Hop til indhold
Rejsenetværk

Kondompligt i Tyskland?

Recommended Posts

Gæst

 

Om ikke andet, så ser jeg det som noget positivt at de klubber og piger, der lægger vægt på sikker sex med kondom, hvordan det så end ender med at blive fortolket i sidste ende, at de fremadrettet ikke kommer til at opleve en så åbenlys  konkurrence om kunderne, på et efterspørgselsdrevet ønske om at kunne købe sig til vaginalt og analt samleje uden brug af kondom.

Der diskuteres fortsat lystigt hvor man kan få AO sex på div. diskutions fora. Enkelte har lukket de områder som var dedikerede til AO, men de fleste lever fortsat.

I udgangspunktet hilser jeg det velkommen at man politisk, branche relevant tilpasser de legale rammer for markedsføring af købesex.

​Hvis jeg troede på at det ville ændre noget, så ville jeg støtte op om det, men det eneste denne lovgivning opnår er at flytte AO sex til det skjulte, hvor det er svært at kontroller og svært at påvirke de prostituerede som måtte tilbyde det. Dertil kommer at dem som aldrig kunne drømme om at besøge en prostitueret som tilbyder AO, nu får lagt svære ved at fravælge dem.

Jeg synes heller man skulle have gjort som i Østrig, hvor det er lovpligtigt at lade sig undersøge for kønssygdomme hver 14 dag hvis man er prostitueret. Så har man en mulighed for at få en dialog med de prostituerede og rådgive dem.

I Østrig bliver bordellerne m.m. jævnligt kontroleret af en special afdeling, som består af politi, skat, sociale myndigheder og sundhedfaglig personale. De prostituerede skal have et grønt sundhedskort, hvoraf det fremgår hvornår de sidst har været til kontrol. Har de ikke det, eller har de ikke været til kontrol inden for de sidste 14 dage, får de en bøde. Som kunde kan du også forlange at se dette kort. De fleste prostituerede vil dog nægte at vise det, da deres personlige oplysninger står på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der diskuteres fortsat lystigt hvor man kan få AO sex på div. diskutions fora. Enkelte har lukket de områder som var dedikerede til AO, men de fleste lever fortsat.

​Hvis jeg troede på at det ville ændre noget, så ville jeg støtte op om det, men det eneste denne lovgivning opnår er at flytte AO sex til det skjulte, hvor det er svært at kontroller og svært at påvirke de prostituerede som måtte tilbyde det. Dertil kommer at dem som aldrig kunne drømme om at besøge en prostitueret som tilbyder AO, nu får lagt svære ved at fravælge dem.

Jeg synes heller man skulle have gjort som i Østrig, hvor det er lovpligtigt at lade sig undersøge for kønssygdomme hver 14 dag hvis man er prostitueret. Så har man en mulighed for at få en dialog med de prostituerede og rådgive dem.

I Østrig bliver bordellerne m.m. jævnligt kontroleret af en special afdeling, som består af politi, skat, sociale myndigheder og sundhedfaglig personale. De prostituerede skal have et grønt sundhedskort, hvoraf det fremgår hvornår de sidst har været til kontrol. Har de ikke det, eller har de ikke været til kontrol inden for de sidste 14 dage, får de en bøde. Som kunde kan du også forlange at se dette kort. De fleste prostituerede vil dog nægte at vise det, da deres personlige oplysninger står på det.

​Du skriver netop det som jeg har sagt tidligere i tråden, at det er signallovgivning og "problemet" er blot gået under jorden, men lever i bedste velgående så længe efterspørgslen er der.

I Schweiz bliver piger også jævnlig testet (måske lovpligtigt) i hver faldt på Globe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Du skriver netop det som jeg har sagt tidligere i tråden, at det er signallovgivning og "problemet" er blot gået under jorden, men lever i bedste velgående så længe efterspørgslen er der.

Det skrev jeg såmænd også i mit første indlæg i denne tråd, men nok ikke så tydeligt som dennegang.

I Schweiz bliver piger også jævnlig testet (måske lovpligtigt) i hver faldt på Globe.

​Det er ikke lovpligtigt at de prostituerede lader sig teste i Schweiz, men de store professionelle klubber, som f.eks. Globe kræver det af deres piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

http://www.blick.ch/news/politik/solothurn-sagt-ja-zu-gummi-paragrafen-wer-kontrolliert-die-kondom-pflicht-fuer-freier-id3551502.html

Modellen med kondompligt er inspireret af Schweiz, politiet vil dog ikke håndhæve og kontrollere om loven bliver overholdt.

​Der er ikke et generelt krav om brug af gummi i Schweiz, men enkelte kanton'er som f.eks. Solothurn har en lokal lovgivning som kræver brug af gummi.

For år tilbage var det tilladt at prostituer sig når man var fyldt 14 (eller måske 15 eller 16). Her havde enkelte kanton'er også en strammer lokal lovgvning, som gjorde at man skulle være fyldt 18 for at man måtte prostituer sig. Denne strammer lovgivning blev gjort national for et par år siden, så man nu skal være 18 i hele Schweiz for at man må prostituer sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Der er ikke et generelt krav om brug af gummi i Schweiz, men enkelte kanton'er som f.eks. Solothurn har en lokal lovgivning som kræver brug af gummi.

For år tilbage var det tilladt at prostituer sig når man var fyldt 14 (eller måske 15 eller 16). Her havde enkelte kanton'er også en strammer lokal lovgvning, som gjorde at man skulle være fyldt 18 for at man måtte prostituer sig. Denne strammer lovgivning blev gjort national for et par år siden, så man nu skal være 18 i hele Schweiz for at man må prostituer sig.

​I Tyskland vil de hæve minimumsalderen til 21 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​I Tyskland vil de hæve minimumsalderen til 21 år.

 Så vidt jeg forstod teksten, skulle der netop ikke være nogen minimumsgrense pga. der ikke må være nogen aldersdiskrimination - men må f.eks. en 10 årig så prostituere sig ?

Kein Mindestalter für Prostituierte, aber Kondompflicht für Bordellkunden: Erstmals wird es in Deutschland klare Regelungen zum Schutz von Prostituierten geben.

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 Så vidt jeg forstod teksten, skulle der netop ikke være nogen minimumsgrense pga. der ikke må være nogen aldersdiskrimination - men må f.eks. en 10 årig så prostituere sig ?

Kein Mindestalter für Prostituierte, aber Kondompflicht für Bordellkunden: Erstmals wird es in Deutschland klare Regelungen zum Schutz von Prostituierten geben.

 

​Ja, men så kommer du i kambolage med loven om sex med mindreårige. I Schweiz var der faktisk i mange år ingen nedre alders grænse for hvornår du måtte prostituer dig. Den nedre aldersgrænse blev sat af loven om hvornår du var gammel nok til at have sex.

I Kina er det noglelunde det samme, bortset fra at prostitution slet ikke er lovligt. Imidlertid er prostitution meget udbredt, og yderst sjældent straffet. Bliver du taget i at købe sex af en 15 årig, er straffen den samme som hvis vedkommende var 25 eller 85

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...