Hop til indhold
Filosoffen

Opfordring til moderatorene - giv en advarsel inden man låser en tråd

Recommended Posts

Jeg var i gang med en debat med Morten1981 i tråden https://www.eroguide.dk/forum/topic/35981-hvem-tager-ansvar og var ved at forfatte et halvlangt svar i forhold til et indlæg af Morten1981.

Desværre låser Ledvogter tråden 3 sekunder inden at jeg trykker på afsend på mit indlæg, og mit fornuftige (synes jeg selv) indlæg går derved tabt, og Morten1981's indlæg derved kommer til at henstå som ubesvaret.

Kan man blandt moderatorerne ikke indføre en regel om, at der først skal gives en advarsel før en tråd lukkes?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også prøvet det, og det er da brandærgerligt, når man lige har forfattet et touché-indlæg. Men på den anden side kunne det jo fremkalde et bombardement af sidsteøjebliksindlæg. Og et af dem vil altid stå som det sidste. Med det sidste ord uimodsagt .......

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også prøvet det, og det er da brandærgerligt, når man lige har forfattet et touché-indlæg. Men på den anden side kunne det jo fremkalde et bombardement af sidsteøjebliksindlæg. Og et af dem vil altid stå som det sidste. Med det sidste ord uimodsagt .......

​Det kan godt være, at der kommer et bombardement af indlæg. Men hvis der ligger en advarsel i tråden vil jeg dog afholde mig fra at påbegynde længere skriveri, og derved ikke have så meget at miste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi kan nu en gang ikke alle få det sidste ord i en tråd.......uanset hvor godt og sagligt vores indlæg måtte være.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vi kan nu en gang ikke alle få det sidste ord i en tråd.......uanset hvor godt og sagligt vores indlæg måtte være.

 

​Næ, men nu har jeg fået det sidste ord..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vi kan nu en gang ikke alle få det sidste ord i en tråd.......uanset hvor godt og sagligt vores indlæg måtte være.

 

​Præcis. Der vil næsten altid være en eller flere, der vil savne muligheden for at svare på det 'sidste' indlæg, så der er nok ikke meget andet at gøre end at skære igennem og sige at nu lukker vi, som Ledvogter gjorde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at have gennemlæst tråden, kan jeg se, at der er et behov for præcisering.

Mit ønsker går ikke på, at moderator skal lave en advarsel med en tidsfrist om at tråden lukkes efter x minutter e.lign.

Det var bare et ønske om, at moderator ikke lukker en tråd, uden at der først er givet en advarsel i tråden, om at debattørerne skal tage sig sammen (eller andre reprimander), og tråden kun lukkes, såfremt dette ikke sker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at have gennemlæst tråden, kan jeg se, at der er et behov for præcisering.

Mit ønsker går ikke på, at moderator skal lave en advarsel med en tidsfrist om at tråden lukkes efter x minutter e.lign.

Det var bare et ønske om, at moderator ikke lukker en tråd, uden at der først er givet en advarsel i tråden, om at debattørerne skal tage sig sammen (eller andre reprimander), og tråden kun lukkes, såfremt dette ikke sker.

​Det synes jeg egentlig også er gængs praksis. Først hæver Den lede Vogter fingeren, og hvis det ikke rigtigt tages til efterretning, griber Kurator ind. Eller omvendt

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det synes jeg egentlig også er gængs praksis. Først hæver Den lede Vogter fingeren, og hvis det ikke rigtigt tages til efterretning, griber Kurator ind. Eller omvendt

​Det er jeg helt enig i. Moderatorerne gør normalt et rigtigt godt og flot stykke arbejde.

Men det smuttede så lige i Morten-tråden, hvor der ikke blev givet nogle advarsler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mit ønsker går ikke på, at moderator skal lave en advarsel med en tidsfrist om at tråden lukkes efter x minutter e.lign.

Det var bare et ønske om, at moderator ikke lukker en tråd, uden at der først er givet en advarsel i tråden, om at debattørerne skal tage sig sammen (eller andre reprimander), og tråden kun lukkes, såfremt dette ikke sker.

​Det er jo prøvet en del gange efterhånden uden det har ændret retorikken overhovedet, så den eneste effektive løsning er desværre nok den som Ledvogter valgte.

Og som skrevet tidligere så vil der nok som oftest altid være nogen der sidder med et ikke-skrevet/offentliggjort indlæg, som så må nøjes med at blive til en kladde.:mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Uden kendskab til en omtalt slettede tråd, hvor Morten er indblandet, og sammenholdt med at jeg ikke gider nogen former for PM's, så konkludere jeg udfra hvad der står i trådende.

Hvorfor krævede hans tråd en låsning, og hvad har han gjort, udover at lægge øre til en masse tilsvinninger, som bryder Eg's regelsæt, og dermed karantæne til følge..?

Jeg havde da gerne set Morten bruge ordet "Flertallet" frem for hans stramme generalisering, men på flere områder er jeg faktisk enig, og betragter ikke hans opråb som andet, end en øjenåbner for de skyklapper, som mange af Eroguide's bruger gerne iføre sig når de betragter branchen.

Det vil være rart med lidt mere orientering, når i lidt mærkværdigt vælger at låse en tråd som berøre noget meget ØMFINDIGT..

VH LUDVIG.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
 

Det vil være rart med lidt mere orientering, når i lidt mærkværdigt vælger at låse en tråd som berøre noget meget ØMFINDIGT..

 

 

​Enig....og sidste ord.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Gutter :)

I har sådan set ret i at vi i højere grad bør være opmærksom på at give en opsang i en streng i stedet for at låse den i første omgang. Derudover mener jeg også at dem som ignorere en opsang fra ledelsen og forsætter med personlige irelevante angreb f.eks. fortjener en advarsel men det klarer vi internt overfor de brugere. 

Vi forsøger at huske på at det er sådan vi normalt gør, som nogen også nævner/kan se eksempler på at vi normalt gør det. Ledvogter har været inde over her på denne streng og har også givet udtryk for forståelse for kritikken/jeres synspunkter vedr. låsningen af den konkrekte streng og jeg har samme forståelse for kritikken af at strengen blev låst som Ledvogter har. Jeg har personligt også været for hurtig på aftrækkeren nogle gange. Jeg synes det er fint at I lige retter lidt kritk til os på den måde I gør her vedrørende låsningen af strengen, sobert og sagligt, og I har noget at have det i og det gælder jer alle sammen på strengen. Det er en god måde I gør det på.

Vedrørende karantænen så er det ikke fordi han har overtrådt nogle regler som sådan lige i den debat. På et tidspunkt skærpede Admininstrator linjen herinde

Faktisk siden den dag valgte vi at skærpe linjen lidt og holde øje med dem der ofte ender i ballade herinde. Det kan være bevidst provokerende adfærd, bevidste stikpiller eller lign. Morten1981 var en af dem vi holdte øje med.

Morten1981 har ret til at have sinde holdninger, dem må han gerne give udtryk for. Jeg har altid skrevet at vi ikke har holdningscensur på Eroguide.

Nu var det Ledvogter der gav karantænen, men vi har talt sammen bagefter. Det er således ikke pga. hans indlæg på lige den streng der omtales som i sig selv var årsagen til at han fik karantæne.

Det var såmænd et udtryk for at hans stil nogle gange generelt kunne være lidt balladeskabende, provokerende, personlig, og der var også noget med et indlæg til en pige herinde der nu er slettet (lad nu det ligge) osv. Jvf. det jeg skrev tidligere så var vi opmærksomme på Morten1981 og var ikke altid lige begejstret for stilen, og det var så lige strengen der der fik min kollega til at give ham en 14 dages tænkepause eller fik bærgeret til at flyde over kan man sige. 

Uanset hvem vi har givet karantæne så har vi altid skrevet at de er velkommen når karantænen er udstået og det gælder også for Morten1981. Han er ikke banned fra Eroguide.

Det har I selvfølgelig også ret i ikke fremgår tydeligt nok, men det var årsagen. Jeg forstår godt jeres undren hvis I tror at det alene var strengen der var årsagen til det. Det har vi ikke kommunikeret godt nok ud, og jeg har selv været for langsom om at være på banen i sagen også offentlig. Men det forsøger vi så at råde bod på nu.

Holdningerne om Morten1981 er i øvrigt ret forskellige herinde, nogle mener han er en troll af de værste, andre mener det slet ikke, helt andre har haft for mig ret sjove bud på hvem han er og hans motiver. Så når vi griber ind overfor en person som ham vil nogle være glade og andre det modsatte.

God aften til alle :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fuldstændig forståelse for hvordan ledelsen har ageret i denne sag. Omtalte streng blev måske låst en kende for hurtigt og Morten1981s karantæne kunne isoleret set virke uretfærdig. Omvendt så viste tråden om Morten1981 som Moderator endte med at måtte låse, at omtalte tråd næppe ville have udviklet sig i positiv retning.  

Men nu har alle grunde der udløste Morten1981s karantæne så været vendt. Det er vel ikke fair over for hverken Morten1981 eller forurettede brugere herinde at ledelsen føler sig presset til at offentliggøre grundene til en Karantæne? Ledelsen virker overall kompetent og jeg mener at vi som brugere (uanset farve) bør respektere ledelsens beslutninger uden at alle ender og kanter af en sag skal diskuteres offentligt?

Personligt skal der ikke herske nogen tvivl om at jeg havde det noget anstrengt i forhold til Morten1981, efter at han offentligt havde udvist interesse for hvem jeg mon var som privat person!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak for info, det giver mere mening..:)

Jeg var godt klar over at nedgørende og barnlig opførsel ikke var årsagen til hans karantæne..!!

Det fandt jeg ud af i dette indlæg.. Få dog klippet navlestrengen.

:ohttps://www.eroguide.dk/forum/topic/35981-hvem-tager-ansvar/?do=findComment&comment=292754

Man kan bare ikke undgå at sidde med en fornemmelse af, af man er bukket under for et vis sammensværgende pres..?? Og hellere ikke være i tvivl om hvilket niveau, der er bundniveauet her på forum.

VH Ludvig.

Redigeret af Ludvig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak for info, det giver mere mening..:)

Jeg var godt klar over at nedgørende og barnlig opførsel ikke var årsagen til hans karantæne..!!

Det fandt jeg ud af i dette indlæg.. Få dog klippet navlestrengen.

:ohttps://www.eroguide.dk/forum/topic/35981-hvem-tager-ansvar/?do=findComment&comment=292754

Man kan bare ikke undgå at sidde med en fornemmelse af, af man er bukket under for et vis sammensværgende pres..?? Og hellere ikke være i tvivl om hvilket niveau, der er bundniveauet her på forum.

VH Ludvig.

​Hej Ludvig

Du har ret i at visse personer herinde ofte forsøger at presse ledelsen herinde, både på den ene og anden måde. 

Jeg har stået imod rigtig meget pres og trusler gennem tiden, Admin har stået imod endnu mere, rigtig meget. Vi bøjer os ikke for pres og det ved dem der har forsøgt nok også. Kurator har prøvet det lidt, Ledvogter er vist stadig jomfru på det område, men det er ikke en opfordring til at tage hans mødom. :D

Men ja vi bliver løbende presser herinde, der sidder folk der har den opfattelse at de bestemmer linjen. Gør vi tilfældigvis noget de synes om er vi verdens bedste moderatorer og så snart vi gør noget de ikke synes om, får vi en kniv i ryggen på den ene eller anden måde. De bør lære at respektere at ledelsen gør det som vi finder er rigtigt, og det kan ikke altid være lige som de selv synes.

Men nu mens vi er ved pres og den her sag. Der var en person herinde, der oprettede et indlæg og skrev at man skulle like indlægget for at få moderator til at smide Morten1981 ud. Da der så var x-anal personer der havde liket indlægget skrev hun i et nyt indlæg at så måtte han jo smides ud fordi x-antal personer havde liket hendes indlæg. 

Nu har vi lige vendt det internt. Det her er ikke Robinson-ekspeditionen der her. Vi vil ikke se den form for opførsel igen herinde og det har personen fået at vide. 

Det skal ikke være sådan at en tilfældig bruger i en ophidset debat laver en afstemning af om modparten skal være på Eroguide og så ligefrem tro at vi så vil følge den opfordring. At blive stemt ude på den måde begynder faktisk at minde om mobning og det vil vi i fremtiden ikke se herinde og er der nogen der ikke vil respektere dette, må de tage konsekvenserne. :)

Mener man at en bruger skal ud herinde fra kan man lave en anmeldelse på de indlæg han har lavet som man mener er årsagen til at han skal ud. Man trykker i øverste venstre hjørne er indlægget ved siden af klokkeslet eller sender en i ledelsen pm, men vi foretrækker anmeldelser da en af os kan være ude og rejse, optaget af arbejde mv og derfor nogle gange er væk i kortere eller længere perioder og anmeldelser fra brugere ser vi alle sammen.  :)

Stadig god aften alle :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som sædvanlig en saglig og velmenende tilbagemelding..:)

Generelt har jeg nu heller ikke opfattelsen af, at i lader jer diktere af Emma Gad ambassadørene..;-)

Tak for det!

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​... Da der så var x-anal personer der havde liket indlægget ..

Hehe... tjaa, nogle gange skriver ens fingre de ord de plejer at skrive, og ikke det man vil have dem til at skrive... det er lige før, at man kan få den mistanke, at Moderator har en forkærlighed for sport i 2'eren :D:D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...