Hop til indhold
kanonkongen

Afvisning er måske et hårdt slag mod egoet.

Recommended Posts

Hej og godmorgen allesammen. jeg sad lige og læste forskellige tråde. Og kom til at reflektere om vi mænd måske har svære ved afvisning. Og derfor skal gøre ting som ikke er moralsk rigtigt at gøre. Derfor starter jeg lige denne debat. Og denne debat handler ikke om forskellige personer herinde, men mere en debat om hvad og hvordan vi agere som de drenge og piger der er herinde. Så lad nu være at tolke dette skriv som om jeg går efter nogle bestemte. Det kunne ikke være mere forkert.

 

Afvisning er mere af et slag til egoet end noget andet, mener jeg, Nogle, eller jeg har da prøvet det på disko, på dating sites, i privatlivet. heldigvis aldrig hos en GP, men der kan der være andre faktorer der spiler ind. så jeg prøver ikke at lade det styre mit liv. Og tænker ville da heller ikke de piger ondt eller opsøge dem fordi de siger nej. Det er de jo i deres fulde ret til. Ærligt talt, mange mænd afviser kvinder af grunde, som trodser logik selv.

 

Afvisning fra en kvinde, man er/har interesse for, kan give mig et indblik i, hvad afvisningen erfaring er ligesom fra deres perspektiv. Hvis jeg virkelig ønsker at undgå smerten ved afvisningen helt, så har jeg prøvet, at være mere modtagelig for dating forslag selv. Det tager en masse mod til at spørge nogen ud på en date, især når man er genert som mig, men det kan også tage lidt mod til at afvise en date høfligt. Det da aldrig sjovt, at skulle gøre en anden person ked af det. Det bedste man kan gøre er respektere pigernes eller drengenes ønsker og komme videre med dit eget liv. Uden at gøre dem ondt. det er ihvertfald det jeg lever under.

 

hvis vi skulle tilpasse dette til EG, ja så handler det vel om, at vi drenge og piger herinde, skal respektere den gensidige respekt for fortrolighed der er nødt til, at være imellem hinanden. Ønsker vi, at fortælle noget til hinanden, må vi jo som udgangspunkt stole på det ikke kommer videre. Såsom identitet, familieforhold, sygdom ja what ever man nu har lyst til at fortælle hinanden. Husk at passe på hinanden. 

 

ha en dejlig tirsdag allesammen.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Igennem hele livet får vi afvisninger , ja det er ikk sjovt.. men sådan er det jo.. jeg har svært ved at sige nej og det kan være træls.. men vi lære så langt tid vi lever.. og hurra for det..  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afvisninger er en del af gamet/livet.... så tag dem i stiv arm og kom op på hesten igen. 

Jeg har prøvet det mange gange, især med civile piger som jeg møder til fester, i byen, på rejser, men heldigvis lykkes det også at "score".

 

Hellere en afvisning, velvidende om at jeg forsøgte mit bedste i stedet for at ærgre mig gul og blå over at jeg ikke turde gå hen og snakke med pigerne.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afvisninger er en del af gamet/livet.... så tag dem i stiv arm og kom op på hesten igen. 

Jeg har prøvet det mange gange, især med civile piger som jeg møder til fester, i byen på rejser, men heldigvis lykkes det også at "score".

 

Hellere en afvisning, velvidende om at jeg forsøgte mit bedste i stedet for at ærgre mig gul og blå over at jeg ikke turde gå hen og snakke med pigerne.

Hej Nille.

 

Jeg er helt på linie med dig her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igennem hele livet får vi afvisninger , ja det er ikk sjovt.. men sådan er det jo.. jeg har svært ved at sige nej og det kan være træls.. men vi lære så langt tid vi lever.. og hurra for det..  :-P

Hej Pink Lady.

 

En fin refleksion over, hvordan livet går op og ned. 

 

Ha en dejlig dag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lært at jeg kan vende det negative til det positive... mange vil tage en afvisning som et stort nederlag og lukke sig inde eller blive sur eller gøre dumme ting som KK var inde på.

 

Jeg vil mene man hurtig skal komme videre i teksten... der er mia. af mennesker på jorden og ca. halvdelen af dem er kvinder...(et tip: er man Bi. kan man øge sine chancer betragteligt :lol: ) så der skulle være gode chance for at finde en partner eller ligesindet.... det ville også være underligt hvis man havde supergod kemi med alle og var på samme bølgelænge med alle.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lært at jeg kan vende det negative til det positive... mange vil tage en afvisning som et stort nederlag og lukke sig inde eller blive sur eller gøre dumme ting som KK var inde på.

 

Jeg vil mene man hurtig skal kom videre i teksten... der er mia. af mennesker på jorden og ca. halvdelen af dem er kvinder...(et tip: er man Bi. kan man øge sine chancer betragteligt :lol: ) så der skulle være gode chance for at finde en partner eller ligesindet.... det ville også være underligt hvis man havde supergod kemi med alle og var på samme bølgelænge med alle.

Hej Nille.

 

Du da helt skarp herfra morgenstunden.  :lol: Men igen kan jo ikke være uenig i dit skriv. 

 

Man skal videre ikke nytte at, være surmule når det ikke går ens vej. Og nej man kan ikke være venner med alle, og det skal man heller ikke være. Men man kan ihvertfald i det mindste agere overfor andre som man gerne selv vil behandles. Så går det sjældent helt galt. Det er min erfaring både på jobfronten og privatlivet.

 

God dag Nille.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej og godmorgen allesammen. jeg sad lige og læste forskellige tråde. Og kom til at reflektere om vi mænd måske har svære ved afvisning. Og derfor skal gøre ting som ikke er moralsk rigtigt at gøre. Derfor starter jeg lige denne debat. Og denne debat handler ikke om forskellige personer herinde, men mere en debat om hvad og hvordan vi agere som de drenge og piger der er herinde. Så lad nu være at tolke dette skriv som om jeg går efter nogle bestemte. Det kunne ikke være mere forkert.

 

Afvisning er mere af et slag til egoet end noget andet, mener jeg, Nogle, eller jeg har da prøvet det på disko, på dating sites, i privatlivet. heldigvis aldrig hos en GP, men der kan der være andre faktorer der spiler ind. så jeg prøver ikke at lade det styre mit liv. Og tænker ville da heller ikke de piger ondt eller opsøge dem fordi de siger nej. Det er de jo i deres fulde ret til. Ærligt talt, mange mænd afviser kvinder af grunde, som trodser logik selv.

 

Afvisning fra en kvinde, man er/har interesse for, kan give mig et indblik i, hvad afvisningen erfaring er ligesom fra deres perspektiv. Hvis jeg virkelig ønsker at undgå smerten ved afvisningen helt, så har jeg prøvet, at være mere modtagelig for dating forslag selv. Det tager en masse mod til at spørge nogen ud på en date, især når man er genert som mig, men det kan også tage lidt mod til at afvise en date høfligt. Det da aldrig sjovt, at skulle gøre en anden person ked af det. Det bedste man kan gøre er respektere pigernes eller drengenes ønsker og komme videre med dit eget liv. Uden at gøre dem ondt. det er ihvertfald det jeg lever under.

 

hvis vi skulle tilpasse dette til EG, ja så handler det vel om, at vi drenge og piger herinde, skal respektere den gensidige respekt for fortrolighed der er nødt til, at være imellem hinanden. Ønsker vi, at fortælle noget til hinanden, må vi jo som udgangspunkt stole på det ikke kommer videre. Såsom identitet, familieforhold, sygdom ja what ever man nu har lyst til at fortælle hinanden. Husk at passe på hinanden. 

 

ha en dejlig tirsdag allesammen.

 

KK

 

 

Unge mand, du tager altså dette forum alt for personligt.

 

Det er ikke virkeligheden - det er cyberspace.

 

Vi sidder under fordækte brugernavne og skriver det som falder os ind. 

 

Hvis vi alle var identificeret via vores nem id og vores virkelige navne stod ud fra hver kommentar vi skrev,  så var der nok en meget lille brugerskare tilbage.

 

Livet er ganske enkelt for kort til at falde over en knold der stikker op af jorden.

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Unge mand, du tager altså dette forum alt for personligt.

 

Det er ikke virkeligheden - det er cyberspace.

 

Vi sidder under fordækte brugernavne og skriver det som falder os ind. 

 

Hvis vi alle var identificeret via vores nem id og vores virkelige navne stod ud fra hver kommentar vi skrev,  så var der nok en meget lille brugerskare tilbage.

 

Livet er ganske enkelt for kort til at falde over en knold der stikker op af jorden.

Hej Morten1981.

 

Takker for komplimentet, Men tror da vist du har læst mig forkert. EG er noget jeg frekventere ikke noget jeg lever for. Der er stor forskel.

 

Jo selvom folk er fordækte kan man jo stadig godt respektere fortrolighed og ikke mindst være ordenlige mennesker ikke. 

 

Og tro mig, jeg skriver de ting der falder mig ind at skrive. Og det er ikke ting jeg fortryder.

 

God dag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvom stedet er anonymt, så kender man nok et par stykker eller tre bag facaden.. Der er nogle herinde, som har fulgt mig siden jeg startede i branchen, og omvendt.. Man snakker jo lidt sammen her og der og får alligevel et lille indblik i hinanden..

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvom stedet er anonymt, så kender man nok et par stykker eller tre bag facaden.. Der er nogle herinde, som har fulgt mig siden jeg startede i branchen, og omvendt.. Man snakker jo lidt sammen her og der og får alligevel et lille indblik i hinanden..

 

Jo men dette er en handelsplads, der er tilsat masser af hygge og grin.

 

Det kan vi slet ikke se bort fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hunter

Ja Morten, men så kynisk er det vel heller ikke. 

Nogen skribenter herinde ER ganske vist noget kyniske synes jeg, men det må de jo om.

 

Jeg synes det er fremragende at der er et site som dette, hvor man kan diskutere og debattere ting, som mange af os kan have meget svært ved at tale med andre om.  Og jeg glæder mig over at have lært en masse om egen og andres seksualitet gennem debatterne her. Tror også at jeg er blevet lidt mere åben og tolerant ved det.

 

Jeg har ihvertfald ikke selv den kyniske holdning som du giver udtryk for. Og jeg skriver helt ud fra et ærligt hjerte.

Håber at I andre også gør det, for det her er jo både "masser af hygge og grin" som du skriver, men det er også ramme alvor og dybt seriøst.

Som f.eks. Trådstarters s indlæg

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er et par piger, som er blevet stalket. Der kommer så en meddelse fra moderator om at der bliver udvekslet private oplysninger om pigerne- det vil sige at det føles endnu mere krænkende.

Der er nogle negative anmeldelser som bliver skrevet og vi snakker lidt om ordlyden i dem... Bla bla.. Nille er jo meget klog, når han forsøger at berolige pigerne, så al 'den kævlen' kan stoppe. ( det må det jo åbenbart føles som om fra nogle fyre) andre fyre bliver ved med at modsige pigerne ved at stå på deres ret til at være nysgerrige, 'være mænd' osv.

Jeg tror ikke nogle piger synes at I skal undertrykke noget, det er måske problemet- for så kommer der små irriterende giftdampe ud, istedetfor en lidt mere afklaret holdning til det andet køn :D Det er jo ligeså irriterende, som de der femi-kvinder, som ser jer som modstandere :P

Titman sad jo og var bange for at Mcdonalds ansatte kunne se om han var på eroguide- tænk, hvis han blev udstillet på sit udseende vildt groft eller seksuelle formåen til alles skue, endnu værre familie og venner

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hunter

... men tilbage til emnet:

Jeg har fra mine unge år haft meget svært ved afvisninger, og reelt ikke rigtig vidst hvordan jeg skulle tackle dem. For en afvisning betyder vel at man ikke er god nok ... synes man. Det gjorde at jeg var meget tilbageholdende med kontakter til pigerne, for tænk nu hvis de sagde nej. Så var det nemmere at lade være. Det var vel derfor man i de unge år tog alkohol lidt hjælp, for så er man ikke så følsom, ihvertfald ikke lige i nuet.

Sådan er vi nok så forskellige. Andre ville bare buse på, og nærmest negligere et nej, og ikke tænke mere på det.

 

Siden har jeg så lært at verden trods alt ikke går under ved en afvisning, og at det er ok - sådan da, for jeg bryder mig bestemt stadig ikke om det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Pink Lady.

 

En fin refleksion over, hvordan livet går op og ned. 

 

Ha en dejlig dag.

 

KK

 

Hvis man ikk fik lidt modstand igennem livet.. ville det sku også blive for trist.  Super dejlig dag til dig søde . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

... men tilbage til emnet:

Jeg har fra mine unge år haft meget svært ved afvisninger, og reelt ikke rigtig vidst hvordan jeg skulle tackle dem. For en afvisning betyder vel at man ikke er god nok ... synes man. Det gjorde at jeg var meget tilbageholdende med kontakter til pigerne, for tænk nu hvis de sagde nej. Så var det nemmere at lade være. Det var vel derfor man i de unge år tog alkohol lidt hjælp, for så er man ikke så følsom, ihvertfald ikke lige i nuet.

Sådan er vi nok så forskellige. Andre ville bare buse på, og nærmest negligere et nej, og ikke tænke mere på det.

 

Siden har jeg så lært at verden trods alt ikke går under ved en afvisning, og at det er ok - sådan da, for jeg bryder mig bestemt stadig ikke om det.

Hej Hunter.

 

Takker for dine indspark. Ja afvisninger er bestemt ikke noget der styrker selvværdet. Men jeg fandt ud af det kom an på hvordan afvisningen kom, så gjorde det ikke så ondt på selvtilliden. Ja jeg er nu ikke den store Don Juan, der bare scorer for vildt. Men synes selv jeg har andre egenskaber der gør det ud fra udseendet osv. Og når man føler man bliver accepteret for den man er, ja så får man en dejlig følelse.

 

Jeg er ikke den type der bare buser frem, vi kender vel et eller andet sted en eller har oplevet en, der bare prøver for vildt og bliver afvist, og personen er ligeglad. Og vi står henne i hjørnet og små griner af de typer. Men det anfægter dem ikke. Tænker bare om det er den virkelige eller bare en form for skuespil de spiller, ja ved det ikke.

 

Men godt skriv Hunter. Og nej verden går ikke under ved afslag. Men det er hvordan man tager afslaget der gør udslaget.

 

God dag til dig.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lært at jeg kan vende det negative til det positive... mange vil tage en afvisning som et stort nederlag og lukke sig inde eller blive sur eller gøre dumme ting som KK var inde på.

 

Jeg vil mene man hurtig skal komme videre i teksten... der er mia. af mennesker på jorden og ca. halvdelen af dem er kvinder...(et tip: er man Bi. kan man øge sine chancer betragteligt :lol: ) så der skulle være gode chance for at finde en partner eller ligesindet.... det ville også være underligt hvis man havde supergod kemi med alle og var på samme bølgelænge med alle.

 

 

Inden man hurtigt springer videre så skal der arbejdes med det - der er jo en grund til at man stryger ind i afvisningerne - der findes mennesker der går fra det ene nederlag til det andet - til sidst så er de afkræftede og udkørte - man skal finde kilden til det inden man haster videre - 

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg lærte en gang på et salgskursus, at der skal X antal nej til et ja, så et nej er faktisk positivt, så er du på vej til et ja.

Enig, det er en meget amerikansk anskuelse, men kan alligevel godt bruges, også i en score situation. Så hver gang du bliver afvist, så skal du bare tænke på, at så er du et skridt nærmere en accept :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sara sagde den 24 Mar 2015 - 11:24 AM: Sara sagde den 24 Mar 2015 - 11:24 AM:

Der er et par piger, som er blevet stalket. Der kommer så en meddelse fra moderator om at der bliver udvekslet private oplysninger om pigerne- det vil sige at det føles endnu mere krænkende.

 

 

dvs at moderator læser med i private beskeder ?

 

kender selv et par piger såvel som GP'ere som er blevet stalket og de har det ikke sjovt.

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er det nemt. Jeg tænder simpelt hen ikke på dem der afviser mig. Hvis  jeg viser interesse er det for at jeg TROR at hun er interessant. Afviser hun mig, viste det sig at hun ikke var interessant alligevel. Det kan hun jo simpelt hen ikke være, eftersom hun afviser MIG. Og så går jeg videre. Det er meget praktiskt.

 

Noget helt andet er det at bive levnet af nogen man er sammen med. Det kræver altså sin mand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg lærte en gang på et salgskursus, at der skal X antal nej til et ja, så et nej er faktisk positivt, så er du på vej til et ja.

Enig, det er en meget amerikansk anskuelse, men kan alligevel godt bruges, også i en score situation. Så hver gang du bliver afvist, så skal du bare tænke på, at så er du et skridt nærmere en accept :)

 

Nåh, men så er det håb endnu :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

et er at blive afvist, det er nok mere måden at blive afvist på der spiller ind.

 

det kan sagtens siges på en pæn måde, uden at det modtages hårdt

 

spørgsmålet er bare om det ryger ind på lystavlen  :D

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kowalski

dvs at moderator læser med i private beskeder ?

 

kender selv et par piger såvel som GP'ere som er blevet stalket og de har det ikke sjovt.

 

ubetinget nej !!!!!!!!!!!

 

men vi får oplyst at det sker og derfor reagerer vi. 

 

vi kan ikke læse i de private beskedder, heldigvis. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg lærte en gang på et salgskursus, at der skal X antal nej til et ja, så et nej er faktisk positivt, så er du på vej til et ja.

Enig, det er en meget amerikansk anskuelse, men kan alligevel godt bruges, også i en score situation. Så hver gang du bliver afvist, så skal du bare tænke på, at så er du et skridt nærmere en accept :)

 

 

Jeg har aldrig acceptereret et nej, og slet ikke fra en kvinde - de skal overvindes med fuld kraft - hvis de siger nej så er det fordi at forarbejdet ikke er gjort ordentligt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...