Hop til indhold
Gæst

Send da lige en sms.

Recommended Posts

Gæst

Forstår ikke helt at når der skal aftales tid, så kan man godt ringe eller sende smser.

Men når fyren så ikke kommer, og man så sender ham en sms om han er på vej, ja så vælger fyren måske ikke og svare, eller også skrive tilbage om at arbejde trækker ud, men først når men skriver til ham.

 

Kan man da i det mindste da ikke lige sende en sms hvis man som fyr ikke kam komme, ved da godt hvad der vil ske hvis jeg aflyser, så bliver jeg da slagtet her på siden.

 

Og tak til de mænd der er så flinke at de kan sende en besked om de ikke kan komme, dem er der heldigvis nogen af <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det er vist noget med opdragelse og dermed respekten for andres tid. 

 

Jeg oplever såmænd en gang imellem det samme, når jeg har aftaler om folk der skal komme og se på mine produkter. Det er heldigvis sjældent. Det der slår mig, er dog den totale mangel på flovhed og/eller forståelse fra kunden, over at han har ødelagt min planlægning, og derved måske også en del af min indtjening. 

 

Alle der opererer med tidsbestilling har problemet, og det er desværre stigende ved jeg fra informationer fra sundhedsssektoren. 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke helt at når der skal aftales tid, så kan man godt ringe eller sende smser.

Men når fyren så ikke kommer, og man så sender ham en sms om han er på vej, ja så vælger fyren måske ikke og svare, eller også skrive tilbage om at arbejde trækker ud, men først når men skriver til ham.

 

Kan man da i det mindste da ikke lige sende en sms hvis man som fyr ikke kam komme, ved da godt hvad der vil ske hvis jeg aflyser, så bliver jeg da slagtet her på siden.

 

Og tak til de mænd der er så flinke at de kan sende en besked om de ikke kan komme, dem er der heldigvis nogen af <3

Enig i at fyren bør sende en sms, men ABSOLUT ikke enig i at du må sende en SMS for at høre om han er på vej. GP'ere må som udgangspunkt ALDRIG kontakte kunderne uden at det helt eksplicit er aftalt i forvejen.

Hvad hvis grunden til at han ikke er kommet er at han ikke kan slippe væk fra konen? Så bimler der pludselig en SMS ind fra Clara på tlf. Det kan koste ægteskab mm. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Enig i at fyren bør sende en sms, men ABSOLUT ikke enig i at du må sende en SMS for at høre om han er på vej. GP'ere må som udgangspunkt ALDRIG kontakte kunderne uden at det helt eksplicit er aftalt i forvejen.

Hvad hvis grunden til at han ikke er kommet er at han ikke kan slippe væk fra konen? Så bimler der pludselig en SMS ind fra Clara på tlf. Det kan koste ægteskab mm. 

 

Der behøver efter min mening ikke at være en eksplicit aftale om det. Hvis GP har indtryk af at vedkommende er single, så vil hun godt kunne sende en sms. Det kan jeg ikke se noget forkert i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der behøver efter min mening ikke at være en eksplicit aftale om det. Hvis GP har indtryk af at vedkommende er single, så vil hun godt kunne sende en sms. Det kan jeg ikke se noget forkert i.

det kan vi jo ikke danne os et indtryk af - folk præsenterer sig ikke som doubler eller singler :) bare som "peter" for det meste :)

Men derudover er jeg enig - der er intet galt i den sms... for den bliver sendt på et tidspunkt hvor vi som sælgere har en HELT klar formodning om at det er fuldstændig ok - for han burde stå lige uden for døren...

Vi er i særdeles god tro ifht tidspunktet for smsen....

Hvis manden ikke har tænkt sig at overholde aftalen - uanset grunden - så skulle han have sørget for at sende en sms... så enkelt er det.

Og hvis det er fordi han er hjemme - så kunne han være gået ud med skraldeposen, være gået på toilettet eller hvilken som helst anden undskyldningen for at bruge 10 sek på at aflyse... den respekt har vi krav på! Uanset hvad.

Naturligvis skal vi GP aldrig arbitræt skrive sms'er til vores kunder - men "hvor bliver du af" sms 5 min over tiden - den er helt på sin plads... for han BURDE være i sengen hos os med mindre andet blev meddelt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

En af grundene til at jeg ikke bestiller tid hos en GB som man ikke har mødt tidligere, og derved ikke har en aftale med hensyn til videre kontakt....men som udgangspunkt skal man selvfølgelig

melde fra over for sine aftaler generelt...ville ikke bryde mig om at blive kontaktet på må, og få.. heller ikke hvis man burde være på stedet.

 

Har vi ikke alle op til flere mobilos'er  såsom privat-arbejds-bolle telefon hvis GP'en ikke er med på hvilen der bliver ringet fra er det ikke smart at vende tilbage, men derimod hvis man

har en aftale med en man kender, og kommer fast ved så har GP'en nummeret vi kan kontaktes på... :wink:

 

Men Clara hvis jeg var dig ville jeg ikke lave aftaler med nogen jeg ikke kendte, og som ikke lagde et nr man kunne vende tilbage på...så vil der altid være mulighed for en løbende kontakt :)

 

De piger som jeg kommer fast hos har alle mit nummer, og de er også de eneste der bliver lavet aftaler med tidsmæssigt :wink:

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan jo også sætte sin telefon til kun at vibrere, skrue ned for lydstyrken eller finde en sød melodi til SMS-beskeder  :)

 

Men helt klart skal man da selv sende en SMS-besked, hvis man bliver forsinket eller må aflyse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det kan vi jo ikke danne os et indtryk af - folk præsenterer sig ikke som doubler eller singler :) bare som "peter" for det meste :)

 

Jeg bruger også altid Peter - men kan du sige noget om, hvilke navne der bruges mest :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger også altid Peter - men kan du sige noget om, hvilke navne der bruges mest :-P

Peter, Ole og Niels. Det hedder alle mine gæster :P

Hvor er det uoriginalt, skal man vælge et navn, så ville jeg da kalde mig "darth invader" eller sådan noget :p

Del dette indlæg


Link til indlæg

det kan vi jo ikke danne os et indtryk af - folk præsenterer sig ikke som doubler eller singler :) bare som "peter" for det meste :)

Men derudover er jeg enig - der er intet galt i den sms... for den bliver sendt på et tidspunkt hvor vi som sælgere har en HELT klar formodning om at det er fuldstændig ok - for han burde stå lige uden for døren...

Vi er i særdeles god tro ifht tidspunktet for smsen....

Hvis manden ikke har tænkt sig at overholde aftalen - uanset grunden - så skulle han have sørget for at sende en sms... så enkelt er det.

Og hvis det er fordi han er hjemme - så kunne han være gået ud med skraldeposen, være gået på toilettet eller hvilken som helst anden undskyldningen for at bruge 10 sek på at aflyse... den respekt har vi krav på! Uanset hvad.

Naturligvis skal vi GP aldrig arbitræt skrive sms'er til vores kunder - men "hvor bliver du af" sms 5 min over tiden - den er helt på sin plads... for han BURDE være i sengen hos os med mindre andet blev meddelt!

Jeg er som sagt ikke uenig i at man skal melde afbud hvis man ikke kommer til en aftale, men jeg mener altså også at "straffen" for ikke at gøre det kan blive urimelig høj hvis konsekvensen bliver en sms som konen ser, med deraf følgende skilsmisse som konsekvens.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er som sagt ikke uenig i at man skal melde afbud hvis man ikke kommer til en aftale, men jeg mener altså også at "straffen" for ikke at gøre det kan blive urimelig høj hvis konsekvensen bliver en sms som konen ser, med deraf følgende skilsmisse som konsekvens.

 

Man kan jo også lade være med at lade konen se ens SMSer, hvilket hun heller ikke må uden at have fået lov pga. brevhemmeligheden - og så kan man jo også sørge for at slette dem igen.

 

Men sæt en kode på skærmlåsen og indstil den til at aktiveres ved rimelig kort tids inaktivitet - så er telefonen også bedre beskyttet mod tyveri  :wink:

 

PS. det kan også være en fordel generelt at bruge SMS-beskeder, så en fra eller til ikke bemærkes :wink:  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er som sagt ikke uenig i at man skal melde afbud hvis man ikke kommer til en aftale, men jeg mener altså også at "straffen" for ikke at gøre det kan blive urimelig høj hvis konsekvensen bliver en sms som konen ser, med deraf følgende skilsmisse som konsekvens.

så må man jo som mand tage det ansvar selv - det kan ikke pålægges pigen i det omfang at vi ikke skulle kunne forespørge på ankomst 5 min efter at aftalen skulle være begyndt

Naturligvis skal vi aldrig skrive ellers - men ansvaret for overholdelse af aftaler påhviler begge parter.. og så må manden tage de forholdsregler der skal til for at leve op til sin del af ansvaret

der er ikke tale om "straf" - der er tale om at være sig sit ansvar bevidst og almindelig respekt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nå så endte en tråd med et råb om hjælp og betænksomhed atter i hvad man kan tillade sig eller ej - som glædespige. 

 

Hvis man som mand kontakter en glædespige med henblik på at mødes med hende for at knalde, så har man "sat" sig på noget af hendes arbejdsdag. 

Kan man ikke møde op til aftalt tid, så sender man sgu en sms eller tilsvarende. 

Får pigen ikke en melding om "ej fremmøde" så er hun sgu da, som erhvervdrivende, i sin gode ret til at hitte ud af hvad der sker, eller rettere, ikke sker. 

De fleste piger er overdiskrete, og sender ikke SMS. Nogle gør det i det tidsrum manden formodes at være på vej. De rigtig kloge, eller dem der lærer af andre, eller - surprice!!!!!!! - kan tænke selv, har andre systemer. 

 

De bedste jeg har oplevet er: 

 

Du skal sende en sms og bekræfte samtalen, før kl xxx samme dag du har aftalen.

 

Du skal opgive et nummer der risikofrit kan sms´s på i tiden lige inden mødet.

 

Du skal opgive et nummer, der kan spores via Krak o.l. 

 

Ingen af kravene er i mine øjne urimelige. Egentlig er det risikofrit, for selvfølgelig møder man op, eller aflyser. 

 

De eneste der har noget at frygte, er de der ikke kan se relevansen i at advisere pigen i god tid, når man bliver nødt til at aflyse en aftale. 

Opfylder du aftalen til punkt og prikke, og i øvrigt tager almene menneskelige hensyn, er der jo ikke noget problem. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Åhh jeg glemte lige. 

Såfremt jeg har reserveret tid laaaaang tid i forvejen, og jeg ikke kender pigen indgående - Hej - i ved hvem i er ;) - så har jeg for vane at bekræfte aftalen dagen før. Det er faktisk også for min egen skyld, så jeg sikrer mig at der ikke er gået ged i kalenderen for pigen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå så endte en tråd med et råb om hjælp og betænksomhed atter i hvad man kan tillade sig eller ej - som glædespige. 

 

Point taken, jeg bakker ud her :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig i at fyren bør sende en sms, men ABSOLUT ikke enig i at du må sende en SMS for at høre om han er på vej. GP'ere må som udgangspunkt ALDRIG kontakte kunderne uden at det helt eksplicit er aftalt i forvejen.

Hvad hvis grunden til at han ikke er kommet er at han ikke kan slippe væk fra konen? Så bimler der pludselig en SMS ind fra Clara på tlf. Det kan koste ægteskab mm. 

 

Det er efter min menig risikoen ved ikke at sms'e en aflysning, han ved uden tvivl timer før han ikke kan overholde aftalen , så kan han s'gu bare smutte på 'det lille hus' og sende den sms. Det er i den grad at pisse pigerne op og ned ad ryggen at bare blive væk.

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man bruger den private mobil til at lave aftale med GP'ere, er man selv ude om det, hvis der kommer en ubelejlig sms fra GP'en . . . ;)

 

Er single pt, så har ikke det problem . . . ;)

 

MEN synes generelt at GP'erne er utroligt diskrete mht sms'er . . . 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åhh jeg glemte lige. 

Såfremt jeg har reserveret tid laaaaang tid i forvejen, og jeg ikke kender pigen indgående - Hej - i ved hvem i er ;) - så har jeg for vane at bekræfte aftalen dagen før. Det er faktisk også for min egen skyld, så jeg sikrer mig at der ikke er gået ged i kalenderen for pigen. 

 

Jeg plejer at sende en sms, når jeg tager hjemmefra eller er undervejs. Selvom jeg har 12 tommelfingre, når det drejer sig om en mobil :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Peter, Ole og Niels. Det hedder alle mine gæster :P

Hvor er det uoriginalt, skal man vælge et navn, så ville jeg da kalde mig "darth invader" eller sådan noget :P

 

Ida, kan jeg bestille en tid hos dig?

 

 

Med venlig hilsen

 

The Anal Intruder

 

:P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg plejer at sende en sms, når jeg tager hjemmefra eller er undervejs. Selvom jeg har 12 tommelfingre, når det drejer sig om en mobil :oops:

 

Så skal du have en olde-mobil med plads til fingrene på tasterne.

 

'>

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan jo også lade være med at lade konen se ens SMSer, hvilket hun heller ikke må uden at have fået lov pga. brevhemmeligheden

En ting er jo hvad koner ikke må - en anden er hvad de gør!!! Men krænker hun sin mand på den måde så håber jeg da at han slæber hende i retten eller får anden form for oprejsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

En ting er jo hvad koner ikke må - en anden er hvad de gør!!! Men krænker hun sin mand på den måde så håber jeg da at han slæber hende i retten eller får anden form for oprejsning.

 

Så er det at man som single smiler hele dagen ;) – uanset regnvejret :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

En ting er jo hvad koner ikke må - en anden er hvad de gør!!! Men krænker hun sin mand på den måde så håber jeg da at han slæber hende i retten eller får anden form for oprejsning.

Ja eller bare rejsning ()

Del dette indlæg


Link til indlæg

Peter, Ole og Niels. Det hedder alle mine gæster :P

Hvor er det uoriginalt, skal man vælge et navn, så ville jeg da kalde mig "darth invader" eller sådan noget :P

 

Wow, jeg er da vist amatør :unsure:

Brugte altid mit rigtige (for)navn som ikke engang er almindeligt............

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...