Hop til indhold
Rejsenetværk

Kondompligt i Tyskland?

Recommended Posts

Der er tilsyneladende kommet en ny lov om kondom påbud i den tyske købe sex branche?

Men er det specifikt kondom påbud ved vaginalt og analt samleje, eller gælder det mon også når pigerne sutter pik på mændene?

Jeg kan kun bifalde et politisk indgreb mod et organiseret udbud af alles ohne købesex, altså klubber hvor mænd kan opnå vaginalt og analt samleje uden kondom, men jeg er mere usikker på, om de rent faktiske risici ved fransk uden, særligt for pigernes vedkommende, er så læge-fagligt velbegrundet, om mon ikke smitte faktorerne er så harmløse og behandlings mulige, at det rent fagligt ikke er nødvendigt at en lov omfatter også fransk uden kondom.

Men helt overordnet anerkender jeg at det er pigerne, der i langt højere grad end mændene løber den risiko der måtte bestå ved ved fransk uden, og selvom om jeg efter 10 års standhaftighed, hvor jeg aktivt takkede nej til fransk uden, og aktivt bad om fransk med kondom, må erkende at jeg nu har overgivet mig til fransk uden som en ydelse, jeg helt standard tilbydes i Tyskland, jeg derfor har betalt for en Twinrex og en HPV vaccination, der er jeg personligt indforstået med, hvis man i Tyskland mener der er et så fagligt belæg for at påbyde anvendelse af kondom ved fransk til manden, at det derfor bliver påbudt

Konkurrencen skal ikke gerne bero på laveste fællesnævner for sikker sex, men helst på de kommercielt mest effektive og etisk forsvarlige koncepter, med de samtidigt for piger og mænd mest prisgustige ydelser.

Kondompflicht Deutschland
https://www.google.dk/?gws_rd=cr,ssl&ei=xWtYVdKWOYbXUYbXgcAJ#q=kondompflicht+deutschland

Tysk kyndige, og hvem der måtte vide mere, må meget gerne bore i den seneste lovændring i Tyskland, og hvis muligt bibringe og større viden om samme i denne tråd.

Kunne sitets kapacitet ud i det tyske sprog Borende X motiveres til at engagere sig i denne tråd, vil jeg med tak læse hans bidrag, og hvis han ikke vil er det selvfølgelig helt ok.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er måske Nille, om  loven er ændret, men at den gældende praksis om kondombrug blot til nu er forblevet uændret.

Der er tale om en ganske nylig lovændring, og det interessante er hvad denne lovændring fremadrettet kommer til at betyde i relation til praksis for kondombrug i Tyskland.

Eksempelvis fransk uden kondom/udvidet med megafransk, og events med fransk total hvor mænd kommer i munden på pigen/pigerne.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eksempelvis fransk uden kondom/udvidet med megafransk, og events med fransk total hvor mænd kommer i munden på pigen/pigerne.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

​Jeg tror det bliver svært at lovgive hvad folk/pigerne må/vil indtage i munden. :)

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke svært at lovgive om hvad folk/pigerne må/vil indtage i munden, men det bliver selvklart svært at kontrollere om loven bliver overholdt, og at straffe overtrædelser af loven.

Dog må det formodes at offentlige party og französisch total arrangementer, hvor loven ikke overholdes vil udgøre en mulig myndigheds fokus, og derfor måske kommer til at udgøre et overstået kapitel.

Tænkeligt er det som jeg ser det også at usikker sex, som et parameter for en efterspørgsels drevet ydelse, alene derved at der ikke længere kan annonceres for samme, i den grad det måtte forekomme at sexarbejdere ikke ønsker at yde eksempelvis fransk uden, at disse vil opnå en øget mulighed for både at kunne afvise at yde fransk uden, og at opnå kunder, de måske ikke før loven havde mulighed for at opnå i konkurrence med det annoncerede udbud af muligheden for at opnå fransk uden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en lov i Bayern om at fransk er med kondom, om den er udvide til at gælde andre delstater vides ikke, men os der fornylig var af sted har ikke oplevet ændringer på FKK, den gældende praksis om kondombrug er uændret. 

​Kære Nille:)

Hvad der foregår mellem k+m :wub::)indenfor privathjemmenes: "soveværelsets" fire vægge, bag nedrullede gardiner, døren låst, og i dobbeltsengen under dynen er stort set umuligt at kontrollere og ligeså umuligt at adfærdsændre.

Jeg mener, at sex er et så stærkt usynligt instinkt og den stærkeste af alle drifter mellem kvinder og mænd, at når sex også drejer sig om : fy - fy - fy - uha - uha - da sex, vil dette bevæge sig indenfor begrebet "civilulydighed"  - - - dvs  magthavere - politi - Sundhedsstyrelser - læger - osv - -  prædiker for døve øre

Jeg er single og selv en del af "Civilulydighed) - singler (div. datingsider) vi knepper med hinanden uden gummi på kryds og tværs.

Mange hilsner

Nyder livet

NB : "Civilulydighed" er også det der bringer personlighedsforstyrrede magthavere - magtmenneskers til deres fald. (dog varer det nok længe med Nordkorea)

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er ganske rigtigt blevet lovpligtigt at bruge kondom, når man er sammen med en prostitueret. I praktisk er det dog umuligt at kontroler, og de ændringer jeg har set, er mere på annoncerings siden.

På sexdo.de er AO blevet erstattet med GF6, dog skal man passe lidt på for GF6 har længe været brugt af piger, som ikke tilbyder AO.

På girl-finden.de er de gået fra at skrive absolut tabulos om piger som tilbyder AO, til at skrive nicht tabulos om piger som ikke tilbyder AO. Igen skal man passe på, for selvom der ikke står nicht tabulos, er der ingen garanti for at pigen tilbyder AO.

Hvis du ringer til en pige/FKK/klinik og spørger efter AO, vil du højst sandsynligt få at vide at det tilbydes ikke, men når du er der kan du ofte godt få det hvis du spørger efter det, men det vil ikke fremgå af menuen. Det gælder selvfølgelig kun piger som i gamle dage annoncerede med AO.

Såvidt jeg kan se er der ikke sket noget målbart fald i antallet af piger som tilbyder AO, men det er nu mere skjult end før, så ligesom i Sverige har man indført en lovgivning i bedste mening, men som reelt ikke løser noget og gør det mere besværligt for myndighederne at hjælpe de prostituerede, og for dem som ikke ønske at besøge piger som tilbyder AO

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis loven er trådt i kraft... spørgsmålet er om det kundens ansvar, pigens ansvar eller klubbens ansvar at håndhæve loven ? Og hvem bliver staffet for lovovertrædelserne ? Det synes jeg ikke der er klarhed over. Som kunde kan man altid insistere på kondom uanset.

 

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille mon ikke spørgsmålet snarere end, at det er hvis ansvar det er at håndhæve loven, spørgsmålet er om det mon ikke er et fælles ansvar at håndhæve loven?

Sådan at forstå at pigen bryder loven, hvis hun tilbyder ydelser uden kondom som det er forbudt at tilbyde uden kondom, at manden der takker ja til samme, ligeværdigt med pigen bryder loven ved at tage imod et tilbud om ydelser der er forbudt.

Herefter genstår måske om klub ejer bryder loven, hvis han informerer om loven, og ydelser som pigerne ikke må yde uden kondom, at ejer er straffri eller ikke af den grund at ejer ikke kan kontrollere hvad der foregår bag lukkede døre.

Eller om man måske som i nattelivet gør ejer ansvarlig for om personalet overholder loven om udskænkning af alkohol til mindreårige, eller at detailbutikker er ansvarlige for at personalet ikke sælger alkohol og tobak til unge under 18 år.

Fortolknings praksis og udvikling af præcedens er ret interessant her, og tak til "nørden" for hans vægtige bidrag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik læst lidt wikipedia på tysk og fandt frem til følgende:

Die Kondompflicht, auch Kondomzwang, verpflichtet zur Verwendung von Kondomen beim Geschlechtsverkehr in der Sexarbeit als Schutz vor HIV und anderen sexuell übertragbaren Krankheiten (STI).

http://de.wikipedia.org/wiki/Kondompflicht

 

Så der skal anvendes kondom ved "Geschlectsverkehr".  Jeg fandt også en definition af Geschlectsverkehr:

[1] geschlechtliche Vereinigung, bei welcher der erigierte Penis in die Vagina oder in den Anus des Sexualpartners eingeführt wird

http://de.wiktionary.org/wiki/Geschlechtsverkehr

 

Så jeg vil oversætte "Geschlectsverkehr" til vaginalt eller analt samleje.

 

Summa Sumarum: Det ser ikke ud til at kondompligten gælder ved oralsex - kun når penis indføres vaginalt eller analt (og kun i forbindelse med sexarbejde). 

 

P.S.: Det ville jo være lidt uheldigt at komme til at indføre kondompligt for folk i ægteskab/parforhold - så ville den lovlydige del af det tyske samfund dø ud på sigt!

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frej, nu flueknepper jeg lige lidt på dine fundne definitioner.

Spørgsmålet er måske om loven, hvis den definerer praktikker hvor loven gælder, definerer på samme måde som de definitioner du har fundet frem til, eller om den eksakt inddrager oral til manden under kondom pligt.

I Jura kan man vel ikke henholde sig til anden definition af lovens bogstav, end sådan som ordlyden af loven er, og forklaring til samme?

Medmindre at loven er formuleret så overordnet, at den ikke i detaljen forklarer hvor den gælder og hvor den ikke gælder.

Er der nogen der har mod på at grave efter den ny lov, nok under disse ministerier:

Bundesministerium der Justiz
http://www.bmjv.de/DE/Home/home_node.html

Bundesministerium für Gesundheit
https://www.google.dk/?gws_rd=cr,ssl&ei=Dq5YVYzeOe3X7AaCtIGIDw#q=Bundesministerium+der+sozial

Bundesministerium für Arbeit und Soziales
http://www.bmas.de/DE/Startseite/start.html

Bundesministerium für Arbeit, Soziales und Konsumentenschutz
https://www.sozialministerium.at/cms/site/index.html

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

I Jura kan man vel ikke henholde sig til anden definition af lovens bogstav, end sådan som ordlyden af loven er, og forklaring til samme?

​Naturligvis er det lovens bogstav og ikke wikipedia, som gælder :)

Jeg ved dog ikke hvor man finder tyske lovtekster. I Danmark har vi jo Retsinfo.dk - jeg ved ikke hvor man skal lede i Tyskland. Er der nogen, som ved det? Eller har et link til den konkrete lovtekst??

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Naturligvis er det lovens bogstav og ikke wikipedia, som gælder :)

Jeg ved dog ikke hvor man finder tyske lovtekster. I Danmark har vi jo Retsinfo.dk - jeg ved ikke hvor man skal lede i Tyskland. Er der nogen, som ved det? Eller har et link til den konkrete lovtekst??

 

 

 

​Lovteksten med bemærkninger er nok denne

http://dip21.bundestag.de/dip21/btd/18/042/1804282.pdf

Man skal være ret interesseret for at tygge sig igennem :-D Det er en ganske svær tekst.

Redigeret af leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

P.S.: Det ville jo være lidt uheldigt at komme til at indføre kondompligt for folk i ægteskab/parforhold - så ville den lovlydige del af det tyske samfund dø ud på sigt!

​Der ville nok heller ikke bleve født ret mange nye tyskere ; )

Del dette indlæg


Link til indlæg

AO klubberne lever stadig, mon de har omgået reglerne ved at lave klubberne om til private "swingerklubber"

Jeg har gravet lidt i sagen, klubberne har fjernet alle AO indikationer og er officielt ohne AO, men de samme piger er der stadig, og klubberne lader det været op til pigerne at bestemme hvad de aftaler med kunden i rummene, som jeg ser det har lovændringen blot flyttet AO fra at være officielt til uofficielt, dvs. nu er ydelsen gået under jorden og endnu sværere at kortlægge og kontrollere. Det er jo ikke hensigtsmæssigt.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille, man kan måske også vende den om og fortolke det sådan, at det er den tid AO klubberne har haft til i åbenhed at udbrede kendskabet til muligheden af at opnå alle ydelser uden kondom, der nu giver dem mulighed for at opretholde tilbuddet til de samme interesserede kunder hos de samme piger i de samme klubber som hidtil, men nu uden åbent at reklamere med AO som et tilbud.

Måske de klubber aldrig havde fået den udbredelse, som de har opnået, hvis de aldrig havde måttet reklamere med AO som deres tilbud til kunderne.

Det havde været ulig vanskeligere at skulle udvikle et kendskab til et AO koncept over tid, uden at have måttet markedsføre det som indtil denne nye lov blev vedtaget.

Om end det næppe havde været umuligt under radaren, men mon ikke det så havde vundet mindre udbredelse.

Om ikke andet, så ser jeg det som noget positivt at de klubber og piger, der lægger vægt på sikker sex med kondom, hvordan det så end ender med at blive fortolket i sidste ende, at de fremadrettet ikke kommer til at opleve en så åbenlys  konkurrence om kunderne, på et efterspørgselsdrevet ønske om at kunne købe sig til vaginalt og analt samleje uden brug af kondom.

Køb og salg af sex er jo lige så lovligt som hidtil, og går jo ikke under jorden som i Sverige og Norge med denne nye lov.

I udgangspunktet hilser jeg det velkommen at man politisk, branche relevant tilpasser de legale rammer for markedsføring af købesex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

AO har altid været tilgængelig og så længe efterspørgsel er der vil det tilbydes. Lige som prostitution også udbydes i Sverige selv om det er ulovligt at købe.

Lad os se om forbuddet har reelt effekt eller blot signallovgivning, for indtil videre der er ikke faldet dom eller uddelt bøder. Det er stor set umuligt at kontrollere for man skal have kontrollører til at kigge med når folk knalder.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille skrev:

"AO har altid været tilgængelig og så længe efterspørgsel er der vil det tilbydes"

Det er korrekt Nille, men min pointe med mit forrige indlæg beroede ikke på muligheden for konkret at afsløre og sanktionere noget lovbrud, men på at gøre det vanskeligere at optimere markedsandelen for AO ydelser, i kraft af en helt åben markedsføring af samme i konkurrencen med den øvrige del af branchen, hvor vægten lægges på sikker sex i kraft af et princip om at der anvendes kondom.

Som jeg ser det kan der politisk nu være taget skridtet til at opstille nogle vilkår for markedsføring, køb og salg af købesex, sådan som andre i øvrigt lige så legale brancher indenfor produktion og salg af tobak og alkohol, hvor der er aldersgrænser, krav om bevilling, samt restriktioner på annoncering.

Det lever den  etablerede branche fint med i en dialog med myndighederne gennem deres respektive interesseorganisationer, hvilket jeg også gerne ser som en udvikling fremadrettet indenfor den tyske købesex branche, hvor det som led i en sådan proces ikke vil gøre det mindste hvis der bliver luget ud i dele af den legale branche, der hidtil har været forskånet for en politisk indblanding, der har en ide om i  hvilken retning man gerne ser branchen udvikle sig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis loven er trådt i kraft... spørgsmålet er om det kundens ansvar, pigens ansvar eller klubbens ansvar at håndhæve loven ? Og hvem bliver staffet for lovovertrædelserne ? Det synes jeg ikke der er klarhed over. Som kunde kan man altid insistere på kondom uanset.

 

 

Loven trådte i kraft 1/3 eller 1/4 såvidt husker.

​Eftersom der er sket ændringer i annoncerne både på sites hvor enkelte prostituerede annoncer, og på bordellernes officielle sites, er jeg ret sikker på at det er den prostituerede og bordellerne, som bliver staffet, hvis de tages i at yde sex uden gummi. Hvorvidt kunden også bliver staffet kan jeg ikke helt gennemskue.

Det er politiets ansvar at håndhæve loven, men såvidt jeg er orienteret, har de meldt pas til alt andet end check af annoncer og check af menu kort når de alligevel er på kontrol besøg.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Lovteksten med bemærkninger er nok denne

http://dip21.bundestag.de/dip21/btd/18/042/1804282.pdf

Man skal være ret interesseret for at tygge sig igennem :-D Det er en ganske svær tekst.

​Jeg kan godt lide den tyske tilgang til lovgivning. Man starter med at beskrive et problem, som lovgivningen skal løse. Derefter beskriver man løsningen, og så fortsætter man ellers med et par hundre sider lovtekst, fortolkninger etc.

De første 2 step (problem beskrivelse og løsnings beskrivelse) kunne de danske lovgiver godt lære noget af. Så kan det være at vi ikke fik så mange ligegyldige eller tåbelige love. :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...