Hop til indhold
lang

Når man nu ved, hun er HIV-positiv

Recommended Posts

Jeg skriver jo rent ud sagt ikke meget herinde, men det sker, at jeg læser - men nu er jeg kommet i et dilemma:

Jag var lige ved at smide en kommentar til en anmeldelse på en pige, som jeg ved er HIV-positiv. Hun har fortalt mig det. Det skyldes en fortid som stiknarkoman i Thailand, men skal jeg bare lade som ingenting?

Passer man på og bruger gummi o.s.v. sker der nok ikke noget, men jeg har det sgu lidt ambivalent med den viden, som jeg "tilfældigvis" har om denne pige. På den ene side vil jeg jo gerne advare, på den anden side tror jeg måske nok, at jeg overtræder nogle regler her - eller hvad?

Det er jeg mest tilbøjelig til, for der er jo nok flere af den slags derude, som jeg bare ikke har fået nys om, og den pågældende pige skal vel ikke straffes for at have været åbenhjertig over for mig...men jeg er godt nok i tvivl, fordi HIV jo ikke er en bagatel på nogen måde.

Mvh

Lang

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså du kan rolig gå ud fra, at nogen kunder falder fra, hvis du skriver det om hende. Men hvis hun er her på turistvisum og tager videre efter et par måneder, så ødelægger du nok ikke særligt meget for hende - hvis det er det, der holder dig tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan godt se dit dilema, om det giver lov til selv justits skal jeg ikke gøre mig klog på ej har jeg en holdning til det. Der er både for og imod. Men med det sagt er loven omkring det med at smitte andre med hiv ret tydelig.

§ 252. Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare for nogens liv eller førlighed.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der på hensynsløs måde forvolder fare for, at nogen smittes med en livstruende og uhelbredelig sygdom.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stk. 2. På samme måde straffes den, der på hensynsløs måde forvolder fare for, at nogen smittes med en livstruende og uhelbredelig sygdom.

 

Vore dages effektive medicinering betyder, at denne paragraf ikke længere tages i anvendelse ved hiv-smitte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vore dages effektive medicinering betyder, at denne paragraf ikke længere tages i anvendelse ved hiv-smitte.

Skal ikke gøre mig klog på det, men HIV er på trods af medicinering stadigvæk uhelbredeligt.

Iøvrigt skulle det eftersigende også være noget nært umuligt at blive smittet når smittebæren er i behandling. Men det er stadig muligt at vinde i lotto eller blive ramt af lynet. Løsningen er og vil altid være gummi. Det må være konklusionen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skriver jo rent ud sagt ikke meget herinde, men det sker, at jeg læser - men nu er jeg kommet i et dilemma:

Jag var lige ved at smide en kommentar til en anmeldelse på en pige, som jeg ved er HIV-positiv. Hun har fortalt mig det. Det skyldes en fortid som stiknarkoman i Thailand, men skal jeg bare lade som ingenting?

Passer man på og bruger gummi o.s.v. sker der nok ikke noget, men jeg har det sgu lidt ambivalent med den viden, som jeg "tilfældigvis" har om denne pige. På den ene side vil jeg jo gerne advare, på den anden side tror jeg måske nok, at jeg overtræder nogle regler her - eller hvad?

Det er jeg mest tilbøjelig til, for der er jo nok flere af den slags derude, som jeg bare ikke har fået nys om, og den pågældende pige skal vel ikke straffes for at have været åbenhjertig over for mig...men jeg er godt nok i tvivl, fordi HIV jo ikke er en bagatel på nogen måde.

Mvh

Lang

syntes du skal advare alt du kan, hvis admin giver dig stryg for at advare om det, ja så er det sgu helt galt!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

 en pige, som jeg ved er HIV-positiv. Hun har fortalt mig det. Det skyldes en fortid som stiknarkoman i Thailand

 

Har du talt med pigen om det uhensigtsmæssige i, at hun arbejder som prostitueret og på grund af den eventuelle smittefare forsøgt at få hende til at lade være?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Lang

 

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvorfor du spørger. Men, at det er et etisk dilemma, du står i, kan jeg godt forstå.

 

Det svarer vel, groft sagt, til det dilemma, som præsten eller psykologen har, når de har seriemorderen i skriftestolen eller på briksen.

 

Præsten og psykologen har en tavshedspligt, der er reguleret af lovgivningen, og den samvittighed og professionalisme, man må besidde i de pågældende jobs.

 

Du er et almindeligt menneske, som har fået en viden betroet i fortrolighed. Hvis du har et samvittighedsproblem med denne viden, må du absolut henvende dig till pigen og delagtiggøre hende i dine betragtninger. Dette må du gøre før du foretager dig noget andet. Efter min mening.

 

Bedste hilsner Leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg finder det ikke acceptabelt at bringe den slags information i et offentligt forum.

 

Sikker sex udgør et personligt ansvar, der går begge veje, og er ikke noget der skal baseres på at pege enkelt personer ud i et offentligt forum.

 

Og da slet ikke af anonyme nicks, der i princippet kan komme med falske anklager af grunde vi ikke kan vide.

 

Mit råd er at kontakte AIDS linjen, spørg hvor du kan henvende dig i fortrolighed, og overlad det til offentlig myndighed om man vil tage kontakt til pigen.

 

Forestil jer at der er piger der har samme viden om en mand i dette forum, og hun valgte at skrive det i forum, det ville næppe blive godtaget.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor om alting er så mener jeg man burde advare imod det hvis det er noget du ved med 100% sikkerhed.

Selv ved brug af kondom er der jo stadig chance for at det kan gå i stykker.

Og skulle hun nu ha en mindre rift omkring skridtet og manden det samme er chancen endnu større hvis hun giver body2body massage.

En pige med HIV burde efter min overbevisning slet ikke arbejde som glædespige hvis hun er smittet med HIV. Uanset hvor stor eller lille chancen den er for smitte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forestil jer at der er piger der har samme viden om en mand i dette forum, og hun valgte at skrive det i forum, det ville næppe blive godtaget.

 

Så ville han måske være nødt til at finde på et nyt nick, eller bruge én af sine andre profiler herinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig skal du ikke udstille pigen med navn her. I min verden er der ikke tale om fakta, når dens slags informationer gives af gæster, men jeg har fantasi nok til at forestille mig, hvilken lavine det ville sætte i gang.

 

Hvis du vil gøre noget, så tag en snak med pigen, eller kontakt de offentlige myndigheder

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så ville han måske være nødt til at finde på et nyt nick eller bruge én af sine andre profiler herinde?

 

Louie: Rejse har da en pointe. Et eksempel:

 

En pige på chatten fortalte mig, at Louie De Palma havde fortalt hende, at han havde en velbehandlet udgave af en multiresistent Hepatitis B., så det var ikke noget problem for ham.

 

Kan jeg tillade mig at lade være med at sige det videre. Nej, piger, der er en meget stor risiko for at få en kronisk sygdom.

 

Værsågod, Louie: Skift nick ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Dickens, så skal han informere rette myndighed, og ikke skrive det anonymt i et offentligt forum.

 

Spørgsmålet vel også om det lovligt, såvel at skrive det i et offentligt forum, som at lægge forum til det.

 

Alles helbred er et personligt anliggende, mellem dem og sundhedsvæsenet, og ikke noget tredje person skal udbrede sig om til anden side.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er man ikke forpligtiget til at melde den smittede til myndighederne og så lade dem finde ud af tingene?

Var det ikke en gang ulovligt ikke at videregive en sådan viden til myndighederne? Eller var det kun en lov gældende for dem som havde HIV.

 

Ved da at det nærmest bliver krævet af os at melde en person til myndighederne hvis vi ved personen laver sort arbejde...

 

Ved godt at man jo nok kan leve et fuldt liv med HIV nu, men at dyrke sex bevidst hvis man ved man har HIV er vel stadig ulovligt. Og gør vel stadig en til en Morder hvis man dyrker sex bevidst selv om man ved man er smittet? Om ikke andet så ødelægger man jo en persons liv uanset om personen sagtens ville kunne leve med HIV.

 

Nu er det jo sådan at vi mænd ikke er for gode til at gå til lægen hvis vi bliver syge.. ja vi bliver ynkelige når vi bliver syge.. men vi gider jo ikke læger..

Det læste jeg ihvertfald i en artikel for ikke så længe siden. Så bliver en mand smittet med HIV kunne han vel for sådan set godt finde ud at det for sent til at en behandling vil redde hans liv ikke?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En pige på chatten fortalte mig, at Louie De Palma havde fortalt hende, at han havde en velbehandlet udgave af en multiresistent Hepatitis B., så det var ikke noget problem for ham.

 

Jeg har vist skrevet flere gange herinde, at jeg har fået så mange Twinrix-vacciner, at jeg er resistent resten af min tid her på planeten. Men nice try, anyway.

 

Som Nille skrev for nyligt, så må vi erkende, at "EG nu er mere et debat og troll-forum" end et sted, hvor tips og erfaringer bliver udvekslet.

Det er kedeligt og trist, men forhindrer ikke Nille og os andre i at nyde sprøde unge damer, når vi har tid og lyst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har vist skrevet flere gange herinde, at jeg har fået så mange Twinrix-vacciner, at jeg er resistent resten af min tid her på planeten. Men nice try, anyway.

 

Som Nille skrev for nyligt, så må vi erkende, at "EG nu er mere et debat og troll-forum" end et sted, hvor tips og erfaringer bliver udvekslet.

Det er kedeligt og trist, men forhindrer ikke Nille og os andre i at nyde sprøde unge damer, når vi har tid og lyst. 

 

Nej, netop Louie. Har det meget på samme måde, som du og Nille, så det var ikke noget try. Men Rejse har en pointe.

 

Forresten er det længe siden trådstarter blandede sig i debatten  :) 

 

Jeg ved ikke om jeg er resistent. Men jeg har nu altid været heldig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg finder det ikke acceptabelt at bringe den slags information i et offentligt forum.

 

Sikker sex udgør et personligt ansvar, der går begge veje, og er ikke noget der skal baseres på at pege enkelt personer ud i et offentligt forum.

 

Og da slet ikke af anonyme nicks, der i princippet kan komme med falske anklager af grunde vi ikke kan vide.

 

Mit råd er at kontakte AIDS linjen, spørg hvor du kan henvende dig i fortrolighed, og overlad det til offentlig myndighed om man vil tage kontakt til pigen.

 

Forestil jer at der er piger der har samme viden om en mand i dette forum, og hun valgte at skrive det i forum, det ville næppe blive godtaget.

 

Generelt set er det vel helt uacceptabelt at piger eller gæster møder op med smitsomme sygdomme, Selvfølgelig hjælper kondomer meget hvis det er sikker sex, man går efter, men der kan ske uheld og der skal ikke gå meget galt før smitten kan blive videreført.

 

Selvfølgelig skal man være sikker på at der er grundlag for en kontakt til relevante myndigheder, og det er vel det springende punkt.

Jeg synes egentlig at Rejse's forslag lyder fornuftigt hvis man kan være sikker på at sundhedsvæsenet laver det nødvendige opsøgende arbejde, ellers er man jo lige vidt.

 

Jeg synes så også, at der er underligt at hun fortæller dette til en kunde uden at fortælle om hun er i behandling, hvis hun da er det. Det vil helt oplagt gøre mig usikker og så ville jeg nok nævne det i en anmeldelser på EG.

 

den pågældende pige skal vel ikke straffes for at have været åbenhjertig over for mig.

Måske ikke, men hun skal give eventuelle kunder valget om de tør tage chancen, alt andet vil i mine øjne være forkert

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes så også, at der er underligt at hun fortæller dette til en kunde uden at fortælle om hun er i behandling

 

Hvor ved du fra, at hun ikke har fortalt, om hun er i behandling? Trådstarter har jo ikke leveret en ordret gengivelse af samtalen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sorry. Hvis man er klodset nok til at få HIV, har man netop meldt sig ud af One Night Stands-klubben. Det eneste, man kan gøre i den situation, er at finde den eneste ene og holde sig til ham/hende. Man leger med en dødsdom, når man boller velvidende om, at man har HIV. HIV er NO GO for den der har det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt set er det vel helt uacceptabelt at piger eller gæster møder op med smitsomme sygdomme, Selvfølgelig hjælper kondomer meget hvis det er sikker sex, man går efter, men der kan ske uheld og der skal ikke gå meget galt før smitten kan blive videreført.

 

 

Det er nyt for mig at der "ikke skal gå meget galt" før man har HIV. Kan du dokumentere hvor lidt eller hvor meget der skal gå galt med noget sandsynlighedsregning eventuelt?

Jeg kan, men kan du også?

Redigeret af Gentleman and a Scholar

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg skriver jo rent ud sagt ikke meget herinde, men det sker, at jeg læser - men nu er jeg kommet i et dilemma:

Jag var lige ved at smide en kommentar til en anmeldelse på en pige, som jeg ved er HIV-positiv. Hun har fortalt mig det. Det skyldes en fortid som stiknarkoman i Thailand, men skal jeg bare lade som ingenting?

Passer man på og bruger gummi o.s.v. sker der nok ikke noget, men jeg har det sgu lidt ambivalent med den viden, som jeg "tilfældigvis" har om denne pige. På den ene side vil jeg jo gerne advare, på den anden side tror jeg måske nok, at jeg overtræder nogle regler her - eller hvad?

Det er jeg mest tilbøjelig til, for der er jo nok flere af den slags derude, som jeg bare ikke har fået nys om, og den pågældende pige skal vel ikke straffes for at have været åbenhjertig over for mig...men jeg er godt nok i tvivl, fordi HIV jo ikke er en bagatel på nogen måde.

Mvh

Lang

 

Hvis pigen er i behandling og det må man stærkt formode, så er der ingen risiko forbundet med det, kvinder med hiv i dag kan føde børn som ikke er smittede, så syntes ikke du skal lave et drama ud at dette, for det er det du tydligvis prøver at gøre her.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis hun bliver behandlet for HIV, smitter det ikke :)

Jeg ville stadig ikke vælge en GP, hvis jeg vidste hun havde HIV, men det smitter altså ikke (helt helt ekstremt sjældent) hvis hun er velbehandlet..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Det oprindelige spørgsmål er:  Skal jeg advare herinde?
Det enkle svar er: Nej!!
Siden kan i snakker jer blå om behandlet eller ubehandlet eller smitterisiko eller gummi.
Svaret er NEJ! 
Og nu synes jeg måske at nogen moderator skal sige sit.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...