Hop til indhold
Gæst

Gentlemen er et uddøde race

Recommended Posts

Gæst

Men idag fik jeg nok den mest søde besked i min indbakke  :-P  hvor det dog betyder meget hvordan vi tiltalter hinanden i hverdagen, nu tænker jeg både på jobbet og nede i Fakta ..  :-P Kunne vi alle blive lidt bedre til at snakke pænt til hinanden. 

Hvad man gøre godt for andre kommer aldrig skidt tilbage..  :-P

 

Tak for dem som skrivet pænt til mig.. min  dag blev pludselig lyserød  :-P

Redigeret af Kowalski

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uden at vide hvad din meddelelse egentlig handler om, kan jeg anbefale at du skriver en privat besked til dem eller den som har glædet dig. Vedkommende vil helt sikker blive glad.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Over en lang årerække har jeg konstateret at det ikke er så comme il faut som det har været at opføre sig som en gentleman.

Den nylige fremmarch at feminazis gør, at det er oftere end før er svært at være høflig, dannet og gentleman overfor en kvinde uden at hun føler sig undertrykt og straks antager underliggende bagtanker.

 

Jeg prøver at stå fast og oplever da også positive reaktioner, når man opfører sig pænt - men der er længere mellem snapsene end der var for 30 år siden, hvor det var mere forventningen at en mand var en gentleman.

 

Det er godt at se, at der stadigvæk er kvinder der udtrykker glæde over mænd der opfører sig dannet.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det klassiske koncept om en gentlemand er ret modstridende med den moderne ligestillingsånd. Vi skal altid være venlige lod hinanden, men at tro kvinden ikke selv kan holde døren, tage frakken på eller trække sin stol ind, er desværre ikke helt i sync med den kvindelige liberalisme.

Man fristes til at sige: ligger som redt. Nej, kvinder kan ikke få en elegant gentlemand med stor brystkasse som varter dem op og giver tryghed, så længe de bruger halvdelen af dagen på at frigøre sig fra mandlig dominans, klage over forenklede mænd/kvinde-roller og udstille sexistiske mænd som smiler til dem i bussen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

. Nej, kvinder kan ikke få en elegant gentlemand med stor brystkasse som varter dem op og giver tryghed, så længe de bruger halvdelen af dagen på at frigøre sig fra mandlig dominans, klage over forenklede mænd/kvinde-roller og udstille sexistiske mænd som smiler til dem i bussen.

 

Kan de ikke ??

 

Det kan de vel godt. Det kræver bare nogle mænd, der ikke tager alt det for gode varer, første gang det bliver sagt.

En gentleman holder vel døren, med et smil, uanset om kvinden siger tak eller ej, og uanset om hun værdsætter det eller ej. 

En gentleman er en gentleman netop fordi han ikke ønsker noget til gengæld, ellers var han en businessman.

 

Så at kvinderne ikke vil have en gentleman som undskyldning fo,r at man ikke er gentleman, er - in my humble opinion - en undskyldning der er en karklud værdig. Eller en kamæleon, om du vil. Blender ind med omgivelserne!!

 

Og hvis dette er årsagen til at the gentleman er uddøende, så var han her vist aldrig..... der var bare en del wannabes ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det klassiske koncept om en gentlemand er ret modstridende med den moderne ligestillingsånd. Vi skal altid være venlige lod hinanden, men at tro kvinden ikke selv kan holde døren, tage frakken på eller trække sin stol ind, er desværre ikke helt i sync med den kvindelige liberalisme.

Man fristes til at sige: ligger som redt. Nej, kvinder kan ikke få en elegant gentlemand med stor brystkasse som varter dem op og giver tryghed, så længe de bruger halvdelen af dagen på at frigøre sig fra mandlig dominans, klage over forenklede mænd/kvinde-roller og udstille sexistiske mænd som smiler til dem i bussen.

 

Det lyder til at du ikk har mødt en venlig kvinde.. selvfølgelig går det begge veje.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Uden at vide hvad din meddelelse egentlig handler om, kan jeg anbefale at du skriver en privat besked til dem eller den som har glædet dig. Vedkommende vil helt sikker blive glad.

 

Jeg har lært hjemmefra at man ska være ærlig. .så selvfølgelig har jeg skrevet tilbage og sagt tak..  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

man skal behandle andre som man selv ønsker at blive behandlet

 

jeg  personligt er til at starte med altid en gentleman over for alle lady'er, selv meget ældre starter jeg med at kalde de eller dem, af respekt

 

og hvis det er en 'rejekælling fra gammelstrand', taler jeg pænt og er høflig

 

selv hvis er klasseforskelle i begge retninger, taler jeg pænt og høfligt

 

men der findes desværre folk som fejlagtigt opfatter høflighed med flirt

 

og her fejler mundtøjet heller intet hvis der skal i den anden retning  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

 

 

selv hvis er klasseforskelle i begge retninger, taler jeg pænt og høfligt

 

 

Jeg håber du selv kan se det uheldige i sætningen.

--------------------------------------------------------------------

 

 

Jeg er ikke og ønsker ikke at være nogen gentleman. Men jeg forsøger med skiftende held at være et ordentlig menneske.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj sagde den 25 Mar 2015 - 09:18 AM: Midtj sagde den 25 Mar 2015 - 09:18 AM:

 

 

 

 

Jeg håber du selv kan se det uheldige i sætningen.

--------------------------------------------------------------------

 

 

Jeg er ikke og ønsker ikke at være nogen gentleman. Men jeg forsøger med skiftende held at være et ordentlig menneske.

 

 

 

hvad misforstår du ?

 

jeg taler pænt til ham med 'hus forbi' og til ham der har en 20 millioners villa på strandvejen - her er alle lige indtil de beviser det modsatte

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

hvad misforstår du ?

 

jeg taler pænt til ham med 'hus forbi' og til ham der har en 20 millioners villa på strandvejen - her er alle lige indtil de beviser det modsatte

 

 

Nu vi taler om getlemensssssss  :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvad misforstår du ?

 

jeg taler pænt til ham med 'hus forbi' og til ham der har en 20 millioners villa på strandvejen - her er alle lige indtil de beviser det modsatte

Nu er jeg slet ikke blind for det kendsgerning, at det aldrig har været dit mål at provokere på EG. Men ikke des tro mindre vil jeg gerne på min stands og alle som er opdraget i skyggen af en monetær skabers morals vegne gøre opmærksom på det kendsgerning, at opfører du dig som en ordentlig menneske over for os På trods af en given klasseforskel. Så er vi ligeså gerne fri. Hvis jeg på nogen måde mærker et klasseforskel i en given relation, så indlader jeg mig kun for personlig vindings skyld, det være sig Økonomisk, politisk eller samvittighedsmæssig.

 

Husk også på, at når du vælger at betale 50kr for hus forbi. Så gør de sidste 25kr dig ikke nødvendigvis til et bedre menneske. Men bliver alene tilskrevet kreditsiden i dit egen samvittighedsregnskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg slet ikke blind for det kendsgerning, at det aldrig har været dit mål at provokere på EG. Men ikke des tro mindre vil jeg gerne på min stands og alle som er opdraget i skyggen af en monetær skabers morals vegne gøre opmærksom på det kendsgerning, at opfører du dig som en ordentlig menneske over for os På trods af en given klasseforskel. Så er vi ligeså gerne fri. Hvis jeg på nogen måde mærker et klasseforskel i en given relation, så indlader jeg mig kun for personlig vindings skyld, det være sig Økonomisk, politisk eller samvittighedsmæssig.

 

Husk også på, at når du vælger at betale 50kr for hus forbi. Så gør de sidste 25kr dig ikke nødvendigvis til et bedre menneske. Men bliver alene tilskrevet kreditsiden i dit egen samvittighedsregnskab.

 

Der er noget moralens vogter over dig Midtj og det er sagt med et stort smil 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæ hæ Morten. En søndag om året skal præsten prædike om "Splinten i din broders øjne". Tro mig, den dag er jeg ydmyg. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skønne Pink Lady, jeg sender dig gerne nogle søde hilsner :smile:

 

Ohøj sømand.. modtaget  :-P takker  og bukker for captain 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MM40

... kommer straks til at tænke på et af mine yndlingscitater, dette af Lana Turner;

"a gentleman, is simply a patient wolf"

men bortset fra det (eller måske på grund af) prøver jeg nu altid at opføre mig som en gentleman :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg slet ikke blind for det kendsgerning, at det aldrig har været dit mål at provokere på EG. Men ikke des tro mindre vil jeg gerne på min stands og alle som er opdraget i skyggen af en monetær skabers morals vegne gøre opmærksom på det kendsgerning, at opfører du dig som en ordentlig menneske over for os På trods af en given klasseforskel. Så er vi ligeså gerne fri. Hvis jeg på nogen måde mærker et klasseforskel i en given relation, så indlader jeg mig kun for personlig vindings skyld, det være sig Økonomisk, politisk eller samvittighedsmæssig.

 

Øhh... her er jeg ikke helt med. :?

Provokere? Og din stands vegne? Hvad er din stand?

Jeg går ud fra, at det, Midtj mener, er, at han behandler alle mennesker ens og taler på samme måde til alle - et princip, som også jeg hylder. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

quote-about-being-polite-is-so-rare-thes

However, confusing "it's" with "its" is not rare enough! And a true gent' would always say/write "it is" in that sentence.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er opdraget med 'gode manere' og lægger faktisk en ære i det. I gennem '80 og '90erne lagde jeg det lidt fra mig, da jeg hørte, at det ikke var velset, at en mand holder døren for en kvinde. Men det blev altså for dumt; så selvfølgelig holder jeg døren, trækker stolen ud, hjælper frakken på etc. og jeg har ALDRIG oplevet nogen der tager det ilde op. Det var bare noget man sagde den gang. Men det er ikke rigtigt, vi skal også hylde den forskel der er på mænd og kvinder, for gu' er vi ej ens og jeg vil gerne have lov til at optræde som en mand, og jeg fryder mig, når de damer jeg er sammen, gerne vil opføre sig som kvinder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Siger som Eastwood: Det er ikke noget problem, at man opfører sig som en gentleman - hvis blot man omgiver sig med real ladies ... :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er opdraget med 'gode manere' og lægger faktisk en ære i det. I gennem '80 og '90erne lagde jeg det lidt fra mig, da jeg hørte, at det ikke var velset, at en mand holder døren for en kvinde. Men det blev altså for dumt; så selvfølgelig holder jeg døren, trækker stolen ud, hjælper frakken på etc. og jeg har ALDRIG oplevet nogen der tager det ilde op. Det var bare noget man sagde den gang. Men det er ikke rigtigt, vi skal også hylde den forskel der er på mænd og kvinder, for gu' er vi ej ens og jeg vil gerne have lov til at optræde som en mand, og jeg fryder mig, når de damer jeg er sammen, gerne vil opføre sig som kvinder.

​helt enig !!

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg vil gerne have lov til at optræde som en mand, og jeg fryder mig, når de damer jeg er sammen, gerne vil opføre sig som kvinder.

​Optræder  man så ikke som kvinde når man kan se at manden fryser og  man giver ham sin frakke fordi man selv var kvik nok til også at tage en sweater på ? 

Eller hvad med når man rækker ham hans frakke fordi man nu var den der modtog tøjet først i garderoben ? 

Eller er den der betaler fordi ... tja... man kan ? 

Eller den der har sørget for blomster leveret på hans arbejdsplads til hans fødselsdag og engageret blomsterfirma og reception og pedel for at sikre at den lander på hans bord ? 

 

Føler manden sig mindre som mand fordi jeg drager omsorg for hans kropstemperatur, hans tøj, en lækker middag eller mærkedage ?  For jeg føler da glæde og entusiasme ved at gøre de ting som viser at jeg kerer mig om ham...  det der for mig er den inkarnerede feminitet.... omsorgen.. 

Hvorfor skal det deles så skarpt op... hvorfor ikke blot gøre og tage imod de ting der er gjort for at glæde og for at vise omsorg  :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Optræder  man så ikke som kvinde når man kan se at manden fryser og  man giver ham sin frakke fordi man selv var kvik nok til også at tage en sweater på ? 

Eller hvad med når man rækker ham hans frakke fordi man nu var den der modtog tøjet først i garderoben ? 

Eller er den der betaler fordi ... tja... man kan ? 

Eller den der har sørget for blomster leveret på hans arbejdsplads til hans fødselsdag og engageret blomsterfirma og reception og pedel for at sikre at den lander på hans bord Føler manden sig mindre som mand fordi jeg drager omsorg for hans kropstemperatur, hans tøj, en lækker middag eller mærkedage ?  For jeg føler da glæde og entusiasme ved at gøre de ting som viser at jeg kerer mig om ham...  det der for mig er den inkarnerede feminitet.... omsorgen.. 

Hvorfor skal det deles så skarpt op... hvorfor ikke blot gøre og tage imod de ting der er gjort for at glæde og for at vise omsorg  :) 

Markeringen -sm244   Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...