorfor er det lige i ikke er på barrikaderne når vi snakker sex-slaver - det er når det kommer til stykket i jeres egen interesse hvis talen om et forbud skal forstumme helt Redigeret 30. Juli, 2015 af Jasmin 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 30. Juli, 2015 .. men for helvede hvor er i sløve når det kommer til at tage afstand fra de mænd der burde have pikken skåret af Hvis i i samlet flok lettede røven og deltog i den her kamp mod trafficking... og tog afstand fra de svin der udnytter sex-slaver..., så ville der begynde at ske noget... Hvorfor er det lige i ikke er på barrikaderne når vi snakker sex-slaver - det er når det kommer til stykket i jeres egen interesse... Synes da netop vi er ved bl.a. at være med herinde på Eroguide og advare mod de steder, hvor det foregår 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 30. Juli, 2015 Synes da netop vi er ved bl.a. at være med herinde på Eroguide og advare mod de steder, hvor det foregår Og fortæller de øvrige 50% der er komplet ligeglade nøjagtig hvor de skal henvende sig... så de virkelig kan finde sig et nemt offerHerinde tages der ikke særlig meget afstand... der berettes rask væk om forhold i anmeldelserne hvor der er mere end tvivl om hvorvidt vi snakker handlede piger... og der er absolut ingen krav til standarder for hvad der er ok og ikke ok at "reklamere for" Og så godt som ingen af jer - med ganske få undtagelser - støtter de frontfigurer i DK som rent faktisk taler de her handlede pigers sag..... bare se hvor vild konsensus der er omkring at sige noget dårligt om Tanja hver gang lejlighed byder sig.... til trods for at hun udelukkende taler for det komplette forbud fordi det er et af de midler der er for at få kriminaliseret de her "lovlige voldtægter" Så de her "advarsler" er lige så meget reklame..... desværre 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 30. Juli, 2015 Og fortæller de øvrige 50% der er komplet ligeglade nøjagtig hvor de skal henvende sig... så de virkelig kan finde sig et nemt offerHerinde tages der ikke særlig meget afstand... der berettes rask væk om forhold i anmeldelserne hvor der er mere end tvivl om hvorvidt vi snakker handlede piger... og der er absolut ingen krav til standarder for hvad der er ok og ikke ok at "reklamere for" Og så godt som ingen af jer - med ganske få undtagelser - støtter de frontfigurer i DK som rent faktisk taler de her handlede pigers sag..... bare se hvor vild konsensus der er omkring at sige noget dårligt om Tanja hver gang lejlighed byder sig.... til trods for at hun udelukkende taler for det komplette forbud fordi det er et af de midler der er for at få kriminaliseret de her "lovlige voldtægter" Så de her "advarsler" er lige så meget reklame..... desværre Har du nogle link til de anmeldelser? Det er ikke mange jeg mindes at ha set. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
privatbrugeren 77 Skrevet 30. Juli, 2015 så snart der er penge involveret i noget er der mulighed for udnyttelse, sex er ingen undtagelse nærmere hovedreglen. Det kan være umådelig svært at se om det er frivilligt eller ikke, desværre Jeg vælger at gå hvis jeg er det mindste i tvivl, og giver gerne udtryk for min holdning. Her under krisen har der ikke mindst være en hård priskrig og nærmest en invasion af udenlandske piger, det er uigennemskueligt for en almindelig mand som mig der kun frekventerer ca 1 gang om md. Det ville være mig en kæmpe hjælp hvis en side som EG ville lave et punkt der hed UNDGÅ eller på anden måde kunne være behjælpelig til at undgå de steder der udnytter kvinder !så kommer alle rådene med "køn dansk" osv. Og ja det gør jeg også, dog har jeg rejst hele mit liv og et besøg hos en pige fra udlandet kan bringe både minder og glæder tilbage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 30. Juli, 2015 hvis det bare var så få... men det er det ikke1 ud af 7 danske mænd er helt ligeglade med om pigen er handlet.... det er allerede 14+ procent lige der... plus de forsøg der er lavet i EB med falske annoncer hvor man direkte fortæller kunderne at der var tale om handlede kvinder hvor op mod 50% var ligeglade... det er fandme mangeHvor mange der køber sex er ligeglade med om kvinder er handlet? Ja 50% af dem der ringede til den annonce, lur mig om ikke teksten lod skinne igennem hvilken slags kvinde man kunne møde.Hvis det var 1-5 % så ville jeg give dig ret... men det er en meget stor gruppe der er tale om... nok til at holde trafficking i live... og uanset hvordan vi skærer kagen så kommer sex-trafficking fordi der er efterspørgsel efter kvinder der ikke kan værge for sig..... Forsvinder den efterspørgelse af det blir mere ulovligt? De regler der er i dag bliver ikke engang brugt, men gør da os alle til lovbryder og se om de hjælper de stakkels kvinder.Hvis i drenge virkelig skulle kunne opponere mod købesex-forbuddet uden at det er rent hykleri... så skulle i selv være med til at bekæmpe de MINDST 14 % af jeres hul-brødre der er med til at skabe det her problem. Mine hul-brødre? Tvivler stærkt på de besøger de samme som mig!Det tragiske er... det er med al ret og rimelighed 100% af alle kvinder der er imod denne udnyttelse af andre kvinder... men ikke 100% af jer mænd... det er jeres opbakning vi mangler så der slet ikke var et problem... Jeg er som udgangspunkt ikke fortaler for et forbud der rammer jer alle.... for ingen siger højere end mig at der findes dejlige sexkunder... men for helvede hvor er i sløve når det kommer til at tage afstand fra de mænd der burde have pikken skåret af For helvede hvor er politiet sløve når det kommer til at bruge de love der allerede eksistere. Hvis i i samlet flok lettede røven og deltog i den her kamp mod trafficking... og tog afstand fra de svin der udnytter sex-slaver..., så ville der begynde at ske noget... Hvorfor er det lige i ikke er på barrikaderne når vi snakker sex-slaver - det er når det kommer til stykket i jeres egen interesse hvis talen om et forbud skal forstumme helt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
champ 428 Skrevet 30. Juli, 2015 Når nu amnesty skriver at de har evidens for at en kriminalisering vil føre til større overgreb, så får jeg en tanke! Vil det også føre til færre??!?? Og hvad er at foretrække? Flere lidt ødelagte piger? Eller færre helt ødelagte piger? Nogen der ved hvad undersøgelserne siger om eventuelle antal? Når nu de vælger at gøre som de nu gør, så er jeg da overbevist om at de vil formulere sig imod , og stadig bekæmpe trafficking. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 30. Juli, 2015 Har du nogle link til de anmeldelser? Det er ikke mange jeg mindes at ha set. lav en hurtig søgning i anmelderforums... jeg husker især en hvor en undenlandsk trunte bliver sat af til et escort-besøg af ikke mindre end 2 chauffører og tigger kunden om penge fordi hun ikke har nogen selv... for ikke at tale om en af anmeldelserne i KBH hvor kunden ligefrem skrev noget i stil med "jeg ved ikke om hun var handlet men hun var lækker nok så....." eller noget i den stilDet er der hvor jeg personligt ser rødt... den stodder skulle kastreres... så hurra for den reklame... Nu har du så citeret en masse inden i et indlæg og jeg gider ikke skille det hele ad... men du kan bare google det... det er desværre meget enkeltfx: http://politiken.dk/indland/ECE1994550/1-af-7-maend-ok-til-sexkoeb-af-handlede-kvinder/der var 7000 mænd med i den undersøgelse... alene der er det 1000 stoddere der er med til at holde liv i sex-slaveri..... og det er bare dem der blev spurgt... se lige hvor mange tusinder sex-købere vi ender med at snakke om... millioner på verdensplan... Der er ikke nogen regler idag imod at købe sex.... men HVIS man gjorde det ulovligt, så gav det mening for bare en enkelt ansat i politiet at trawle annoncer, finde dem der er mistænkelige, ringe op, få adressen og så ellers bare parkere ude foran og anholde købere på stribe... og forretningen ville blive lukket på stedet og med lidt held bagmanden blive fundet (men det er nok for meget held at bede om i første omgang) DET ville give mening... for risikoen for at blive snuppet ville gøre at RIGTIG mange ville tænke sig om HVEM de vælger at købe fra!! De piger hvor risikoen for at blive snuppet er størst ville blive væsentlig mere u-attraktive for alle med noget på spil. OG det vil typisk være hos de udenlandske... dvs primært de handlede piger. Dvs - efterspørgslen på ofre ville falde... ikke forsvinde men helt sikkert falde... Som det er nu så skal politiet bruge meget meget meget større ressourcer på samme arbejde uden nogen garanti for resultat... for lovgivningen som den er nu er ikke i de begrænsede ressourcers favør. og når man besøger GP'er - uanset hvem... så er man med i en pulje der hedder "sex-købere" og så kan man ikke sige "jeg besøger ikke de samme piger som de klamme stoddere så derfor er jeg uden ansvar for jeg er en af the good guys"..... forkert... det desværre et ansvar vi er nødt til at deles om - både købere og sælgere... også selv om det måske bliver helvedes svært for mig at have min hobby i fred og for jer at købe sex.... det er pisse nederen... men der er altså kvinder derude der har brug for at vi ikke bare vasker vores hænder og siger "ikke mit problem" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. Juli, 2015 (edited) hvis det bare var så få... men det er det ikke1 ud af 7 danske mænd er helt ligeglade med om pigen er handlet.... det er allerede 14+ procent lige der... plus de forsøg der er lavet i EB med falske annoncer hvor man direkte fortæller kunderne at der var tale om handlede kvinder hvor op mod 50% var ligeglade... det er fandme mangeHvis det var 1-5 % så ville jeg give dig ret... men det er en meget stor gruppe der er tale om... nok til at holde trafficking i live... og uanset hvordan vi skærer kagen så kommer sex-trafficking fordi der er efterspørgsel efter kvinder der ikke kan værge for sig..... Hvis i drenge virkelig skulle kunne opponere mod købesex-forbuddet uden at det er rent hykleri... så skulle i selv være med til at bekæmpe de MINDST 14 % af jeres hul-brødre der er med til at skabe det her problem. Det tragiske er... det er med al ret og rimelighed 100% af alle kvinder der er imod denne udnyttelse af andre kvinder... men ikke 100% af jer mænd... det er jeres opbakning vi mangler så der slet ikke var et problem... Jeg er som udgangspunkt ikke fortaler for et forbud der rammer jer alle.... for ingen siger højere end mig at der findes dejlige sexkunder... men for helvede hvor er i sløve når det kommer til at tage afstand fra de mænd der burde have pikken skåret af Hvis i i samlet flok lettede røven og deltog i den her kamp mod trafficking... og tog afstand fra de svin der udnytter sex-slaver..., så ville der begynde at ske noget... Hvorfor er det lige i ikke er på barrikaderne når vi snakker sex-slaver - det er når det kommer til stykket i jeres egen interesse hvis talen om et forbud skal forstumme heltEt relevant spørgsmål kunne så være skal man blot tilsidesætte flere års forskning på området og nøjedes med at konkludere ud fra de tal du nævner ?Nu har jeg kun læst artiklen og ikke selve forskningsresultaterne, så jeg vil være lidt varsom med at skyde det ned uden reelt, at vide hvorfor de når frem til deres konklusioner. Det kan bestemt heller ikke udelukkes at jeg er fatsvag, for jeg det eneste jeg har set/læst i de tilsyneladende sidste kurskift hos politiske partier og andre organisationer, er man selvfølgelig stadig skal fastholde at trafficking m.v.er ulovligt, men at slutresultatet ved kriminalisering af den prostitution der indgås på frivillige vilkår ikke vil have den ønskede effekt, nok tværtimod.I feministiske kredse forventes det åbenbart, at velfungerede og anstændige mænd, skal føle en særlig skyld på deres køns vegne, fordi mænd generelt fylder mere i de triste statistikker over div. overgreb, Vold, tyverier, mord m.v end kvinder. Jeg er såmænd ganske enig i, at det er fakta, men det får mig nu ikke til at føle, at jeg og mit køn skal gøre en ekstra ordinær indsats for at bringe tallene ned, ej heller at føle skam over at være en mand.Et eller andet sted er det faktisk min opfattelse i hvert fald i vores bette Danmark, da bør kønnede arbejde sammen mod bedre løsninger, snarere end at vælte hele ansvaret over på et enkelt køn. Det er sjældent særligt kønt eller konstruktivt når det ses.Jeg har respekt for, at mange i forskellige sager mener at vejen frem er forbud. For mit vedkommende mener jeg man skal straffes hvis man gør noget ulovligt, men hvis man vil en adfærd til livs kan forbud på ingen måde stå alene. At tro at de mandlige købere er kvalificeret til at vurdere om en kvinde er handlet eller ej, er for naivt. Hvis man vil gøre noget ved kvindevold og trafficking er man for vores vedkommende i bette Danmark nødt til at sætte nogle flere ressourcer af. Og....om jeg har ret eller ej, ved jeg ikke, men det er ikke mit indtryk, at politiet eller end speciel taskforce prioriterer området særligt høj. Hvis jeg skulle have ret, var det måske der man skulle gøre noget, snarere end at udarbejde alverdens resolutioner, lovændringer m.v. Jeg anerkender at problemet er tilstede og måske også mere udbredt end jeg tror, men at blande tingene sammen er nok ikke særligt hensigtsmæssigt. Redigeret 30. Juli, 2015 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 30. Juli, 2015 Jeg har respekt for, at mange i forskellige sager mener at vejen frem er forbud. For mit vedkommende mener jeg man skal straffes hvis man gør noget ulovligt, men hvis man en adfærd til livs kan forbud på ingen måde stå alene. At tro at de mandlige købere er kvalificeret til at vurdere om en kvinde er handlet eller ej, er for naivt. Hvis man vil gøre noget ved kvindevold og trafficking er man for vores vedkommende i bette Danmark nødt til at sætte nogle flere ressourcer af. Og....om jeg har ret eller ej, ved jeg ikke, men det er ikke mit indtryk, at politiet eller end speciel taskforce prioriterer området særligt højt.De prioriterer det ikke fordi resultaterne udebliver inden for de rammer de har. Det vil kræve så ufattelig store ressourcer at komme trafficking til livs når det der er ulovligt er så svært at bevise... hvis det der skaber grobunden for sex-slaver reduceres - nemlig efterspørgsel efter ofre - (dvs kriminalisering af at købe sig til sex) så skal mænd slet ikke til at vurdere hvorvidt pigen er handlet eller ej.... når konsensus omkring det at spotte handlede kvinder er at "det kan mænd ikke finde ud af" - jamen så tager vi bare den faktor ud af ligningen.... og rykker en fællesnævner ned ad til og siger "al købesex skal være ulovlig" Så behøver mændene ikke være i tvivl mere... Jeg er HELT enig med Blue... kønnene burde arbejde sammen om det... og mændene BURDE føle ligeså meget indignation på deres eget køns vegne over at de slåes i hartkorn med voldtægtsforbrydere som vi kvinder er indignerede over den - trods alt - ret store procentdel af mænd der voldtager udsatte kvinder.Det er ikke hverken kønt eller konstruktivt at kampen mod sex-trafficking primært føres af kvinder når den BURDE føres af begge køn... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 30. Juli, 2015 Kunne det være en løsning at ændre lovgivningen, så det bliver til omvendt bevisbyrde når der rejses anklage om ruffer-/alfonseri samt menneskehandel for at ramme de pågældende, således at de anklagede skal bevise at der ikke er tale om det markerede.Ville dette måske være et redskab der kunne bruges.Venligst Landsbytossen - nu med tablet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17609 Skrevet 30. Juli, 2015 hvis det bare var så få... men det er det ikke1 ud af 7 danske mænd er helt ligeglade med om pigen er handlet.... det er allerede 14+ procent lige der... plus de forsøg der er lavet i EB med falske annoncer hvor man direkte fortæller kunderne at der var tale om handlede kvinder hvor op mod 50% var ligeglade... det er fandme mange Og X mange procent af det danske folk er ligeglade med hvordan kaffeslaverne der høster deres kaffe har det, eller børnene der laver deres tøj eller sko. Eller dyrene der ligger på deres tallerker. Eller menneskerne der flygter for livet fra diverse brutaliteter i mellemøsten Det her drejer sig ikke bare om sex; det drejer sig om det moderne menneskets evne at distancere sig fra solidaritet og empati og bristende evne for at se eller bryde sig om sin egen rolle i spillet.Og i disse sammenhæng kan vi ikke kriminalisere os frie. Det drejer sig om andet: om opinionsarbejde, om politiskt arbejde, om at med alle middel bekæmpe egoismen og premiere empatin. Hvis det var 1-5 % så ville jeg give dig ret... men det er en meget stor gruppe der er tale om... nok til at holde trafficking i live... og uanset hvordan vi skærer kagen så kommer sex-trafficking fordi der er efterspørgsel efter kvinder der ikke kan værge for sig..... Og eftersom du og andre ikke holder op med at købe jeres kaffe og jeres tøj og sko, jeres mobiltelefoner etc, så holder i slaveriet i live. Hvis i drenge virkelig skulle kunne opponere mod købesex-forbuddet uden at det er rent hykleri... så skulle i selv være med til at bekæmpe de MINDST 14 % af jeres hul-brødre der er med til at skabe det her problem. Hvad du vil ha sagt med dette ved jeg ikke? Jeg betragter mig ikke som hyklerisk. Eller er det bare et dårligt argument for at du har ret og dem der opponerer sig fejl. Per definition er vi då hykleriske?? Det tragiske er... det er med al ret og rimelighed 100% af alle kvinder der er imod denne udnyttelse af andre kvinder... men ikke 100% af jer mænd... det er jeres opbakning vi mangler så der slet ikke var et problem... Selvfølgelig er 100 procent af kvinderne imod udnyttelse af kvinder. De har jo ikke noget behov i den retning. Men 100 procent af kvinderne er ikke imod udnyttelse af børn, kvinder, mænd og dyr i andre sammenhæng hvor de har behov. Ikke hvis det skal betyde at varerne koster mere.Og 100 procent af de mange tusinde østrigske og tyske kvinde der tager til Afrika for at købe fattige sorte drenge, er ikke imod udnyttelse af fattige sorte drenge. Jeg er som udgangspunkt ikke fortaler for et forbud der rammer jer alle.... for ingen siger højere end mig at der findes dejlige sexkunder... men for helvede hvor er i sløve når det kommer til at tage afstand fra de mænd der burde have pikken skåret af Selvfølgelig tager vi afstand. Eller mener du at vi skal tage ud og skære deres pikke af? Tage loven i egne hænder, på samme måde som åbenbart du og dine resourcestarke medsystrer tænker gøre når loven ev. kommer? For du mener jo ikke, hvis jeg forstår det rigtigt, at du og dine kunder skal tage loven særligt alvorligt? Den gælder kun for andre. Hvis i i samlet flok lettede røven og deltog i den her kamp mod trafficking... og tog afstand fra de svin der udnytter sex-slaver..., så ville der begynde at ske noget... Hvorfor er det lige i ikke er på barrikaderne når vi snakker sex-slaver - det er når det kommer til stykket i jeres egen interesse hvis talen om et forbud skal forstumme heltHvem er det så du ser på barrikaderne? Jeg ser ikke mange dansker overhoved. Tanja. Hvem mer? Jeg ser i øvrigt ikke ret mange dansker på nogle som helst barrikader når det gælder at hjælpe andre end dem selve. Ikke svenskere heller for den skyld. Og at lige tro at sexkøbere, som er nogle af de mest stigmatiserede i vores moderne samfund, skulle stå på barrikaderne er jo mere end lovligt naivt.For mig er det efterhånden blevet tydeligt at kriminalisering af sexkøb er en moralisk adfærd. Der findes ingen forskning nogetsteds som viser at det hjælper kvinder i nød. I Filippinerne - hvor sexhandeln står for omtrent 15 procent af BNP, er prostitution helt forbudt. Ligesom i USA og mange andre lande hvor det ikke fungerer. I Sverige er andelen prostituerede fra andre lande end Sverige steget markant siden loven, og der findes ingen statistik som viser at man har bedre styr på trafficking idag end for 15 år siden. Amnesty mener at forskningen viser forhøjd risiko for udnyttelse og vold med den slags love, og eftersom Amnesty ikke først og fremmest er en moralistisk organisation, men en der faktiskt vil hjælpe mennesker, så tager man nu konsekvenserne af dette og vælger andre veje.Jeg mener stadig at det er et meget stort ansvar at købe sex, ligesom det er at køre bil og købe sko og mad. Og jeg skulle velkomne at EG som forum tog et større ansvar for diskussioner omkring etik og moral i dette henseende. Men loven tror jeg ikke på og det er ikke fordi jeg er hyklerisk. Det er fordi den først og fremmest er en moralistisk lov, der udtrykker at det ikke skal være moraliskt ok at mænd bruger penge for at få sex af kvinder. Det drejer sig om en uproblematiseret syn på over- og underordning, og problemet er bare at der findes meget lidt evidens for at det generelt er manden der er den overordnede i dette miljø.Den over- och underordning der er relevant kommer fra et helt andet sted. Den skabes ikke i prostitutionsmiljøet, men i det samfund som ikke formår fordele resurserne, som ikke formår hjælpe og støtte dem der har det svært, som ikke formår at skelne mellem køn og kompetence, og som ikke længere har nogen som helst styr på globale markedskrafter.Derfor skulle jeg velkomne en diskussion der anerkender den moralistiske hensigt med loven, så vi kunde tage den upfront for det som det drejer sig om. Måske skulle det kunne komme noget godt ud af det. 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg