Hop til indhold
Rejsenetværk

Forvekslings risiko

Recommended Posts

Jeg har sporet en tendens til at der oprettes nye nicks, der efter min mening lægger sig så tæt op af gamle etablerede nicks, at ledelsen burde bede dem finde sig et andet navn.

Senest

Den originale:

ThorsHammer

Den nyeste Thors Hammer:

thors-hammer

Dels synes jeg at det udgør en udvandig af det brand etablerede brugere har oparbejdet, dels frygter jeg at der består en risiko for at nogle kan komme til, eksempelvis at sende pm til den forkerte, i den tro at de skriver til den originale etablede bruger af det valgte nick.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jamen så kan  du jo godt forestille hvordan der er for de piger der hedde det samme i branchen.

Forstår heller ikke hvorfor folk ikke tænker ud af boksen og vælger et navn der ligger langt væk fra de andre.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man ser på hvordan folk navigerer rundt herinde på siden, så tvivler jeg på at de kontrollerer om der er nogen med lignende profilnavn inden de opretter sig herinde :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man ser på hvordan folk navigerer rundt herinde på siden, så tvivler jeg på at de kontrollerer om der er nogen med lignende profilnavn inden de opretter sig herinde :D

Du helt sikkert ret, og det er så nemt at checke, man kan bare søge på medlemmer for at se, om man bliver en slags 'dublet'.;-)

Synes at ledelsen bør overveje at slette alle kopihandles hvis den oprindelige 'ejer' anmelder dette, eller måske nok først bede 'kopien' om at finde på noget bedre.8-)

Mht pigerens 'handles' er problemet nok større selvom det er blevet ret almindeligt de seneste 3-5 år, at der kommer et 'efternavn' på i mange tilfælde, en fornuftig løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er vel det der sker når et site bliver større! flere får ideen om det samme nick! det er ikke længere en lille lukket gruppe der vil diskutere emnet, og så må man nok acceptere at originaliteten går lidt fløjten!

forstår godt din mening Rejse, men hvis flere synes Thors hammer er det fedeste i verden så ok for mig! forestiller mig at det er at bede folkene bag, om overarbejde! der må appelleres til folks sunde fornuft og evner til at skille de forskellige ensartede nicks ad!

at nogle ikke evner dette er så selvfølgelig beklageligt, men der skal vel heller ikke en IQ-test til før man kan få lov overhovedet at oprette en bruger ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvis man ser på hvordan folk navigerer rundt herinde på siden, så tvivler jeg på at de kontrollerer om der er nogen med lignende profilnavn inden de opretter sig herinde :D

tja måske. Eller også er der nogen det laver handels det ligner andres, med vilje?

Faldt for eksemplel over " det borende X"  da jeg kiggede eftet BX profil. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

tja måske. Eller også er der nogen det laver handels det ligner andres, med vilje?

Faldt for eksemplel over " det borende X"  da jeg kiggede eftet BX profil. 

Der var lige et par dage, hvor der kom nye profiler med navne som meget lignede allerede eksisterende profiler.

Kan ikke lige huske navnene...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne man ikke slette inaktive brugere, efter en vis periode?

Og jeg foreslår det kun af den egoistiske årsag, at mit foretrukne profilnavn er optaget af en bruger som ingen indlæg har skrevet, og heller ikke har været logget ind siden den dag i foråret 2014, hvor profilen blev oprettet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår heller ikke hvorfor folk ikke tænker ud af boksen og vælger et navn der ligger langt væk fra de andre.

 

 

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af, hvad at "tænke ud af boksen" betyder. Vil du forklare mig det?

På forhånd tak

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det gættede jeg også på, men forstår bare ikke, hvordan det kan have den betydning. Og man kunne vel også bare sige "at være kreativ", men det lyder ganske vist ikke så smart. Men nu skal vi passe på, at vi ikke bliver beskyldt for afsporing :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det gættede jeg også på, men forstår bare ikke, hvordan det kan have den betydning. Og man kunne vel også bare sige "at være kreativ", men det lyder ganske vist ikke så smart. Men nu skal vi passe på, at vi ikke bliver beskyldt for afsporing :wink:

Yderlig forklaring:

Hvis du tænker i faste rammer er det, det samme som at tænker i en kasse/æske/boks/boble. Så vil du være kreativ så skal tænker ud over dine faste rammer qua tænker ud-af-boksen. Jeg synes tænker ud-af-boblen er et bedre udtryk :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Yderlig forklaring:

Hvis du tænker i faste rammer er det, det samme som at tænker i en kasse/æske/boks/boble. Så vil du være kreativ så skal tænker ud over dine faste rammer qua tænker ud-af-boksen. Jeg synes tænker ud-af-boblen er et bedre udtryk :D

 

Eller kreativ :-)

Jeg har ikke som DF problemer med, at sproget udvikler sig og at vi bruger engelske ord, hvis de er mere dækkende end danske.
Men det er efter min mening dumt at bruge udtryk og behov som det, den lange bane osv. osv. for at markere sig og vise, at man "er med"..

Redigeret af FrankJ

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eller kreativ :-)

Jeg har ikke som DF problemer med, at sproget udvikler sig og at vi bruger engelske ord, hvis de er mere dækkende end danske.
Men det er efter min mening dumt at bruge udtryk og behov som det, den lange bane osv. osv. for at markere sig og vise, at man "er med"..

Du er bare konservativ, jeg elsker variationer i sproget og med sex i det hele taget :D

WTF bliver brugt meget og det er der ikke et dansk udtryk som er dækkende. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Naaa, det er ikke helt dækkende - WTF kan også bruges når man bliver overrasket over noget.

Mon ikke et velbetonet "Hva' fa'n" ku' gøre jobbet? ;-)

Der er et par gode forklaringer på "think outside the box" (den danske oversættelse "ud af boksen" er jo forkert - det bør være "uden for boksen"). 

En af dem går på den klassiske øvelse i kreativ tænkning, hvor man skal forbinde 9 prikker i et kvadrat med kun 4 (eller endda 3) streger - det kan kun lade sig gøre hvis man tænker "uden for kvadratet" og lader stregerne fortsætte udenfor:

110px-Ninedots.svg.png

Redigeret af MikkelHart

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eller kreativ :-)

Jeg har ikke som DF problemer med, at sproget udvikler sig og at vi bruger engelske ord, hvis de er mere dækkende end danske.
Men det er efter min mening dumt at bruge udtryk og behov som det, den lange bane osv. osv. for at markere sig og vise, at man "er med"..

Har du virkelig ikke andet at gå op i end hvordan vi andre vælger at udtrykke os?

Bryder du dig ikke om at jeg vælger at skrive/ udtrykke mig anderledes en det du mener er rigtig så kan jeg kun sige. Æv og synd for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du virkelig ikke andet at gå op i end hvordan vi andre vælger at udtrykke os?

Bryder du dig ikke om at jeg vælger at skrive/ udtrykke mig anderledes en det du mener er rigtig så kan jeg kun sige. Æv og synd for dig.

Afgjort, og hvis du har behov for at spille smart, så for min skyld gerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afgjort, og hvis du har behov for at spille smart, så for min skyld gerne.

Jeg synes ikke det er at spille smart at man bruger nutidens udtryk, du er bare konservativ og er måske imod "fremmede udtryk".

Vi udtrykker os forskelligt alt efter vores omgangskreds, kontaktflade og baggrund, hvorfor skal du bestemme hvordan vi andre udtrykker os, det synes jeg er lidt underligt. Er der nogen som dikterer hvordan du skal udtrykke dig ? Vi har da stadig ytringsfrihed her i landet...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afgjort, og hvis du har behov for at spille smart, så for min skyld gerne.

OMG hvor er du trættende. 

Ups nu lød jeg vist lidt for smart igen....

Det må Herren meget undskylde men kan ikke garantere at det ikke kan forekomme igen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke det er at spille smart at man bruger nutidens udtryk, du er bare konservativ og er måske imod "fremmede udtryk".

Vi udtrykker os forskelligt alt efter vores omgangskreds, kontaktflade og baggrund, hvorfor skal du bestemme hvordan vi andre udtrykker os, det synes jeg er lidt underligt. Er der nogen som dikterer hvordan du skal udtrykke dig ? Vi har da stadig ytringsfrihed her i landet...

Det er første gang, jeg er blevet kaldt konservativ.
Hvor kan du læse, at jeg vil bestemme, hvordan du skal udtrykke dig?

Og så gider jeg i øvrigt ikke bruge mere tid på dig, før du har lært at læse indenad.

Ups nu lød jeg vist lidt for smart igen....

Det må Herren meget undskylde men kan ikke garantere at det ikke kan forekomme igen. 

 

Nærmere dum.
Det ville nok også være dumt, men det generer dig nok heller ikke. Og så gider jeg i øvrigt ikke bruge mere tid på dig.

Redigeret af FrankJ

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...