Hop til indhold
Gæst

Titman

Recommended Posts

Gæst

Det største problem er at alle selv føler de er overordentligt vittige elegante og morsomme - og at de derfor umuligt kan være en del af problemet.

Heldigvis gælder det ikke mig :)

​Ja og det er som regel dem der kæfter mest op i tråde som nærværende. :grin::grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg er ked af at sige det - og måske skulle jeg slet ikke sige det af frygt for at komme til at træde nogen for nær - men eller andet sted har jeg overordentligt svært ved at se rimeligheden i overhovedet at bruge termen "mobning" eller at tale om mobning et sted som dette.

Vi er alle anonyme over for hinanden, og vi kan alle slukke for computeren, når vi ikke gider mere. Ordene, som bliver brugt, svæver i cyberspace, og der er meget langt fra virtuel "mobning" blandt anonyme til den mobning, der foregår irl i skolegårde, på arbejdspladser etc. etc. eller på nettet blandt folk, som kender hinanden og hinandens virkelige navne.

Det kan godt være, at det bare er mig, der er særlig hårdhudet - men jeg tror, jeg ville have endog meget svært ved at føle mig ramt eller "mobbet" på et virtuelt site som dette, hvor alle - også jeg selv - er anonyme...

Pigerne er personhenførbare - så for dem forstår jeg det. Men vi brugere er det jo ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ked af at sige det - og måske skulle jeg slet ikke sige det af frygt for at komme til at træde nogen for nær - men eller andet sted har jeg overordentligt svært ved at se rimeligheden i overhovedet at bruge termen "mobning" eller at tale om mobning et sted som dette.

Hvis man føler sig mobbet på internettet, så må man holde en pause, drikke lidt vand, gå ud og få noget frisk luft :)

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er en af dem der har prøvet at blive mobbet i den virkelige verden og det der foregår herinde kommer ikke engang tilnærmelsesvis i nærheden af det. Men det er for så vidt også underordnet. Meningen fra moderator teamet er klar.. vi skal tale ordentligt til hinanden og lade være med at forfølge enkelt individer.... og jeg er helt enig  .. omvendt skal man, efter min mening, naturligvis også lade være med at provokere hele tiden og så hyle op når man får tilbage af samme skuffe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nu man synes at nogen "gør sig fortjent til mobning", men får at vide at mobning er forbudt (en regel jeg bifalder), så ignorer dem dog. At fryse nogen ude er selvfølgelig også en form for mobning, men hvis intentionen ikke er at mobbe, men blot at slippe for fx vås, støj, idioti, chikane - eller hvad det nu er man bliver provokeret/generet af - så er det jo bare passivt selvforsvar. Det går jeg ud fra er o.k.?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis nu man synes at nogen "gør sig fortjent til mobning", men får at vide at mobning er forbudt (en regel jeg bifalder), så ignorer dem dog. At fryse nogen ude er selvfølgelig også en form for mobning, men hvis intentionen ikke er at mobbe, men blot at slippe for fx vås, støj, idioti, chikane - eller hvad det nu er man bliver provokeret/generet af - så er det jo bare passivt selvforsvar. Det går jeg ud fra er o.k.?

Det er helt ok, det er helt i orden :)

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er en af dem der har prøvet at blive mobbet i den virkelige verden og det der foregår herinde kommer ikke engang tilnærmelsesvis i nærheden af det. Men det er for så vidt også underordnet. Meningen fra moderator teamet er klar.. vi skal tale ordentligt til hinanden og lade være med at forfølge enkelt individer.... og jeg er helt enig  .. omvendt skal man, efter min mening, naturligvis også lade være med at provokere hele tiden og så hyle op når man får tilbage af samme skuffe.

Som jeg skrev i i mit indlæg tidligere, så er grænsen for mobberi og andet som drilleri hårfin.

Det vi vi ledelsen ikke vil se, er, som jeg også skrev tidligere :

personlige nedladende bemærkninger
personlige grove bemærkninger
øgenavne (som bitch om en pige og ligende nedladende ord om andre som vi også har set)

og jeg kan supplerer det med at vi heller ikke vil se at nogen opretter en afstemning om en bruger herinde, som vi også har set, og så kan man like indlægget hvis man mener at brugeren skal smides ud, dvs nogen mente at man kunne stemme en anden bruger ud af Eroguide i bedste Robinson-stil da man så mener efterfølgende i ramme alvor  mendte at vi i ledelsen skal efterkomme udsmidningen, hvis indlægget fik nok likes. Brugerne skal ikke oprette sådanne afstemninger om hinanden.

Det er for mig fuldkommen ligemeget om man man er enig i at det jeg skrev var mobning eller ej, og om man mener at man kan sammenligne ens egne oplevelser i den virkelige verden og definerer mobning ud fra det og sammenligne det med livet på et internetforum. Det er et spørgsmål  om ord og definitioner, og man må meget gerne mene det ikke slet ikke er mobning. Det vigtigste er absolut budskabet og kun budskabet fra ledelsens side (ikke om det kan kaldes mobning), og rart at se at det er du også enig i Bonobo og også har forstået budskabet :)

Vi har siden primo april måned givet mindst en halv snes advarsler/karantæner herinde og I kender selv navnene på nogle af de mest kendte der har fået karantæne. 

Vi har i højere grad slået ned på dem der bevidst provokerer, og det vil vi forsat gøre og om muligt under hensyntagen til vores privatliv også være hurtigere til at gøre det, for vi har selv været lidt langsom i starthullerne et par gange, og det har skyldes sygdom (ikke vigtigt), ferie og arbejdspres i ledelsen, men derfor kan vi godt være opmærksom på det. Men er der nogen der bevidst provokerer, så vil vi gribe fat i dem og brug gerne anmeldelsesknappen, så kan vi hurtigere blive opmærksom på det. Det vil nemlig være et fokuspunkt vi vil have i den kommende tid. :)

Godaften :)

 

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Det er for mig fuldkommen ligemeget om man man er enig i at det jeg skrev var mobning eller ej, og om man mener at man kan sammenligne ens egne oplevelser i den virkelige verden og definerer mobning ud fra det og sammenligne det med livet på et internetforum. Det er et spørgsmål  om ord og definitioner, og man må meget gerne mene det ikke slet ikke er mobning. Det vigtigste er absolut budskabet og kun budskabet fra ledelsens side (ikke om det kan kaldes mobning), og rart at se at det er du også enig i Bonobo og også har forstået budskabet :)

 

​Nemlig Mod... det du skulle hæfte dig ved i mit indlæg er nemlig det der er fremhævet:

Jeg er en af dem der har prøvet at blive mobbet i den virkelige verden og det der foregår herinde kommer ikke engang tilnærmelsesvis i nærheden af det. Men det er for så vidt også underordnet. Meningen fra moderator teamet er klar.. vi skal tale ordentligt til hinanden og lade være med at forfølge enkelt individer.... og jeg er helt enig  .. omvendt skal man, efter min mening, naturligvis også lade være med at provokere hele tiden og så hyle op når man får tilbage af samme skuffe.

Vi er helt enige :D

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke for at bitche, men jeg tror lidt, at det er den med at kalde andre for bitch, at jeg blev fældet på. Og det er helt fair.

 

Venlig hilsen

Fisseslikkeren - nu med 2x30 dages udelukkelse bag sig

PS: Jeg skal nok prøve at være en god dreng nu

Redigeret af Fisseslikkeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er egentlig forskellen på at blive slettet herinde og bare at lade være med at komme herind mere?

Man kan jo bare logge af for sidste gang uden at vende tilbage - så vidt, jeg kan se, står alle éns indlæg der jo alligevel, selv om man er blevet slettet - og så kan man jo osse bare vende tilbage igen på et senere tidspunkt, hvis man har lyst uden den helt store hurlumhej...

​Forskellen er selvfølgelig, at navnet forsvinder. Jeg forstår nu heller ikke helt hvorfor folk gør det, fremfor bare at holde op med at bruge deres login. Det er rigtigt, at alle indlæg stadig står der, og det bør de også, for ellers forsvinder sammenhængen i trådene når en bruger smutter. Men jeg synes det er irriterende, at der nu bare står "Guest" i brugernavnet når brugeren er slettet. Dermed kan man ikke se, hvem der har skrevet indlægget, hvilket nogen gange kan være et problem for at forstå eller fortolke kommentaren i den pågældende tråd/besked. Jeg foretrak som det var før, hvor der stod "Slettet_bruger_<navn>.

Hvis det er fordi, folk ikke vil have, at det kan ses hvad de har skrevet, når de smutter, vil jeg påpege to ting: 1: Man skriver under anonyme alias på forummet. 2: Man bør ikke skrive noget i et hvilket som helst internetforum, man ikke vil kunne stå ved i fremtiden.

Dette har ikke noget at gøre med indlæg som administrationen sletter af forskellige grunde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Forskellen er selvfølgelig, at navnet forsvinder. Jeg forstår nu heller ikke helt hvorfor folk gør det, fremfor bare at holde op med at bruge deres login. Det er rigtigt, at alle indlæg stadig står der, og det bør de også, for ellers forsvinder sammenhængen i trådene når en bruger smutter. Men jeg synes det er irriterende, at der nu bare står "Guest" i brugernavnet når brugeren er slettet. Dermed kan man ikke se, hvem der har skrevet indlægget, hvilket nogen gange kan være et problem for at forstå eller fortolke kommentaren i den pågældende tråd/besked. Jeg foretrak som det var før, hvor der stod "Slettet_bruger_<navn>.

Hvis det er fordi, folk ikke vil have, at det kan ses hvad de har skrevet, når de smutter, vil jeg påpege to ting: 1: Man skriver under anonyme alias på forummet. 2: Man bør ikke skrive noget i et hvilket som helst internetforum, man ikke vil kunne stå ved i fremtiden.

Dette har ikke noget at gøre med indlæg som administrationen sletter af forskellige grunde.

​Jeg tror det er det, at man tilkendegiver, at man ikke er tilfreds og ikke kan lide lugten i bageriet. Hvis jeg skulle skulle stoppe, så vil jeg også gerne have mit nick nedlagt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...